Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omlaag

Auteur Topic: Gevraagd 2 hands vignet voor Zwitserland en evt. Oostenrijk  (gelezen 26668 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marja

  • Gast
Re: Gevraagd 2 hands vignet voor Zwitserland en evt. Oostenrijk
« Reactie #15 Gepost op: mei 09, 2012, 09:36:43 am »

Wij van 3 tm 17 augustus, lopen we elkaar net mis.
Gelogd

tijger

  • Gast
Re: Gevraagd 2 hands vignet voor Zwitserland en evt. Oostenrijk
« Reactie #16 Gepost op: mei 09, 2012, 09:44:17 am »

Hai Frankie,

Ik heb, naar blijkt uit de reacties, 2 vignetten nodig (2  x 35, 50) omdat ik met vouwwagen reis, en ze schijnen in Zwitserland erg streng te controleren op "fraude" met vignetten, ook opgepikt uit de reacties (wel handig zo'n forum). Dit risico wil ik niet nemen. Vandaar dat het me nu 70 euro gaat schelen. 
Gelogd

tijger

  • Gast
Re: Gevraagd 2 hands vignet voor Zwitserland en evt. Oostenrijk
« Reactie #17 Gepost op: mei 09, 2012, 09:47:22 am »

Hai Marja,

Je blijft t/m de 17e, dus je gaat de 18e weg? Wij komen de 17e dus we zouden elkaar nog kunnen ontmoeten.
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Re: Gevraagd 2 hands vignet voor Zwitserland en evt. Oostenrijk
« Reactie #18 Gepost op: mei 09, 2012, 10:06:53 am »

Ik heb, naar blijkt uit de reacties, 2 vignetten nodig (2  x 35, 50) omdat ik met vouwwagen reis
Ah OK. Was niet tot me doorgedrongen dat dat zo is. (ik was toch al geen Zwitserlandfan, maar nu met klapper nog minder...).
Gelogd

Marja

  • Gast
Re: Gevraagd 2 hands vignet voor Zwitserland en evt. Oostenrijk
« Reactie #19 Gepost op: mei 09, 2012, 10:10:11 am »

Nee, wij gaan de 17e weg. Moeten we onderweg maar naar elkaar zwaaien  :zw
Zou je mij de route via Frankrijk willen mailen? Kom er niet uit via google maps, want hij blijft een stukje door Zwitserland aangeven en ik wil ook wel 70 euro besparen  :J
Gelogd

tijger

  • Gast
Re: Gevraagd 2 hands vignet voor Zwitserland en evt. Oostenrijk
« Reactie #20 Gepost op: mei 09, 2012, 10:27:05 am »

Hai Marja,

Wanneer je in google maps Spigno Monferrato typt, dan Dijon en dan bij "bestemming toevoegen" Nederland erin zet krijg je de route. Als je alleen Spigno Monferrato en Nederland intoetst laat deze je altijd via Duitsland rijden. Dit scheelt welliswaar 2 uur met via Frankrijk, maar je mag maar (wanneer je geen 100 km. sticker hebt) 80 km. p/u in Duitsland. In Frankrijk mag je met vouwwagen 130 km. p/u. Dus die 2 uur haal je dan wel weer in.

Als het nog niet duidelijk is of je hebt nog vragen dan hoor ik het wel.

Jammer dat we elkaar net mislopen op de camping. In ieder geval veel plezier!
Gelogd

Marja

  • Gast
Re: Gevraagd 2 hands vignet voor Zwitserland en evt. Oostenrijk
« Reactie #21 Gepost op: mei 09, 2012, 10:49:13 am »

Gelukt, bedankt. Vraag me alleen af of je die 70 euro er op deze manier wel uit haalt, want je hebt in Frankrijk wel tolwegen waar je over moet. Eens uitzoeken wat dat kost, weer een leuk klusje  ;)
Gelogd

Stori

  • Gast
Re: Gevraagd 2 hands vignet voor Zwitserland en evt. Oostenrijk
« Reactie #22 Gepost op: mei 09, 2012, 12:44:11 pm »

Marja, ik heb het even bekeken op de kaart, maar moet je via Frankrijk niet door de Mont Blanc tunnel? Je kan er natuurlijk ook over rijden. Mocht je door de tunnel willen; moet je maar eens kijken naar de tarieven met vw.
Wij hebben vorig jaar ook eens geteld aan beide routes, Gothard of Mont Blanc. Ondanks onze tegenzin voor Zwitserland, hebben we toch maar voor de Gothard tunnel gekozen. De extra kilometers haal je in tijd nooit in met 130 km/u in Frankrijk te rijden. Trouwens vergeet die 130 maar in de bergen, zelfs al zijn het snelwegen.
Gelogd

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk Vouwwagen: HK Flyer Bedouin
Re: Gevraagd 2 hands vignet voor Zwitserland en evt. Oostenrijk
« Reactie #23 Gepost op: mei 09, 2012, 01:11:29 pm »

Ik ga altijd over Oostenrijk ipv over Zwitserland. Scheelt, afhankelijk van waar je naar toe moet natuurlijk, maar 1-2 uur rijden. Oostenrijk rijdt alleen, vindt ik, veel relaxter dan Zwitserland. (Voor mij helemaal, aangezien ik vermoedelijk daar achter de tralies mag kruipen ;) )
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

wijnand

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 604
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itinea
  • 2011: Trigano Alpha 2021: Trigano Itinea
Re: Gevraagd 2 hands vignet voor Zwitserland en evt. Oostenrijk
« Reactie #24 Gepost op: mei 09, 2012, 02:43:46 pm »

(Voor mij helemaal, aangezien ik vermoedelijk daar achter de tralies mag kruipen ;) )
:off Leg eens uit? Je weigert daar de flitsinfo van de tomtom te halen, of ben je een keer geflitst met een paar km te hard :#?
Gelogd

tijger

  • Gast
Re: Gevraagd 2 hands vignet voor Zwitserland en evt. Oostenrijk
« Reactie #25 Gepost op: mei 09, 2012, 02:46:35 pm »

Hij weigert steevast een jaarvignet voor Zwitserland te halen, wedden  ;)
Gelogd

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk Vouwwagen: HK Flyer Bedouin
Re: Gevraagd 2 hands vignet voor Zwitserland en evt. Oostenrijk
« Reactie #26 Gepost op: mei 10, 2012, 02:53:16 pm »

Hij gaat dat effe niet specificeren  ;)
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

Marja

  • Gast
Re: Gevraagd 2 hands vignet voor Zwitserland en evt. Oostenrijk
« Reactie #27 Gepost op: mei 10, 2012, 09:15:00 pm »

Alles goed op een rijtje gezet en we gaan toch gewoon via Zwitserland rijden. Is het snelst en goedkoopst want via Oostenrijk is bijna 300 km en 2,5 uur om, kost dus veel meer brandstof dus dat trekt het verschil in prijs van het vignet gelijk. En dan zijn we nog sneller ook  :)
Gelogd

Hanneke

  • Gast
Gevraagd 2 hands vignet voor Zwitserland en evt. Oostenrijk
« Reactie #28 Gepost op: mei 10, 2012, 10:42:07 pm »

Wij gaan ook naar Italie, zuid toscane....we twijfelen nog sterk over welk land we gaan. Maar om me heen wordt er toch sterk aangeraden om over Oostenrijk/Inschbruck te gaan. Dit ivm de lange wachttijden voor de gottharttunnel...ach we zien wel...we hebben geen haast, we rijden sowieso in 2 dagen. Bovendien zijn we groot Oostenrijkfan, dus ik vind het wel leuk om daar te overnachten (we zijn er nog met wintersport geweest,maar een hotel is toch anders dan kamperen)
Gelogd

Stori

  • Gast
Re: Gevraagd 2 hands vignet voor Zwitserland en evt. Oostenrijk
« Reactie #29 Gepost op: mei 11, 2012, 08:28:18 am »

Marja; nog een tip als je via Zwitserland rijdt, vermijd Luzern. Er zijn daar grote werken aan de ring (duren nog tot 2013), vorig jaar in september 2.5 u zo goed als stil gestaan in de file. Je kan via een andere snelweg over Zurich rijden(hebben wij gedaan voor de terugreis), is maar een klein beetje om. Aan de tunnel stond er toen dan weer geen file.
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal