Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: hoe hard rijden jullie door Duitsland?  (gelezen 3913 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

uknowwho

  • Gast
hoe hard rijden jullie door Duitsland?
« Gepost op: januari 21, 2012, 02:23:15 pm »

Hallo,

Aankomende zomer voor het eerst naar Italie en dus door Duitsland (normaal Frankrijk). Nu vroeg ik mij af hoe hard rijden jullie door Duitsland met aanhanger? en heb je dan wel of geen 100KM sticker? ik vind de norm van 80km zonder sticker wel erg beperkt... :?
Gelogd

wijnand

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 604
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itinea
  • 2011: Trigano Alpha 2021: Trigano Itinea
Re: hoe hard rijden jullie door Duitsland?
« Reactie #1 Gepost op: januari 21, 2012, 02:38:44 pm »

Wij hebben een Tempo100 sticker en rijden dan 110km/h op de cruise control. Gebruik ook even de zoekfunctie, vorig jaar zijn hier al een paar topics over geweest.
Gelogd

famahbaas

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 82
  • Merk Vouwwagen: Teun ttt4 tenttrailer
Re: hoe hard rijden jullie door Duitsland?
« Reactie #2 Gepost op: januari 21, 2012, 03:45:44 pm »

Ik heb geen sticker en rijd ook 100-110 en ik heb dat geld voor de aanpassingen virtueel in mijn zak! voor als ik toch een keer geflitst word :J
Gelogd

Stori

  • Gast
Re: hoe hard rijden jullie door Duitsland?
« Reactie #3 Gepost op: januari 21, 2012, 04:06:54 pm »

Misschien niet direct een antwoord op je vraag, maar als je naar Italie wil, kan je ook Duitsland mijden. Wij zijn geen Duitsland-fans oa omdat we die Tempo keuring een geldklopperij vinden. Wij namen de route via Luxemburg ,Strasbourg ,Mulhouse, Basel en dan de Gotthard tunnel. Je flirt dan met de Frans-Duitse grens, maar je blijft aan de Franse zijde en dan mag je zonder problemen max 130 km/u ook met aanhanger. Zwitserland dan weer 80 km/u maar dat zijn wat minder kilometers. Ook Italie is 80 km/u met aanhanger, maar daar rijden we 110 km/u. Ze hebben daar elke 10 km een Tudor-systeem boven de snelweg hangen (automatische camera's) maar die aanzien je voor een gewone wagen en flitsen niet.  :#
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.270
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: hoe hard rijden jullie door Duitsland?
« Reactie #4 Gepost op: januari 21, 2012, 04:07:21 pm »

Geen sticker en zit ongeveer tussen de90en 100.
Zoek mij en vrachtwagen uit die lekker door rijd en tuf er lekker achter aan.

Nog geen prent gehad.

Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Tom

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 360
  • Merk Vouwwagen: Roadmaster
  • Roadmaster Family S
Re: hoe hard rijden jullie door Duitsland?
« Reactie #5 Gepost op: januari 21, 2012, 04:57:32 pm »

Wij rijden in Duitsland/Italie ook tussen de 90 en 100, ook een paar keer door de autobahnpolizei ingehaald maar die keken niet naar ons om, niet dat dat een garantie is dat ze je niet staande houden.
Het gaat er vooral om als je dan vrachtwagen(s) inhaald dat je het overige verkeer niet hindert, dus goed (vooruit)kijken voordat je gaat inhalen.
« Laatst bewerkt op: januari 21, 2012, 04:59:16 pm door Tom »
Gelogd

Edwinv

  • Gast
Re: hoe hard rijden jullie door Duitsland?
« Reactie #6 Gepost op: januari 21, 2012, 07:29:59 pm »

In duitsland tussen de 110 en 120. Rijden altijd zondag, lekker rustig en geen polizei. Heb wel een tempo 100.

In italie gaat het wat harder, tussen de 120 en 130. Passen ons altijd snel aan de locals. Go with the flow.

Tot op heden nog geen enkele keer aangehouden of bekeuring thuis.
Gelogd

jari

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.476
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL
Re: hoe hard rijden jullie door Duitsland?
« Reactie #7 Gepost op: januari 21, 2012, 07:54:37 pm »

wij hebben een tempo 100 sticker en rijden 110 door Duitsland heen
Gelogd
Jevipro

cahummel

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 484
  • Merk Vouwwagen: Alpen Kreuzer Select (in wording)
  • Als je spelfouten vindt mag je ze houden!
Re: hoe hard rijden jullie door Duitsland?
« Reactie #8 Gepost op: januari 21, 2012, 08:23:55 pm »

Wij hebben geen tempo 100 sticker (mijn auto heeft geen ABS  :( ) ,en rijden tussen de 100 en 105 km/uur, de Autobahnpolizei vindt je toch niet interessant als je meerijdt in die enorme slang met toeristen. Ik haal ook gewoon in als er inhaalverbod is voor aanhangwagens (ik dacht Linksrheinische autobahn zo'n beetje continu), anders zit je bergop vast achter megaslome vrachtwagens (30 km/uur bergop). Beter is dan rechtsrheinisch te rijden, minder bergen en bredere weg met minder inhaalverboden. (ben alleen niet helemaal zeker of ik niet links- en rechtsrheinisch omdraai  ::) ).
Gelogd

Edwinv

  • Gast
Re: hoe hard rijden jullie door Duitsland?
« Reactie #9 Gepost op: januari 21, 2012, 08:34:38 pm »

Oh ja, heb ook een nl sticker achterop. Nuhr links  ;)
Gelogd

famahbaas

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 82
  • Merk Vouwwagen: Teun ttt4 tenttrailer
Re: hoe hard rijden jullie door Duitsland?
« Reactie #10 Gepost op: januari 21, 2012, 10:50:01 pm »

Oh ja, heb ook een nl sticker achterop. Nuhr links 

Haha!  :H WW die heb ik ook!  :>
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: hoe hard rijden jullie door Duitsland?
« Reactie #11 Gepost op: januari 22, 2012, 07:22:43 am »

Geen Tempo 100 gedoe, geen schokbrekers onder de Jametic. Gewoon rond de 100 rijden we altijd in Duitsland. En in Oostenrijk mag je legaal 100 rijden tot 750 kg. Inderdaad zoals men zegt, lekker met de rest meerijden en zorgen dat je niemand hindert en niet opvalt. Dan gebeurt je niets. En 's nachts als het stil is rijden we snel 120/130. Vooral in NL.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

JanW

  • Gast
Re: hoe hard rijden jullie door Duitsland?
« Reactie #12 Gepost op: januari 22, 2012, 10:44:28 am »

Geen Tempo 100 gedoe, geen schokbrekers onder de Jametic. Gewoon rond de 100 rijden we altijd in Duitsland. En in Oostenrijk mag je legaal 100 rijden tot 750 kg. Inderdaad zoals men zegt, lekker met de rest meerijden en zorgen dat je niemand hindert en niet opvalt. Dan gebeurt je niets. En 's nachts als het stil is rijden we snel 120/130. Vooral in NL.

Wij doen het exact hetzelfde,  we proberen dus altijd een flink stuk van de reis 's nachts te doen. En dan overdag lekker rustig aan.
Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: hoe hard rijden jullie door Duitsland?
« Reactie #13 Gepost op: januari 22, 2012, 10:59:26 am »

Niet door Duitsland rijden  :# ,
Volgens mij letten ze er niet zo streng op, wel op het inhalen met een vouwwagen/aanhanger als dat niet is toegstaan. Daarnaast zijn de boetes in Duitsland wel te overzien. Ik heb 1 keer een prent gehad zonder de vouwwagen. Bij wegwerkzaamheden reed ik iets van 95/100 waar 80 was toegestaan, kostte iets van ? 35,-.
(Ik voelde me wel opgelicht omdat ik het hele stuk van de werkzaamheden netjes 80 had gereden en toen alles weg was (weer de gewone weg dus) gaf ik wat gas bij en daar stonden ze nog te knippen want het bord 'einde werkzaamheden' was ik nog niet gepasseerd)
Gelogd

walter

  • Gast
Re: hoe hard rijden jullie door Duitsland?
« Reactie #14 Gepost op: januari 22, 2012, 11:55:17 am »

kreeg je bij die prent ook nog een stempelkaart voor je punten aangeboden door de duitse staat?
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal