Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: kamperen vóór het hoogseizoen  (gelezen 2243 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

retteketed

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Holtkamper Cocoon S 2011
kamperen vóór het hoogseizoen
« Gepost op: oktober 21, 2011, 08:48:09 pm »

We gaan het komend jaar voor het eerst zonder de kids kamperen en willen 2 weken naar frankrijk, en wel voor het hoogseizoen.
we denken dat het wel lekker rustig is, maar vraag mezelf ook af: hoe rustig is het?

Ik bedoel, staan we niet alleen op een kamping?
Of staan we tussen alleen maar senioren van 65+?

we willen aan ene kant lekker rustig, maar niet alleen staan. immers aanspraak op de kamping is zeer prettig.
het ligt natuurlijk aan de streek waar en wat het weer doet.
we gaan graag naar omgeving van Gap en Briancon.

wie kan me wat vertellen?
Gelogd

toonvkr

  • Gast
Re:kamperen vóór het hoogseizoen
« Reactie #1 Gepost op: oktober 22, 2011, 09:53:35 am »

Als je naar de Acsi site gaat (www.acsi.nl)  kan je zoeken welke campings korting geven als je in het bezit bent van de Acsi kaart.  Deze campings kosten voor twee personen met alles erbij 11, 13 of 15 euro per dag.  Als je niet graag op een "lege camping" staat zou je een dergelijke camping kunnen uitzoeken, hier is het aanmerkelijk drukker als gevolg van de kortingen.
Gelogd

campingloge

  • Klap nerd
  • ***
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 386
  • Merk Vouwwagen: Opblaasbare Kyte Full Options
Re:kamperen vóór het hoogseizoen
« Reactie #2 Gepost op: oktober 22, 2011, 10:33:01 am »

Toen onze kids nog klein waren en we niet aan de schoolvakanties gebonden waren gingen we ook wel in het voorseizoen. Je loopt dus ook het risico tussen de jonge ouders te komen. Lees nog even het topic over een huilbaby voor je gaat. :#

Ik weet nog van een vakantie in de Ardeche waar iedereen heel druk was de camping helemaal spik en span te krijgen. Alles werd schoongemaakt en nog even van een vers laagje verf voorzien. In een dorpje waren wij de enigen op een gigantisch terras, wel met meerdere obers voor ons alleen. :K Het voelde een beetje alsof we te vroeg op een verjaardagsfeestje waren waar een heleboel mensen werden verwacht. Maar we hebben een prima vakantie gehad.

Oh ja, het zwembad was net gevuld en de zon had nog geen tijd gehad z'n werk te doen, maar het was leuk om te voelen dat het elke dag warmer werd.
Gelogd

gaan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2012
  • als de klapper zonder klap klapt dan klopt het.
Re:kamperen vóór het hoogseizoen
« Reactie #3 Gepost op: oktober 25, 2011, 02:30:06 pm »

Je zult zonder de kampeerders komen die aan de schoolvakanties vast zitten, dus wel
- Ouders met kleine kinderen
- Ouders waarvan de kinderen al alleen/apart naar Oh-oh Cherso of Lorett gaan.
- Stellen zonder kinderen jong of 50+

Die tip van de ASCI is handig met de kortingen.

ALs je naar een gebied/camping gaat waar het altijd al rustig is dan zal het buiten het seizoen wel heel erg stil kunnen zijn, maar als je naar een druk touristische plek gaat zul je toch wel wat meer mensen tegenkomen.
Gelogd
Een staande ovatie voor alle klappers
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.

cahummel

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 484
  • Merk Vouwwagen: Alpen Kreuzer Select (in wording)
  • Als je spelfouten vindt mag je ze houden!
Re:kamperen vóór het hoogseizoen
« Reactie #4 Gepost op: oktober 25, 2011, 03:38:26 pm »

Vanwege mijn vriendin die momenteel co-schappen loopt, zijn wij dit jaar in de eerste twee weken van mei op vakantie geweest (die met goed weer :) ). Wat ons opviel was dat er voornamelijk oudere kampeerders waren met caravans of campers, weinig tot geen vouwwagens en tenten. Op de eerste camping in de Belgische Ardennen was er bijna niemand, we hadden vrij plaatskeuze (dus lekker aan de rivier) = groot voordeel, en de douches waren goed warm als je wilde douchen = ook voordeel, verder was die camping ongeveer de helft goedkoper dan in hoofdseizoen =ook weer voordeel. GROOOOOOOT nadeel van buiten seizoen kamperen hebben we vorig jaar ondervonden aan het Lago Maggiore in Italie, campings vol enorme Duitse pensionados met grote caravans en campers (ik heb het niet op met Duitsers, ondanks dat ik een half jaar in Duitsland heb gewoond, op vakantie vaak bot en lawaaiig), die tot overmaat van ramp snachts allemaal van die zoemende airco's bleken te hebben (lig je daar in je tent te dreunen). Dus mijn tip is uiteindelijk: zoek je camping en je bestemming goed uit, en je hebt een supervakantie!
Gelogd

Klepklap

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 198
  • Merk Vouwwagen: HK Spacer 2003
Re:kamperen vóór het hoogseizoen
« Reactie #5 Gepost op: oktober 26, 2011, 06:45:52 pm »

Onze ervaring, echter niet in het gebied dat je noemt, in Frankrijk is dat het rustig is, maar gemoedelijk. Meer gezelligheid, in de vorm van een praatje hier en daar. De camping staat beslist niet vol, maar het stoorde me toen niet. Op onze camping stonden eigenlijk relatief veel tentkampeerders en klappers. Ouderen, dertigers met of zonder kleine kinderen. Tja, eigenlijk vind ik de sfeer prettiger in het voorseizoen.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal