Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: Is reserveren nodig?  (gelezen 9620 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jon

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.572
Re: Is reserveren nodig?
« Reactie #15 Gepost op: maart 13, 2016, 04:21:32 pm »

Onze vakanties verblijven wij op 1 camping en om teleurstelling te voorkomen reserveren we.

Ja, dat begrijp ik en dat zou ik ook zeker doen. Wij zijn echter van plan minstens een maand door la douce France te trekken en in principe niet langer dan een week op één plek.
Gelogd
Combi Camp Country 2016, daarna de Waard Kuifmees, nu even niets.

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Is reserveren nodig?
« Reactie #16 Gepost op: maart 13, 2016, 07:23:27 pm »

Wij reserveren nooit. Maar we moeten daarvoor wel accepteren dat we nooit in één keer de plek krijgen die we het liefst hebben zouden.
We gaan dus meestal eerst even op een eenvoudige camping municipal staan om van daar uit een lekkere plek op een andere goeie camping te zoeken.

Heel vaak blijken campings een heel andere sfeer te hebben dan ik op grond van de site of de gids gedacht had. Ik zou dus altijd pas reserveren als ik de camping zelf met eigen ogen gezien heb. Maar aangezien we zelden naar dezelfde plek terug gaan, heeft dat voor ons weinig zin.

Met kinderen zou ik het wellicht anders aanpakken.
Gelogd

GertjanA

  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 782
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL 2010
Re: Is reserveren nodig?
« Reactie #17 Gepost op: maart 13, 2016, 08:43:50 pm »

Reserveren is mijns inziens alleen nodig als je een langer aantal dagen (meer dan 7) op een camping wilt staan. Wij reserveren niet (gaan op vakantie naar Frankrijk), en hebben altijd ergens een plekje. Soms inderdaad voor 3 in plaats van 4 nachten, maar he, wij klappen waar het kan :-) Bovendien hebben wij gemerkt dat het de afgelopen twee jaar minder druk lijkt dan eerst. De grote campings, met veel (of alleen maar) Nederlanders zijn vaak wel vol, maar dat is ook niet ons ideale camping plaatje.

Enkel de camping waar we 9 dagen gaan staan (het eindpunt eigenlijk) reserveren we, maar dat is meer zodat ze weten dat we dit jaar ook weer komen, en dat we dan een ruime plek met schaduw hebben
Gelogd

jackodb

  • Gast
Re: Is reserveren nodig?
« Reactie #18 Gepost op: maart 13, 2016, 09:08:39 pm »

Soms heeft 'vroeg reserveren' ook nog een financieel voordeeltje :)
Gelogd

linda75

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 799
  • Merk Vouwwagen: aart kok livingstone
Re: Is reserveren nodig?
« Reactie #19 Gepost op: maart 14, 2016, 06:35:11 am »

wij reserveren alleen als we langer als een week ergens willen blijven staan. heb geen zin om drie keer op een camping te moeten verkassen. afgelopen jaar in corsica niets gereserveerd. ook leuk maar toch beland je dan wel regelmatig op de iets mindere mooie plekjes op een bekende camping of ze waren vol. maar goed de camping ernaast heeft dan wel plek maar is dan wel minder luxe. Als ik niet in hooggseizoen ga of zonder kinderen zou ik niet meer reserveren. je hebt dan meer vrijheid. campings zocht ik vroeger uit op website tegen woordig op zoover.
Gelogd

kph

  • Gast
Re: Is reserveren nodig?
« Reactie #20 Gepost op: maart 14, 2016, 08:29:46 am »

Ik durf niet met 3 kleine kids op de bonnefooi, alleen een tussencamping durf ik te gokken voor een enkele overnachting, maar voor 3 weken, nee.......wij reserveren dus altijd. Nu boeken wij doorgaans ook altijd campings aan de kust en mooi(e) zwembad(en) dus die campings zitten ook snel volgeboekt.
Zodra ik een reservering heb gedaan, kan ik me de hele winter en lente verheugen op waar we naar toe gaan  :J (opmerking: wij zitten aan de bouwvak vast, dus topdrukte overal).
Nu rijden we in 3 dagen naar Italie, alle tussenstops zijn ook geboekt, maar onderweg gaan we leuke dingen doen (playmobil land in Duitsland, zomer rodelbaan in Oostenrijk etc).
Gelogd

Spiegelbeeld

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 724
  • HK Cocoon, klappen doe je pas onder Lyon
Re: Is reserveren nodig?
« Reactie #21 Gepost op: maart 14, 2016, 02:56:45 pm »

Met kleine kinderen in een drukke periode zou ik het doen.

Als maar even kan liever niet, reserveren beperkt je vrijheid.
Zelf kunnen gaan en staan is heerlijk, zeker met een klapkar!
Gelogd

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.748
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: Is reserveren nodig?
« Reactie #22 Gepost op: maart 14, 2016, 07:28:06 pm »

Ja, dat begrijp ik en dat zou ik ook zeker doen. Wij zijn echter van plan minstens een maand door la douce France te trekken en in principe niet langer dan een week op één plek.
Dan is jullie situatie anders als die van ons

Vorig jaar troffen we een stel dat ook met hun klapper op klaptocht was.
Ze zochten voor vertrek een andere camping uit en belde of ze die dag konden komen.

Dat werkte voor hun erg goed. Ze verbleven 2 a 3 dagen op een camping.
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

Bea

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 149
  • Merk Vouwwagen: Combi camp flexi comfort 2014
Re: Is reserveren nodig?
« Reactie #23 Gepost op: maart 15, 2016, 11:20:33 am »

Vorig jaar niets gereserveerd in Denemarken en Zweden.  Geen enkel probleem gehad op de 3 campings die we hebben aangedaan.
Voordeel: we hebben het mindere weer in Denemarken omzeilt door een weekje naar Zweden door te rijden, want de planning was eerst wel om in Denemarken te blijven.
Nadeel: Ik had me wel verheugd op de route die ik had uitgestippeld en uiteindelijk denk ik dat het weer beter mee is gevallen en we het dus ook best hadden gedaan.  Onze vakantie was zeker goed en dus helemaal droog maar ik geniet ook van het uitstippelen.
Dit jaar  staat Schotland op de planning en zouden we weer niets vastleggen, zelfs geen overtocht.  Ik merk wel dat ik nu minder pret heb in het uitzoeken.  Mijn man vindt het fijn: geen stress en vrijheid maar ik moet toch wennen aan het allemaal op zijn beloop laten.  Het geeft mij vreemd genoeg juist wel wat stress merk ik...
Gelogd

Klavertjes

  • Global modderklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.784
  • Merk Vouwwagen: Opus Camper all-road 2022
  • Opus Camper all-road 2022
Re: Is reserveren nodig?
« Reactie #24 Gepost op: maart 15, 2016, 12:18:41 pm »

Dit jaar  staat Schotland op de planning en zouden we weer niets vastleggen, zelfs geen overtocht.  Ik merk wel dat ik nu minder pret heb in het uitzoeken.  Mijn man vindt het fijn: geen stress en vrijheid maar ik moet toch wennen aan het allemaal op zijn beloop laten.  Het geeft mij vreemd genoeg juist wel wat stress merk ik...

Ik vind je omschrijving wel heel herkenbaar van de 2 jaar dat wij 'op de bonnefooi' zijn gegaan. Ik denk echt dat wij het pas weer gaan doen als we niet meer in de schoolvakanties hoeven!

Beetje  :off: waar gaat de reis heen in Schotland? Of is zelfs dat niet bekend, welke hoek of streek?
Gelogd
Geluk ontstaat als wat je denkt, wat je zegt en wat je doet in harmonie zijn
(geleend van Mahatma Ghandi)

Bea

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 149
  • Merk Vouwwagen: Combi camp flexi comfort 2014
Re: Is reserveren nodig?
« Reactie #25 Gepost op: maart 15, 2016, 01:29:56 pm »

Ik vind je omschrijving wel heel herkenbaar van de 2 jaar dat wij 'op de bonnefooi' zijn gegaan. Ik denk echt dat wij het pas weer gaan doen als we niet meer in de schoolvakanties hoeven!

Beetje  :off: waar gaat de reis heen in Schotland? Of is zelfs dat niet bekend, welke hoek of streek?

Ik heb al wat rondgelezen en zou graag Edingburgh aandoen (ergens dooronder kamperen) en dan naar de westkant gaan ergens rond Oban kamperen en dan nog wat hoger om ook naar het eiland skye te gaan. Ik wou zeker de route naar Mallaig doen en eventueel de trein nemen (nogal Potter fans in het huis) maar de stoomtrein reserveren doen we dus niet: omdat we het weer gaan afwachten.  Resultaat: kinderen (13 j en 11j) zwaar ontevreden.  Zij houden sowieso van zon, shortjes dragen in de vakantie... Toen ze hoorden van kans op midges en geen zon zekere bestemming zakte hun enthousiasme al onder nul. (we gaan laatste 3 weken van augustus) Dus wie weet belanden we wel in Frankrijk of hun allerfavoriete bestemming Italië... 
Als je alles vastlegt heb je dit niet voor.  Even keuzestress op het moment maar dan al volop voorpret.  Nu blijf ik wikken en wegen, alle opties openhouden: vermoeiend!
Gelogd

Erlief

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 108
  • Merk Vouwwagen: Trigano Vendome GL
  • Wie wil er klappen?!
Re: Is reserveren nodig?
« Reactie #26 Gepost op: maart 16, 2016, 12:21:20 pm »

Wij zijn echter van plan minstens een maand door la douce France te trekken en in principe niet langer dan een week op één plek.

In jullie geval zou ik hooguit de eerste camping boeken om enigszins een richtpunt te hebben waar je naar toe gaat. De andere campings zou ik ter plekke laten afhangen van de zin, het weer en de omgeving.

Wij staan meestal een ruime 2 weken op een camping, die boek ik zeker. Ik hou van wat vastigheid en heb geen zin in  :X kinderen als je  toch ergens anders heen moet omdat het net niet helemaal ok is. Ik boek sowieso altijd vrij vroeg, vind de voorpret ook minstens zo leuk! Dit jaar Italie, met een overnachting ergens in Duitsland/Oostenrijk, die boek ik dan niet. Als ik geen zin meer heb stoppen we en zoeken we een camping. (Dit jaar natuurlijk wel met KenJo´s lijstje!)
Gelogd

Mathieu76

  • Gast
Re: Is reserveren nodig?
« Reactie #27 Gepost op: maart 16, 2016, 08:56:32 pm »

Afgelopen jaar zijn we in de eerste 3 weken van de schoolvakantie (we waren als eerste) naar Frankrijk geweest. Volledig op de bonnefooi. 1 nacht limburg, 3 nachten in saint-genix-sur-guiers. Daarna konden we 11 nachten terecht bij 'les libellules' in de Gard. Vervolgens naar de Jura gereden en daar 2 nechten op een voor ons niet fijne camping gestaan. Toen weer doorgetrokken en 2 nachten op een prima municipal in Lods gestaan.  En als laatste weer een nacht in limburg.

Ons prima bevallen zo rondtrekken op de bonnefooi. We hebben wel een lijst met campings mee die ons wel geschikt lijken.

Gelogd

Jon

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.572
Re: Is reserveren nodig?
« Reactie #28 Gepost op: maart 16, 2016, 10:39:43 pm »

Goeie tips! WW
Gelogd
Combi Camp Country 2016, daarna de Waard Kuifmees, nu even niets.
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal