Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Wildkamperen?  (gelezen 9197 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Cadillacfreak

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 407
  • Merk Vouwwagen: 2010 Aart Kok Kavango
Wildkamperen?
« Gepost op: november 07, 2016, 07:15:47 pm »

Na een paar vakanties met onze vouwwagen komen we er steeds meer achter wat wij leuke campings vinden en welke niet. Wij hielden al niet van hele grote, massale, commerciƫle campings en zochten steeds naar de kleine charme-campings zonder strak geasfalteerd stratenplan waar je hutje mutje staat en om de 5 minuten iets door de omroepinstallatie hoort schallen. Nu ken ik ook een paar mensen die echt gaan wild-kamperen. Ik ben benieuwd of er hier mensen zijn die dit wel eens hebben gedaan en wat de ervaringen zijn. En kun je dat in elk land? Of zijn er landen waar dat juist wel of juist niet kan?
En is er nog zoiets als een tussenweg? Ik denk dat echt wild-kamperen voor ons (vooral voor mijn vrouw) iets 'too much' is. En naar wat voor soort campings moet je dan zoeken? Zoiets als rustieke campings? Of toch de charme campings?
Gelogd

jlanphen

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 55
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Kariba
Re: Wildkamperen?
« Reactie #1 Gepost op: november 07, 2016, 08:49:56 pm »

Wij zijn ook van de kleinere campings zonder al te veel animatie etc, geen afgebakende plekken. Afgelopen 5 jaar in Noorwegen en Zweden geweest. Als je de campings aan de kust en ook die bij de bekende toeristische trekpleisters beetje ontwijkt voldoet volgens mij elke camping in Noorwegen en/of zweden aan jullie wens.
Afgelopen jaar ook een keer echt wild gekampeerd met onze Kariba. Heb op hierover op het forum al at gemeld, maar je kan het ook vinden op http://aavontuur.com/aavontuur/750/

Overigens zijn we voor komend jaar rond aan het kijken naar een andere bestemming, de kinderen willen eens wat anders.
We houden ons dus warm aanbevolen voor tips over de kleinere natuurcampings,
Gelogd

jari

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.476
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL
Re: Wildkamperen?
« Reactie #2 Gepost op: november 07, 2016, 09:09:27 pm »

Echt wild kamperen kan dus niet in heel veel landen. Noorwegen en Zweden daar kan het volop.
Gelogd
Jevipro

jlanphen

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 55
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Kariba
Re: Wildkamperen?
« Reactie #3 Gepost op: november 07, 2016, 09:52:00 pm »

Echt wild kamperen kan dus niet in heel veel landen. Noorwegen en Zweden daar kan het volop.
Met een vouwwagen blijft het ondanks dat toch wel lastig een geschikte plek te vinden. De plek moet immers groot genoeg zijn en ook bereikbaar met een auto.

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5 met Tapatalk

Gelogd

jari

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.476
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL
Re: Wildkamperen?
« Reactie #4 Gepost op: november 08, 2016, 11:03:52 am »

Met een vouwwagen blijft het ondanks dat toch wel lastig een geschikte plek te vinden. De plek moet immers groot genoeg zijn en ook bereikbaar met een auto.

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5 met Tapatalk
Wij hebben het in Noorwegen 2x gedaan en het is soms lastig ja maar als je goed zoekt en genoegen neemt met wat je vind... Dan is het geen probleem
Gelogd
Jevipro

nikkel1964

  • Gast
Re: Wildkamperen?
« Reactie #5 Gepost op: november 08, 2016, 11:54:19 am »

Als je je beperkt tot Nederland, dan komt een aantal natuurkampeerterreinen nog het meest in de buurt van 'wildkamperen'. Hoewel, maar dat is een heel andere discussie, SBB daar de laatste jaren steeds meer roet in het eten gooit door onder andere het gebruik van reserveringssystemen die in mijn optiek nogal haaks staan op de 'vrijheid' die je gewend was van dergelijke terreinen.

Maar er is nog een aantal terreinen te vinden die je kunt kenmerken als 'primitief': er is plek, er is een toilet, er is (warm) water maar daar heb je het wel gelijk mee gehad.

Je zou om te beginnen eens dit soort terreinen kunnen bezoeken als de gezochte tussenweg?

In het buitenland (Zweden) heb ik wel wild gestaan, met alleen maar een grote stationwagen waarin ik sliep. En dan lekker toeren langs de meren. Mooi plekje zoeken, parkeren en kamperen maar! Maar zoals gezegd, als je daar ook een vouwwagen kwijt moet kunnen wordt het al wat lastiger. Wel een mooie uitdaging.... (Krijg er spontaan zin in!!)



Gelogd

CJ-Petra

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 369
  • Merk Vouwwagen: Polynorm met Gordigear Taiga
Re: Wildkamperen?
« Reactie #6 Gepost op: november 08, 2016, 06:04:55 pm »

De natuurcampings van SBB zonder stroom en wifi zijn inderdaad redelijk primitief, eind september hebben wij helemaal alleen op zo'n camping gestaan. Heerlijk, maar ik moet er niet aan denken om daar in het (hoog)seizoen te staan.

2 jaar geleden hebben we in Italie op een camping op een Alpenwei gestaan, met alleen een toiletgebouw met koud stromend (berg)water, toilet en douche. Het was een idyllisch plekje. Behalve in het weekend, dan is het druk met picknickende locals. http://www.alpepintas.it/campeggio.html

In o.a. Frankrijk mag je niet wildkamperen maar wel bivakkeren. In de Alpen zijn voldoende plekken waar dat kan.

Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.681
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Wildkamperen?
« Reactie #7 Gepost op: november 08, 2016, 11:10:26 pm »

In Frankrijk heb je ook hele simpele municipal campings. Heb ik mooie plekjes bij gezien.
Gelogd

Spiegelbeeld

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 724
  • HK Cocoon, klappen doe je pas onder Lyon
Re: Wildkamperen?
« Reactie #8 Gepost op: november 09, 2016, 10:07:37 am »

Wildkamperen is goed en stoer plan, wel graag met stroomaansluiting en WIFI :O
Gelogd

jari

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.476
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL
Re: Wildkamperen?
« Reactie #9 Gepost op: november 09, 2016, 12:55:20 pm »

Wildkamperen is goed en stoer plan, wel graag met stroomaansluiting en WIFI :O

Nou ik moet je zeggen wij kamperen ook wel eens bij mijn zwager in het oosten des lands. Hij heeft een boerderij en dan staan wij op een weiland waar hij een grote vijver heeft (dus lekker zwemmen en als Jan geluk heb ook een visje vangen) en dan hebben we alleen stromend water. KOUD water!! We hebben daar een week gestaan en hebben onze eigen douche gemaakt (dankzij een oude vijverpomp en een fles pepsi (waar we gaatjes in hebben gemaakt) ook hebben we zo camping douche zak en daar doe je koud water in en leg je dan op de motorkap van de auto en het warmt heel snel op. OKe je hebt geen heet water zoals thuis maar dit is gewoon heel gewoon echt genieten. Dit jaar zijn we er alleen maar een weekend geweest. Tuurlijk kunnen we bij me zwager douchen en zo maar dit.... is vele malen meer genieten.
Gelogd
Jevipro

CJ-Petra

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 369
  • Merk Vouwwagen: Polynorm met Gordigear Taiga
Re: Wildkamperen?
« Reactie #10 Gepost op: november 09, 2016, 05:48:57 pm »

Wildkamperen is goed en stoer plan, wel graag met stroomaansluiting en WIFI :O

Stroom en Wifi lijkt voor heel veel mensen wel een eerste levensbehoefte te zijn.
Een weekje (of meer) zonder allebeide laat je ervaren hoeveel relaxter het leven zonder is.
Gelogd

jari

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.476
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL
Re: Wildkamperen?
« Reactie #11 Gepost op: november 09, 2016, 09:38:57 pm »

Stroom en Wifi lijkt voor heel veel mensen wel een eerste levensbehoefte te zijn.
Een weekje (of meer) zonder allebeide laat je ervaren hoeveel relaxter het leven zonder is.
yes mijn idee

oke voor een week is het heerlijk maar ik beken stroom vind ik ook prettig vooral als het warm is dan is de melk toch echt lekkerder als hij koud is
Gelogd
Jevipro

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.377
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Wildkamperen?
« Reactie #12 Gepost op: november 09, 2016, 09:56:15 pm »

Ook volledig mee eens! Dit jaar 3 weken zonder dat en we hebben het ook overleefd en was een fantastische vakantie!
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re: Wildkamperen?
« Reactie #13 Gepost op: november 10, 2016, 07:45:58 pm »


 vooral als het warm is dan is de melk toch echt lekkerder als hij koud is

Ja, of het bier...  bier

Maar daar heb je geen stroom voor nodig.
Gelogd

CJ-Petra

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 369
  • Merk Vouwwagen: Polynorm met Gordigear Taiga
Re: Wildkamperen?
« Reactie #14 Gepost op: november 10, 2016, 09:28:24 pm »

Ja, of het bier...  bier

Maar daar heb je geen stroom voor nodig.

Psies!  :J
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal