Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: Hoe doen jullie dit?  (gelezen 11199 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

superkoe32

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.413
  • Merk Vouwwagen: CCC Xclusive 2021
  • ** Pluk de dag! **
Hoe doen jullie dit?
« Gepost op: juni 15, 2014, 09:43:19 pm »

Rijden jullie met navigatie, kaart of beide naar jullie vakantie bestemming?

Wij rijden met navi echter snap ik nog steeds niet waarom dat ding, ondanks de juiste instellingen (nieuwe Garmin, met daarbij de mogelijkheid om aan te geven, niet harder dan 80 assin vrachtwagen en rijdend met aanhanger) en nog zijn we vorig jaar langs de meest onmogelijkste weggetjes gereden..Ik hoor mijn man (koele kikker) nog zo roepen naast me, gas geven gas geven gas geven en vooral niet vaart minderen!!!!!!!!! Al zo scheurend in de 1 de berg op...Nee liever niet nog een keer...

Dus nu is de intentie op dit jaar met navi en kaart op schoot. Maar dit keer ga ik hem voor ons vertrek ook eerst laten uitrekenen hoe de route gaat en ga hem stap voor stap doorlopen thuis met de kaart op schoot om te kijken welke route hij uitstippelt..Stomme alleen is weer dat dat ding ondanks dezelfde instellingen vaak bij een 2e berekening weer een andere route aangeeft die dan ineens weer "beter"is...Sjugt...
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Hoe doen jullie dit?
« Reactie #1 Gepost op: juni 15, 2014, 09:54:22 pm »

waarom dat ding, ondanks de juiste instellingen (nieuwe Garmin, met daarbij de mogelijkheid om aan te geven, niet harder dan 80 assin vrachtwagen en rijdend met aanhanger) en nog zijn we vorig jaar langs de meest onmogelijkste weggetjes gereden..
Eh.. Echt heel zeker weten dat je niet standaard 'kortste route' en/of 'vermijdt snelwegen' aan hebt staan?
Gelogd

Ccindy

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.450
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL 2017
Re: Hoe doen jullie dit?
« Reactie #2 Gepost op: juni 15, 2014, 09:59:29 pm »

Ik begreep vorige week van een vrachtwagenchauffeur die hier een loungeset kwam afleveren dat hij juist nooit voor de optie "vrachtwagen" kiest, omdat hij dan helemaal nergens meer komt. Hij neemt altijd de "gewone" snelste route en kijkt vooraf globaal of er lastige stukken in de route zitten.
Gelogd
Don't be afraid to fail, be afraid not to try

superkoe32

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.413
  • Merk Vouwwagen: CCC Xclusive 2021
  • ** Pluk de dag! **
Re: Hoe doen jullie dit?
« Reactie #3 Gepost op: juni 15, 2014, 10:02:19 pm »

@ Frankie bedankt voor de tip, maar we hebben hem gisteren weer bekeken en het staat écht allemaal goed ingesteld...

@ Cindy, die optie gaan we ook nog even uitproberen! Had ik nog niet eerder gehoord, bedankt! :#
Gelogd

TallGuy212

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 400
  • Merk Vouwwagen: Jamet Jametic Panorama 2014
  • Grab life by the coconuts!
Re: Hoe doen jullie dit?
« Reactie #4 Gepost op: juni 15, 2014, 10:07:18 pm »

Ik heb zelf 2 garmin navigatiesystemen en voor A naar B over een grotere afstand ben ik er geen fan van. Zelf zet ik in mapsource of basecamp vooraf de route uit, dan weet ik redelijk zeker dat het goed gaat. Herberekenen aan voor wegomleidingen e.d.

Maar kijn vrouw heeft altijd een kaart bij de hand. 
Gelogd

Mustang

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 259
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2018, ex Cocoon Aero 2013, ex Flyer 2004
  • wees jezelf, er zijn al anderen genoeg
Re: Hoe doen jullie dit?
« Reactie #5 Gepost op: juni 15, 2014, 10:12:46 pm »

Wij doen alleen kaart. Mijn man rijdt, ik navigeer met de kaart op schoot. Als ik de snelweg zat ben, zeg ik gewoon waar we eraf gaan voor een binnendoor weggetje (meest groene route op de kaart) En als ik binnendoor zat ben, dan gaan we de snelweg weer op. (hij gehoorzaamt goed  :#) En af en toe verdwalen we wel eens een beetje, ach met een beetje logisch nadenken kom je wel weer een snelweg of doorgaande route tegen. Nadeel van een navigatie vind ik dat geen goed overzicht hebt van waar je bent. Met de kaart op schoot zie je veel sneller een toeristische route of attractie die je nog even mee kan pikken. We nemen dus wel de tijd voor heen en terugreizen. We zijn op deze manier al regelmatig (meest rond lunchtijd natuurlijk) op heel leuke plekjes gekomen.
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Hoe doen jullie dit?
« Reactie #6 Gepost op: juni 15, 2014, 10:14:07 pm »

Ik begreep vorige week van een vrachtwagenchauffeur die hier een loungeset kwam afleveren dat hij juist nooit voor de optie "vrachtwagen" kiest, omdat hij dan helemaal nergens meer komt.
Ah! Dat verklaart waarom er hier in de wijk vrij frequent trucks met oplegger (met af te leveren bouwmateriaal en voorzien van Kooiaap voor korte afstand transport) de wijk inrijden die, nadat ze het enige, vrij onopvallende bord 'geen doorgaand verkeer' gemist hebben, erachter komen dat ze met hun 18 meter lengte niet kunnen steken of keren en dus vrolijk piepend 600 meter recht achteruit moeten manouvreren. En dat terwijl de kinderen op weg naar school aan alle kanten rond zo'n gevaarte aan komen wandelen. :)
« Laatst bewerkt op: juni 15, 2014, 10:16:15 pm door Frankie »
Gelogd

Paulvh

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.717
  • Merk Vouwwagen: Jamet louisiana 2013
Re: Hoe doen jullie dit?
« Reactie #7 Gepost op: juni 15, 2014, 10:16:49 pm »

Ik ben alleen, dus een navigator met een kaart ontbreekt. Dus ik laat mijn tomtom de route uitstippelen en via een kaart en maps check ik eerst thuis het een en ander. En pas door vermijden de route aan.
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.681
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Hoe doen jullie dit?
« Reactie #8 Gepost op: juni 16, 2014, 04:05:32 am »

Thuis plan ik de route in grote lijnen via een routeplanner op internet, en weet dan welke grote plaatsen ik langs wil gaan. De navigatie zet ik dan aan met als reisdoel één van die grote plaatsen, of in de buurt van de overnachting, beetje afhankelijk van waar hij langs wil en of dat ook is wat ik wil. Als je dan een tussenstop hebt, kun je een andere plaats instellen.
Tijdens het reizen hebben we ook een kaart bij ons, dan weten we waar we zijn, en ook voor de kinderen is het leuk om dat te zien, want ook zij weten anders totaal niet waar je langs gaat, en waar je heen gaat.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Hoe doen jullie dit?
« Reactie #9 Gepost op: juni 16, 2014, 05:43:55 am »

Soms moet je juist iets "aan" zetten. Kwamen wij ook achter vorig jaar met onze nieuwe auto. we rijden altijd via tolwegen in Frankrijk. En de Navi vermeed ze juist, terwijl ik niet iets had aangevinkt. Maar stond kennelijk zo ingesteld af fabriek. Ik moest aanvinken om ook via tolwegen e.d. te rijden. Misschien zit er bij de Garmin ook zo'n addertje onder het gras. Goed de gebruiksaanwijzing nog eens doorlezen. En "kortste" route is link. Krijg je allerlei vreemde paadjes om 10 meter te besparen.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Mieke

  • Gast
Re: Hoe doen jullie dit?
« Reactie #10 Gepost op: juni 16, 2014, 07:06:09 am »

Ik heb een liefde haat vehouding met GPS. Ding staat aan en ik heb de kaart op mijn schoot. Staat bij ons op snelste route en toch heeft ze soms rare kronkels en dan roep ik ze een halt toe. Man, man moet je ze dan horen protesteren. Keer om aub, doe dit doe dat,enz... Tot ze het opgeeft en dan win ik weer  :>
Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: Hoe doen jullie dit?
« Reactie #11 Gepost op: juni 16, 2014, 07:17:28 am »

Of dat 'ding' raar doet is maar de vraag. In het verleden had ik ook weleens dat ik vond dat we via een idiote weg werden gestuurd. Als ik dan later thuis op de kaart de route terugkeek bleek het een geniale route te zijn geweest die je zelf nooit bedacht zou hebben. Dat is me meerdere malen overkomen.

We hebben slechts 1 keer gehad dat we (in Rome) 1000m1 voor de camping stonden, maar helaas zat er een groot huis met tuin tussen; de route liep via de tuin van dat huis. Brutaal als Nederlanders zijn heb ik die route maar gevolgd en de vreemde blikken van de bewoners maar genegeerd.
Gelogd

CenC

  • Gast
Re: Hoe doen jullie dit?
« Reactie #12 Gepost op: juni 16, 2014, 08:34:51 am »

Wij hebben geen navigatie, maar wel een mobiel met navigatie. Op vakantie heb ik de kaart op schoot, 10 min. voor vertrek kijken we samen de globale route en al rijdend bepaal ik de weg. Af en toe gebruiken wij de navi op de mobiel als ik wil slapen, maar dat gebeurd niet veel. En als we naar een specifieke camping willen, zetten we soms de navi de laatste paar km aan, puur voor het gemak en dit werkt goed voor ons.
Gelogd

MJB

  • Gast
Re: Hoe doen jullie dit?
« Reactie #13 Gepost op: juni 16, 2014, 10:23:11 am »

Toen wij vroeger nog een Garmin hadden gooide de verkeersinformatie nog wel eens roet in het eten. Wanneer ergens op de route een file/vertraging aangegeven wordt gaat het apparaat op zoek naar alternatieven, en soms zitten daar hele kleine weggetjes in.
Wij rijden grotendeels op de navigatie, maar de kaartenboeken zijn altijd mee en zowel mijn vrouw als ik hebben redelijk goed opgelet met topografie op de basisschool. Voor “the long haul” is het genoeg om globaal te weten waar de diverse steden liggen. Op bestemming is het wel handig om even google maps/satellietbeelden te raadplegen om een idee te hebben over de kwaliteit van de wegen.
Gelogd

RonvanTilburg

  • Gast
Re: Hoe doen jullie dit?
« Reactie #14 Gepost op: juni 16, 2014, 11:02:35 am »

Ik rij altijd op mijn TomTom, wel heb ik een kaart bij de hand en de route uitgeprint in googlemaps als backup.
Gelogd
Pagina's: 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal