Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Buizen luifel  (gelezen 6250 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Qwaqa

  • Gast
Buizen luifel
« Gepost op: mei 07, 2011, 03:16:38 pm »

Net nu Nederland het warmste gebied is en wij met onze tent opening richting de zon staan kom ik er achter dat de buizen van de luifel alleen met zeer veel moeite en geweld in elkaar te krijgen zijn. Gelukkig ontdek ik het nu en niet in het buitenland, maar ik verwacht dit niet bij een nieuwe wagen.

De luifel maar niet opgezet en we zoeken maar een plaatsje onder de bomen.

http://m.google.nl/u/m/xwtSLL
« Laatst bewerkt op: mei 08, 2011, 05:14:31 pm door Qwaqa »
Gelogd

muis

  • Gast
Re:Buizen luifel
« Reactie #1 Gepost op: mei 07, 2011, 05:07:47 pm »

Succes, ik zou er toch even naar laten kijken :J (en geniet van de zon ;) )
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.429
  • Merk: kampeermiddel : Holtkamper Aero Wind®Force 2020 / Beachy 360 2023
  • Welk kampeermiddel : Vouwwagen/Caravan
    • Fortuin
Re:Buizen luifel
« Reactie #2 Gepost op: mei 07, 2011, 05:15:09 pm »

Zou dit zeker aankaarten.
Heb er geen oplossing voor maar dit moet niet kunnen.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

dj54

  • Gast
Re:Buizen luifel
« Reactie #3 Gepost op: mei 07, 2011, 06:34:05 pm »

De oplossing:  (waarschijnlijk)

Even met een schuurpapiertje en buis inwendig schuren en de ander die er in gaat uitwendig licht opschuren eventueel even inspuiten met wd40 (silicone spray)
Geen vet gebruiken want dat trekt zand aan.
Dit kan ook bij nieuwe buizen  je ziet het aan het gevlekte oppervlak van de buis of wit uitslaand.

Waarschijnlijk is lichte corosie van de buizen de oorzaak.

Maar het kan ook zij dat de buizen waar de andere buis ingaat beschadigd is ( Gevallen op het einde )


« Laatst bewerkt op: mei 08, 2011, 09:06:47 pm door muis »
Gelogd

muis

  • Gast
Re:Buizen luifel
« Reactie #4 Gepost op: mei 07, 2011, 06:42:10 pm »

Nou, het gaat hier om een nieuwe wagen. Het lijkt mij dat je daar niet zelf aan gaat schuren maar gewoon terug gaat naar de dealer.

Het wit uitslaan van een buis is eenvouwdig te verwijderen door in te wrijven met autopolish
Gelogd

dj54

  • Gast
Re:Buizen luifel
« Reactie #5 Gepost op: mei 07, 2011, 06:51:41 pm »

Ten eerste de dealer zal hier waarschijnlijk niets aan doen want dat komt gewoon voor . En inderdaad bij een nieuwe wagen kan dat ook voorkomen  Buizen staan al veel langer op de fabriek als dat de wagen geleverd wordt.  (mischien wel vochtig gestaan)

En ik bedoel licht schuren van de uiteinde die in elkaar schuiven.  Gewoon een keer erover schuren  Je pakt het schuurpapier met de ruwe zijde naar boven in je hand en rolt er de buis 1 of 2 keer overheen.

En het is een oplossing zodat je je luifel meteen kan gebruiken en mischien helpt je autopolisch ook al voldoende
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.866
  • Merk: kampeermiddel : Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:Buizen luifel
« Reactie #6 Gepost op: mei 07, 2011, 06:54:10 pm »

Nieuwe wagen, dus de verkoper lost het maar op. Als je nu begint te prutsen krijg je straks het gezeur dat je zelf bezig bent geweest en dus weg garantie hierop. Schuren is ook niet de oplossing, gaat het straks nog harder roesten. Het is nieuw, hoort dus gewoon goed te werken. Daarom koop je tenslotte nieuw. Je kunt natuurlijk wel de verkoper benaderen over dit probleem en vragen wat zijn advies is. Als die zegt schuren en je hebt dit zwart op wit, zou ik het gewoon doen.
« Laatst bewerkt op: mei 07, 2011, 06:55:50 pm door jellejawa »
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

dj54

  • Gast
Re:Buizen luifel
« Reactie #7 Gepost op: mei 07, 2011, 07:03:37 pm »

Oke !!!  Was maar een idee. Mischien hoefde ze dan niet onder de bomen te gaan staan met dit weer waar het vuil met deze temperaturen vanaf druipt.
(Met haar nieuwe vouwwagen)

En je kunt het met 1 buis proberen

Laten we dan maar hopen dat de dealer het oplost.
« Laatst bewerkt op: mei 07, 2011, 07:06:51 pm door dj54 »
Gelogd

Roosje

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 48
  • Merk: kampeermiddel : Aart Kok Taiga
Re:Buizen luifel
« Reactie #8 Gepost op: mei 07, 2011, 08:26:26 pm »

Ik vind dit ook echt een probleem voor de verkoper/dealer. Als de bakker het brood niet goed afbakt, ga ik het toch zelf niet in de oven doen? Als je iets nieuw koopt, mag je ervan uit gaan dat het naar behoren functioneert. Bij gebruikte goederen loop je het risicod at zaken versleten of kapot zijn. Maar daar is de prijs dan ook naar!
 
Gelogd

Qwaqa

  • Gast
Re:Buizen luifel
« Reactie #9 Gepost op: mei 07, 2011, 09:03:37 pm »

Waarschijnlijk is lichte corosie van de buizen de oorzaak.

Maar het kan ook zij dat de buizen waar de andere buis ingaat beschadigd is ( Gevallen op het einde )

In beide gevallen dient de fabrikant het niet af te leveren.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.866
  • Merk: kampeermiddel : Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:Buizen luifel
« Reactie #10 Gepost op: mei 08, 2011, 06:53:18 am »

In beide gevallen dient de fabrikant het niet af te leveren.

Tja, dat maakt ze niet zo veel uit. Ben zelf ook kwaliteitscontroleur geweest en heb zo vaak vloeren afgekeurd die niet voldeden, maar toch gewoon worden gemaakt en afgeleverd. Overal werken Polen en andere niet geinteresseerde mensen met een minimum inkomen. Die denken alleen aan de klok dat ze naar huis mogen. Niets ten nadele van deze mensen hoor, maar ligt meestal aan de beloning en hoe men wordt behandeld.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

dj54

  • Gast
Re:Buizen luifel
« Reactie #11 Gepost op: mei 08, 2011, 09:02:52 am »

Als iets slecht wordt afgeleverd (zeker kleine onvolkomenheden) komt 60 of 70 % niet terug dus lever maar af en we zien wel of het terug komt.

Ik heb ergens eens iets gekocht dat niet goed was en teruggebracht kreeg meteen een nieuwe wat ik teruggebracht werdt weer in de verkoopbak gedaan.

Mischien brengt de volgende het niet terug.

En wij merken als er vakantiekrachten aan het werk zijn onze leveranciers.  Vaak niet compleet, afwerking niet goed e.d.

Dit begint weer over een maand tot september.
Gelogd

marcel.s

  • Gast
Re:Buizen luifel
« Reactie #12 Gepost op: mei 08, 2011, 09:36:23 am »

De oplossing:  (waarschijnlijk)

Even met een schuurpapiertje en buis inwendig schuren en de ander die er in gaat uitwendig licht opschuren eventueel even inspuiten met wd40 (silicone spray)
Geen vet gebruiken want dat trekt zand aan.
Dit kan ook bij nieuwe buizen  je ziet het aan het gevlekte oppervlak van de buis of wit uitslaand.

Waarschijnlijk is lichte corosie van de buizen de oorzaak.

Maar het kan ook zij dat de buizen waar de andere buis ingaat beschadigd is ( Gevallen op het einde )

je gaat toch zeker niet opschuren ....
slecht voor de buizen ,en de garantie, dit is een nieuwe wagen, dan ga je niet zelf lopen prutsen, dat doe je maar als hij 10 jaaroud is of zo. ::) 
Gelogd

zippey

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 101
  • Merk: kampeermiddel : Cabanon Malawi DL 2013 groen
Re:Buizen luifel
« Reactie #13 Gepost op: mei 08, 2011, 12:11:47 pm »

je gaat toch zeker niet opschuren ....
slecht voor de buizen ,en de garantie, dit is een nieuwe wagen, dan ga je niet zelf lopen prutsen, dat doe je maar als hij 10 jaaroud is of zo. ::) 


Helemaal mee eens. Niets aan doen. Laat de verkoper het maar oplossen. Wel balen hoor met een nieuwe klapkar. Ik vraag me nu af of ik alle buizen nu ook moet gaan checken wanneer ik hem ga ophalen. Ik woon namelijk best een eindje bij de Wit vandaan.
Gelogd
Cabanon Malawi DL 2013 groen

biccie

  • Gast
Re:Buizen luifel
« Reactie #14 Gepost op: mei 09, 2011, 09:32:04 am »

on topic:
@ qwaqa:

heb je problemen met het in-elkaar-schuiven van de buizen? of met de luifel zelf?
wij hebben moeite met de luifel als hij op de buis geschoven is, dat je de oogjes moeilijk gespannen krijgt op de doorvoor bestemde pinnetjes.
nu hebben wij dat opgelost door in het midden de drukpin van de buis in te drukken en de buizen iets verder inelkaar te schuiven (tot de buisrand, kan die niet meer verder) dan de luifel op over die pinnetjes schuiven. in het begin kregen we de buis dan niet meer terug in het druk-klik-gaatje (hoe moet ik het noemen... jemig ben ik nog duidelijk? hihi) geschoven, maar nu na 3 keer opzetten is dat wel gelukt. moet dus nog een beetje oprekken, ondanks dat de luifel geen katoenen is ;)
maar als je er niet uitkomt, zou ik inderdaad zeker even de Wit opbellen. ik heb best goede ervaringen tot nu toe met de wit. misschien mag je de luifel opsturen? (op hun kosten),
in ieder geval succes!
bianca
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal