Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: F: Yonne (Bourgondie): Camping Au Bois Joli  (gelezen 3511 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk Vouwwagen: HK Flyer Bedouin
F: Yonne (Bourgondie): Camping Au Bois Joli
« Gepost op: augustus 12, 2013, 09:15:34 pm »

Charmecamping Au Bois Joli, net boven Clamecy, kort vanaf de N151, op een heuvel naast het plaatsje Andryes.

De camping heeft wat verloop, dus waterpas zetten van de wagen is iets meer werk dan normaal :)

Dagelijks goed vers brood en een redelijk uitgebreide winkeltje. Mooi zwembad, pico-bello sanitair-gebouw, die je zo een 10 kunt geven. Verder de allerbeste zelfgemaakte pizza's die ik ooit gegeten heb en uitermate vriendelijk personeel.
Wederom een camping met een heel hoog gehalte aan tenten, maar ik heb hier ook flink wat vouwwagens mogen zien. En terecht, want het is een heel fijne camping. Mooi uitzicht ook op de omgeving vanaf de camping.

Er is voor de kleinsten 's ochtends een knutsel-groepje, al schoven mijn kinderen van 7 en 9 daar probleemloos bij aan :) Verder geen groot vertier, behalve een kampvuur en wat spelletjes/liedjes. Wat mij betreft prima.



Deze camping is zeker een bezoek waard.
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

CenC

  • Gast
Re: F: Yonne (Bourgondie): Camping Au Bois Joli
« Reactie #1 Gepost op: augustus 14, 2013, 08:50:39 am »

Ook weer een leuke camping voor ons...beetje prijzig in het hoogseizoen, maar deze ga ik onthouden.

En weer makkelijke de link.... http://www.campingauboisjoli.com/nl
Gelogd

Paddy83

  • Gast
Re: F: Yonne (Bourgondie): Camping Au Bois Joli
« Reactie #2 Gepost op: november 03, 2016, 08:34:03 am »

Wij zijn dit jaar hier 3 weken geweest en we hebben een prachtige vakantie gehad maar..... ik kan het sanitair gebouw echt geen 10 geven
Het volwassen sanitair was prima en schoon maar de waterdruk van de douches kan beter en de kranen waren slecht te regelen
Dit vond ik niet erg maar het Kinder sanitair had echt wel wat slechte en onveilige punten
De eerste dag was ik de leuke camping aan het verkennen en liep met mijn zoontje het Kinder sanitair in, nu weet ik niet veel van elektra maar toen ik naar rechts keek zag ik bij de douche gewoon open en bloot de stoppenkast... het kan zijn dat het veilig is maar er verscheen wel een ? Gevolgd door een ! In mijn hoofd
De tegels in de Kinder douches waren gewoon spekglad iedere avond zag ik wel een kind vallen
kranen die van koud naar super heet gingen en weer terug
Toilet papier was vaak op, en en als kranen of toiletbrillen defect waren bleven ze naar mijn menging lang stuk
De camping eigenaren deden wel gelijk wat al je een opmerking had wanneer er bijv geen toiletpapier was
Het is een prachtige camping met aardig personeel en ze zijn super lief voor kinderen
De moeite waard op heen te gaan
Auxerre is een prachtige stad om te kijken
We hebben ons prima vermaakt in het zwembad
Kampvuur was ook echt leuk
En ik heb in 3 week heel veel vouwwagens gezien!!!!
Echt leuk om in real life te praten over vouwwagens hahaha
Veel Aart kok en holtkamper en cabanon gezien
Al met al een leuke camping maar ik had meer verwacht van het Kinder sanitair



Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Gelogd

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: F: Yonne (Bourgondie): Camping Au Bois Joli
« Reactie #3 Gepost op: november 03, 2016, 11:57:12 pm »

Dank je wel voor de aanvulling!
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

Baze

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 88
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi 2.0 Royale
Re: F: Yonne (Bourgondie): Camping Au Bois Joli
« Reactie #4 Gepost op: augustus 20, 2017, 12:50:06 am »

Dit 2017 seizoen gestaan van 24 juli tot 29 juli.

* Vriendelijkheid personeel:10
* Sanitair: 8.5
* Schoonheid van de camping zelf: 9
* Animatie team: 8
* Voorzieningen: 7
* Eet gelegenheden op de camping: 6.5

Kleine groene gezinscamping. Met een korte wandeling heb je hem helemaal gezien. Grotendeels in de schaduw van talrijke bomen, echter ook gedeeltes in de volle zon. Ondergrond veel klei en keien. Met het stellen van de wagen een leveler onder het wiel nodig gehad om het hoogteverschil enigszins goed te maken. Daarna was het nog steeds uitdagend. Ook de rotspinnen waren zeer noodzakelijk. Het andere werk sloeg ik finaal krom.Wel een zeer riante plek gekregen (nr 8).
Paden zijn van grind. Dit leverde voor mijn kinderen (4 en 7) wel problemen op qua fietsen: die zijn niet gebruikt. Ze kwamen de hellingen niet op met de lossere ondergrond en hoogteverschillen.

2 sanitairgebouwen. De een wat ouder, de ander wat nieuwer. In deze laatste is ook een apart gedeelte voor kinderen; lagere wasbakken met opstapjes erbij. Lage deurtjes bij kindertoiletten. Baby wasgelegenheid. opvallend was dat er geen mannen/vrouwen scheiding was. Alles gewoon algemeen. Met duidelijke verzoeken zittend te plassen middels kleine bordjes. De sfeer was erg goed en voelde zeer sociaal. een soort algemene verantwoordelijkheid de boel ordelijk te houden. dat was prettig en terug te zien in het sanitair. Als er rommel was was dat eigenlijk door kleineren veroorzaakt. Prettig: overal een gevulde zeep dispenser en ik heb eigenlijk nooit zonder papier gezeten op het toilet. Zoals gezegd, niet alles is zo nieuw meer. met name het oudere gebouw komt gedateerd over.

Het "restaurant" waren we wat minder enthousiast over. Het eten is niet slecht, maar de prijs die ervoor gevraagd wordt is behoorlijk. Dat wat er geserveerd wordt geeft niet allemaal de indruk vers gemaakt te zijn, maar vermoedelijk uit blik afkomstig. Niet per se erg, als de prijs er maar naar is. Verder is het gewoon lichtgewicht meubilair onder een tentdoek op de bosgrond.
Ook is er pizza te halen en friet in een meegebrachte pan. Ook deze vonden we wat prijzig. Kleine portie voor €3,-

Er is een leuke speeltuin met uitzicht over de omliggende velden en een klein zwembad. Dit biedt overigens wel een behoorlijke diepte. Het diepe is een meter of 2.5. Niet verwarmd zover wij het hebben ervaren. Ook een kinderbadje ernaast met los rondslingerende speelartikelen door de camping ter beschikking gesteld. Ook best leuk.

Redelijk wat vouwwagens gezien. Veel Jamet. 1 holtkamper zien wegrijden op dag 2. er was best wat beweging met aankomende/vertrekkende mensen. Kreeg de indruk dat het een populaire doorreiscamping is.

Er is een supermarkt (le Clerc) op een kwartiertje van de camping. Voor nood ook een camping winkeltje bij de receptie. Aldaar ook goed brood te bestellen middels intekenlijst die aan de buitenkant in te vullen hangt.

Ook animatie aanwezig. Denk aan knutsel uurtjes, activiteiten met sport/spel, speurtocht/spellen over de camping, mini disco etc.

Verder niet echt iets te beleven. Het is een camping waar s'avonds vooral rust heerst. Geen Disco, geen bar of terras.

Wij zien hem ook wel als doorreiscamping. Voor langer verblijf zoeken we wat meer leven in de brouwerij denk ik.


Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal