Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Pyreneeën  (gelezen 9993 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Qwaqa

  • Gast
Pyreneeën
« Gepost op: november 06, 2012, 10:23:08 pm »

In het kader van dat de Oostenrijkse bergen eigenlijk een klein beetje tegen vielen qua indrukwekkendheid kwamen de Pyreneeën in de visie. Naar verluid toch de bergigste bergen van Europa.  U snapt het al, ik wil mij eens oriënteren op een geschikte camping aldaar. Nu zijn wij niet zo van de hitte, dus welke plaatsen zijn dan geschikter of juist minder geschikt?
Gelogd

retteketed

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Holtkamper Cocoon S 2011
Re: Pyreneeën
« Reactie #1 Gepost op: november 07, 2012, 09:20:44 am »

De Franse kant is groener, koeler (grotere kans op regen)
De Spaanse kant is droger, warmer (minder kans op regen)

Voor beide geldt ook, kant van middellandse zee is warmer, de kant van oceaan wat instabieler.

Verder een prima omgeving met indrukwekkende massieven. Er zijn vele leuke, sportieve of relaxe campings te vinden.

We zijn zelf geweest in  Olot (spanje) in Axe-le-terme, en bij pick caniqou (Frankrijk)
we gaan nog eens kijken bij park in Ordessa (spanje)

zoveel keuze....
« Laatst bewerkt op: november 07, 2012, 09:29:55 am door retteketed »
Gelogd

Spiegelbeeld

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 724
  • HK Cocoon, klappen doe je pas onder Lyon
Re: Pyreneeën
« Reactie #2 Gepost op: november 07, 2012, 10:08:58 am »

De Pyreneen zijn echt de moeite waard.

Paar jaar geleden zowel de Franse als de Spaanse kant bezocht. De toch door de bergen heen was fantastisch, wij zijn via de Aubisique gegaan. Neem wel de tijd, er zijn veelal kleine weggetjes en opschieten is er niet bij.

Aan de Spaanse kant stonden wij in de buurt van Ainsa, mooie uitval basis voor wandelen. Aan de Franse kant was Lourdes de bestemming. Dat is een bijzondere plek, tot het heiligdom een grote toeristenkermis, achter de hekken een mooie en ongedwongen rust.
Gelogd

Swede

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 807
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon MTT met adventuretent
Re: Pyreneeën
« Reactie #3 Gepost op: november 07, 2012, 11:02:17 am »

http://www.penamontanesa.com/index.php
jaar of 13 geleden ben ik hier geweest voor een canyon avontuur :)
Deze camping was toen onze uitvalbasis. Was altijd leuk authentiek spaans....totat ze 2 of 3 maanden daarvoor in de kampioen stonden..je raadt het al. Inimddels zie ik dat ze uitgebreid zijn met chaletjes e.d.. In ieder geval was de omgeving erg mooi en ook de route ernaar toe (herinner me nog dat ik door de sneeuw reed midden in de nacht met DoeMaar in de cd speler..sommige dingen blijven je altijd bij)
De Bielsa tunnel vond ik toen zonder iets achter de auto (Toyota Starlet) al best spannend. Zou er zo weer naartoe willen!
Gelogd
live life outdoors

CenC

  • Gast
Re: Pyreneeën
« Reactie #4 Gepost op: november 07, 2012, 11:07:17 am »

Dit is een camping waar ik zelf een keer heen wil. Mijn moeder is hier jaren geleden geweest en vond het toen fantastisch.
Het is niet in de Pyreneen, maar er wel heel dicht bij.

http://www.esperbasque.com/
Gelogd

Leeuwhans

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 76
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal
Re: Pyreneeën
« Reactie #5 Gepost op: november 07, 2012, 03:00:28 pm »

Wij hebben een heel mooie route gevolgd door de Vielha tunnel. En hebben overnacht in de omgeving van Huesca. We hebben ook een paar dagen in Lourdes gestaan. Een dag was het mooi weer en een dag niets dan regen. Kun je beter aan de zuidkant staan.
Groeten
Hans
Gelogd

Qwaqa

  • Gast
Re: Pyreneeën
« Reactie #6 Gepost op: november 07, 2012, 03:25:35 pm »

Gelogd

Swede

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 807
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon MTT met adventuretent
Re: Pyreneeën
« Reactie #7 Gepost op: november 07, 2012, 06:23:34 pm »

dat is het mooie van hoogteverschillen. Ik jokte ook niet toen ik schreef dat ik door de sneeuw reed onderweg ernaar toe (hartje zomer).
Gelogd
live life outdoors

carvers

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 222
  • Merk Vouwwagen: Rettenmaier Strada Gordigear Taiga 2018
Re: Pyreneeën
« Reactie #8 Gepost op: november 07, 2012, 06:24:08 pm »

Hmm , de natuur is prachtig. Ik vind de Alpen echter toch gevarieerder en geef daar de voorkeur aan. Daarnaast vind ik campings in de Pyr vrij prijzig voor wat ze bieden.
Gelogd

weep

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 397
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 1999
Re: Pyreneeën
« Reactie #9 Gepost op: november 09, 2012, 09:39:49 pm »

We ziin twee keer in de (franse) Pyreneeën geweest, een keer in Luz (lang geleden), en een paar jaar geleden in de Conflent bij de Canigou. De bergen bij Luz vond ik indrukwekkender: de Tourmalet, het Cirque de Gavarni: erg mooi maar ook erg druk. Ik weet daar geen leuke camping. In de conflent hebben we op het domaine st. Martin gestaan, een erg leuke kleine camping in het bos waar je fantastisch kan eten. Nederlandse uitbaters, dus vrijwel alleen landgenoten in het hoogseizoen (en in ons geval zelfs veel stadsgenoten gezien de Nijmeegse roots van de eigenaren). Camping met veel schaduw en op ca 700 m hoogte, temperatuur zeer aangenaam. Ik vond de Conflent ook erg leuk, is ook veel te doen in de omgeving, maar veel minder bergerig dan de omgeving van Luz. Als je van wandelen houdt, dat kan natuurlijk perfect in de Pyreneeën, maar het is er veel warmer dan in de Oostenrijkse alpen en er zijn maar weinig "bewirtschaftete hütten", knapzak en water mee dus.

Overigens: de mooiste bergwereld (ook om te wandelen) vind ik toch de Dolomieten in Italie. Ik kan daar alleen maar geen geschikte camping vinden.
Gelogd

KlapJoeri

  • Klaploper met klappertanden
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.244
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero 2023
  • Het leven is mooier als je denkt!
Re: Pyreneeën
« Reactie #10 Gepost op: november 11, 2012, 12:43:00 pm »

beetje offtopic maar, als je van woeste natuur houdt en niet van warmte....
NOORWEGEN!!!!!
Gelogd
The cold never bothered me anyway.....

Qwaqa

  • Gast
Re: Pyreneeën
« Reactie #11 Gepost op: november 11, 2012, 01:28:38 pm »

 :off, Noorwegen staat op de ooit te doen lijst, maar dan moeten denk ik de kinderen het huis uit zijn.
Gelogd

opklapper

  • Gast
Re: Pyreneeën
« Reactie #12 Gepost op: december 12, 2012, 09:45:18 pm »

Wij hebben afgelopen zomer een weekje in Ascou gestaan
http://www.mountain-sports.net/ascou-la-forge/ca-nl%20camping%20frameset.htm

Prachtige camping (Nederlandse leiding) vlakbij Andorra. Ideaal als je van buitensport activiteiten houdt. Helemaal top voor oudere kinderen vanwege alle activiteiten die ze onder begeleiding op het programma hebben staan en heel serieus oppakken incl briefings etc..

We hadden zelf in juli wat pech met het weer waardoor we naar het zuiden getrokken zijn en uiteindelijke 2 weken in Spanje bij La Fresneda (ook nederlandse leiding) zijn blijven hangen.
Da's echt een pareltje als je van rust en onontdekt Spanje (Aragon) en kleinere campings houdt.
« Laatst bewerkt op: december 12, 2012, 09:47:17 pm door opklapper »
Gelogd

retteketed

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Holtkamper Cocoon S 2011
Re: Pyreneeën
« Reactie #13 Gepost op: december 13, 2012, 01:22:26 pm »

Wij hebben afgelopen zomer een weekje in Ascou gestaan
http://www.mountain-sports.net/ascou-la-forge/ca-nl%20camping%20frameset.htm

Prachtige camping (Nederlandse leiding) vlakbij Andorra. Ideaal als je van buitensport activiteiten houdt. Helemaal top voor oudere kinderen vanwege alle activiteiten die ze onder begeleiding op het programma hebben staan en heel serieus oppakken incl briefings etc..

Zijn wij ook geweest, inderdaad goed voor gezinnen met oudere jeugd (+12jr)
zeer sprotieve camping in een heel mooi gebied.
Op een veld of solo bij de rivier (soloplek alleen toegankelijk met een tent)
Gelogd

leeuw

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 550
  • Kyte S
Pyreneeën
« Reactie #14 Gepost op: januari 13, 2013, 10:48:17 pm »

Hebben vandaag een week in augustus geboekt op deze camping. Ziet er leuk uit.

Kan op de site niet zo snel vinden, maar kan er ook gezwommen worden in het stuwmeer?
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal