Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: inklappen Livingstone  (gelezen 14644 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hanneke

  • Gast
inklappen Livingstone
« Reactie #15 Gepost op: juli 11, 2012, 09:48:02 pm »

Kijk even op de site van aart kok zelf! Volgens mij staan er wel instructieboekjes op hun site (ff zoeken onder riverlodge, wellicht is dit anders dan die vd livingstone?)
Enfin, lijkt lastig, maar het opzetten en inklappen gaat uiteindelijk makkelijker. Bijkomend voordeel:als je niet al te lang bent hoef je niet het hele doek over de tent heen te slaan. Mij lukt dat nl niet en zo wel ( kan het zelfs in mijn eentje)
Gelogd

heartware

  • Gast
Re: inklappen Livingstone
« Reactie #16 Gepost op: juli 12, 2012, 03:29:09 pm »

Het instructieboekje van de riverlodge geeft exact dezelfde summiere instructies als die van de Livingstone. We gaan jullie methode uitproberen en laten weten hoe die beviel.  :**
Gelogd

heartware

  • Gast
Re: inklappen Livingstone
« Reactie #17 Gepost op: juli 13, 2012, 07:38:06 pm »

Nou eindelijk duidelijkheid! Heb inmiddels telefonisch contact gehad met Heleen Keesmaat van Aart Kok die heel duidelijk wist uit te leggen wat de twee inklapmethodes zijn waar Aart Kok garant voor staat:

1 de 'snellere methode' te gebruiken als je rondtrekt;
Alle ritsen van de deuren open doen, de rits waarmee de tent aan de bak zit opendoen aan de zijkanten, de achterzijde mag dichtblijven.
Ga achter de vouwwagen staan (aan de lange zijde van het bed - waar de rits dus nog gesloten is) met links de keuken en rechts de dissel. Leg de losgeritste deuren op de keuken en over de dissel.
Trek de eerste boog naar je toe en laat het doek tussen de bogen inzakken, ook de derde boog laten zakken en daarbij ook het doek  ertussen laten vallen. Als je weer uitklapt ligt het doek dus als een markies tussen de bogen wat het uitklappen heel gemakkelijk maakt.
Tenslotte vouw je de zijstukken over de ingeklapte bogen heen.
Nadeel van deze methode is dat je niet meer in de bak kunt zijn maar hoeft ook niet als je van de ene naar de andere camping trekt (of je kunt zorgen dat het niet hoeft).

2. de mooie methode waarbij het doek met het raam op het bed komt en de slikranden allemaal op elkaar komen te liggen aan de voorzijde van het bed (en waar die slikranden ook gemakkelijk te reinigen zijn) en waarbij de bak bereikbaar is.
Alle ritsen van de deuren open doen, de rits waarmee de tent aan de bak zit opendoen aan de zijkanten, de achterzijde mag dichtblijven.
Ga achter de vouwwagen staan (aan de lange zijde van het bed - waar de rits dus nog gesloten is) met links de keuken en rechts de dissel. Leg de losgeritste deuren op de keuken en over de dissel.
Trek de eerste boog naar je toe en haal het doek tussen de bogen uit, ook de derde boog laten zakken en daarbij ook het doek  ertussen uit halen. Vervolgens het tentdoek met de deuren bij de oksel pakken ... dit gedeelte van de uitleg kan ik niet goed reproduceren omdat ik dat ook niet goed kan visualiseren .. en vervolgens over de ingeklapte bogen (die nu zonder doek in de bak vallen) heen vouwen, de slikranden komen dan allemaal op elkaar te liggen aan de voorkant van het bed (daar waar bak zich opent).

Ze was ook op de hoogte van de zogenaamde 'Bravo-methode' maar gaf aan dat (zoals Hanneke al meemaakte) er dan onverantwoord veel kracht op de tunnelnaad komt met gevaar van scheuren (van het stiksel). Ze dringen er bij de leveranciers op aan om hun twee methodes duidelijk uit te leggen en aan te bevelen.
De Wit is hier bij ons duidelijk in gebreke gebleven.

Ik heb Heleen gevraagd om de handleiding uit te breiden met foto's van de inklapmethode zeker nu er zoveel onduidelijkheid blijkt te bestaan. Ze zou proberen er een soort fotostrip van te maken. We zijn benieuwd.  O0
« Laatst bewerkt op: juli 13, 2012, 11:50:08 pm door heartware »
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: inklappen Livingstone
« Reactie #18 Gepost op: juli 13, 2012, 10:04:30 pm »

Hardstikke goed zeg!!! Als ik het goed begrijp is het belangrijkste verschil tussen beide methoden dus deuren dicht (methode 1) en deuren open (methode 2).
En op zich was me dat wel bekend, want de foto die ik online gezet heb is in min of meer het resultaat van methode 2, Maar dan ben ik nog steeds benieuwd hoe de zijwanden met de opengeslagen deuren zonder te proppen over de bogen heengevouwen kunnen worden. Ik hoop dat ze dat met die foto's goed zichtbaar gaan maken.
Gelogd

Hanneke

  • Gast
inklappen Livingstone
« Reactie #19 Gepost op: juli 13, 2012, 11:19:44 pm »

Optie 2 is dus de methode die wij nu doen!
En volgens mij is die andere niet de bravo, maar de witmethode (als ik het zambeziforum mag geloven). Enfin: de wit heeft ons die oude methode geleerd en zie het gevolg! Het kan, maar kijk er mee uit! Zeker als je net als ons de luifel eraan laat tussendoor.
« Laatst bewerkt op: juli 13, 2012, 11:22:30 pm door Hanneke »
Gelogd

heartware

  • Gast
Re: inklappen Livingstone
« Reactie #20 Gepost op: juli 13, 2012, 11:48:04 pm »

Als ik het goed begrijp is het belangrijkste verschil tussen beide methoden dus deuren dicht (methode 1) en deuren open (methode 2).

Nee, bij beide methoden moet je de deuren openritsen. Het verschil is dat bij methode 1 het doek tussen de bogen door zit (als een markies) en bij methode 2 trek je het doek tussen de bogen uit en ligt het doek dus over de boven heen. Zo ingewikkeld om dit te beschrijven/verwoorden! En het voordeel van methode 2 is dat het bed bedekt wordt door het plastic van het raam (en daardoor droog blijft) en dat je nog bij de laadbak kunt, ook is het mooie ervan dat alle slikranden bij elkaar komen te liggen. We kunnen niet wachten om het uit te proberen, maar ja die onophoudelijke buien....

Optie 2 is dus de methode die wij nu doen!
En volgens mij is die andere niet de bravo, maar de witmethode (als ik het zambeziforum mag geloven). Enfin: de wit heeft ons die oude methode geleerd en zie het gevolg! Het kan, maar kijk er mee uit! Zeker als je net als ons de luifel eraan laat tussendoor.

Wij gaan zeker niet meer de buiging van de tentbogen vrijmaken van doek, nu we Hanneke's verhaal weten! Wij willen ook bij tussenstops de luifel eraan geritst laten. Aart Kok vond het beter om de luifel er gewoon telkens aan te ritsen want dat is nauwelijks werk en anders moet je toch met die doek gaan proppen... Is dat zo?
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Re: inklappen Livingstone
« Reactie #21 Gepost op: juli 14, 2012, 12:06:30 am »

Nee, bij beide methoden moet je de deuren openritsen.
Curieus. Want als je in de gebruiksaanwijzing onder punt 2 bij het inklappen kijkt, zie je dat ze het inklappen met open deuren adviseren als de tent droog/schoon is en met gesloten deuren bij een natte tent, omdat dan het bed droog zou blijven. Ik raak weer helemaal het spoor bijster...
Gelogd

heartware

  • Gast
Re: inklappen Livingstone
« Reactie #22 Gepost op: juli 15, 2012, 06:20:07 pm »

Verslagje inklap-poging volgens de Aart Kok methode 2

Zo, het is weer gedaan. We hebben de wagen - in de zon! - even uit- en ingeklapt. Methode 2, die Hanneke ook gebruikt, waarbij je het doek tussen de bogen uithaalt, ging inderdaad heel snel en gemakkelijk. Zelf hebben we nog bedacht dat het handig is dat het bed niet telkens vanzelf omhoog gaat en daarvoor even een bagagespin om de schroef (die aan de stang zit die het verleng-deel van het bed tegenhoudt) en een punt voor het spannen van het afdekdoek gedaan. Werkt goed en simpel en als alles goed ligt kun je het  zo weer weghalen.
Je houdt wel twee 'slurfen' over van de deur-delen maar die zijn toch vrij gemakkelijk op te vouwen. Je houdt alleen een klein propje over wat aan de hoeken van de achterzijde van het bed onder het doek moet stoppen. We hebben er helaas geen foto van gemaakt.
« Laatst bewerkt op: juli 15, 2012, 06:21:52 pm door heartware »
Gelogd

Hanneke

  • Gast
inklappen Livingstone
« Reactie #23 Gepost op: juli 15, 2012, 06:59:05 pm »

Fijn dat het gelukt is en wat die luifel betreft...dat is inderdaad maar even werk. Je bent 30sec langer bezig als je het eraan wilt ritsen. Het opvouwen is dan wel meer werk.
Gelogd

de Coxies

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 363
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Re: inklappen Livingstone
« Reactie #24 Gepost op: april 27, 2013, 09:29:47 am »

Wij hebben inmiddels de wagen ook op de aart kok manier ingeklapt.
De luifel hebben we eraan laten zitten. Dit gaat prima. De luifel hebben we op het dak geklapt,
(Zoals bij de witmethode) daarna de aartkok methode gevolgt. Goed gegaan :K
Nog een paar keer oefenen en dan zal het als een trein gaan :J
Gelogd

linda75

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 799
  • Merk Vouwwagen: aart kok livingstone
Re: inklappen Livingstone
« Reactie #25 Gepost op: februari 21, 2016, 08:03:12 pm »

als je de luifel eraan laat zitten en voor het inklappen van de wagentent de luifel helemaal over het dak heentrekt naar achter.. richting de dissel en de luifel daardoor dus vlak op het dak ligt. kan je dan nog laden en lossen bij ingeklapte tent?? of is dat niet meer mogelijk?? Wij denken eraan om de luifel eraan te laten zitten maar wil wel het laden en lossen systeem houden.
Gelogd

KlapJoeri

  • Klaploper met klappertanden
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.253
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero 2023
  • Het leven is mooier als je denkt!
Re: inklappen Livingstone
« Reactie #26 Gepost op: februari 21, 2016, 08:16:25 pm »

Geen probleem.

Alleen als je het grondzeil mee in klapt kan het bed niet omhoog.
Gelogd
The cold never bothered me anyway.....

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: inklappen Livingstone
« Reactie #27 Gepost op: februari 21, 2016, 08:20:51 pm »

Geen probleem.
Hmmm, nee, maar het tussen de bogen uithalen van tent en luifel vind ik wel wat zwaarder werk.
En om de luifel ietsje meer ruimte te geven zodat je hem vlak over het dak kan trekken is het goed om de uiteinden van de luifel even een klein metertje los te ritsen.
Gelogd

KlapJoeri

  • Klaploper met klappertanden
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.253
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero 2023
  • Het leven is mooier als je denkt!
Re: inklappen Livingstone
« Reactie #28 Gepost op: februari 21, 2016, 08:25:20 pm »

Of zoals wij het doen, de luifel losritsen maar tpv de keuken een meter aangeritst laten.
Dan inklappen en na het inklappen de luifel bovenop de tent draperen.
Hoef je de volgende keer bij opzetten niet te zoeken hoe hij eraan moet, alleen het restant weer aanritsen.
Gelogd
The cold never bothered me anyway.....

meeder

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.010
  • Aart Kok Zambezi River Lodge 2009
Re: inklappen Livingstone
« Reactie #29 Gepost op: februari 21, 2016, 08:27:49 pm »

Filmpje van de River Lodge, maar de tent werkt hetzelfde.

https://youtu.be/havwucRpzWg
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal