Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: oplossing matras jamet arizona 2011?  (gelezen 4721 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mees

  • Gast
oplossing matras jamet arizona 2011?
« Gepost op: mei 14, 2012, 03:59:34 pm »

Ja ik heb gezocht met de zoekfunctie en inderdaad er wordt veel over het matras gevraagd maar:

Ik heb een vraag waarop ik geen antwoord heb kunnen vinden.
Wij vinden het matras van de jamet arizona 2011 mét lattenbodem te hard. We zijn op zoek naar een oplossing.
Het probleem is vooral dat je er een deel in de breedte van 25 cm aanritst. Daardoor kun je niet een kant en klaar matras erop leggen.
Heeft iemand hier al een keer een oplossing voor gevonden? (luchtbed eronder was geen oplossing, ademt niet en wiebelt veel teveel. Opdekmatras ikea was ook niks, wagen kreeg ik niet meer dichtgeklapt :-))
Gelogd

Marinajl

  • Gast
Re: oplossing matras jamet arizona 2011?
« Reactie #1 Gepost op: mei 14, 2012, 04:52:43 pm »

Wij hebben wel een dekmatras van Ikea erop liggen. We klappen in met 1 los geritst kussen op de bank, de andere erin. Het deel van het dekmatras dat oversteekt op de los ritsmatras klappen we even terug op het grote matras, en klappen maar.
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.656
  • Merk: kampeermiddel : Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: oplossing matras jamet arizona 2011?
« Reactie #2 Gepost op: mei 15, 2012, 10:30:41 am »

wij hadden met de Louisiana hetzelfde, daarom rolden wij de dekmatras op en legden die op de keuken bij vervoeren. Keurig in twee grote plastic zakken met elastiek eromheen. Op de keuken zit een behoorlijk stuk loze ruimte onder het zeil, en daar paste dat matras behoorlijk goed in. 
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Super Bobo

  • Gast
Re: oplossing matras jamet arizona 2011?
« Reactie #3 Gepost op: mei 21, 2012, 11:23:45 am »

Wij hebben een arizona uit 2007.
Ik heb twee opdek matrassen (160 bij 200) gekocht bij Ikea en deze op de bestaande matrassen gelegd.
Bij het inklappen heb ik de 2 matrassen middels de spankoorten van de vaste matrassen aan de vastte matrassen gebonden waarbij ik de 25 cm overlap dubbel heb gevouwen (aan de kant van het middenpad)
Op deze manier ben je dus de overlap kwijt, valt het opdekmatras niet naar beneden bij het klappen en de wagen kan gewoon ingeklapt worden.

Je hebt dan je opdekmatrassen gewoon in je vouwwagen zitten.
Gelogd

mees

  • Gast
oplossing matras jamet arizona 2011?
« Reactie #4 Gepost op: juli 20, 2012, 08:38:16 am »

Wij hebben het eerder zo geprobeerd maar dan kregen we de wagen niet geklapt doordat het te dik was ertussen?
Gelogd

Super Bobo

  • Gast
Re: oplossing matras jamet arizona 2011?
« Reactie #5 Gepost op: juli 21, 2012, 03:58:12 pm »


Bij ons geen punt. Laatst heb ik het dus zo gedaan en de wagen kon gewoon dichtgeklapt worden. Terwijl wij zelfs 2 opdekmatraasen hebbben (twee kanten)
Het dubbelgevouwen stukje hou ik aan de gangpad zijde en dit stuk zit ook onder de spanbanden.
Gelogd

bob1976

  • Gast
Re: oplossing matras jamet arizona 2011?
« Reactie #6 Gepost op: juli 23, 2012, 12:07:48 pm »

Hallo,

Het voordeel van de bak van de arizona is dat hij 160cm breed is. Die van mij is uit 2000 en ik heb geen losse kussens meer op de bankjes liggen. We hebben wel 2 matrassen van 160x200 er in liggen (de ene is schuimrubber van 12cm dik voor de kids, en de andere is een 17cm dik pocketvering matras). Het dikste matras leg ik in de bak (over de bankjes en de spullen in het middenpad heen zegmaar), dan klap ik beide delen dicht, en dan leg ik het dunste matras er boven op. Het dekzijl is dan nog net lang/hoog genoeg om over de zijkant van de bankjes heen te vallen zodat er geen regen in komt tijdens het rijden...

groeten, Bob.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal