Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 4 »   Omlaag

Auteur Topic: Gevraagd 2 hands vignet voor Zwitserland en evt. Oostenrijk  (gelezen 26669 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

tijger

  • Gast
Gevraagd 2 hands vignet voor Zwitserland en evt. Oostenrijk
« Gepost op: mei 08, 2012, 01:24:33 pm »

Hallo medekampeerders,

Wij gaan op vakantie naar Italie en rijden de heenweg over Oostenrijk, en de terugweg via Zwitserland naar Frankrijk. We zijn in totaal maar een uur of 2 inZwitserland.
Aangezien zo'n vignet voor Zwitserland vrij duur is (35,50) zou ik deze graag 2e hands overnemen of de kosten van het vignet met iemand delen die eerder of later gaat. Dit zou evt. ook kunnen met een vignet voor Oostenrijk, maar deze zijn redelijk goedkoop (10,50)
Wij zijn van 9 t/m 27 augustus weg.

Groet, Barbara
Gelogd

Blackraven

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 450
  • HK Flyer Expedition 1998
Re: Gevraagd 2 hands vignet voor Zwitserland en evt. Oostenrijk
« Reactie #1 Gepost op: mei 08, 2012, 01:30:02 pm »

Vignetten delen gaat volgens mij sowieso niet, omdat je ze op je voorruit moet plakken.
Ik heb nog wel een Zwitsers vignet, maar dat krijg ik echt niet heel van de voorruit af...
Overigens heb je volgens mij ook nog een 2e vignet voor je vouwwagen nodig...
Dan lopen de kosten al aardig op, dan kun je over omrijden na gaan denken of de vignet-plichtige wegen vermijden in Zwitserland.
Oostenrijk heb ik geen ervaring mee.
Je kunt even op marktplaats kijken, daar zijn soms wintersporters die niet geweest zijn en er nog 1 op een velletje hebben.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Gevraagd 2 hands vignet voor Zwitserland en evt. Oostenrijk
« Reactie #2 Gepost op: mei 08, 2012, 01:33:16 pm »

Meen me te herinneren dat vorig jaar een vignet voor Oostenrijk voor 7 dagen iets van 7 euro kostte. We hadden er 2 nodig, voor heen en voor terugreis. Maar je plakt ze op je voorruit en kunt ze dus niet meer verwijderen zonder stuk te maken. Overigens heb ik vorig jaar geruime tijd in Oostenrijk gereden met het vignet van 3 weken oud en verlopen. Reden; Zag bij de grens Hongarije/Oostenrijk te laat de shop waar deze te koop waren. En stoppen keren ging niet meer.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

The Foxes

  • Gast
Re: Gevraagd 2 hands vignet voor Zwitserland en evt. Oostenrijk
« Reactie #3 Gepost op: mei 08, 2012, 01:34:10 pm »

Voor een vignet voor Zwitserland zou je ook kunnen kijken op marktplaats.
Voor Oostenrijk zou ik toch maar een originele kopen. Ten eerste krijg je een gebruikt vignet nooit heel van de voorruit.
En, uit ervaring weet ik dat er in Oostenrijk veel en streng gecontroleerd wordt op de vignetten.
Gelogd

cahummel

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 484
  • Merk Vouwwagen: Alpen Kreuzer Select (in wording)
  • Als je spelfouten vindt mag je ze houden!
Re: Gevraagd 2 hands vignet voor Zwitserland en evt. Oostenrijk
« Reactie #4 Gepost op: mei 08, 2012, 01:36:07 pm »

Ik weet het niet zeker, maar wel bijna: je moet die vignetten aan de binnenkant van je ruit kleven en voor Zwitserland moet er zelfs een losse op de klapper. Losmaken kan niet want dan gaan ze stuk. Lijkt me dus erg moeilijk om tweedehands vignetten te kopen. Voor Zwitserland zijn overigens een heel jaar geldig, en ik ben het wel met je eens dat het lullig is om voor 2 uur een heel jaarvignet te moeten kopen.

Waar kost zo'n vignet voor Zwitserland overigens 35,50, die dingen kosten aan de Zwitserse grens dacht ik 25 euro, en je kunt beter in Francs betalen, want er wordt een ongunstige wisselkoers gehanteerd.
Gelogd

tijger

  • Gast
Re: Gevraagd 2 hands vignet voor Zwitserland en evt. Oostenrijk
« Reactie #5 Gepost op: mei 08, 2012, 02:00:25 pm »

Bij de ANWB kost deze 35,50. Ik zie op Marktplaats inderdaad ook veel aanbod van vignetten, maar ik dacht dat ik hier meer informatie zou krijgen en/of ervaringen (en dat klopt :)).
We hebben eerder vignetten gedeeld en deze prima en, niet onbelangrijk, heel van de ruit gekregen vandaar mijn verzoek.
Gelogd

Bosje

  • Gast
Re: Gevraagd 2 hands vignet voor Zwitserland en evt. Oostenrijk
« Reactie #6 Gepost op: mei 08, 2012, 08:08:39 pm »

ja vignetten zijn wel los te halen van je ruit..... alleen met een klein trucje, en je moet je in Nederland kopen.

Hoe te handelen?.... KK

plak het vignet op de niet klevende kant van plastifeceer folie.
knip deze op maat, en plak de folie op de voorruit. dmv de folie is het vignet te verwijderen en te hergebruiken.

doe dit wel thuis, als je een vignet bij de zwitserse grens koopt, wordt die voor je opgeplakt, en gaat de vlieger niet op :**
Gelogd

Stori

  • Gast
Re: Gevraagd 2 hands vignet voor Zwitserland en evt. Oostenrijk
« Reactie #7 Gepost op: mei 08, 2012, 09:30:34 pm »

Waar kost zo'n vignet voor Zwitserland overigens 35,50, die dingen kosten aan de Zwitserse grens dacht ik 25 euro, en je kunt beter in Francs betalen, want er wordt een ongunstige wisselkoers gehanteerd.
[/quote]

Wat betreft de huidige koers van de CHF (dat is mijn werkterrein), als je dit vignet zou kopen aan de grens moet je nog altijd thuis CHF aankopen , aan de huidige officiële koers en dat is niet de aankoopkoers bij de bank, zou een vignet je 33.33 eur kosten. Dan moet je nog parkeren, twee vignetten gaan kopen en dan in de andere file gaan aanschuiven. Daar zie ik dus echt het voordeel niet van.

Vorig jaar is hier nog een topic geweest over waar deze beide vignetten te kleven. Daarom had ik het vignet in mijn hand en heb de vraag ter plaatse aan de douane gesteld. Hij was heel formeel, het vignet voor de vouwwagen moet ook aan de binnenkant van de wagen. Eén uitzondering: als het trekkende voertuig zou wijzigen. Wat je dan moet doen, heb ik maar niet gevraagd, de file moest verder gaan.
En wij hebben ook geprobeerd om de stickers te verwijderen, ging gewoon niet. Vaseline vooraleer het kleven zou helpen, maar ik vertrouw die Zwitsers niet, veel te streng. En dat kost meer dan verder verkopen.
Gelogd

Alberik

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 365
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper
  • Holtkamper Nano
Re: Gevraagd 2 hands vignet voor Zwitserland en evt. Oostenrijk
« Reactie #8 Gepost op: mei 08, 2012, 10:15:59 pm »

Wij gaan op vakantie naar Italie en rijden de heenweg over Oostenrijk, en de terugweg via Zwitserland naar Frankrijk. We zijn in totaal maar een uur of 2 inZwitserland.
Aangezien zo'n vignet voor Zwitserland vrij duur is (35,50) zou ik deze graag 2e hands overnemen of de kosten van het vignet met iemand delen die eerder of later gaat. Dit zou evt. ook kunnen met een vignet voor Oostenrijk, maar deze zijn redelijk goedkoop (10,50)
Wij zijn van 9 t/m 27 augustus weg.

1 dagje minder op vakantie en je hebt die ? 35,50 er al weer uit!  :#
Gelogd

tijger

  • Gast
Re: Gevraagd 2 hands vignet voor Zwitserland en evt. Oostenrijk
« Reactie #9 Gepost op: mei 08, 2012, 11:03:11 pm »

Beste Alberik,This is not an option!  :N, maar we hebben wat anders bedacht, het duurt ongeveer 3 kwartier langer maar we hoeven dan niet over Zwitserland. Had ik dit eerst opgezocht op google maps dan had ik het hele topic niet hoeven plaatsen  ::)

Beste medekampeerders hartelijk dank voor jullie tips en reacties en allemaal een fijne vakantie toegewenst.

Met vriendelijke groet,

Barbara
Gelogd

Roosje

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 48
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Taiga
Re: Gevraagd 2 hands vignet voor Zwitserland en evt. Oostenrijk
« Reactie #10 Gepost op: mei 08, 2012, 11:31:07 pm »

Dan ben ik wel benieuwd hoe je gaat!
Gelogd

tijger

  • Gast
Re: Gevraagd 2 hands vignet voor Zwitserland en evt. Oostenrijk
« Reactie #11 Gepost op: mei 09, 2012, 08:35:56 am »

Wij gaan op de heenweg via Oostenrijk en blijven daar een aantal nachtjes (familiebezoek). Via Oostenrijk gaan we naar onze camping in Spigno Monferrato (Piemonte, Italie). Op de terugweg naar huis gaan we via Frankrijk naar Bourguignon-l?s-Morey (waar we 1 nacht overnachten), en daar zat het probleem. De route die aangegeven werd in google maps laat je 160 km. door Zwitserland rijden. Er was nog een route die ongeveer 3 kwartier langer duurde maar daaarop leek het ook dat je via Zwitserland moet rijden. Totdat je flink inzoemt en ziet dat deze route net langs de grens van Zwitserland gaat.
We kiezen op de terugweg voor Frankrijk omdat je daar net wat harder kan rijden met de vouwwagen dan Oostenrijk en Duitsland  :K
45 minuten langer rijden en 70 euro! uisparen is de moeite waard, en het is tenslotte vakantie.
Gelogd

Marja

  • Gast
Re: Gevraagd 2 hands vignet voor Zwitserland en evt. Oostenrijk
« Reactie #12 Gepost op: mei 09, 2012, 09:26:22 am »

Hey Barbara,

dat is nog niet zo'n gek idee. Wij gaan ook naar Spigno Monferrato, camping Tenuta Squaneto en in dezelfde periode als jullie.
Zitten jullie ook daar? Zou wel heel toevallig zijn!
Gelogd

tijger

  • Gast
Re: Gevraagd 2 hands vignet voor Zwitserland en evt. Oostenrijk
« Reactie #13 Gepost op: mei 09, 2012, 09:33:19 am »

Da's ook sterk  :H, wij gaan ook naar Tenuta Squaneto in de periode van 17 aug. tot 26 aug.
En jullie?
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Gevraagd 2 hands vignet voor Zwitserland en evt. Oostenrijk
« Reactie #14 Gepost op: mei 09, 2012, 09:34:16 am »

Ik begrijp er nu helemaal niks meer van. Eerst gaat het om een sticker van 35 euro die je wilt delen met een ander (die daar dan  ongetwijfeld 17,50 wil hebben, waardoor je voordeel tot dat bedrag beperkt blijft). En nu is het voordeel opeens gegroeid tot 70 euro. Wat begrijp ik nu verkeerd?
Gelogd
Pagina's: 1 2 3 4 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal