Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: acsi campinggids  (gelezen 12559 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

twingo2

  • Gast
acsi campinggids
« Gepost op: augustus 19, 2012, 01:18:57 pm »

Is het handig zón gids aan te schaffen? Zit nu te googlen maar krijg steeds dezelfde campings! En is zón kaart die erbij zit makkelijk of zijn die alleen in de vakanties te gebruiken? En welke zal ik dan doen 2012 of wachten tot november en dan 2013 kopen?
Of hebben jullie andere gidsen die beter zijn? Wij willen richting luxemburg volgend jaar!
Gelogd

L4a

  • Gast
Re: acsi campinggids
« Reactie #1 Gepost op: augustus 19, 2012, 01:52:02 pm »

Wij hebben dit jaar voor het eerst de Camping Card ACSI gids aangeschaft. Als jullie (o.a.) in het laagseizoen kamperen is dit zeker een aanrader. Er zit een pasje bij en als je die laat zien bij de in de gids benoemde campings kun je kamperen voor ?12, ?14 of ?16 per nacht. Dit is incl. staanplaats, 2 personen, auto+ kampeermiddel, elektra, warme douches, 1 hond (mits toegestaan) en btw. Soms ook incl. 3 kinderen t/m 5 jaar, maar dit staat er dan bij vermeld.

De korting is hierdoor tussen de 10% tot zelfs 50%, dat is dan nog eens leuk kamperen!

Verder hebben wij nooit de gewone ACSI gids gebruikt, maar die van de ANWB. Die beviel altijd prima. Omdat wij altijd op de bonnefooi gaan hebben wij jaren lang die gids als leidraad gebruikt. Op het kaartje de dichtstbijzijnde campings zoeken en bij de beschrijvingen bekijken of het wat voor ons was. De info was altijd vrij compleet en duidelijk en hebben daardoor al op veel leuke campings gestaan.
Gelogd

Klavertjes

  • Global modderklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.784
  • Merk Vouwwagen: Opus Camper all-road 2022
  • Opus Camper all-road 2022
Re: acsi campinggids
« Reactie #2 Gepost op: augustus 19, 2012, 02:07:58 pm »

Heb dit jaar (hoogseizoen en bonnefooi Duitsland) gebruik gemaakt van de gratis downloadbare gidsen van Kosmos, even googlen op Kosmos Campingwijzer, doelgebied ingeven en je krijgt de PDF link gemaild! Complete info mbt aantal staanplaatsen (vast/tour), richtprijsinfo, faciliteiten overzicht en summiere beschrijving!

Is mij wel goed bevallen.
Gelogd
Geluk ontstaat als wat je denkt, wat je zegt en wat je doet in harmonie zijn
(geleend van Mahatma Ghandi)

jackodb

  • Gast
Re: acsi campinggids
« Reactie #3 Gepost op: augustus 19, 2012, 02:10:37 pm »

Dit jaar heb ik de ANWB campinggids gedownload voor de Garmin navigatie. Voor TomTom is deze er ook. Is niet gratis, maar ook zeker niet duur.
En dat is best handig om op een bepaald moment een lijstje te zien van campings in de buurt. En er staat dan ook een korte samenvatting van de voorzieningen per camping.
Helemaal handig is het om de kiezen uit bepaalde categorieën, bijvoorbeeld voor huisdieren, kindvriendelijk, animatie enz...
http://www.anwb.nl/verkeer/routeplanner/downloads-voor-uw-navigatiesysteem,/anwb-reiswijzer/ANWB-Campinggidsen.html
 
Gelogd

Tago Herman

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 865
  • Merk Vouwwagen: vh Alpenkreuzer Select ,Tago Settler Crossing. nu een sleurhut
  • Tago Settler Crossing met Cross-over Luifel
Re: acsi campinggids
« Reactie #4 Gepost op: augustus 19, 2012, 03:01:20 pm »

 :O
Wij gaan al jaren in het voorseizoen op vakantie met de ACSI. Inderdaad voor ? 12,--, ?14,-- of ? 16,--, kamperen. De campings kiezen wij via de site http://www.acsi.eu . Sinds dit jaar maken wij ook gebruik van de ( gratis) ACSI club id kaart, als  vervanger voor de ANWB camping key Card.  Bevalt ons uitstekend. De bij de ACSI aangesloten campings heb ik gedownload van de Tom Tom site als POI.
Gelogd
Een jaar niet geklapt is een verloren jaar

scootracer

  • Gast
Re: acsi campinggids
« Reactie #5 Gepost op: augustus 19, 2012, 03:13:01 pm »

@twingo2  Ik zal de gids niet aanschaffen, want de volledige gids staat op internet op www.acsi.nl  klik dan europa en je kunt alle camings bekijken die in de gids staan, en de prijzen worden op internet sneller aangepast dan in de gids (voor de gids moeten ze nu al de prijzen hebben voor 2013 ivm de drukker) dus komen voor 2013 de prijzen van 2012 erin te staan.
De prijzen verschillen namelijk van het boek en internet. En trouwens wie koopt er tegenwoordig nog een campingboek terwijl ze gratis op internet zijn, terwijl je praktisch overal gratis WIFI hebt door heel europa.

De kortingspassen kun je ook gewoon via internet bestellen daar hoef je het boek niet voor te kopen.
Je hebt ook de COSMOS op internet www.campingwijzer.nl ook daar kun je alle campings op vinden.

Groetjes scootracer   bier
Gelogd

Stori

  • Gast
Re: acsi campinggids
« Reactie #6 Gepost op: augustus 19, 2012, 04:53:27 pm »


De kortingspassen kun je ook gewoon via internet bestellen daar hoef je het boek niet voor te kopen.


Dat zal wel, maar die kortingkaart kost dan zoveel als het boek met kortingkaart. Onderweg in de auto op zoek naar een camping is een boek toch nog altijd prioriteit voor mij. Ik ga geen fortuin uitgeven voor internet op mijn mobieltje om een camping te zoeken die ook in een boek staat. Maar dat zal wel heel ouderwets van mij zijn zeker?
Gelogd

scootracer

  • Gast
Re: acsi campinggids
« Reactie #7 Gepost op: augustus 19, 2012, 05:15:59 pm »

In princiepe kun je bij alle tankstations op gratis op internet in heel europa, we leven in de 21 eeuw daar is alles op internet te vinden en de kaart kost niet zoveel als die boeken die toch maar in de kast blijven liggen.
Gelogd

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk Vouwwagen: HK Flyer Bedouin
Re: acsi campinggids
« Reactie #8 Gepost op: augustus 19, 2012, 06:26:54 pm »

Nou, ik heb toch, in deze 21 'ste eeuw, regelmatig zonder wifi-internet gezeten. Ik heb ook de DVD in zijn geheel op mijn laptop staan. Maar als je aan het rijden bent is zo'n boek dan weer erg handig. Mijn boek is van 2009 en aankomende jaar gaat er toch echt een nieuwe komen.
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

mars

  • Gast
Re: acsi campinggids
« Reactie #9 Gepost op: augustus 19, 2012, 07:14:27 pm »

Nou, ik heb toch, in deze 21 'ste eeuw, regelmatig zonder wifi-internet gezeten. Ik heb ook de DVD in zijn geheel op mijn laptop staan. Maar als je aan het rijden bent is zo'n boek dan weer erg handig. Mijn boek is van 2009 en aankomende jaar gaat er toch echt een nieuwe komen.

+1
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: acsi campinggids
« Reactie #10 Gepost op: augustus 19, 2012, 07:26:12 pm »

Ik gebruik ook de asci po op de tomtom ideaal als je onderweg bent en je wilt stoppen zoek je zo ff snel de dichtbij zijnste op de route liggende camping.

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re: acsi campinggids
« Reactie #11 Gepost op: augustus 19, 2012, 07:41:43 pm »

In princiepe kun je bij alle tankstations op gratis op internet in heel europa, we leven in de 21 eeuw daar is alles op internet te vinden en de kaart kost niet zoveel als die boeken die toch maar in de kast blijven liggen.

Dat dachten wij ook en zijn dus met tablet en smartfoons naar Frankrijk vertrokken...nergens ontvangst of wifi, kon mezelf wel voor mijn kop slaan dat ik de boeken thuis had laten liggen ::) ::). Uiteindelijk met hulp van Tom Tom wel op een veel te dure camping terecht gekomen. De dag erna gewoon gaan rijden tot we iets tegenkwamen en op een euke municipale terecht gekomen!
Gelogd
Every day is a gift, not a given right....

Muilwijk

  • Gast
Re: acsi campinggids
« Reactie #12 Gepost op: augustus 19, 2012, 08:06:02 pm »

Wij hebben ook het boek voor in de auto.
Internet hebben wij niet op de telefoon, en als je speciaal voor een camping zoeken moet stoppen bij een tankstation omdat ze daar wifi hebben...
Nee, wij doen het ook ouderwets met het boek.
En dan vooral voor de campings voor onderweg.
Gelogd

Bosje

  • Gast
Re: acsi campinggids
« Reactie #13 Gepost op: augustus 19, 2012, 11:24:17 pm »

Een boek heeft geen bereik nodig, de batterijen zij nooit leeg, weigeren geen dienst,......... WW

op internet zoeken doe ik graag, maar onderweg is het boek dan wel erg prettig (kwamen wij achter nadat het boek was thuis gebleven... (Heb jij die niet gepakt dan ???) :H :H)
Gelogd

jvanderlans

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 113
  • Camp-let Savanne 2007
acsi campinggids
« Reactie #14 Gepost op: augustus 29, 2012, 12:05:54 am »

Ik heb dit jaar veel plezier gehad van de Campingwijzer app. Deze is er voor Android en Ios. Hiermee kan je voor 0,79 de campings van een land downloaden, zodat je deze op vakantie zonder internetverbinding kunt bekijken.

Ik heb er meer gebruik van gemaakt dan de nieuwe ANWB Campinggids die ik gekocht had.
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal