Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: Welke vouwwagen?  (gelezen 10699 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Cadillacfreak

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 407
  • Merk Vouwwagen: 2010 Aart Kok Kavango
Welke vouwwagen?
« Gepost op: augustus 24, 2013, 07:11:46 am »

Hallo

Allereerst, superleuk en heel informatief forum is dit!
Ik ben hier dus nieuw en op zoek naar een vouwwagen voor volgend jaar. Ons gezin bestaat uit twee volwassenen en drie jongens van 7,8 en 11. Onze voorkeur gaat uit naar een nieuwe vouwwagen, maar een tweedehands van een jaar of twee die nog netjes kan e.v. ook.
Ik vind de Aart Kok en Holtkamper erg fraai maar ook erg prijzig. Zit er nu veel kwaliteitsverschil met een goedkoper merk als b.v. Camp-let? en waar zit 'm dat met name in?
We neigen nu erg naar de Cabanon Chamonix en de Trigano en daarvan vinden we eigenlijk alle modellen een optie.
Wat zijn de ervaringen met deze modellen en merken? Wat zijn volgens jullie de grote voordelen en nadelen? En zie ik nog een goed merk over het hoofd? Ons budget is maximaal 8-9000 euro.
We willen rondtrekken maar zeg maar 2-3 keer opbreken in 3 weken zomervakantie. Ruimte vinden we erg belangrijk en ruime bedden ook. Mijn vrouw en ik zijn beiden 1.90. Daarom vielen we vooral voor de Chamonix.
En in welke vouwwagen kun je het meeste aan extra bagage meenemen?
Ik zag bij de Odysee dat je b.v aardig wat kratjes mee kunt nemen maar de Galleon heeft dat b.v. weer niet. Klopt het dat je dan in deze niet zo heel veel extra mee kunt nemen? Nemen jullie tafels en stoelen, ligstoelen op het dak van de auto mee?
Of gaan deze spullen in het midden op de vloer mee bij de Olympe? En gaat de tent en luifel bovenop bij ingeklapte toestand?
Betekent het verschil tussen ledig gewicht en maximaal gewicht wat je ongeveer mee kan nemen aan bagage in de vouwwagen?
Wij nemen namelijk altijd erg veel mee als ik ons vergelijk met andere kampeerders, haha.


En zo zal ik vast nog veel vragen hebben, maar ik hoop zodoende veel te leren van jullie. :)

Groeten,

Marcel
« Laatst bewerkt op: augustus 24, 2013, 07:24:56 am door Cadillacfreak »
Gelogd

Blackraven

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 450
  • HK Flyer Expedition 1998
Re: Welke vouwwagen?
« Reactie #1 Gepost op: augustus 24, 2013, 08:11:27 am »

Inderdaad maximale toegestane massa min leeg gewicht is wat je er aan lading nog bij kunt stoppen. Dat is een 'kale' wagen, dus eventuele opties die je erbij neemt gaan nog van je laadvermogen af. Verder kun je bij wagens met een zeil vaak nog wel de hoogte in met tafels en stoelen bijvoorbeeld.
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: Welke vouwwagen?
« Reactie #2 Gepost op: augustus 24, 2013, 08:38:41 am »

De odyssee kan je idd aardig wat kratjes meenemen.
En op de wagen onder het zeil kan je ook nog je stoelen en tafel meenemen.
Wij hebben de odyssee 10jaar met plezier gebruikt.
Binnen 10minuten staat deze en helemaal compleet een uurtje.
Wij hadden hiervoor een oceane maar ik kan daar niet in liggen (ben 1,94) en met spullen meenemen erg beperkt doordat het grootste gedeelte van de laadruimte weg gaat door de voortent en stokken, en het opzetten is meer werk.
De odyssee klap je uit inclusief voortent kan ook niet anders.

Suc6
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

DannyST

  • Gast
Re: Welke vouwwagen?
« Reactie #3 Gepost op: augustus 24, 2013, 12:01:45 pm »

Wij hebben met vrienden met een Columbia bij de Chamonix staan kijken maar de praktische ruimte vonden we "tegenvallen".
Onze voorkeur zou dan naar de Columbia uitgaan... (als Raclet niet zou bestaan natuurlijk  ::))

In een Cabanon Columbia neem je overigens meer extra bagage mee dan in een Raclet Safari.
Banken van de Columbia zijn ook iets praktischer ingericht.

« Laatst bewerkt op: augustus 24, 2013, 12:04:46 pm door DannyST »
Gelogd

DannyST

  • Gast
Re: Welke vouwwagen?
« Reactie #4 Gepost op: augustus 24, 2013, 01:03:15 pm »

Op MP staat nu een Safari te koop.

http://link.marktplaats.nl/710932499
Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: Welke vouwwagen?
« Reactie #5 Gepost op: augustus 24, 2013, 01:36:42 pm »

Mooie wagen, zeker voor die prijs. Als je voor dat type in de markt bent is de kop er mooi vanaf
Gelogd

DannyST

  • Gast
Re: Welke vouwwagen?
« Reactie #6 Gepost op: augustus 24, 2013, 02:24:46 pm »

Mooie wagen, zeker voor die prijs. Als je voor dat type in de markt bent is de kop er mooi vanaf

zeker, wij hebben voor die van ons 2K meer betaald.
Gelogd

Cadillacfreak

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 407
  • Merk Vouwwagen: 2010 Aart Kok Kavango
Re: Welke vouwwagen?
« Reactie #7 Gepost op: september 12, 2013, 12:45:32 pm »

Bedankt voor jullie reakties. Ik neig op dit moment heel erg naar de Aart Kok Kavango en Kariba. Mede omdat sommige vouwwagens wel heel groot zijn zoals de Tundra. Ik ben bang dat over een jaar of twee al onze jongens in hun eigen tentje slapen en wij dan spijt hebben van de enorme tent.
Is de Kavango de vouwwagen die je het makkelijkst en het snelst opzet en weer afbreekt? OF zijn er nog slimmere vouwwagens? Ik moet zeggen dat ik ook wel erg val voor het design van de Aart Koks en ik heb het idee dat de kwaliteit beter is, maar ik weet niet of dit klopt?
Gelogd

Qwaqa

  • Gast
Re: Welke vouwwagen?
« Reactie #8 Gepost op: september 12, 2013, 02:12:05 pm »

Ik ben bang dat over een jaar of twee al onze jongens in hun eigen tentje slapen en wij dan spijt hebben van de enorme tent.
Iedereen neemt maar aan dat het een gegeven is dat je kinderen in een andere, los, tentje gaan slapen en dat dat dan handiger is. Ik weet dat nog zo net niet. Wij hebben een grote wagen, en onze kinderen zullen dus in de vw slapen voorlopig. Lijkt mij geen probleem, maar ik ben van uit mijn jeugd dan ook gewend om op de boot ook in de boot te slapen en niet in een opblaasbootje er naast.   :**

Maar goed, een grote tent is handig als je denkt dat je met z'n allen binnen gaat zitten. Bijvoorbeeld omdat je niet alleen maar naar Zuid-Europa gaat. Is het wat kouder 's avonds dan zit je nu eenmaal sneller binnen. Vind je het niet erg om dan niet zo veel ruimte te hebben is dat natuurlijk geen probleem.
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re: Welke vouwwagen?
« Reactie #9 Gepost op: september 12, 2013, 02:33:04 pm »

Ik sluit me wat dat betreft bij Qwaqa aan: mijn kinderen sliepen eerst in een eigen tent. Nu we een gastencabine aan de wagen hebben is mijn dochter van 12 weer verhuisd, ze vindt niets leuker dan in die cabine helemaal haar eigen hoekje te maken. Dus een apart tentje is geen automatisme!
Gelogd

H Poulssen

  • Gast
Re: Welke vouwwagen?
« Reactie #10 Gepost op: september 12, 2013, 04:38:30 pm »

We willen rondtrekken maar zeg maar 2-3 keer opbreken in 3 weken zomervakantie. Ruimte vinden we erg belangrijk en ruime bedden ook. Mijn vrouw en ik zijn beiden 1.90. Daarom vielen we vooral voor de Chamonix.
En in welke vouwwagen kun je het meeste aan extra bagage meenemen?
Ik zag bij de Odysee dat je b.v aardig wat kratjes mee kunt nemen maar de Galleon heeft dat b.v. weer niet. Klopt het dat je dan in deze niet zo heel veel extra mee kunt nemen? Nemen jullie tafels en stoelen, ligstoelen op het dak van de auto mee?
Of gaan deze spullen in het midden op de vloer mee bij de Olympe? En gaat de tent en luifel bovenop bij ingeklapte toestand?
Betekent het verschil tussen ledig gewicht en maximaal gewicht wat je ongeveer mee kan nemen aan bagage in de vouwwagen?
Wij nemen namelijk altijd erg veel mee als ik ons vergelijk met andere kampeerders, haha.

Op basis van je wensen is een Zambezi Original 2e hands mogelijk een leuke keuze.
- meerdere keren opbreken --> check !
- veel bagageruimte = 1500 Liter (onder het bed)  --> check !
- tafels, stoelen en ligstoelen = niet op het dak van de wagen maar past keurig onder de klepdeksel (dus boven het bed)  --> check !
- Luifel klap je gewoon mee in  --> check !
- Bed is 2.10 meter lang  --> check !
- Er past zoveel in de wagenbak dat je niet meer veel plek nodig hebt in je auto !  --> check !

Ga maar eens kijken bij een dealer !
Succes met je zoektocht !
Gelogd

Jerome

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 812
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Re: Welke vouwwagen?
« Reactie #11 Gepost op: september 12, 2013, 08:55:31 pm »

!

We willen rondtrekken maar zeg maar 2-3 keer opbreken in 3 weken zomervakantie.

Wij nemen namelijk altijd erg veel mee als ik ons vergelijk met andere kampeerders, haha.


Veel mee nemen betekent ook veel opruimen bij opbreken! Je klapper kan nog zo snel zijn, maar als je veel op te ruimen hebt, ben je nog lang bezig.
Dus probeer toch te minimaliseren als je een paar keer wil verkassen tijdens je vakantie.
Gelogd

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.354
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re: Welke vouwwagen?
« Reactie #12 Gepost op: september 12, 2013, 09:02:54 pm »

Veel mee nemen betekent ook veel opruimen bij opbreken! Je klapper kan nog zo snel zijn, maar als je veel op te ruimen hebt, ben je nog lang bezig.
Dus probeer toch te minimaliseren als je een paar keer wil verkassen tijdens je vakantie.

Dit nadeel hef je op als je de bagage onder je bed hebt en het daar kunt laten tijdens zowel het kamperen als transport...
Gelogd

Qwaqa

  • Gast
Re: Welke vouwwagen?
« Reactie #13 Gepost op: september 12, 2013, 09:09:23 pm »

Dit nadeel hef je op als je de bagage onder je bed hebt en het daar kunt laten tijdens zowel het kamperen als transport...
Als je 'veel' wilt rondtrekken dan lijkt mij dat inderdaad een pré. Het meeste werk ben je snel kwijt met opruimen en inpakken. Als je de spullen nog onder het bed hebt staan scheelt dat. Denk ik, want wij hebben het niet :-) Maar je hoeft bij aankomst in ieder geval de tassen niet weer van de auto naar de vw te halen.
Gelogd

Jerome

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 812
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Re: Welke vouwwagen?
« Reactie #14 Gepost op: september 12, 2013, 09:22:17 pm »

Dit nadeel hef je op als je de bagage onder je bed hebt en het daar kunt laten tijdens zowel het kamperen als transport...

Dat klopt, maar als je het toch niet onder je bed vandaan haalt, kan je het net zo goed thuis laten  ::)
Gelogd
Pagina's: 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal