Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Jamet Arizona (2011) - opzetinstructie in de maak  (gelezen 3621 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

robceelen

  • Gast
Jamet Arizona (2011) - opzetinstructie in de maak
« Gepost op: oktober 30, 2013, 10:55:52 pm »

Hallo,

Ik ben bezig met een eigen opzetinstructie. Rondom het grondzeil weet ik het nog even niet zeker maar de rest is behoorlijk volledig.

Graag tips, opmerkingen om de instructie volledig te maken.

Groet,
Rob
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.270
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: Jamet Arizona (2011) - opzetinstructie in de maak
« Reactie #1 Gepost op: oktober 31, 2013, 06:00:44 am »

Wat je al hebt is mooi.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

rschoppema

  • Gast
Re: Jamet Arizona (2011) - opzetinstructie in de maak
« Reactie #2 Gepost op: oktober 31, 2013, 07:24:56 pm »

Hallo Rob,

Goed bezig. Misschien kun je 1 van de opzettips voor de keuken meenemen.
De keuken eraf tillen is vaak zwaar en kan gemakkelijker door het neuswiel helemaal in te draaien, de pootjes van de keuken laten zakken en vastzetten, klemmen lossen en dan het neuswiel weer uitdraaien. Keuken komt dan vanzelf los en hoef je niet meer over die nokken heen te tillen.

Overigens gebruik ik het neuswiel principe ook om de wagen waterpas te zetten. Neuswiel indraaien, achterpoten uitdraaien en dan neuswiel uitdraaien tot waterpas en dan de voorpoten uitdraaien.

grt,

Rob
Gelogd

robceelen

  • Gast
Re: Jamet Arizona (2011) - opzetinstructie in de maak
« Reactie #3 Gepost op: oktober 31, 2013, 07:49:21 pm »

Hallo Rob,

Goede tips, die ga ik meenemen in het document. Als ik klaar ben zal ik er een PDF van maken en weer delen bij de Jamet instructies.

Nog een vraag, wanneer rits je het grondzeil aan de wagenbak? Voordat je de voortent gaat bouwen of daarna? We hebben zelf een tweedehands Arizona 2011 gekocht en we hebben geen boekje.

Nogmaals bedankt en ik hoor graag van je.

Groet,
Rob
Gelogd

rschoppema

  • Gast
Re: Jamet Arizona (2011) - opzetinstructie in de maak
« Reactie #4 Gepost op: oktober 31, 2013, 09:08:51 pm »

Hallo Rob,

Als de wagenbak staat, ritsen we altijd eerst de voortent aan de bak en dan klappen we die weer over de slaaptent.
Dan leggen we het grondzeil en ritsen idd deze meteen vast aan de slaaptent (ook meteen de grondzeil pennen erin), vervolgens het frame (in lage stand) opbouwen en dan de voortent over het frame trekken en aan het grondzeil ritsen. Frame uitschuiven (met de deuren dicht) zodat de voortent mooi komt te staan. Haringen rondom erin en verder afspannen.
Keuken erin, hemel erin (bij een verblijf > 1 week).
Vast nog wat vergeten.  ::)

grt,

Rob
Gelogd

robceelen

  • Gast
Re: Jamet Arizona (2011) - opzetinstructie in de maak
« Reactie #5 Gepost op: november 02, 2013, 03:44:25 pm »

Hallo,

Bedankt voor de reacties en tips. Ik heb het document afgerond (voor zover nu mogelijk..).

Groet,
Rob
Gelogd

arjan3879

  • Gast
Re: Jamet Arizona (2011) - opzetinstructie in de maak
« Reactie #6 Gepost op: augustus 19, 2016, 10:06:11 pm »

Beste Rob en Rob,

Hartelijk dank voor de instructie!
Wij kunnen hier wel wat mee, na de eerste keer kamperen deze afgelopen vakantie met onze Arizona uit 1999. Zoals ik het nu kan bekijken is deze gelijk qua maatvoering als de afgebeelde 2011 versie.
Onze dank is groot en wij zullen bij het eerstvolgende gebruik zeker gebruik maken van deze instructie!

Met vriendelijke kampeergroet,

Suzanne en Arjan



Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal