Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: overnachting doorreiscamping, afkoppelen VW noodzakelijk?  (gelezen 5923 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

faba

  • Gast
overnachting doorreiscamping, afkoppelen VW noodzakelijk?
« Gepost op: februari 28, 2012, 02:29:15 pm »

Héy, nog zo'n super stomme vraag. Maar ja, ik ben een  vrouw met van die hersenkronkles  :P
Als je overnacht op een doorreiscamping is het dan noodzakelijk om de VW van de wagen te koppelen?
Voorwaarde is natuurlijk dat de plek groot genoeg is, maar ja voor 1 overnachting zouden we enkel de luifel eraan willen ritsen, vooral dan eigenlijk om de keukenblok eronder te kunnen planten en tafel en stoelen om te eten. Het lijkt mij gemakkelijker zo dan de hele handel te moeten afkoppelen, dan nog een geschikte plek te moeten zoeken om het ding genoeg stabiliteit te geven?
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: overnachting doorreiscamping, afkoppelen VW noodzakelijk?
« Reactie #1 Gepost op: februari 28, 2012, 02:49:19 pm »

de vouwwagen moet je waterpas zetten en als deze aangekoppeld zit is dat nog al lastig of heb je ook een paar krikken voor je auto bij? ::)
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

Hobbes

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 124
Re: overnachting doorreiscamping, afkoppelen VW noodzakelijk?
« Reactie #2 Gepost op: februari 28, 2012, 03:50:03 pm »

Ach voor 1 nacht precies waterpas zal wel wat meevallen, maar je moet de steunen sowieso uitdraaien. Je kan niet alle druk op je trekhaak laten komen. Aangezien afkoppelen niet eens een minuut duurt zou dat wel gewoon doen.
Gelogd

cewi

  • Goldmember 2024
  • Klap nerd
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 413
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon MTT
  • HK Cocoon MTT
Re: overnachting doorreiscamping, afkoppelen VW noodzakelijk?
« Reactie #3 Gepost op: februari 28, 2012, 05:47:31 pm »

Ben het wel eens met Hobbes, binnen een minuut is je wagen afgekoppeld. Zie er eerlijk gezegd ook niet direct het voordeel van, je pootjes moet je toch uitdraaien.
Gelogd

retteketed

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Holtkamper Cocoon S 2011
Re: overnachting doorreiscamping, afkoppelen VW noodzakelijk?
« Reactie #4 Gepost op: februari 28, 2012, 06:00:19 pm »

ook doorreiscamping is vakantie, en afkoppelen is het werken niet.
en ja waterpaszetten aan de haak is lastig.

wij koppelen af, zetten 'm rusig op en na een goed kwartier lekker gestrekt onder de luifel met een  W:of  bier
Gelogd

faba

  • Gast
Re: overnachting doorreiscamping, afkoppelen VW noodzakelijk?
« Reactie #5 Gepost op: februari 28, 2012, 09:40:06 pm »

Dus toch best afkoppelen dan.
Ok  :P kon het maar eens vragen, ben liever lui dan moe op vakantie  :Z
Ben eens aan 't kijken geweest voor een goede doorreiscamping langs de route de soleil net voorbij Lyon als't even kan, maar ik denk dat ik verkeerd zoek, want ik kom niks interessants tegen. Enkle camings waar je accomodatie kan huren maar geen staanplaatsen hebt.  ::)
Dan ook gezien dat ik via mappy de hotels onderweg kon laten oplichten en ben een F1'tje tegen gekomen met afgesloten parking. Lijkt mij anders ook wel wat na 700 km rijden??? :J Ik weet het, lichtjes  :off
Gelogd

Stori

  • Gast
Re: overnachting doorreiscamping, afkoppelen VW noodzakelijk?
« Reactie #6 Gepost op: februari 29, 2012, 08:38:47 am »

Faba; dit is een goeie overnachtingscamping
http://www.camping-frankrijk.nl/campinginformatie.asp?CampingID=413654

En Lyon is vanuit de Kempen 800 km. Ik heb daar een systeempje voor om het te onthouden. Afgerond is Toul 400, Dyon 600, Lyon 800 en Orange 1000 km.

En eerlijk , ik heb nog nooit begrepen dat mensen met een vw en zelfs een caravan in een hotel gaan overnachten, tenzij het regent dat het giet als je moet opzetten. Dat geld geef ik liever aan iets anders uit. Maar dat is persoonlijk natuurlijk.
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: overnachting doorreiscamping, afkoppelen VW noodzakelijk?
« Reactie #7 Gepost op: februari 29, 2012, 08:49:32 am »

Faba; dit is een goeie overnachtingscamping
http://www.camping-frankrijk.nl/campinginformatie.asp?CampingID=413654

En Lyon is vanuit de Kempen 800 km. Ik heb daar een systeempje voor om het te onthouden. Afgerond is Toul 400, Dyon 600, Lyon 800 en Orange 1000 km.

En eerlijk , ik heb nog nooit begrepen dat mensen met een vw en zelfs een caravan in een hotel gaan overnachten, tenzij het regent dat het giet als je moet opzetten. Dat geld geef ik liever aan iets anders uit. Maar dat is persoonlijk natuurlijk.

Wij hebben ooit op Daxia gestaan voor 2 nachten. Prima overnachtingscamping, vriendelijke ontvangst, keuze uit verschillende plekken en een leuk zwembadje. Maar echt alleen een overnachtingscamping hoor, daar is alles mee gezegd.

PS: wij hebben vorig jaar wel overnacht in een hotel en dat is ons prima bevallen. Ieder zijn keuze zeker :) Dit jaar overwegen we het terug te doen. Vond een hotel op een camping dat 60 euro kost voor 3 personen. Dat maakt mijn kost. Het is een compromis omdat mijn man het opzetten en afbreken voor één nacht niet ziet zitten ook al duurt dat max 30 minuutjes. Hij is moe van de rit en vermits het vakantie is voor iedereen moet ik toch ook rekening houden met hem he :#
Gelogd

faba

  • Gast
Re: overnachting doorreiscamping, afkoppelen VW noodzakelijk?
« Reactie #8 Gepost op: februari 29, 2012, 09:21:06 am »

Heb even de site gecheckt van die overnachtingscamping en dat ziet er wel prima uit.

Maarhe, bij ons zijn de rollen eerder omgekeerd, de traditionele rolverdeling binnen een gezin, is bij ons niet van toepassing. Ik rijd het grootste stuk, mijn man rijdt namelijk niet graag, daar zit ik niet echt mee in, ik rijd wel graag :J  MAAR hij heeft jammergenoeg 2 linkerhanden en vindt zijn 2de versnelling niet als het erom gaat iets fysieks te moeten doen  :N, als hij die al heeft  :? :N :# :( Dus, het zal eraan liggen hoe gemakkelijk we dat ding uitgeklapt krijgen, hoe laat we daar aankomen ivm nog moeten eten en wassen en hoeveel geduld ik nog kan opbrengen na die rit tot daar, om hem iets te doen te geven dat hij zelf kan opknappen  ::)).
Nou ja, hij heeft wel andere kwaliteiten hé, die man van mij, anders zou ik er niet mee getroud zijn en er al zeker geen kids mee hebben.  :O
Gelogd

toonvkr

  • Gast
Re: overnachting doorreiscamping, afkoppelen VW noodzakelijk?
« Reactie #9 Gepost op: februari 29, 2012, 12:59:41 pm »



En eerlijk , ik heb nog nooit begrepen dat mensen met een vw en zelfs een caravan in een hotel gaan overnachten, tenzij het regent dat het giet als je moet opzetten. Dat geld geef ik liever aan iets anders uit. Maar dat is persoonlijk natuurlijk.

Sinds wij met zijn tweeen zijn, overnachten we nog we eens in een Formule 1 hotel.  Prijs 30 euro. Als je daar de prijs van de camping aftrekt, vallen de kosten wel mee. Betekent dat we in de Ardeche de vouwwagen droog in geklapt hebben, enkele uren rijden, overnachten en met een kurkdroge vw thuiskomen.
Met vouwwagen overnachten in noord Frankrijk betekent minstens condens in de vw dus vochtig inpakken.
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: overnachting doorreiscamping, afkoppelen VW noodzakelijk?
« Reactie #10 Gepost op: februari 29, 2012, 03:37:33 pm »

http://www.lemanoir-ardeche.com/ daar gaan we dit jaar overnachten, waarschijnlijk in het hotel. Het is in de buurt van Tournon-sur-Rhône.
Gelogd

Angel

  • Gast
Re: overnachting doorreiscamping, afkoppelen VW noodzakelijk?
« Reactie #11 Gepost op: februari 29, 2012, 03:52:40 pm »

Is dit misschien nog iets:

http://www.lesoleilfruite.com/content/nl/le-camping/accueil/1/

Hier hebben wij vorig jaar 10 dagen gestaan en we hadden telkens weer andere buren, want de camping zit niet zo ver van de snelweg (route de soleil). Wij hebben dit zelf niet in 1 keer gereden, maar in 2 keer en zijn zelf gestopt op

http://www.camping-meursault.com/camping-meursault/nl/index-nl.htm

Deze is ook erg aan te bevelen zo voor een paar daagjes.
Gelogd

CenC

  • Gast
Re: overnachting doorreiscamping, afkoppelen VW noodzakelijk?
« Reactie #12 Gepost op: februari 29, 2012, 04:21:30 pm »

Ik hoor meer mensen die dit ook doen, het fijne is dat bij de meeste hotels/motels een beveiligde parkeerterrein zit.
Ik denk zelf dat ik het niet zo snel zal doen, ik vind het op zo'n doortrekcamping staan voor een nacht altijd wel erg gezellig en leuk.
Lekker mensen kijken en ontmoeten. Lekker frietje of pizza halen en het jezelf zo makkelijk mogelijk maken met een koud drankje...
Gelogd

Angel

  • Gast
Re: overnachting doorreiscamping, afkoppelen VW noodzakelijk?
« Reactie #13 Gepost op: februari 29, 2012, 04:43:46 pm »

Wanneer wij op een camping stoppen blijven we meestal 2 nachtjes staan. Oftewel we komen rond de middag aan dan de VW opzetten lekker eten en slapen. De volgende dag lekker zwemmen en zorgen dat de kids zich goed uitleven en dan de volgende ochtend weer verder.

Meestal op vrijdag aankomen en zondag weer vertrekken dan ontloop je ook de drukke zaterdagen als het natuurlijk mogelijk is.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal