Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: Hoe lang ben je aan het (vouwwagen)kamperen?  (gelezen 9793 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Miss BBQ

  • Gast
Re: Hoe lang ben je aan het (vouwwagen)kamperen?
« Reactie #15 Gepost op: maart 12, 2012, 07:43:37 am »

Van thuis uit nooit gaan kamperen, op een blauwe maandag midden jaren zeventig na toen mijn vader werkloos was en wij in de cara.... van mijn oom mochten "logeren" aan de kust van Zeeland, gedurende 14 dagen.
Ik vond er niks aan, overal zand, constant opruimen (want in zo'n kleine ruimte is het al gauw een grote bende) enz. enz.
Geen goeie eerste indruk zullen we maar zeggen. :(
Daarna eigenlijk altijd met de auto naar Oostenrijk (14 jaar op rij) om te verblijven in pension op een werkzame boerderij. Dat waren geweldig (werk)vakanties, lekker meehelpen met de koeien, varkens, moestuin, hooien, aardappelen rooien, eieren zoeken op de hooizolder, enz. enz.
Totdat mijn man en ik in 2006 (onze zoon was inmiddels bijna 4) besloten dat kamperen voor kids geweldig is, veel vriendjes, hele dag lekker buiten. Maar ik twijfelde toch nog wel. Want, ik zag mezelf alweer de hele dag opruimen, zelf koken, afwassen, enz. Hoezo vakantie :?
Maar goed, een tunneltent(je) gekocht. Helaas, twee vakanties (een in Limburg (2006) en een in Zeeland (2007)) veel slecht weer gehad en daar was ik dus helemaal klaar mee. Want veel te weinig ruimte in de tent met z'n drieën met slecht weer.
De huishoudelijke taken vielen me uiteindelijk voor 100% mee.

Toen gaan rondkijken voor een vouwwagen, want een cara..... was absoluut niet aan de orde, alleen al omdat een goeie tweedehands net zo duur was als een nieuwe vouwwagen.
Het werd na veel vouwwagens gezien te hebben, binnen een half uur uiteindelijk een nieuwe Roadmaster. Fantastisch die ruimte én slapen van de grond af op een fatsoenlijke matras. Top :)

Dus sinds 2008 met de vouwwagen op pad, en elk jaar worden het meer weekendjes tussendoor. Zoonlief slaapt sinds 2010 in een eigen bijzettentje (lange(re) vakanties, niet voor een weekendje), en zo hebben we nog meer ruimte waar we de spullen uit het zicht kunnen wegbergen.
Ik ben helemaal om, dat manlief me ooit in 2006 moest overhalen om te gaan kamperen, daar heb ik nooit spijt van gehad. :# :K
Gelogd

Jootje1710

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.350
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone Game Drive 2018
  • Je bent gek op klappen of niet!!
Re: Hoe lang ben je aan het (vouwwagen)kamperen?
« Reactie #16 Gepost op: maart 12, 2012, 08:35:44 am »

Ik had nog nooit gekampeerd tot ik denk 6 jaar geleden we (voor het eerst op een camping!) op een camping in een huisje verbleven en het campingvirus ons heeft gegrepen. Het jaar erna waren we de trotse eigenaar van een Roadmaster Family. Met deze vouwwagen hebben we diverse jaren gekampeerd in Italie maar voor ons werd deze te groot en te zwaar. Dus hebben we de Roadmaster verkocht op de ANWB gebruikte caravan/vouwwagenbeurs. Dit jaar gaan we met een Trigano Odyssee Safari op pad.

Groetjes, Jootje
Gelogd
Antoon & Jolande van Harselaar met de kids (Steven, Emmy en Fleur), Aart Kok Livingstone Game Drive 2018 :-)

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: Hoe lang ben je aan het (vouwwagen)kamperen?
« Reactie #17 Gepost op: maart 12, 2012, 09:51:50 am »

Vanaf mijn geboorte al mee (al weet ik de eerste jaren er niks meer van).
Mijn ouders hadden een bungalow tent.
Die na aantal jaren werd verruild voor een vouwwagen en wel de travelsleeper.
Daarna een vouwagen waarvan ik het merk niet meer weet.
En toen een caravan en daarvan hebben ze er een aantal van gehad.
Zelf ben ik begonnen met een bungalowtent (19jaar) en ook toch busvakanties gedaan en vliegvakanties (weet dus ook echt wel wat hotel leven is) Bij de geboorte van mijn zoon 1 jaar nog gevlogen en daarna vouwwagen en dat doen we nog steeds (3 vouwwagens later).
Overigens ook met een Camper een aantal weken weggeweest wat overigens super goed bevallen is.
En als we meer vrije tijd hadden dat wel als serieuze optie hadden.
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

ff

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 468
  • Merk Vouwwagen: (ex) Jamet Louisiana
    • FF.FM
Re: Hoe lang ben je aan het (vouwwagen)kamperen?
« Reactie #18 Gepost op: maart 12, 2012, 10:06:53 am »

Als klein kind een paar keer naar de Bohemen, Sporthuis Centrum en dat soort parken geweest, vooral in Limboland.
Meestal met 2 gezinnen.

Als schoolganger met meerdere gezinnen (grote familie) 2 of 3 keer Sinterklaas in een huisje gevierd.

Eén keer in een stacaravan van een tante in Oisterwijk.

Af en toe een verjaardag van een familielid in een caravan gevierd op de camping.

Welpjes en Zeeverkenners hadden natuurlijk ook kampen.

Toen ik rond de 16 was na jaren weer op vakantie.
Meestal 2 weken weg. Huisje op een klein park in Doornspijk, huisje van de Post (had vroeger eigen vakantieparken), vakantiehuisje van kennissen van kennissen van familie (wat een kr*t). Denk zo'n 4 of 5 keer op vakantie geweest.

Wel gingen we heel veel dagjes weg. ANWB-routes rijden, dingen doen/bezoeken.

Sinds ons huwelijk een paar keer met vrienden naar een huisje geweest. In 2010 caravan van schoonvader geleend (hij heeft hem gebracht en gehaald ;)), in 2011 in een 'opwelling' vouwwagen van een collega overgenomen.

Mijn vrouw is daarentegen opgegroeid op de camping.
Zaterdag om 17:00 ging de winkel dicht en om 18:00 gingen ze naar de stacaravan toe.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Hoe lang ben je aan het (vouwwagen)kamperen?
« Reactie #19 Gepost op: maart 12, 2012, 10:17:51 am »

30 jaar geleden een keer met mijn broer gekampeerd in Valkenburg. Daarna nog een keer een overnachting gedaan onderweg van frankrijk. Toen jaren niet, alleen vakanties in bungalowparken. 1997 vakantie naar tsjechie, daar een week bij een vriend in huis. Wat rondgetrokken maar voornamelijk in hotel, pension en toch nog een paar nachten in de tent. Camping was daar amper goedkoper dan een hotel, dus.... 1998 idem. Pas in 2007 met het gezin voor het eerst in een grote nylon tent van Perry Sport. En goedkope voor 150 Eu. Maar wel eentje van 6x3,5 meter. En waar ik rechtop in kon staan. 3 jaar zeer tevreden mee gekampeerd in het oosten van Europa. In 2009 ontmoeten we mensen met een vouwcara. dat leek ons wel wat en het werd toen de Jametic waar we in 2010 voor het eerst mee op vakantie gingen, weer naar Oost Europa. Tsjechie, slowakije en Hongarije. Vooral het slapen op een goede lattenbodem bevalt ons het meest aan de Jametic. Nu ook een zijtent er aan gekocht en dit jaar voor het eerst proberen. Voor onze dochter. De plannen zijn wel om in de toekomst te blijven kamperen als de gezondheid dit toelaat. Maar dan wel een makkelijker klapper waar in ieder geval niet met de keuken hoeft te worden gesjord. Een 2 persoons met een opklapbaar bed en kleine voortent. Eventueel uitbreidbaar met voortent en luifel. En voor een accaptabele prijs.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

CenC

  • Gast
Re: Hoe lang ben je aan het (vouwwagen)kamperen?
« Reactie #20 Gepost op: maart 14, 2012, 03:11:26 pm »

Tot mijn 10de jaar gingen wij met een grote boot (platbodem) op vakantie in NL.
Jaartje Frankrijk huis gehuurd met de hele schoolvakantie.
Na scheiding van mijn ouders zijn we met de meiden uit het gezin met het vliegtuig weggeweest (Mallorca).
Ik alleen met mijn vader en een Paradiso vouwwagen naar Joegoslavie.
Met mijn moeder en 2 zussen in een enorme bungalowtent op Vlieland met alle stormen en onweersbuien.

Mijn moeder ging hertrouwen en die had een Alpenkreuzer als vouwwagen, toen een Paradiso en nu een Eriba. Met hen ben ik mee geweest alleen in een puptentje.
En toen een keertje met de bus naar Rimini (nooit meer!)
Mijn ouders oude AlpenKreuzer stond nog in de familie en samen met zus een paar keer ermee weggeweest.

Met mijn man zijn we eerst weggeweest met een lage Nomad Tunneltent, erg romantisch maar niet praktisch...
We hebben een AlpenKreuzer Duet gekocht en daar een paar mooie kampeerjaren gehad, in NL en F nadat ik de open voortent zat was hebben we 2 jaar geleden de Holtkamper flyer gekocht. En die bevalt prima.
Tussendoor nog een weekendje een cara...gehuurd, maar wat is dat krap zeg....

Ik heb zelf ook nog wel wat mooie vliegreizen gemaakt met de rugzak op...maar dan wordt het allemaal wel erg veel... :>
Gelogd

ptsporting

  • Gast
Re: Hoe lang ben je aan het (vouwwagen)kamperen?
« Reactie #21 Gepost op: maart 14, 2012, 07:49:06 pm »

Beiden zijn we geen kampeerders van huis uit, altijd een hotel of een huisje... Maar voor onze meiden toch maar eens een weekje een tent gehuurd in het naseizoen. Als probeersel om te kijken of we echt wat hadden gemist vroeger... je raad het al. Dus wilden een jaar later weer, totdat we zagen wat de prijs in het hoosiezoen was. Wat schrokken wij.

Een caradinges was onbespreekbaar, veel te krap en de hele dag bukken, no way. Een vouwwagen leek ideaal, kon ook mooi alle rommel mee die dan anders niet in de auto zou passen.

Via MP een Alpenkreuzer gekocht uit 96'voor 750 euro. Hier hebben we drie jaar mee gedaan, Denemarken en Kroatie 2x...We wilden wat nieuwers, dus via MP weer verkocht voor het aankoopbedrag. Na het faillisement van Alpenkreuzer nog een nieuwe weten te bemachtigen, zat nog nieuw in de verpakking voor een prikkie, twee keer mee naar Kroatie geweest. In jaar 1 een klapband met de neiwue VW en in jaar 2 liep de velg er spontaan af (nog 1 boutje half vast) na een flinke afdaling.

Het vertrouwen was weg...hup weer op MP, en toen gepokt en gemazeld onze droom gekocht. Een blauwe Roadmaster. Geen grote family (dit in verband met de kleinde plaatsen rond de middelandse zee)maar een voor ons geschiktere midi ... Werd op het moment van aankoop niet meer gemaakt, flink gezocht en uiteindelijk eentje gevonden uit het laatste productiejaar met alle opties. We hebben 'm wat gepimpt om de klapper echt van ons zelf te maken.Helemaal in onze nopjes vorig jaar twee weken in het voorsizoen en drieenhalve week Kroatie. Wij kunnen ons geen betere vakantie voorstellen. Op het moment dat ie is aangehaakt begint de vakantie, geen haastig gejakker meer, (dat doen we de rest van het jaar wel weer), relaxxxx is ons motto en dat bevalt ons viertjes meer dan goed.

We zijn wel verbaasd hoe vaak we worden aangesproken door meestal duitsers die het niet kennen en laaiend enthousiast worden bij het zien van de ruimte.
Gelogd

jsteijn

  • Gast
Re: Hoe lang ben je aan het (vouwwagen)kamperen?
« Reactie #22 Gepost op: maart 29, 2012, 07:40:53 pm »

Al vanaf dat ik nog "in de maak" was, camperen mijn ouders al.
Met een caravan en later, toe het gezin groeide, met een vouwwagen.
Daarna wegens slechte rug moeders, toch weer een caravan.

Tussendoor met opa en oma en broer ook heel veel met een volkswagenbus in europa rond getrokken.
We waren altijd 5 weken weg in de zomer. 2 met grootouders en 3 met ouders  :K
(PS...deze bus rijd nog...als iemand weet waar, dan zou ik dat graag horen ;-)

Vanaf dat mannie en ik gezamelijk op vakantie wilden, kregen we van mn grootouders hun OTTEN caravannetje (zij vonden zichzelf te oud  ::) .
Echt een minidingetje maar erg leuk en wij hadden er veel schik mee. Onder andere een rondrijs Duitsland/Tchechie/Oostenrijk. Opa en oma leenden hem nog 1 maal om mee te overwinteren in spanje maar op de terugweg wilde een vrachtautochauffeur er doorheen in plaats van langsheen en toe was de caravan niet meer  :N

Daarna hebben wij een bungelowtent gekocht. Na 1 vakantie kwam zoonlief erbij  en stond camperen even niet op het lijstje.
Daarna konden we een vaste sta-caravan overnemen van een oom en tante en hebben we op die manier 3 jaar plezier gehad op een camping.
Toch was de verplichting en vastigheid niet echt ons ding en we hebben na 3 jaar die wagen verkocht.
Wegens verhuizing en zwangerschap toen even niks.

In 2010 een stawagen van vacansoleil en een huisje gehuurd. Beide accomodaties waren niet schoon (BAH) maar dat ze op een camping stonden trok ons wel erg aan en daarom gelijk die winter de vouwwagen gekocht. Een caravan was geen optie wegens de ruimte maar ook omdat we een fiat panda hebben. Weggeregend op de camping, maar toch genoten. Conclusie was... we willen meer ruimte binnen budget van 750.00

Nu gaan we de klap van de wagen halen en terug naar toch weer een tent. Ben benieuwd hoe dat gaat bevallen. Is eerste echt nieuwe kampeermiddel dat we kopen en we hebben er zin in!!
« Laatst bewerkt op: maart 29, 2012, 07:43:25 pm door jsteijn »
Gelogd

marleejenrob

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 100
  • Merk Vouwwagen: trigano ocean 3.15
  • kamperen= klapkoets, skottelbroi en senseo mee!
Re: Hoe lang ben je aan het (vouwwagen)kamperen?
« Reactie #23 Gepost op: maart 29, 2012, 08:55:48 pm »

we hebben de vw gekocht nieuw in 1997, daarvoor altijd al tentkampeerder geweest, nu 15 jaar later gaan we nog steeds met de zelfde wagen op pad, vaak 2 keer per jaar. 1x met vrienden een lang weekend en de zomervacantie van 3 weken

bij een zo'n 25 jaar al kampeerder, vanaf het moment dat ik mijn vrouwke heb ontmoet
Gelogd

Marinajl

  • Gast
Re: Hoe lang ben je aan het (vouwwagen)kamperen?
« Reactie #24 Gepost op: maart 29, 2012, 09:54:49 pm »

Help, het lukt me niet om te stemmen, waar ik ook op klik, er gebeurd niets...... wat doe ik fout? ::)
Gelogd
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal