Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Tips vakantiebestemming  (gelezen 2265 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ReinierCo

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 101
  • Merk Vouwwagen: Campooz Fat Freddy
Tips vakantiebestemming
« Gepost op: april 06, 2017, 06:49:14 am »

Vorig jaar met onze zoon van 1 in de dordogne geweest, wat erg goed bevallen is. (voornamelijk het weer. Niet te warm gem tegen de 28 graden)

Voor dit jaar op zoek naar een bestemming om met 2 kinderen (2 jaar en een half jaar) te gaan kamperen. Maar door slechte ervaringen met drukte tijdens de franse zomervakantie in augustus op zoek naar wat nieuwe ideeën!

Ik zit al naar tsjechie te kijken, maar wellicht heeft er nog iemand tips voor een mooie bestemming!

Gr

Reinier

Verstuurd vanaf mijn LG-H815 met Tapatalk

Gelogd

groothuis27

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 172
  • Merk Vouwwagen: alpenkreuzer
Re: Tips vakantiebestemming
« Reactie #1 Gepost op: april 06, 2017, 07:23:03 am »

Tijdens de school vakanties is het overal op de weg druk .je hebt de Kids nog niet leerplichtig dus zou ruim voor de vakanties weg gaan scheeld ook veel geld .maar buiten dat om zou ik voor Karin til in Oostenrijk gaan.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

Gelogd

ReinierCo

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 101
  • Merk Vouwwagen: Campooz Fat Freddy
Re: Tips vakantiebestemming
« Reactie #2 Gepost op: april 06, 2017, 07:26:10 am »

Drukte op de weg komen we wel overheen. Het is meer dat de gezellige dorpjes en kastelen ineens overspoeld worden met mensen.

Buiten de vakantie is helaas geen optie. Mijn vrouw werkt in het basis onderwijs :-) (normale zomervakantie drukte zijn we wel gewend dus!)

Verstuurd vanaf mijn LG-H815 met Tapatalk

Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.636
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Tips vakantiebestemming
« Reactie #3 Gepost op: april 06, 2017, 10:49:55 am »

Frankrijk kent ook rustige streken tijdens de vakantie van de Fransen: De Quercy, grote delen van de Limousin en de Auvergne.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.377
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Tips vakantiebestemming
« Reactie #4 Gepost op: april 06, 2017, 12:24:42 pm »

Veel zal afhangen van wat je wilt doen denk ik.


In de bergen zijn vaak de dorpen en kastelen minder druk bezocht dan dat dit in andere regio's is, omdat men daar meer komt voor andere types activiteiten. Zo denk ik dat je in elke streek wel dingen moet kunnen vinden die eerder rustig zijn en dingen die in het hoogseizoen veel te druk zijn.

Gelogd

Bea

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 149
  • Merk Vouwwagen: Combi camp flexi comfort 2014
Re: Tips vakantiebestemming
« Reactie #5 Gepost op: april 06, 2017, 09:31:56 pm »

Moeilijk om voor iemand anders te bepalen.  Italië is voor mij toch een heel kindvriendelijk land.  Zeker als je graag uit eten gaat, heel leuke ervaringen gehad met onze jonge kinderen.  Je hebt er zeker ook minder drukke streken en als de camping wat hoger gelegen is ook vaak niet te heet.
Zweden vond ik ook heel ontspannen.  Niet te warm maar vaak ook zonnig in de zomer.  In augustus al erg rustig en trouwens ook heel goede slecht weer voorzieningen op de camping. 
Alles hangt ook een beetje af van hoe graag de kinderen met de auto rijden.  Bij ons was dat geen probleem maar anders wil je natuurlijk ook niet echt heel vergaan....
Gelogd

ReinierCo

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 101
  • Merk Vouwwagen: Campooz Fat Freddy
Re: Tips vakantiebestemming
« Reactie #6 Gepost op: april 07, 2017, 08:20:36 am »

Bedankt voor de reacties! We gaan zeker eens naar de genoemde gebieden kijken in Frankrijk!

Italie hebben we inderdaad ook ophet lijstje staan (zijn daar met de kinderen nog nooit geweest) De Marken staan hoog op het lijstje, maar wellicht is in het noorden boven de grote meren ook een leuke optie. Wat meer de Bergen in.

Zweden (en Noorwegen) hebben we ook overwogen, we zijn voor we kinderen hadden wezen rondtrekken met de Tent, wat meer aan de west kant van Zweden was, heb je ervaringen aan de oostkant?

Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal