Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Trigano Chantilly GL  (gelezen 3025 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

l.polman

  • Gast
Trigano Chantilly GL
« Gepost op: september 28, 2013, 09:31:38 pm »

Hoi allemaal,
Ik zal me eerst even voorstellen. Ik ben liesbeth, ik ben getrouwd en heb een zoontje van drie. Wij zijn beiden opgegroeid op de camping. En willen onze zoon het camperen zeker laten ervaren.(Hij vindt het tot nu toe prachtig.)
Na vele jaren(+- 10) in een stacaravan, wilden we wel eens wat meer vrijheid en  hebben we deze verkocht.

Nu zijn we aan het kijken voor een tweedehands vouwwagen. Op marktplaats hebben we een advertentie van een trigano chantilly GL gevonden uit 2002. Na een email met vragen ben ik tot nu toe te weten gekomen dat de vw nog nooit een onderhoudsbeurt heeft gehad en geen nieuwe banden eronder. De vw zelf is helemaal in orde volgens de mensen en ze vragen er 1750,- voor.
Op verschillende plekken op het forum heb ik allerlei tips gevonden van allerlei dingen waar ik op moet letten, als we de vouwwagen misschien gaan bekijken. Tips blijven natuurlijk altijd welkom  :)
Wat ik mij nu als vw-leek nog afvraag is of de vraagprijs een redelijke prijs is voor dit type vouwwagen.

alvast bedankt
groetjes Liesbeth
Gelogd

Mustang

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 259
  • Merk: kampeermiddel : Combi Camp Country 2018, ex Cocoon Aero 2013, ex Flyer 2004
  • wees jezelf, er zijn al anderen genoeg
Re: Trigano Chantilly GL
« Reactie #1 Gepost op: september 28, 2013, 10:24:33 pm »

hoeveel weken per jaar werd de vouwwagen gebruikt, als hij maar drie weken per jaar werd gebruikt dan zijn de banden vrijwel zeker aan vervanging toe.
of de vraagprijs redelijk is kan je pas beoordelen als je de vw uitgeklapt ziet , dan is het ook niet zo moeilijk om op scheuren en dergelijke de controleren.
ook krijg je een idee van het opzetgemak.
succes met je zoektocht.
Gelogd

l.polman

  • Gast
Re: Trigano Chantilly GL
« Reactie #2 Gepost op: september 28, 2013, 11:04:46 pm »

Dank je voor de reactie. Dit is zeker een vraag die ik zal stellen.  We willen ook zeker eerst de vouwwagen in uitgeklapt en opgezet willen zien, voordat we een beslissing nemen.
We hebben alleen geen idee, wat redelijke prijzen zijn, zelfs op marktplaats zie je erg veel verschillen van heel laag tot heel hoog
Gelogd

klapbar

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 37
  • Merk: kampeermiddel : Combi camp country 2011
Re: Trigano Chantilly GL
« Reactie #3 Gepost op: september 29, 2013, 01:12:05 pm »

Hangt er van af,

Zitten er extra's bij?
Staat van onderhoud?
Aanschafperiode? (seizoen of niet)

Persoonlijk denk ik dat 1750 euro wat aan de hoge kant is, die van mij is van 2003,ziet er nog tiptop uit ook qua kleur, had in 2012 nog een onderhoudsbeurt gehad, met nog wat accesoires zoals een vouwkast,lampjes,grondzeilen,tafel, nieuw extra dik matras etc.
Ook gezien de tijd van aanschaf, je kunt hem na de evt koop zo goed als gelijk in de stalling zetten tot volgend jaar
Ik heb er (slechts) 1350 euro voor betaald.

succes met zoeken!
Gelogd
Dé vouwwagenamateur!

l.polman

  • Gast
Re: Trigano Chantilly GL
« Reactie #4 Gepost op: september 29, 2013, 03:55:35 pm »

Dank je voor de reactie klapbar.

Dit is zijn de de dingen die in de advertentie staan:
- onder 1 matras een Froli star clipsysteem (zie foto)
- 2 x ondertent
- zeer ruime voortent ( ca 3,5 x 5 meter) met uitbouw voor keuken
- luifel (zowel aan voortent als aan de slaapcabine te ritsen)
- passend vloerkleed voor in de voortent
- plaffond voor in de voortent (voor kou/warmte isolatie) met eraan vast een     ruimte voor toillet en hangkast
- Thetfort Porta Potti (incl schoonmaakmiddelen)
- vouwkast voor zowel hang- als legkleding
- bermkeuken met 3-pits gasfornuis en spoelbak
- ruime kunststof disselbak
- reservewiel, neuswiel, oplooprem.

Uit een email maak ik op dat ze hem alleen in de zomervakanties gebruikten. Een onderhoudsbeurt of nieuwe banden heeft hij nog nooit gehad. Hoe bevalt de Chantilly bij jullie?
« Laatst bewerkt op: september 29, 2013, 08:18:25 pm door l.polman »
Gelogd

klapbar

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 37
  • Merk: kampeermiddel : Combi camp country 2011
Re: Trigano Chantilly GL
« Reactie #5 Gepost op: oktober 01, 2013, 06:27:39 pm »

De chantilly bevalt mij prima.
Om hem compleet op te zetten,(lees: volledig ingericht en alles) moet je toch wel een paar uurtjes tellen.
Ik vond het opzetten ook niet ingewikkeld.
Maar daar krijg je dan ook flink wat ruimte voor terug.

Het hangt er ook van af waar je hem voor gaat gebruiken.
Ga je op doorreis dan istie niet zo handig, blijf je meerdere dagen op een plaats dan is hij prima.
Geheel een persoonlijke keuze dus!
Gelogd
Dé vouwwagenamateur!

wezenveld

  • Gast
Re: Trigano Chantilly GL
« Reactie #6 Gepost op: januari 22, 2014, 10:19:47 am »

Ga je op doorreis klap je alleen het slaapgedeelte uit en ritst er de luifel aan :K
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal