Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: tijd voor bezinning na een douce france trip met wisselvallig klimaat  (gelezen 9353 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mieke

  • Gast
tijd voor bezinning na een douce france trip met wisselvallig klimaat
« Gepost op: augustus 03, 2011, 12:19:08 pm »

Zo, zo net terug van 10 dagen in de Lot/dordogne. De vakantie laat een dubbel gevoel na. Het weer was niet bijster goed van de 10 dagen hadden we slechts 3 dagen zomerweer. Er waren spijtig genoeg ook 4 druilerige regen dagen bij :I. Het zijn die laatste die ons nog meer hebben doen twijfelen over de vouwwagen :X.  Het was nat, koud en de leefruimte is bij regenweer echt te klein voor 3 vaste bewoners en één logé. 
We hebben weer wat lessen getrokken.
1/ Als puberdochters zeggen dat ze absoluut geen vriendin mee willen nemen op vakantie blijkt dat geen garantie te zijn dat dit zo is. Last minute is er een logé gedropt in de Dordogne  :H. Haar aanwezigheid was zeker en vast een meerwaarde te noemen bij het welslagen van onze vakantie. Een lachende puberdochter is beter dan een mokkende :#. Beide meiden kregen onderdak in hun eigen tentje. Maar voor eten en vertier ben je dan toch met 4 aangewezen op de vouwwagen. En daar wringt het schoentje,
2/ De HK Astro is absoluut niet ruim genoeg bij regenweer om dit alles te herbergen. De keuken en de reizigers konden niet samen in de voortent. Dus zijn we zelfs 2 dagen moeten uit eten gaan omdat ik niet kon koken.
3/Mijn theorie om een tarp te plaatsen is ook in het water gevallen, de plek waar we stonden was niet ruim genoeg om het ding op te zetten. Niet dat de plek klein was maar het was gewoon de vorm van de plek en de plaats waar de vouwwagen stond dat het bijna onmogelijk maakte. Daar kwam nog eens bij dat "Als het al regent" bij aankomst de zin ontbreekt om na het opzetten van vouwwagen en tent ook nog eens aan de tarp te beginnen.
4/ We kregen de vouwwagen met de twee stelpoten en het neuswiel niet volledig waterpas. We hebben op 3 verschillende plaatsen geprobeerd op onze plek. Alles zat vol oneffenheden en hellingeskes. De regen gaf ook niet veel moed om uren te proberen het ding recht te krijgen. Het ging wel als de twee wielen van de grond kwamen maar je kan de wagen toch niet op 3 steunpunten zetten en de as van de grond. We hadden wel plankjes bij maar geen van 10 cm dik ::). Gekozen voor de minst slechte oplossing. Gevolg geen geweldig goede nachtrust, het bed lag niet comfortabel. WIj zijn niet meer super jong dus na enkele dagen had ik nekpijn en mijn man rugpijn.

Het klinkt allemaal als een snertvakatnie maar dat was het niet, we hebben een supertijd beleefd in een schitterende streek op een geweldige camping. wij twijfelen nu alleen of een vouwwagen echt wel ons ding blijft in de huidige gezinssituatie. En  Mijn man wil volgend jaar overwegen om een mobilehome te huren op een camping, alleen het is zo duur. Een caravan komt ook weer voorbij, ... Een Eriba of Rapido, compact en toch droog...

Tja, dus tijd voor bezinning.
Gelogd

biccie

  • Gast
Re:tijd voor bezinning na een douce france trip met wisselvallig klimaat
« Reactie #1 Gepost op: augustus 03, 2011, 12:46:32 pm »

tijd voor bezinning... tja, het is dan afstrepen van de plussen en de minnen....
succes daarmee, kan me de twijfel wel goed voorstellen hoor...
grtz bianca
Gelogd

KampeerFan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.324
Re:tijd voor bezinning na een douce france trip met wisselvallig klimaat
« Reactie #2 Gepost op: augustus 03, 2011, 01:49:28 pm »

Jammer Mieke, ik denk dat veel klappers met dit weer gaan twijfelen. Wij pakken morgen in ipv zaterdag. Het lijkt de droogste dag te worden nog. Je zit altijd met het inklappen, het grote nadeel met dit weer. Thuis alles weer opbouwen, schoonmaken, het blijft veel werk.  Wat dat betreft is een caravan dan een uitkomst. Het is i.d. afwegen tussen voor en nadelen.

Ik denk dat wanneer je gezondheid roet in het eten gooit van je kampeer plezier met vouwwagen. Je i.d. serieus over een alternatief kunt nadenken. En dan is een caravan zo gek nog niet. Ik ben jong, maar wel met rug  problemen. Als het met vouwwagen niet meer gaat, komt er gewoon een caravan. Want kamperen zal ik.

Succes met dilemma! Groetjes Jeroen.
Gelogd

Henk CC

  • Gast
Re:tijd voor bezinning na een douce france trip met wisselvallig klimaat
« Reactie #3 Gepost op: augustus 03, 2011, 03:11:53 pm »

Hallo Mieke,

Ook ik zit met gezondheids problemen, maar ik laat me niet zo gauw van het kamperen met de vouwwagen afbrengen. Ik heb MS en slaapapneu. Twee ziektes die een behoorlijke aanslag plegen op mijn vermoeidheid en uit houdings vermogen.
Wij gaan volgende week weer naar Frankrijk, meer van Annecy. We overnachten in een Etap hotel, en gaan de volgende dag weer veder. Ik red het niet om de vouwwagen 2 keer achterelkaar op te zetten. Wij hebben 4 jaar geleden daarom bewust voor een Combi Camp gekozen, geen gesjouw met de keuken en we zettten de wagen in delen op. Als het goed weer is dan gaat alleen het dak en 2 zijwanden er aan de voorkant heeft er bij ons nog nooit in gezeten. Wel hebben we de gasten cabine er aan zitten voor extra ruimte. Ik laat me door mijn aandoeningen niet zo gauw uit de vouwwagen slaan. Wat we wel gedaan hebben is een opdek matras van Ikea op het bed gekocht en dat slaapt erg goed.We hebben vakantie en dan gaat alles een tandje lager. We plannen niet echt wat we willen dat is niet te doen want het is bij mij per dag verschillend met de energie voorraad. Ik wil dit jaar wel naar de Mont blanc. En als ik de kracht heb wil ik graag een keer parapente. Maar voor het zelfde geld gaat dat helemaal niet door om dat het lichamelijk niet te doen is. Als ik een leuke camping heb en een meer er bij ben ik al te vreden. We hopen dat het goed gaat en we zien het allemaal wel, en we doen rustig aan.
Henk
Gelogd

Bosje

  • Gast
Re:tijd voor bezinning na een douce france trip met wisselvallig klimaat
« Reactie #4 Gepost op: augustus 03, 2011, 05:31:22 pm »

inderdaad erg jammer als 1 ervaring roet in het eten gaat gooien,
gezondheid is een kostbaar bezit, en dat weten de reageerders hier maar al te goed.

maar met dit regenweer, ga je zelfs in je eigen achtertuin twijfelen.

@Mieke;
Hoop dat je toch met een vouwwagen blijft kamperen, kijk anders eens naar een trigano odyssee, of jamet Jametic (evt de varianten rondo-XL of 4x4)
relatief veel ruimte in een kleine wagen.

@Henk;
Hoop dat je in de vakantie voldoende energie hebt om je wens in vervulling te zien gaan, goede reis en prettige vakantie
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re:tijd voor bezinning na een douce france trip met wisselvallig klimaat
« Reactie #5 Gepost op: augustus 03, 2011, 06:35:46 pm »

Wij zijn kampeerders maar niet fanatiek vouwwagenkampeerders ttz we zijn 4 jaar terug voor een vouwwagen gegaan omdat dat op "dat" moment het nauwste aansloot bij onze eisen. We zijn dus wel honkvast wat betreft kamperen maar niet zo gebonden aan een kampeermiddel. Het is niet alleen de regen die ons doet twijfelen maar een aantal factoren:
1/ Het wisselende reisgezelschap. Grote kinderen die (last minute) beslissen mee te gaan of niet, vriendjes willen meenemen of niet. Akkoord je kan hier vooraf afspraken over maken maar ook voor hen is het vakantie en wat je beslist in december 2010 is niet meer identiek aan wat er in juli 2011 in het hoofdje zit. Wat brengt 2012 ons?
2/  Onze leeftijd, we zijn niet meer piep en hier en we ondervinden dat de laatste 2 jaar kwaaltjes erger worden tijdens het kamperen. Dat ondanks onze inspanningen. We hadden ons verwarmingske bij, we kochten ons een nieuwe matras + een oplegmatras en dan nog.... We voelen toch aan dat we met het ouder worden wat meer behoefte hebben aan comfort. By the way, ik voel me absoluut niet oud :), maar er zijn feiten die je in je hoofd kan verdringen maar die het lijf aangeven.
3 /Het weer. Vocht is niet bevorderlijk voor pijnlijke gewrichten net zoals voor het humeur. Het opzetten in de regen gaf toch wat stress. En dan hadden we nog het geluk dat we konden opbreken toen het droog was.

Als we iets beslissen hangt dat zeker niet af van 1 slechte ervaring. We hebben dit jaar al gekozen voor een tussenstop overnachting in een hotel ipv de vouwwagen op te stellen. Dat was een goede beslissing. We kozen dit jaar al voor een redelijk snelle en compacte opzetter omdat we dachten met 3 op vakantie te gaan, uiteindelijk werden er het toch 4. We kijken in de toekomst, volgend jaar dochter van 16 en 21. Wil er nog iemand mee? Gaan we alleen? Kiezen we misschien idd beter 1 of 2 jaar voor een huuracomomdatie? Kijken we dan verder uit als twee volwaardige 50gers of kamperen nog wel ons ding is? We houden beide van de sfeer op een camping. De ongedwongenheid, het praatje met de buren, het afwasje, kijken naar de campers, vouwwagens en tenten,...Maar we zien dus ook enkele nadelen aan tent of vouwwagenkamperen die we niet hadden toen we nog 30ers waren.

@Henk: FIJNE VAKANTIE! en zoals we in België zeggen CHAPEAU (petje af!)
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.275
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re:tijd voor bezinning na een douce france trip met wisselvallig klimaat
« Reactie #6 Gepost op: augustus 03, 2011, 06:53:17 pm »

Denk dat het een beetje een gevalletje verkeerde wagen gekozen.
Je hebt een snelle kleine wagen gekozen en die voldoet blijkbaar niet.
wij hebben een Cocoon mogen lenen van Holtkamper en kwamen er ook achter dat die nog te klein is voor ons.
Daarom hebben we zelf een wat minder snelle Jametic gekozen.
Makkelijk met zijn 4 en in de voortent en dan ook nog kunnen koken en ruimte voor wat kastjes.


Tja nat inpakken blijft een uitdaging we hoeden het weer goed in de gaten en tja dan gaan we wel eens een dag eerder weg.
Anders bij thuiskomst even laten drogen geen probleem.
Nat inpakken met een caravan is ook geen pretje die voortent moet toch ook weer gelucht worden en de ruimte zonder voortent is ook niet echt ruim te noemen.

Ik denk dat het een kwestie is van beslissingen maken want je zit gewoon met 2 verschillende keuzes.
Ruimte met kids of geen ruimte zonder kids. :P

Oja een week regen is in een huur accommodatie ook niet leuk. ;)
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

mvdkant

  • Gast
Re:tijd voor bezinning na een douce france trip met wisselvallig klimaat
« Reactie #7 Gepost op: augustus 03, 2011, 06:56:41 pm »

wij stonden vorige maand op de camping en hadden ook een paar regendagen en druilerig weer.
het vervelende is dat alles op een gegeven moment klam wordt en dat is niet prettig.
dit klamme krijg je trouwens ook met een caravan. wij hebben een stacaravan gehad die bij regenweer ook wat klam werd. alleen niet zo erg als in een tent.

wij hebben bijna 2 dagen in de voortent gezeten ivm regen. gelukkig is de luifel waterdicht zodat je wel buiten kon zitten. het was alleen koud.
met een goede kachel in de voortent kom je overigens wel een eind in de goede richting wat betreft klammigheid

wij zijn met zijn drieen maar hebben wel gemerkt dat de voortent niet overhoudt qua ruimte. die van ons is 460 bij 240 cm
in een caravan ziten met 3 of 4 man is ook niet alles maar het is wel comfortabeler.

ik wens je in ieder geval veel succes met de keuze tussen een vouwwagen, caravan of een andere oplossing
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re:tijd voor bezinning na een douce france trip met wisselvallig klimaat
« Reactie #8 Gepost op: augustus 03, 2011, 07:03:46 pm »

@ Alex: Je hebt 90% gelijk. Vorig jaar onze Flyer weggedaan wegens: te groot. Dit jaar vaak gedacht, hadden we ons Flyertje nog maar :# Gedane zaken nemen geen keer zeggen wij. Ik weet nu dat er een groot verschil is tussen 2 volwasenen en 2 kinderen in een vouwwagen of 2 volwassenen en 2 bijna volwassenen of 2 volwassenen alleen. Ik spreek alleen over de ruimte die iedereen nodig heeft om comfortabel te zitten (want meer doen die pubers toch niet :))
Als er niemand van de kinderen meegaat is onze Astro ruim genoeg maar is een vouwwagen voor ons dan nog comfortabel genoeg, dat is de vraag.
Bezinnen dus :)  
Gelogd

Stori

  • Gast
Re:tijd voor bezinning na een douce france trip met wisselvallig klimaat
« Reactie #9 Gepost op: augustus 03, 2011, 07:38:33 pm »

Ik heb aan jou moeten denken de voorbije weken. Mijn baas is vervroegd teruggekomen van daar. Een MH gehuurd met 4 kinderen en alleen maar kou en regen. Ik moest toen al denken en Mieke met al haar twijfels over het kampeermiddel zit daar ook. Dat zijn natuurlijk geen omstandigheden die bevorderlijk zijn om je man te overtuigen om te blijven kamperen.
Als je toch een caravan zou overwegen, de mijne kan je overnemen voor een prikje. Stuur maar een mailtje mocht je interesse hebben of ze maken ons hier af  :#
Wij hebben namelijk ook zo een probleem met welk kampeermiddel we nu verder willen. Caravan is te traag in rijden en we willen ver; Zuid Spanje of Zuid Italie, zelfs Griekenland staat op het lijstje. We hebben nu een CCC, maar ook een moto. En 2 aanhangers kan natuurlijk niet en mijn man kan fysiek niet meer zover met de moto. Dan maar een camper met een trekhaak, maar dat vinden we veel te duur. We zijn dan ook nog rondtrekkers, een MH is ook geen oplossing. De vochtigheid in een vw is dan vaak ook een probleem voor mijn man zijn nek en schouders.
Het huidig weer hier in Belgie in een huis is al erg voor hem. Maandag vertrekken we dan ook last minute naar de Vaucluse voor een weekje met een klein tentje (ze voorspellen 30°C) en de moto op een geleende trailer en de vw blijft thuis. Gaan eens beleven wat dat geeft  met de moto rondritten maken en dan kunnen we misschien beter beslissen wat we nu echt willen. Trouwens ons geplande avontuur in juni met de vw ?n de moto is niet doorgegaan door het niet fysiek klaarzijn van mijn man om die afstand te rijden met een moto en gelukkig maar want we zijn bijna 2000 km ver gereden op zoek naar mooi weer.
In ieder geval blijft het kamperen, al win ik morgen Euromillions.
Gelogd

caspar

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.053
Re:tijd voor bezinning na een douce france trip met wisselvallig klimaat
« Reactie #10 Gepost op: augustus 03, 2011, 08:04:09 pm »

wij hebben het geluk dat we een grote tent hebben met 3 opgoeiende kids is ruimte zekers handig maar door deze natte zomer ga ik soms ook twijfelen want mijn rug is ook niet goed en dat klamme gedoe ga je toch in je rug voelen en het bed is ook niet echt best nu ik er meer dan en week op slaap ga ik het echt voelen ook al heb ik vlak voor we weg gingen nog en latten bodem er in gemaakt en onze matras is 10cm dik  en ik ben PAS 41 :# :#
dus ik weet deels hoe je je voelt veel suc6 met je beslissing die je gaat maken in de aankomende maanden
Gelogd

Henk CC

  • Gast
Re:tijd voor bezinning na een douce france trip met wisselvallig klimaat
« Reactie #11 Gepost op: augustus 03, 2011, 10:02:58 pm »

Wij zijn ook niet jong meer ik 56jr.
Gelogd

Stori

  • Gast
Re:tijd voor bezinning na een douce france trip met wisselvallig klimaat
« Reactie #12 Gepost op: augustus 03, 2011, 10:19:46 pm »

Wij ook 54 en 52 jaar en dat voel je in je botten of elders.
Daarom ook destijds mijn reactie op de aankoop van Mieke van een goedkope opdekmatras. Verhelpt helaas niet aan die problemen. Ik heb nu self-inflatable matrassen gekocht, ik blijf dus nog even bezig  :)
Volgende week in een tentje op een luchtmatras en die nieuwe matrasjes of apart of ??. Zal wel lukken in een warm en droog klimaat, als ik de voorspellingen mag geloven.
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re:tijd voor bezinning na een douce france trip met wisselvallig klimaat
« Reactie #13 Gepost op: augustus 04, 2011, 12:07:45 am »

Wij zijn ook niet jong meer ik 56jr.

Dat had ik je echt niet gegeven Henk!  ;)

Voor ons waren (onder andere) dit soort zaken juist aanleiding om van tent over te stappen naar klapkar. We konden vrij goedkoop ook een caravan overnemen. Maar nee, toch nog maar even niet! Afgezien van een hoop andere redenen: ik wil gewoon katoen om me heen ruiken tijdens mijn vakantie...  :#

Ik besef dat anderen dat ook graag zouden willen maar dat allerlei ongemak dat niet meer mogelijk maakt. Ik hoop het alleen nog lang vol te houden op deze manier.
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re:tijd voor bezinning na een douce france trip met wisselvallig klimaat
« Reactie #14 Gepost op: augustus 04, 2011, 09:45:42 am »

Daarom ook destijds mijn reactie op de aankoop van Mieke van een goedkope opdekmatras. Verhelpt helaas niet aan die problemen. Ik heb nu self-inflatable matrassen gekocht, ik blijf dus nog even bezig  :)
Volgende week in een tentje op een luchtmatras en die nieuwe matrasjes of apart of ??. Zal wel lukken in een warm en droog klimaat, als ik de voorspellingen mag geloven.
Ik heb je advies ter harte genomen, we hebben ook een nieuwe matras gekocht ;) Op zich lag de matras + het opdekmatras zeker goed moest de wagen goed waterpas te stellen geweest zijn. :I Op zich heb ik geen medische rug of nekproblemen, mijn man heeft zo nu en dan wel wat rugproblemen maar niet problematisch.
Op die self-inflate dingen kan ik niet slapen, wij hebben er enkele jaren terug echte dure aangeschaft wel bijna 10 cm dik. Onze kids slapen er prima op, maar mama :N Een luchtmatras heb ik in een warm klimaat nog niet uitgetest maar vroeger tijdens onze Luxemburgvakantie was dit een hel voor mij, koud en wiebelig. Had dus niets met leeftijd te maken.
Voorlopig kopen we zeker geen nieuw kampeermiddel en ik twijfel over het te koop zetten van onze Astro. Op zich is het een superding moesten we met ons tweetjes gaan kamperen.
Een volwaardige caravan gaat voor ons ook wat traag, dus dat wordt het zeker niet.  voor mij zou een Eriba, puck of iets dergelijk een optie zijn, hoog droog en vermits het ding max 750 kg draagt toch nog vlot te rijden. Maar hier valt mijn man niet voor. TE ENG in ruimte.
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal