Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 »   Omlaag

Auteur Topic: (Instruktie) voortent Jamet Louisiana.  (gelezen 80826 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kim

  • Gast
Re: (Instruktie) voortent Jamet Louisiana.
« Reactie #60 Gepost op: mei 29, 2012, 08:44:22 am »

Ik zou zeggen check even waar die kleuren tape zitten, hoort die buis daar vast bij.

Aangezien wij de tape er zelf om hebben gedaan, op basis van de tekeningen van het forum en de veronderstelling dat dit de stokken waren die naar de voortent moesten, lost dit weinig op.  :N
Gelogd

Kim

  • Gast
Re: (Instruktie) voortent Jamet Louisiana.
« Reactie #61 Gepost op: juni 05, 2012, 02:01:09 pm »

oke daar ben ik weer. Net even de stokken van de luifel in elkaar gezet. Mijn vraag is of het klopt dat ik 'richting voortent' drie stokken heb met zo'n klem. Want ik vraag me af waaraan ik die moet vastmaken. Aangezien ik geen zin hem om de hele tent weer op te zetten, hoop ik gebruik te mogen maken van jullie kennis. I:
Ik heb foto's gemaakt van het geraamte. Misschien ziet een van jullie wat ik verkeerd doe.
- de tape hebben we er zelf opgedaan, dus dat geeft geen aanwijzingingen
- er zijn nu nog twee stokken over die aan de voorkant onder de hoeken moeten
« Laatst bewerkt op: februari 23, 2014, 10:41:12 pm door Alex »
Gelogd

ff

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 468
  • Merk Vouwwagen: (ex) Jamet Louisiana
    • FF.FM
Re: (Instruktie) voortent Jamet Louisiana.
« Reactie #62 Gepost op: juni 05, 2012, 02:12:32 pm »

Bijzondere constructie.
Bij de onze gaan de buizen in de kruisingen die op de hoeken van de voortent zitten. Daar waar normaal gesproken de kleine stokjes met opstaande punt voor de petluifel in gaan.

Jij zou door een gat in je voortent de haken aan een dwarsbuis vast moeten maken.
Gelogd

Kim

  • Gast
Re: (Instruktie) voortent Jamet Louisiana.
« Reactie #63 Gepost op: juni 05, 2012, 04:28:44 pm »

Ja daarom lijkt het mij ook zo vreemd. De stokken lijken allemaal origineel. Mijn man had nog het idee om die klemmen te verwijderen en hem er dan over de stokken van de voortent te schuiven. Geen idee of dat past want de VW staat niet meer uitgeklapt. Nu vindt hij het al onzin om die luifel mee te nemen. Hij ziet het nut niet. En ik heb zo iets van, laten we hem mee nemen dan kunnen we ervaren of het handig is. Dus ik ben bang dat ik de strijd ga verliezen als ik niet weet hoe hij moet.
Ik wil hem ook mee nemen om zeker te weten dat hij goed is voor als we hem willen verkopen.
Gelogd

Rinus

  • Gast
Re: (Instruktie) voortent Jamet Louisiana.
« Reactie #64 Gepost op: juni 05, 2012, 06:54:54 pm »

Had nog een oude foto waarop we bezig zijn onze Louisiana op te zetten. Op deze foto kun je met wat moeite zien dat de enige verticale stangen die "in elkaar" worden gestoken, de voorste hoekstangen zijn. Alle andere zitten met de klemmen die jij bedoeld aan de horizontale stangen vastgeklikt. Ook voor de keuken-erker en als extra verstevigings-stokken tussen de horizontale nok-stok en zij-stokken zitten bij mij dergelijke stokken met klemmen aan beide kanten.
De luifelstokken schoof ik altijd in de buis waar normaar die korte stukjes buis zitten. Heb hiervoor wel langere stokken moeten kopen.
Hoop dat je hier wat aan hebt.
Gelogd

Kim

  • Gast
Re: (Instruktie) voortent Jamet Louisiana.
« Reactie #65 Gepost op: juni 05, 2012, 08:22:44 pm »

Dus andere stokken kopen....Dan ben ik bang dat mijn man wint :(. Maar mijn gevoel zegt dat er een verklaring voor moet zijn. Want we hebben de VW tweedehands gekocht en alles was zo keurig voor elkaar. Overal reserve onderdelen, de luifel etc of in de originele zakken etc. De vorige eigenaar heeft de luifel ook gebruikt. Alleen ik durf hem zelf niet zo goed te mailen. Want het was best een emotioneel afscheid van zijn VW. Dus ik wil hem niet lastig vallen.
Gelogd

Qwaqa

  • Gast
Re: (Instruktie) voortent Jamet Louisiana.
« Reactie #66 Gepost op: juni 05, 2012, 08:26:57 pm »

De vorige eigenaar heeft de luifel ook gebruikt. Alleen ik durf hem zelf niet zo goed te mailen. Want het was best een emotioneel afscheid van zijn VW. Dus ik wil hem niet lastig vallen.
Dan zou het ook zo kunnen zijn dat de vorige eigenaar het juist fijn vind dat jullie zijn oude wagen optimaal kunnen gebruiken en het jammer zou vinden als je het hem niet zou vragen.... En daarbij, een luifel is best fijn hoor!
Gelogd

Muilwijk

  • Gast
Re: (Instruktie) voortent Jamet Louisiana.
« Reactie #67 Gepost op: juni 05, 2012, 08:27:21 pm »

Ik zou gewoon een mailtje sturen. Kan hij op zijn gemak even nadenken hoe het ook alweer zat, en scheelt jullie een hoop gepuzzel.
Als hij geen antwoord wil geven, merk je dat vanzelf!
Wij hebben zelf ook een louisiana gehad, maar die constructie zoals bij jullie herken ik ook niet.
Gelogd

fbez

  • Gast
Re: (Instruktie) voortent Jamet Louisiana.
« Reactie #68 Gepost op: juni 05, 2012, 08:38:01 pm »

Wij hadden geen louisiana, maar wel een jamet met een vergelijkbare constructie. Aan de voortent zit een soort klein luifeltje vast. Die zet je strak met drie korte stokken die in je aan de ene kant in de achterliggende stok steekt en aan de andere kant in een soort sokje dat in het luifeltje genaait zit. Die drie korte stokken zijn in de foto van Rinus ook duidelijk te zien.

De luifel maak je vast onder dat kleine luifeltje. Om dat kleine luifeltje strak te laten staan (over de luifel heen) moet je die drie korte stokken laten zitten. Als je die weg laat en zou vervangen door lange stokken die je meteen ook voor de luifel gebruikt, gaat het kleine luifeltje wapperen. Daarom zitten bij de luifel drie stokken met een klem. Die klem bevestig je door het gat waardoor ook de kleine stokken gaan aan de voorste horizontale stangen onder het dak van de voortent.
Gelogd

fbez

  • Gast
Re: (Instruktie) voortent Jamet Louisiana.
« Reactie #69 Gepost op: juni 05, 2012, 08:47:33 pm »

Ter verduidelijking nog even een foto. O ja, excuus voor de kwaliteit van de foto, maar het is dus een foto (met flits) van een pagina in een fotoboek...

(ik vind vouwwagens steeds leuker worden  :J)
« Laatst bewerkt op: juni 05, 2012, 08:49:36 pm door fbez »
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.636
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: (Instruktie) voortent Jamet Louisiana.
« Reactie #70 Gepost op: juni 05, 2012, 10:44:51 pm »

De stokken met de klemmen, waren bij onze Louisiana stokken, uitschuifbaar, met aan beide zijden klemmen.

Die stokken zijn om tegen de wagentent aan als liggers te fungeren.

Misschien een rare suggestie... Is er, als de mail-suggestie niet werkt, niet een (ex-)louisiana bezitter die wil helpen die in de buurt woont? Persoonlijk wil ik daar best mee helpen (regio Den Haag).
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Kim

  • Gast
Re: (Instruktie) voortent Jamet Louisiana.
« Reactie #71 Gepost op: juni 06, 2012, 07:12:17 am »

Iedereen super bedankt voor al zijn reacties en tips. Speciale dank voor fbez die de oplossing wist!  :>
Begin juli gaan we een weekendje testen. Ik laat jullie weten hoe het is gegaan.
Gelogd

snabbel

  • Gast
Re: (Instruktie) voortent Jamet Louisiana.
« Reactie #72 Gepost op: april 02, 2013, 03:41:34 pm »

Misschien stomme vraag maar in de berg stokken hebben wij er een paar met 2(!?) klikkers............waar horen deze dan?
Gelogd

Kim

  • Gast
Re: (Instruktie) voortent Jamet Louisiana.
« Reactie #73 Gepost op: april 05, 2013, 04:55:26 pm »

Hoi,
Bedoel in je in de stapel stokken van de voortent of in de stapel met luifel stokken?
Als het om de voortent gaat: waarschijnlijk gaat het om de twee stokken die je evenwijdig aan de vouwwagen, tegen de vouwwagen aan zet. Als dwarsverbinding. Zie de bijlage.

Als het om de luifel gaat dan heb ik geen idee. Bij ons gaan er dan drie stokken richting de voortent. Deze stokken hebben een haak.
Gelogd

snabbel

  • Gast
Re: (Instruktie) voortent Jamet Louisiana.
« Reactie #74 Gepost op: april 05, 2013, 05:21:44 pm »

ik bedoel in de voortent.  Ik geloof dat ik er langzaam achter kom dat het frame wat ik heb niet origineel of niet compleet is. als ik naar alle tekeningen kijk zijn er halverwege de zijkant van de voortent nog twee poten naar de grond en naar de middenbuis. ik heb deze poten en de kruisstukken niet  :? ::) zondag nog maar een keer kijken op de dagcamping in Hilversum maar ik heb het gevoel dat ik aardig bekocht ben  :(

weet iemand een winkel die vervangings onderdelen verkoopt?
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal