Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: welke temperatuur minimaal 's nachts met kleine kinderen?  (gelezen 17389 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Elisa

  • Gast
Re: welke temperatuur minimaal 's nachts met kleine kinderen?
« Reactie #15 Gepost op: april 16, 2013, 11:21:34 am »

Een kacheltje gaan wij nooit aan beginnen voor de nacht (net in een ander topic ook al genoemd). Wat wij doen bij lagere temperaturen is elk een kind in bed. Dus allebei aan een kant van de klapper met een van de kinderen erbij. Wij gebruiken dekbedden en leggen er desgewenst nog een deken overheen. Kinderen (nu 3 en 5) hebben nog nooit geklaagd over kou.
Gelogd

scholtes

  • Gast
Re: welke temperatuur minimaal 's nachts met kleine kinderen?
« Reactie #16 Gepost op: april 16, 2013, 12:07:37 pm »

Wij zijn ook het paas weekend weg geweest. s `nachts was het rond de -5 met sneeuw maar doordat we toch het kacheltje lieten draaien op halve stand bleef het in de wagen redelijk binnen de perken.
De kinderen hebben het echt niet koud gehad.

Eigenlijk is het bijzonder hoe kinderen tegen de kou kunnen,ook overdag vond ik het behoorlijk koud maar zij waren niet weg te slaan bij de speeltuin.

Zie:
http://forum.vouwwagenclub.info/index.php?topic=11344.msg140551#msg140551

s`Ochtends tja even snel de tonysun volgas  :K aan en daarna naar het toilet gebouw.
zodra ik terug was was de voortent al behoorlijk opgewarmd.
Vrouw lief bleef dan nog even met de kinderen in bed totdat de kinderen echt er uit wilden.

Voordat de kinderen naar bed toe gingen zorgde ik ervoor dat de wagen+slaapzakken lekker warm waren.
Voor hun was het 1 groot feest  :>

Nu op naar de mei vakantie  :>

O vergeet te vermelden dat onze kinderen 2 1/2 en 6 jaar zijn.
Gelogd

jelijn

  • Gast
Re: welke temperatuur minimaal 's nachts met kleine kinderen?
« Reactie #17 Gepost op: april 16, 2013, 01:47:41 pm »

Ook hier slapen we al jaren vanaf maart/april in de vouwwagen. Setje thermisch ondergoed onder de pyjama aan, sokken aan, goede slaapzak, extra dekbed/deken leggen we vaak als wij naar bed gaan nog even over ze heen. Fleece dekentje over het luchtbed. Mijn dochter heeft tot haar 5e nog zo'n gevoerde "baby/peuter"slaapzak met lange mouwen (grootste maat) aangehad; als ze dan onder de dekens uitkwam had ze nog een warme deken aan. En lang daarvoor heeft ze ook nog wel eens met een mutsje geslapen ( maar toen was ze nog wel veel kleiner ;-) ) Vooraf kruiken in bed en mochten ze echt wakker worden van de kou dan kunnen ze nog bij ons in bed komen liggen maar dat is in al die jaren nog nooit gebeurd. WW
Gelogd

Daan Rene

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 538
  • Een droom is uitgekomen!!
Re: welke temperatuur minimaal 's nachts met kleine kinderen?
« Reactie #18 Gepost op: april 16, 2013, 02:18:50 pm »

Wij gaan ook in de mei vakantie een week kamperen met onze holtkamper astro. Ik heb voor de kids (4 en 5 jaar)een setje thermo ondergoed en een extra fleece zak voor in hun slaapzak maar meestal hebben ze het dan erg warm. Ik heb het zelf vaak veel kouder
Gelogd

Van_looney

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 213
  • Merk Vouwwagen: Combi-Camp Country
Re: welke temperatuur minimaal 's nachts met kleine kinderen?
« Reactie #19 Gepost op: april 18, 2013, 09:44:10 am »

Wij hebben de kinderen in het dekselgedeelte liggen van de roadmaster, zelf slapen we op de plank. Zo kunnen de kinderen nooit er uit rollen/vallen dus een babybedje is overbodig.

Vorig klapweekend is het 's nachts ongeveer -7 geweest (één nacht) en alhoewel wij het wel even de extra deken over ons heen gegooid hebben, waren de kinderen lekker warm en rustig aan het slapen.
Gelogd
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal