Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Opstapje  (gelezen 16528 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

PetrusPaulus1972

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 20
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok River Lodge
Opstapje
« Gepost op: juni 23, 2014, 04:21:35 pm »

Beste medekampeerders,

kennen jullie dat probleem? Ik heb recent een RL zambakkie mogen aanschaffen en daar natuurlijk een topmatras op gekocht. Maar nu blijkt het standaart opstapje voor mijn 1.75m te laag. niet lachen maar het is letterlijk in bed klimmen. Wie weet daar een goede oplossing voor? Bij de Wit wel een twee treden trap gezien maar buiten het feit dat hij vrij prijzig is (tegen de euro 50 maar dat is nog tot daar aan toe) is het een joekel van een ding. Bestaan er betrouwbare lichtere en of opvouwbare alternatieven?

Paulus
Gelogd

villeke

  • Gast
Re: Opstapje
« Reactie #1 Gepost op: juni 23, 2014, 04:46:14 pm »

1.75 is toch niet zo klein en is het bed van de zambezi zo hoog? Kan het me haast niet voorstellen. Maar goed een keukentrap meenemen lijkt mij niets. Stel je de vraag of het echt zo'n probleem is.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Opstapje
« Reactie #2 Gepost op: juni 23, 2014, 06:26:57 pm »

Beste medekampeerders,

kennen jullie dat probleem? Ik heb recent een RL zambakkie mogen aanschaffen en daar natuurlijk een topmatras op gekocht. Maar nu blijkt het standaart opstapje voor mijn 1.75m te laag. niet lachen maar het is letterlijk in bed klimmen. Wie weet daar een goede oplossing voor? Bij de Wit wel een twee treden trap gezien maar buiten het feit dat hij vrij prijzig is (tegen de euro 50 maar dat is nog tot daar aan toe) is het een joekel van een ding. Bestaan er betrouwbare lichtere en of opvouwbare alternatieven?

Paulus
Nee, kennen het probleem niet omdat we een Cocoon hebben gekocht. we hebben de Zambesi RL bekeken als vergelijkbaar met de Cocoon, maar het hoge bed was voor ons de enige reden om voor HK te kiezen, ondanks de leuke extra opties t.o.v. de Cocoon. We wilden beslist niet nog een trap mee moeten zeulen, want mijn vrouw is slechts 158 cm. dat was ook 1 van de redenen dat de Kyte afviel voor ons. We wilden immers simpeler kamperen.
« Laatst bewerkt op: juni 23, 2014, 06:28:43 pm door Yella »
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Opstapje
« Reactie #3 Gepost op: juni 23, 2014, 08:01:15 pm »

Maar nu blijkt het standaart opstapje voor mijn 1.75m te laag. niet lachen maar het is letterlijk in bed klimmen. Wie weet daar een goede oplossing voor?
Mijn Yvon is 1m67 en 61 jaar en wij gebruiken voor de Livingstone (=Riverlodge) met XL bed het standaard opstapje dat door Erica  bij de klapper geleverd werd.

Zoiets,



maar dan gewoon verzinkt.
Ik heb het nog even nagevraagd en dat leverde op "ik moet wel even uitkijken, maar het gaat prima".

Het is een flink trapje, maar je kunt er in de bak makkelijk een paar dingetjes onder kwijt, zodat het in de praktijk wat minder ruimte inneemt.
Natuurlijk is iets opvouwbaars handiger, maar m.i. ook minder stabiel.
« Laatst bewerkt op: juni 23, 2014, 08:02:58 pm door Frankie »
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Opstapje
« Reactie #4 Gepost op: juni 23, 2014, 08:11:04 pm »

Mijn Yvon is 1m67 en 61 jaar en wij gebruiken voor de Livingstone (=Riverlodge) met XL bed het standaard opstapje dat door Erica  bij de klapper geleverd werd.

Zoiets,



maar dan gewoon verzinkt.
Ik heb het nog even nagevraagd en dat leverde op "ik moet wel even uitkijken, maar het gaat prima".

Het is een flink trapje, maar je kunt er in de bak makkelijk een paar dingetjes onder kwijt, zodat het in de praktijk wat minder ruimte inneemt.
Natuurlijk is iets opvouwbaars handiger, maar m.i. ook minder stabiel.
Volgens mij bestaat zoiets ook met een naar binnen klapbare onderste trede.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Corien

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 79
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone Tent&trailer
Re: Opstapje
« Reactie #5 Gepost op: juni 23, 2014, 08:30:50 pm »


Wij gebruiken deze voor de tenttrailer Livingstone. Ik ben 1.67 en het gaat prima. Maar of dat ook nog zo is als ik wat minder lenig ben, vraag ik me wel af.  Oordeel van het krukje is wel dat het ingeklapt heel weinig ruimte inneemt.
Gelogd

Jansje53

  • Gast
Re: Opstapje
« Reactie #6 Gepost op: juni 23, 2014, 09:18:07 pm »

Hoi PertusPaulus,

Ja, ik ken jullie probleem heel goed ;-)!Wij hebben ook een ZRL en ik (1.70) kan het bed niet in zonder hoog opstapje. Eigenlijk vind ik vooral het bed uitkomen het grootste 'probleem'. Vind het niet fijn om als start van de dag letterlijk mijn bed uit te moeten springen ;-)

Wij hadden eerst het krukje dat Corien heeft, maar dan de hoge versie. Thuis staan de kinderen daar altijd op bij het handenwassen, maar ik vond dat hij onvoldoende stevig aanvoelde voor onze kilo's (hij houdt het wel, maar je moet wel opletten waar je je gewicht neerzet om te voorkomen dat hij te veel doorbuigt). Daarom zijn we overgestapt op de BOLMEN van IKEA. Kost 6 euro en is heel stevig. En deze heeft het voordeel dat je 'm op z'n kop kunt opruimen en er dan spullen in kunt doen. Bij ons staat hij in de keuken (met de fluitketel en afwasteil erin), naast de gasfles en dan passen er nog twee gestapelde Kwantum-laatjes (zie ander topic) naast. Zo hebben we ´m direct bij de hand bij het opzetten.


« Laatst bewerkt op: juni 23, 2014, 09:21:15 pm door Jansje53 »
Gelogd

Drees

  • Gast
Re: Opstapje
« Reactie #7 Gepost op: juni 23, 2014, 09:18:32 pm »


Wij gebruiken deze voor de tenttrailer Livingstone. Ik ben 1.67 en het gaat prima. Maar of dat ook nog zo is als ik wat minder lenig ben, vraag ik me wel af.  Oordeel van het krukje is wel dat het ingeklapt heel weinig ruimte inneemt.
Wij hebben deze ook voor de Malawi. Hoog bed en ik ben 1.70 meter. Ik verwachtte ook een dubbele opstap nodig te hebben, maar met deze gaat het prima. Staat stevig en is antislip.
Gelogd

MJB

  • Gast
Re: Opstapje
« Reactie #8 Gepost op: juni 23, 2014, 09:38:39 pm »

Wij hebben een River Camp en dachten hier ook over na, de oplossing stond echter al in de garage:



werkt prima, neemt weinig ruimte in beslag tijdens transport en is regelmatig heel nuttig voor van alles en nog wat.
Gelogd

villeke

  • Gast
Re: Opstapje
« Reactie #9 Gepost op: juni 23, 2014, 09:50:45 pm »

Hmm gezien alle reacties is jullie bed echt hoog :)2]
Een idee is trouwens om een lus te maken aan het bedframe, van bv een brede sjorband, op een hoogte die je zelf prettig vindt. Zet je voet er in en je klimt zo in bed. Neemt geen ruimte in en de hoogte kun je zelf afstellen.
Gelogd

Paulvh

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.717
  • Merk Vouwwagen: Jamet louisiana 2013
Re: Opstapje
« Reactie #10 Gepost op: juni 23, 2014, 09:58:51 pm »

Beste medekampeerders,

kennen jullie dat probleem? Ik heb recent een RL zambakkie mogen aanschaffen en daar natuurlijk een topmatras op gekocht. Maar nu blijkt het standaart opstapje voor mijn 1.75m te laag. niet lachen maar het is letterlijk in bed klimmen.
Oh als wij s'avonds horen 1,2 hop, 1,2 hop. Dan heeft het niks te maken met een gezellige avond maar Paulus probeert dan in zijn bed te springen  :#
Maar nu ff alle gekheid op een stokje. Ik heb een vol kuststof trapje3 treden bij de Blokker gekocht dus geen gedoe van mogelijke roest.
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Opstapje
« Reactie #11 Gepost op: juni 23, 2014, 10:00:17 pm »



werkt prima, neemt weinig ruimte in beslag tijdens transport en is regelmatig heel nuttig voor van alles en nog wat.
Ik vind het een beetje een enge optie. De eerste reden daarvoor is dat je die beugel eerst tegenkomt als je je bed uitstapt en ik het gevoel heb dat je achter die beugel blijft haken als je je bed instapt. Maar ook dat de treden van het trapje m.i. wat aan de smalle kant zijn. Verder vind ik het een behoorlijk prijzig dingetje. Dat dubbele treedje van ons is 2 tientjes.  :)
« Laatst bewerkt op: juni 23, 2014, 10:04:51 pm door Frankie »
Gelogd

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.748
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: Opstapje
« Reactie #12 Gepost op: juni 23, 2014, 10:04:28 pm »

Wij hebben een River Camp en dachten hier ook over na, de oplossing stond echter al in de garage:



werkt prima, neemt weinig ruimte in beslag tijdens transport en is regelmatig heel nuttig voor van alles en nog wat.
Deze hebben wij ook erg handig hoor.
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

MJB

  • Gast
Re: Opstapje
« Reactie #13 Gepost op: juni 23, 2014, 10:18:29 pm »

Ik vind het een beetje een enge optie. De eerste reden daarvoor is dat je die beugel eerst tegenkomt als je je bed uitstapt en ik het gevoel heb dat je achter die beugel blijft haken als je je bed instapt. Maar ook dat de treden van het trapje m.i. wat aan de smalle kant zijn. Verder vind ik het een behoorlijk prijzig dingetje. Dat dubbele treedje van ons is 2 tientjes.  :)

Ach, ik weet uit ervaring dat je op die beugel met blote voeten ook prima kan staan (in ons vorige huis was dit trapje voldoende, in het huidige geldt het nieuwe bouwbesluit en zijn de plafonds 20 cm hoger). Geen idee wat ik er ooit voor betaald heb, maar het ding gaat waarschijnlijk mijn hele leven mee.
Gelogd

Henk CC

  • Gast
Re: Opstapje
« Reactie #14 Gepost op: juni 23, 2014, 10:24:36 pm »

Heb zo'n trapje ooit eens gekocht bij Dirk supermarkt voor €9.90. Heb er elke dag plezier van in de keuken, bij de hoge kasten. Ook erg makkelijk in de vouwwagen om bij de nok te komen.
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal