Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Koelbox in disselbak (AK parade '04)?  (gelezen 2222 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Stevie B

  • Gast
Koelbox in disselbak (AK parade '04)?
« Gepost op: juli 10, 2014, 01:08:51 pm »

Beste forum lezers,

Toen we vorig jaar met onze Alpenkreuzer Parade op vakantie gingen, hadden we onderweg de elektrische koelbox in de kofferbak van de auto zitten. Onze kofferbak is vrij klein, dus kon de achterbank door de grootte van de koelbox niet helemaal naar achteren, terwijl daar dit jaar wel 2 passagiers op moeten zitten.

Daarom zouden we dit jaar de koelbox in de disselbak willen doen, alleen is mijn vraag: is dat verstandig i.v.m. belading, kogeldruk etc.? We hebben namelijk ook 2 fietsen bovenop de vouwwagen mee te nemen. Wat zijn jullie ervaringen? Alvast bedankt voor jullie reactie.
« Laatst bewerkt op: juli 10, 2014, 01:27:03 pm door Stevie B »
Gelogd

bosi

  • Gast
Re: Koelbox in disselbak (AK parade '04)?
« Reactie #1 Gepost op: juli 10, 2014, 02:44:41 pm »

Wij hebben in onze trigano oceane een volgeladen koelbox en de haringen en hammers en verlengsnoeren zitten. Op de klapper ook nog 4 stads fietsen.
Door de berm keuken goed te beladen en de lading in de vouwwagen goed boven de as te pakken, kom ik aan een disseldruk van ca. 40 kg dus geen enkel probleem.
Gewoon een keertje uitproberen zou ik zeggen. Een simpele disselweger kost niet meer als een tientje, maar je kunt het net zoals wij in het begin deden, doen met een oude personen weegschaal en een stukje bezem steel van 35 cm.
Bezem steel rechtop de personen weegschaal, dissel met de kom boven op bezemsteel en aflezen.
Gelogd

Stevie B

  • Gast
Re: Koelbox in disselbak (AK parade '04)?
« Reactie #2 Gepost op: juli 10, 2014, 03:49:01 pm »

Ok, een disselweger hebben we al, dus dat gaat lukken. Ik ben benieuwd. Dus vooral laden op de wielas en de keuken geeft ook het nodige tegengewicht.

Bedankt voor je reactie, andere reacties zijn natuurlijk ook welkom!
« Laatst bewerkt op: juli 10, 2014, 04:54:43 pm door Stevie B »
Gelogd

Stevie B

  • Gast
Re: Koelbox in disselbak (AK parade '04)?
« Reactie #3 Gepost op: juli 17, 2014, 08:03:14 am »

Beste forumleden,

Zijn er nog meer ervaringen van mensen die hun koelbox in de disselbak doen? En wat nemen jullie dan nog meer mee in de disselbak? Alvast bedankt voor je reactie.
Gelogd

kweep

  • Gast
Re: Koelbox in disselbak (AK parade '04)?
« Reactie #4 Gepost op: juli 17, 2014, 08:38:36 am »

Wij hebben de grote disselbak van Cabanon en hebben geen bermkeuken. In de disselbak gaat een Mobicool RC1200 EGP (absorptie) van 41 l en een portapotti. Daarnaast nog wat losse rommel. Dat gaat prima. Wel liggen er tussen de banken veel stokken omdat onze tent een groot frame heeft en stokken in/aan de overstek.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal