Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Hoe lang ben je aan het (vouwwagen)kamperen?  (gelezen 9792 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Klavertjes

  • Global modderklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.784
  • Merk Vouwwagen: Opus Camper all-road 2022
  • Opus Camper all-road 2022
Hoe lang ben je aan het (vouwwagen)kamperen?
« Gepost op: maart 11, 2012, 07:00:19 pm »

Was ineens benieuwd hoe lang de actieve 'forummer' al met de vouwwagen op pad gaat.

De mensen die optie 5 kiezen, moeten na hun eerste ervaring niet vergeten 'om' te stemmen!

Ons eigen verhaal: ruim 4 jaar geleden na weer een ruilwoning vakantie niet in Engeland, besloten een vouwwagen te proberen. Nu 4 1/2 jaar later moderator van dit forum (dat zegt genoeg toch?)
Gelogd
Geluk ontstaat als wat je denkt, wat je zegt en wat je doet in harmonie zijn
(geleend van Mahatma Ghandi)

biccie

  • Gast
Re: Hoe lang ben je aan het (vouwwagen)kamperen?
« Reactie #1 Gepost op: maart 11, 2012, 07:18:22 pm »

3 jaar geleden onze eerste vouwwagen gekocht.
vroeger ging ik met mijn ouders mee met de caravan naar spanje. geweldige tijd geweest.
altijd willen kamperen, maar door omstandigheden nooit kunnen doen, tot 3 jaar geleden.
mijn man is het 100% meegevallen, zag er enorm tegen op.
Gelogd

jari

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.476
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL
Re: Hoe lang ben je aan het (vouwwagen)kamperen?
« Reactie #2 Gepost op: maart 11, 2012, 07:24:55 pm »

Wij (eh ik) kampeer nu al een jaar of 23. Ooit heel lang geleden was ik met een vriendin kamperen... Nou ja kamperen dat was echt kramperen (lekke tent en een lek luchtbed wat een ramp!!). Toen ik later Jan leerde kennen leerde ik ook vernieuwde kennismaking met kamperen. Toen werd het echt kamperen en werd het echt leuk. Jan heeft er voor gezorgd dat ik dat krampeer weekend ver naar achteren heb geschoven en ben ik het heel erg leuk gaan vinden. Vroeger konden wij nooit op vakantie want dat kon mijn moeder niet betalen. Maar Jan heeft jaren bij scouting gezeten en heeft me gezegd ga 1x met mij kamperen en je gaat het geweldig vinden. Nou en daar heeft hij gelijk in. We zijn toen zelfs op huwelijksreis naar Noorwegen met de tent gegaan. We hebben jaren van de tent gebruik gemaakt tot onze zoon en dochter erbij kwamen en ik wel wou kamperen maar niet meer met een tent. Toen hebben we een cara... gekocht en daar zijn we bijna 10 jaar mee weg gegaan. Toch was het niet ons ding en we gingen niet verder weg dan Luxemburg. Ook erg mooi hoor maar we wouden op den duur verder weg en dus hebben we de cara... verkocht en kochten we er een aanhanger en een tunneltent voor terug. Dat was heerlijk!! Echt veel beter dan een cara... In augustus hebben we een giga storm mee gemaakt en daarbij had onze tent wat schade opgelopen dus gingen we uitkijken naar een andere tent.... Mijn zwager kocht een Holtkamper Cocoon M en vertelde heel enthousiast over de Cocoon. Jan had ooit toen we naar een cara... gingen kijken ook al eens over een vouwwagen gehad maar dat wou ik toen niet. Maar goed na al die verhalen zijn wij eens gaan kijken op de site en toen... In oktober net voor de herfstvakantie waren wij trotse bezitters van een Cocoon XL. Toen we in Emmen de Cocoon op gingen halen en we een geweldige uitleg hebben gekregen zijn we dat weekend meteen naar een dagcamping gegaan en wat zijn we trots op onze Cocoon. Vorig jaar zijn we rond gaan trekken door Noorwegen heen en het was echt echt echt mega geweldig. Dit jaar gaan we door Tsjechie heen. We hebben er mega veel zin in.
Gelogd
Jevipro

peter123456

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 437
  • Merk Vouwwagen: (G) roadmaster
Re: Hoe lang ben je aan het (vouwwagen)kamperen?
« Reactie #3 Gepost op: maart 11, 2012, 07:36:07 pm »

vanaf 1979, nieuwe holtkamper family gekocht voor fl 7000.= , was toen een berg geld.
altijd ieder jaar wel meerdere keren er mee weg geweest, in binnen en buitenland.
vorig jaar voor het eerst met een roadmaster family, via internet " nieuw" gekocht, was een van de wagens die in nieuw-zeeland geweest waren, is heerlijke wagen, sinds kort met tussentent dus een zee van ruimte.
mijn ouders hielden niet van kamperen maar mijn meissie wel en zo is het gekomen....!! :>

                                                                        Peter
Gelogd
nu roadmaster familie S, was holtkamper Family de luxe.....
heet tegenwoordig (g)roadmaster

bensi

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.426
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
    • Mijn andere hobby
Re: Hoe lang ben je aan het (vouwwagen)kamperen?
« Reactie #4 Gepost op: maart 11, 2012, 07:48:51 pm »

Vroeger met ouders al gekampeerd. Later zelf op vakantie met tentje. Nog later met eigen gezin, eerste jaren met een bungalowtent. Later, toen de kinderen het huis uit waren met een caravan, ook een aantal jaren op een seizoenplaats gestaan. Tussendoor 2 jaar met een oude AK op pad geweest. Daarna een Vitesse Vouwwagen gehad, toen weer een tijdje een toer caravan maar dat vind ik toch echt niks  :N
En nu  voor het tweede jaar onze mooiste tot nu toe, de Smitveld.  :>
Gelogd
Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)

wijnand

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 604
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itinea
  • 2011: Trigano Alpha 2021: Trigano Itinea
Re: Hoe lang ben je aan het (vouwwagen)kamperen?
« Reactie #5 Gepost op: maart 11, 2012, 08:01:42 pm »

Van huis uit ongeveer 20 jaar gekampeerd met een vouwwagen (Walker Valliant). Toen een jaar of tien met een tent er op uit geweest, maar nu ook bij ons na drie weken op een luchtbed de rug echt aangeeft dat we geen twintig meer zijn, gaan we dit jaar voor het tweede seizoen met onze Trigano Alpha op stap. En we kunnen niet wachten!
Gelogd

herowebe

  • Global modderklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.566
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Spacer Expedition
  • Carpe Diem
Re: Hoe lang ben je aan het (vouwwagen)kamperen?
« Reactie #6 Gepost op: maart 11, 2012, 08:10:29 pm »

Van huis uit is kamperen met de paplepel ingegoten, tent, vouwwagen en caravan.
Wij begonnen onze vakanties ook met de tent, toen een geleende oude vouwwagen, een zware Alpenkreuzer. Helaas ging ik in die vakantie heel erg door mijn rug en moest Ronald alles alleen opklappen, gelukkig met hulp van mijn vader. Door deze slechte ervaring hebben we toen besloten om geen vouwwagen aan te schaffen maar een caravan,dat was in 1992. We hebben tot en met 2005 gekampeerd met diverse caravans. Om gezondheidsredenen toen helemaal gestopt met kamperen, en vervolgens vakantiehuisjes gehuurd.
Maar we misten het kamperen verschrikkelijk!! Toch maar eens oriĆ«nteren wat we zouden willen...! Cara?? Weer steeds trapje op en trapje af? Vouwwagen?? Was ideaal, fijne vakantie tot het opklapmoment   ::) Maar dat was 20 jaar geleden!
Toch maar eens alle vw's op marktplaats bekijken. Welk model het beste bij onze situatie zou passen.
En het is een vw geworden, hij staat in de stalling en het klapperweekend wordt de vuurdoop!!! We zijn erg benieuwd hoe het gaat allemaal!!!  Maar dat we er zin in hebben is zeker!!  :J
@Mod: IK weet nu niet wat ik moet stemmen!!
Gelogd

leeuw

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 550
  • Kyte S
Hoe lang ben je aan het (vouwwagen)kamperen?
« Reactie #7 Gepost op: maart 11, 2012, 08:21:42 pm »

Van kinds af aan tot mijn 10e op vakantie met eerst een tent en daarna een caravan(Een IT). Daarna 10 jaar de woelige baren op met een kajuitzeiljacht. Gegroeid van 7,5 meter op de friese meren en ijsselmeer tot aan 12 meter op noordzee en een klein beetje atlantische oceaan ( zuid kust van engeland) en middelandse zee (griekse eilanden bij levkas)

Daarna met kamperen in franrijk in oostenrijk met kleine tentjes.

10 jaar geleden hebben mijn ouders de boot verkocht en een leuke oude boerderij in de lot en garonne in frankrijk gekocht.
Samen met mijn zus een cara.... Gekocht om als extra slaapplaatsen te dienen. De carevalair samba staat permanent in frankrijk dus stiekum ben ik ook nog een cara.... Eigenaar. 4 jaar geleden door vrienden besmet met het klapvirus en begonnen met een nieuwe trigano olympe en sinds vorig jaar overgestapt naar hk.

Na zo'n dag als vandaag giert het virus weer door mijn aderen.
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: Hoe lang ben je aan het (vouwwagen)kamperen?
« Reactie #8 Gepost op: maart 11, 2012, 08:39:00 pm »

Van thuis uit niet meegekregen. Tenzij het tentje in de tuin meetelt  :#
Mijn man ging wel kamperen, gezin met 8 kinderen, 2 grote bungalowtenten en 2 auto s. Helaas had hij er weinig echt goede herinneringen aan.
Toen we bijna 30 jaar geleden gingen samenwonen in een kleine studio kochten we ons een oude contructam caravan die we op een camping in Cadzand zette. Elk weekend trokken we naar daar. Het campingleven beviel ons wel.
Toen kochten we ons huis en daar ging elke vrij moment naar toe. De caravan werd verkocht en geruild tegen een tent. Elk jaar trokken we voor enkele dagen naar Luxemburg. Toen de kinderen kwamen gingen we hier mee door maar het was nooit onze hoofdvakantie.
In 2008  kwam dan onze eerste vouwwagen en we zijn gestart.....
Gelogd

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re: Hoe lang ben je aan het (vouwwagen)kamperen?
« Reactie #9 Gepost op: maart 11, 2012, 08:53:33 pm »

Ik ben van baby af aan opgegroeid met kamperen, met mijn ouders met de bungalow tent en ook ooit eens een jaartje mochten we de caravan van opa en oma lenen maar dat is niet goed bevallen! :N Dus de jaren daarna weer lekker met de tent. ook toen ik op mezelf ging wonen bleef ik kamperen, eerst met een klein koepeltentje en ook nog weleens met de oude bungalowtent van pa en ma.

 :off ..toevallig hadden we het vanmiddag nog over die tent die hadden mijn ouders al 3e hands, ik heb hem nog gebruikt en uitgeleend aan de scouting en daarna is hij nog naar mijn neef gegaan die hem een aantal jaren meenam naar spanje met zijn vrienden, daarna is ie naar de stort gegaan, doek viel uitelkaar :# maar dit even terzijde...

eigenlijk ben ik blijven kampoeren tot ik mijn huidige man leerde kennen...hij was niet opgegroeid met kamperen en begreep de lol ervan ook eigenlijk niet...de jaren die volgden zijn we met het vliegtuig op vakantie gegaan maar bij mij bleef het kamperen trekken. Uiteindelijk toen ik net zwanger was van de 1e hebben we een 5 persoons tunneltent gekocht. Daar zijn we 2 keer een weekeinde mee weggeweest en die is vervolgens op zolder verdwenen. Pas na aandringen van mijn kant zijn we in 2010 (6 jaar later) met de tunneltent 2 weken naar Renesse geweest met inmiddels 3 kinderen. Dat beviel goed ware het niet dat we de tunneltent uigegroeid waren en dus eigenlijk wat groters wilden.
Toen kwam de optie vouwwagen voor het eerst in beeld. Of het zou een aanhanger met grote tent moeten worden. Na heel wat rondneuzen vielen we voor de Cabanon Columbia vanwege de grootte en het tunnel model. Die hebben we dus in april 2011 opgehaald en afgelopen jaar zijn we er 4 keer mee op pad geweest en dat is super bevallen, we zijn al weer volop plannen aan het maken voor komend kampeer seizoen! :>
Gelogd
Every day is a gift, not a given right....

retteketed

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Holtkamper Cocoon S 2011
Re: Hoe lang ben je aan het (vouwwagen)kamperen?
« Reactie #10 Gepost op: maart 11, 2012, 09:05:55 pm »

vroeger met mijn ouders tentkamperen en later met een alpen kreuzer.
in pubertijd met tent achterop de fiets door zeeland trekken, heerlijke tijd bier bier bier bier
toen met vrindinn samenwonen ook kamperen met een tent (kano-vakantie in zweden)
en wat later met baby in een koepeltent op vlieland....dat nooit weer... in een storm, dus...
1e dewaard tent gekocht, jaren later 2e en 3e dewaard tent .....

nu na vele jaren in een tent, een heuse klapwagen!

dus, jaren tentkamperen en pas 2,5 jaar vouwwagen kamperen.
waarbij ik zelf samen met jongste zoon, 1x per jaar in klein tentje ga "suvivallen" in de ardennen...

Gelogd

bosi

  • Gast
Re: Hoe lang ben je aan het (vouwwagen)kamperen?
« Reactie #11 Gepost op: maart 11, 2012, 09:19:03 pm »

Met m'n ouders, eerst een aantal jaren met de bungalow tent daarna bijna 15 jaar met een toercaravan (kamperen in een tuperware doos), vanaf m'n 12de in een bijzet tentje.

Daarna als scouting leiding veelvuldig zowel met tent als primitief gekampeerd (heb er mijn vrouw ontmoet)
Daarna met mijn vrouw (toen nog vriendin) tot vorig jaar, 15 jaar lang, met de piramide tent elk jaar gekampeerd waarvan de laatste 9 jaar met de kids (m'n oudste heeft mee gekampeerd vanaf dat hij 4 maanden oud was). Mijn oudste slaapt vanaf zijn achtste al in een bijzet tent, inmiddels vergezeld door zijn twee jaar jongere zusje.
Wij hebben met ons zelf en uiteindelijk de kids aan onze noorzee kust gekampeerd van zeeland tot en met texel.

Dit jaar afscheid genomen van onze trouwe piramide tent en begonnen aan het vouwagen avontuur
Gelogd

gaan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2012
  • als de klapper zonder klap klapt dan klopt het.
Re: Hoe lang ben je aan het (vouwwagen)kamperen?
« Reactie #12 Gepost op: maart 11, 2012, 09:57:35 pm »

Ik zat nog in de luiers toen ik al ging kamperen, mijn ouders en mijn zus mochten met mij mee  :#
Bungalow tenten, caravan en campers.
Ook met alleen vrienden weggeweest en sinds 1998 met mijn vrouw.
Van een tuuneltent naarbeen heerlijke piramidetent en naar de mooie Hartford van Outwell.
Vorig jaar een klapper en nu ....
Gelogd
Een staande ovatie voor alle klappers
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Hoe lang ben je aan het (vouwwagen)kamperen?
« Reactie #13 Gepost op: maart 12, 2012, 01:15:10 am »

Mijn ouders hadden een winkel en dat betekende dat we in de zomer met moeite 14 dagen 'dagjes uit' gingen. Dat betekende dat je dan een dag met de tent op de hei ging staan en twee dagen later een dagje aan de kust en zo verder. Maar alleen overdag.
Later hebben we een aantal keren wel gedurende langere tijd (en daarmee ook 'snachts) gekampeerd.
Zelf kampeer ik vanaf m'n 16e/17e met de tent (ben nu 53) en dit jaar gaan we voor het eerst met de klapper.
Gelogd

Angel

  • Gast
Re: Hoe lang ben je aan het (vouwwagen)kamperen?
« Reactie #14 Gepost op: maart 12, 2012, 07:40:05 am »

Wel grappig om te lezen dit topic en te zien dat bij velen het kampeervirus al met de paplepel is binnengekomen.

Bij mij ligt het iets anders al hoewel mijn ouders ook een cara... hebben gehad en ik daar dus ook mee op vakantie ben geweest. Tot dat mijn ouders de busreizen naar Spanje en dergelijke hadden ontdekt en we dus bijna ieder jaar met de bus naar een hotelletje aan de spaanse costa's gingen. Toen ik een jaar of 18 was ben ik nog wel 1 keer met een groep vrienden naar Renesse gegaan, maar das toch heel anders kamperen dan wanneer ik het nu met vrouw en 2 kids doe.

Toen ik mijn vrouw leerde kennen zijn wij eigenlijk ieder jaar All-inclusief naar Turkijke geweest was altijd heerlijk. Mijn vrouw is het kamperen wel gewend van thuis uit, maar haar ouders zochten (naar ons idee) altijd het extreme op dus had ze er niet meer zo'n behoefte aan. Haar ouders gingen bijvoorbeeld regelmatig skien met de cara... en kamperen in oost-europa waar toen nog nooit geen westerling waren geweest en dergelijke.

Zomer van 2009 hebben mijn (toen zwangere) vrouw, ik en onze zoon van 1 een stacaravan gehuurd in Frankrijk was wel leuk, maar nog steeds niet de gedachten om te gaan kamperen. Ik heb altijd geroepen als ik vakantie heb wil ik ook echt vakantie hebben en dus niets hoeven te doen. Geen eten koken, niet afwassen, geen toiletten en douches delen enzovoort.

In het voorjaar van 2011 met inmiddels z'n vieren all-inclusief naar Menorca spannend natuurlijk voor het eerst vliegen met de mannen, maar het leek on ideaal. Maar we hebben daar enorme pech gehad. De week dat we er zaten 1,5 dag mooi weer gehad. De oudste heel de week aan de diarree en de jongste ook, maar die had er ook nog een keel en ooronsteking bij. Als het weer wat minder is kun je dus geen kant op in zo'n hotel.

Toen we terug kwamen hebben we alles eens overdacht wat gaan we nu de volgende vakanties doen. Ik had zelf altijd de gedachten dat wanneer je iets achter de auto wilde hebben dat je daarvoor een ander rijbewijs moest hebben. Toen dat uiteraard niet zo was zijn we gaan rondneuzen en vonden we de VW toch veel ruimer dan een cara... Op MP een Arizona gekocht en daarmee naar zuid-frankijk gegaan (terwijl ik altijd geroepen heb ik ga echt niet met iets achter mijn auto naar Zuid-Frankrijk). Dit was goed bevallen, maar toch een andere wagen nieuw gekocht en dit jaar gaan we weer naar Zuid Frankrijk
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal