Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: Op de bonnefooi dit jaar geen optie?  (gelezen 7343 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marjootje

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 677
  • Merk Vouwwagen: camplet adventure
  • klappen maar!
Re: Op de bonnefooi dit jaar geen optie?
« Reactie #15 Gepost op: juli 04, 2016, 07:28:48 pm »

We gaan ook altijd op de bonnevooi, behalve toen bij het Gardameer. Maar daar was ons gereserveerde plekje ook niet beschikbaar.
Ook 5 sterrencamping, alles erop en eraan. Toen we vorig jaar uiteindelijk ook op een luxe camping belandde( je moet soms wat voor de kids) heeft dochter nauwelijks gebruik gemaakt van alle faciliteiten. We staan toch nooit op 1 camping, dus toen we gingen verkassen naar een iets " soberder" camping, was er plek genoeg. Mooie ruime plaatsen, net zoveel lol en 2 tientjes goedkoper. Dus ik weet het wel dit jaar. I:
Gelogd

shoppie

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 203
  • Merk Vouwwagen: (tijdelijk) vouwwagen loos
Re: Op de bonnefooi dit jaar geen optie?
« Reactie #16 Gepost op: juli 04, 2016, 07:34:39 pm »

Wij hebben de luxe dat we in het voor en naseizoen kunnen. Maar door evt asci card zijn ook dan campings wel eens vol. En gaan we verder.
In het hoogseizoen gaan we nog wel eens weekendjes (wel in NL) maar ook dan is er altijd wel ergens een plekje te vinden.

Met mijn ouders ook nooit gereserveerd, en gewoon geprobeerd, soms 5 dagen soms 3 soms anders, waar 1 camping is zijn vaak meerderen in buurt. Voordeel: vind je het niet leuk dan ga je snel weer verder.

Een goede camping gids (FFCC heet de franse geloof ik), en je kan heel veel campings vinden

Gelogd
Nieuwe avonturen (tijdelijk) zonder klapper
Klapperdeklap: Holtkamper Cocoon XL 2008 -2019
Tent voor een weekend: de Waard Grote Bonte Specht
Begonnen met: Wilderness Oppomptent 330

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re: Op de bonnefooi dit jaar geen optie?
« Reactie #17 Gepost op: juli 04, 2016, 08:55:00 pm »

Wij stappen in de auto en gaan rijden, op hef moment dat we het zat beginnen te worden zoeken we een camping in de buurt. Hiervoor gebruiken we de tom tom of internet.  Bij twijfel raadplegen we zoover.
Gelogd
Every day is a gift, not a given right....

linda75

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 799
  • Merk Vouwwagen: aart kok livingstone
Re: Op de bonnefooi dit jaar geen optie?
« Reactie #18 Gepost op: juli 04, 2016, 09:37:43 pm »

wij kozen altijd een bepaald gebied en in het acsi boekje en internet zocht ik dan 4 campings op. dan belden we de eerste en als die geen plek had de tweede. Welke plek had reden we heen, Soms kwamen we op een camping en die beviel dan toch niet, dan reden we door naar de derde. Vorig jaar in corsica op de bonnefooi gereden maar na drie keer complet te horen gekregen was mijn gedachten.. een beller is sneller.
Gelogd

Drees

  • Gast
Re: Op de bonnefooi dit jaar geen optie?
« Reactie #19 Gepost op: juli 04, 2016, 10:55:25 pm »

Wij kijken een paar dagen van tevoren waar het lekker weer wordt en waar we zin in hebben en dan ga ik kijken welke campings geschikt zijn. Ik bel dan een dag van tevoren wel of er plek is, of bv terwijl we in de auto zitten. Het rijdt fijner als je weet dat er een plekje voor je is, vind ik. Met de kinderen in de auto na een lange rit meerdere campings afrijden vind ik minder.
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Op de bonnefooi dit jaar geen optie?
« Reactie #20 Gepost op: juli 05, 2016, 08:13:40 am »

Nog 2 weken dit kolere weer hier en je kan de grafiek op zijn kop zetten.

Voor zover mij bekend wordt het aantal bomaanslagen door IS niet echt beïnvloed door het weer.
Gelogd

MoveToGo

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 72
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL MTT
Re: Op de bonnefooi dit jaar geen optie?
« Reactie #21 Gepost op: juli 05, 2016, 10:57:06 pm »

Een collega van mij boekt altijd in januari en zegt dan dat alles al bijna vol zit. Hij gaat naar campings van 60-70 euro per nacht, pal aan het strand.
Mij niet gezien - wij hebben nog nooit meer dan 35 euri betaald. Wij gaan zelf op de bonnefooi. Vorig jaar een camping uitgezocht en die viel zo tegen dat we de volgende dag om 10 u de wagen al weer achter de auto hadden. Met acsi app op de aaipet is een nieuwe camping zo gevonden. Vervolgens twee weken op diverse leuke campings gestaan. Bleek ik achteraf 10 km van mijn collega te staan.

Het is dus maar net hoe je er tegenaan kijkt. Wil je zekerheid, dan boek je van tevoren. Over het algemeen lukt het altijd wel en kun je ook daarheen waar het op dat moment mooi weer is.

Succes en fijne vakantie. Mark.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

Drees

  • Gast
Re: Op de bonnefooi dit jaar geen optie?
« Reactie #22 Gepost op: juli 06, 2016, 08:52:03 am »

Als je op een camping met faciliteiten direct aan het strand wilt staan is inderdaad in januari heel veel al vol. Wij combineerden vaak: 1 week lang van tevoren boeken op een mooie camping direct aan zee en de andere weken op de bonnefooi. Dit jaar doen we alles op de bonnefooi, afhankelijk van waar het mooi weer is.
Gelogd

Cadillacfreak

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 407
  • Merk Vouwwagen: 2010 Aart Kok Kavango
Re: Op de bonnefooi dit jaar geen optie?
« Reactie #23 Gepost op: juli 06, 2016, 09:29:11 am »

Ik denk inderdaad dat het heel erg uitmaakt naar wat voor soort campings je zoekt. Ik heb er nu een aantal van mijn favo lijstje benaderd en bijna allemaal hadden ze nog plek. Dus ik denk een storm in een plas water. Wel hoor ik van camping eigenaren dat het dit jaar drukker is dan vorig jaar.
Gelogd
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal