Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 4 »   Omlaag

Auteur Topic: Wat betalen jullie voor een camping?  (gelezen 15379 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JanW

  • Gast
Wat betalen jullie voor een camping?
« Gepost op: januari 15, 2012, 09:03:19 pm »

Ik zie op dit forum regelmatig reactie op hoge prijzen van een camping voorbij komen zeg maar alles boven de 50 euro. Vorig jaar was ik ruim 900 euro kwijt voor twee weken op een camping in Kroatie (een hele mooie plek aan zee) en ook de overrnachtingscamping in Slovenie was ik 50 euro per nacht kwijt.

Nu ben ik naar een camping in veneto aan het zoeken via sites als ASCI, google en zoover ed. Maar ik kom echt niet lager uit dan dit bedrag, of zoek ik nu op de verkeerde sites? Ik wil eigenlijk niet naar zo een grote camping maar die kleinere vindt je haast niet op internet en het is mij net te ver om even een rondje voor verkenning te gaan rijden. :P
Gelogd

jari

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.476
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL
Re: Wat betalen jullie voor een camping?
« Reactie #1 Gepost op: januari 15, 2012, 09:23:02 pm »

Hallo JanW,
Je kan op de site van ASCI ook invullen kleine campings dat staat aan de linkerkant. Je kan dan ook eventueel aan de rechterkant invullen dat je een camping zoekt die bijv aan zee rivier meer beek ligt of die een zwembad hebben enz. De meeste campings komen dan wel wat onder de 50 euro. Of je gaat naar SVR campings ze zeggen dat die ook niet zo duur zijn. Geloof me ze zijn er wel hoor want ik filter daar ook op hoor. Succes
Gelogd
Jevipro

Alberik

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 365
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper
  • Holtkamper Nano
Re: Wat betalen jullie voor een camping?
« Reactie #2 Gepost op: januari 15, 2012, 09:23:48 pm »

Wat natuurlijk meespeelt is de plek waar je staat en het aantal personen. Aan zee is duurder dan iets het binnenland in. Dit geldt voor alle toeristische gebieden. Wat moet de camping bieden (animatie, luxe zwembad, winkel, restaurant, disco, e.d.)? Wij hoeven dit allemaal niet en zijn de laatste jaren max. ? 35.00 kwijt (2 volw., 2 kids, 16 en 14). 
Deze campings staan echt wel op de sites van ASCI of ANWB.
Gelogd

Klavertjes

  • Global modderklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.784
  • Merk Vouwwagen: Opus Camper all-road 2022
  • Opus Camper all-road 2022
Re: Wat betalen jullie voor een camping?
« Reactie #3 Gepost op: januari 15, 2012, 10:46:12 pm »

Wij hebben altijd de bovengrens gehad op ?35 en daar ons prima mee gered in Engeland en NL. Nu we de oversteek 'skippen' heb ik die max. per overnachting opgerekt tot ?45 voor de perfecte camping in (zuidoost) Duitsland met de nodige faciliteiten!
Gelogd
Geluk ontstaat als wat je denkt, wat je zegt en wat je doet in harmonie zijn
(geleend van Mahatma Ghandi)

Qwaqa

  • Gast
Re: Wat betalen jullie voor een camping?
« Reactie #4 Gepost op: januari 15, 2012, 10:48:34 pm »

Wat is jullie reissamenstelling? Met een groot gezin wordt het snel lastig om goedkoper te kamperen.
Gelogd

gaan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2012
  • als de klapper zonder klap klapt dan klopt het.
Re: Wat betalen jullie voor een camping?
« Reactie #5 Gepost op: januari 15, 2012, 10:48:48 pm »

Wij betalen tegenwoordig ongeveer 35,= per nacht (alles inclusief) veel hoger willen we niet gaan.
We kamperen meestal in Frankrijk aan de middelandse zee.

Gelogd
Een staande ovatie voor alle klappers
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.

Klavertjes

  • Global modderklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.784
  • Merk Vouwwagen: Opus Camper all-road 2022
  • Opus Camper all-road 2022
Re: Wat betalen jullie voor een camping?
« Reactie #6 Gepost op: januari 15, 2012, 10:52:36 pm »

Sorry dat is ook onhandig om dat er niet bij te vermelden: 2 volw. 2 kids 11 & 8 jaar geen huisdieren mee.
Gelogd
Geluk ontstaat als wat je denkt, wat je zegt en wat je doet in harmonie zijn
(geleend van Mahatma Ghandi)

CenC

  • Gast
Re: Wat betalen jullie voor een camping?
« Reactie #7 Gepost op: januari 15, 2012, 10:56:31 pm »

Mijn streven is een camping tot de 25 euro....dit is dus met 2 volw., kind en 2 honden. Ik moet zeggen dit lukt altijd.
Maar geen faciliteiten, alleen in Frankrijk wel met een beekje, stroom, meer oid.

mogelijk gaat dit wel veranderen als onze zoon ouder is, maar dat wil ik zo lang mogelijk uitstellen. Ik hou echt van kleine campings.
Gelogd

JanW

  • Gast
Re: Wat betalen jullie voor een camping?
« Reactie #8 Gepost op: januari 15, 2012, 11:26:52 pm »

Wij gaan ook op vakantie met twee volwassenen en twee kinderen 8 en 10 jaar oud. Ik heb eigenlijk nooit naar de prijs van een camping gekeken, maarja recessie he...

Ik heb op de ACSI site naar te kleine campings gekeken, en in bijvoorbeeld de provincie verona geeft dan maar twee hits. Er zullen toch wel meer kleinere, goedkopere campings zijn?
Gelogd

ff

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 468
  • Merk Vouwwagen: (ex) Jamet Louisiana
    • FF.FM
Re: Wat betalen jullie voor een camping?
« Reactie #9 Gepost op: januari 15, 2012, 11:48:29 pm »

2 volwassenen, 1 kind (4).
Wij willen juist een beetje luxe en comfort.
Dit jaar iig weer voor Nederland gekozen omdat je anders ook nog hetzelfde bedrag aan benzine kwijt bent.

En dan ook nog in het hoogseizoen.
3 weken 1000+ euro.
http://www.zandstuve.nl/
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Wat betalen jullie voor een camping?
« Reactie #10 Gepost op: januari 16, 2012, 06:26:59 am »

Wij zoeken ook voor dit jaar iets in Frankrijk. Zijn Oost Europese prijzen gewend tussen de 12 en 21 Euro. Hoewel ze daar ook al duurder beginnen te worden. Ons vallen de prijzen ook nogal tegen voor kleine campings. Zomaar 35 Euro. 2 volw. en puber. Wij gaan altijd 3 weken, dan telt het lekker aan.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Richard

  • Gast
Re: Wat betalen jullie voor een camping?
« Reactie #11 Gepost op: januari 16, 2012, 06:50:42 am »

Wij zoeken ook voor dit jaar iets in Frankrijk. Zijn Oost Europese prijzen gewend tussen de 12 en 21 Euro. Hoewel ze daar ook al duurder beginnen te worden. Ons vallen de prijzen ook nogal tegen voor kleine campings. Zomaar 35 Euro. 2 volw. en puber. Wij gaan altijd 3 weken, dan telt het lekker aan.
Kijk eens op camping  http://www.camping-des-alouettes.com/ daar ben je rond de 23 euro p/nacht
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.636
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Wat betalen jullie voor een camping?
« Reactie #12 Gepost op: januari 16, 2012, 08:55:35 am »

Het scheelt heel erg waar we heen gaan.

Afgelopen jaar in Zwitserland was redelijk aan de prijs (950 EUR voor 16 nachten is bijna 60 EUR per nacht). Zwitserland is niet direct het goedkoopste land, maar zo nu en dan moet dat kunnen. Wij hebben overnacht in Basel, in een hotel met 5 personen. Kost ook veel geld.

Uiteindelijk was dit onze duurste kampeervakantie tot nu toe, maar ook de mooiste. En als je het kunt betalen is dat volgens mij het enige wat er toe doet.

Dit jaar met de nieuwe wagen moeten we weer inkomen. Ik denk dat we nu en dan gaan verkassen en wat rond Nederland zullen rondscharrelen. We zien wel. De verwachting is dat de vakantie dit jaar wat minder kostbaar is.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

cahummel

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 484
  • Merk Vouwwagen: Alpen Kreuzer Select (in wording)
  • Als je spelfouten vindt mag je ze houden!
Re: Wat betalen jullie voor een camping?
« Reactie #13 Gepost op: januari 16, 2012, 12:09:36 pm »

Wij kamperen niet boven de 25 euro per nacht, voor twee volwassenen en 1 vouwwagen. We reserveren nooit van tevoren, onze ervaring leert dat campings waar je niet kunt reserveren vaak veel goedkoper zijn. Kleine campings zijn vaak goedkoper dan grote. Vorig jaar in Duitsland in de buurt van Idar Oberstein gekampeerd voor 13 euro per nacht! Was een superkleine camping met maar 10 plaatsen, en stond niet in de bekende boeken (wij hebben de ACSI en ANWB gids). Gaan ook altijd naar het lokale VVV om te vragen naar goedkope campings, helpt vaak goed. Moet ik wel er bij vermelden dat wij buiten het seizoen kamperen, we hebben de grote vakantie eind april, begin mei vanwege de co-schappen van mijn vriendin.
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: Wat betalen jullie voor een camping?
« Reactie #14 Gepost op: januari 16, 2012, 12:48:46 pm »

Ik vind dit altijd moeilijk te vergelijken want er bestaat zo niet iets als "vaste campingprijs". Als een camping echt helemaal aan mijn wensen voldoet en ik echt de plek krijg die ik wil dan ben ik altijd bereid om iets meer te betalen.

Ik denk dat wij dit jaar aan rond 35 euro zitten per nacht. Ik heb dit jaar geboekt in Frankrijk, Drôme, 3 volwassenen, plek aan de rivier, elektriciteit, WIFFI + ijskast en dit midden in het hoogseizoen. Camping met zwembad gelegen in de buurt van een stadje voor de rest niet veel faciliteiten maar die mis ik niet.  Er gaat nog wel iemand extra mee maar vorig jaar ben ik dit bij aankomst  gaan melden maar bij de afrekening hebben ze ze niet meegeteld  :#
Gelogd
Pagina's: 1 2 3 4 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal