Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 4 »   Omlaag

Auteur Topic: Jametic bed in zithoek  (gelezen 21968 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Grumpy

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 83
  • Merk Vouwwagen: Campooz Lazy Jack
Jametic bed in zithoek
« Gepost op: mei 19, 2014, 02:05:28 pm »

Eindelijk aan toegekomen. We willen graag dat bij laat aankomen of een overnachting de kinderen makkelijk kunnen slapen op de zithoek van de Jametic. Een plank leek ons niet handig want waar laat je die als je de zithoek wel gebruikt. Het werd een rol lattenbodem die op de juiste maat nieuw band heeft gekregen en gezaagd is zodat er genoeg ruimte overblijft om de banken (opbergruimte) open te klappen. De latten hebben zo goed als de zelfde dikte als de banken dus het past allemaal mooi.
Geen grote klus maar wel blij mee  :)
« Laatst bewerkt op: mei 20, 2014, 02:08:44 pm door Grumpy »
Gelogd

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.748
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: Jametic bed in zithoek
« Reactie #1 Gepost op: mei 19, 2014, 10:22:34 pm »

Bedankt voor de Tip.

Vraagje: is dat geen groot pakket om mee te nemen?

Oja en een foto is van harte welkom.  ;)
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

Grumpy

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 83
  • Merk Vouwwagen: Campooz Lazy Jack
Re: Jametic bed in zithoek
« Reactie #2 Gepost op: mei 20, 2014, 09:35:27 am »

Bedankt voor de Tip.

Vraagje: is dat geen groot pakket om mee te nemen?

Oja en een foto is van harte welkom.  ;)
Foto komt hoor maar kon ik niet plaatsen vanaf m'n iPad  ;) Geregeld maar krijg ze niet gedraaid  :N

Tijdens t rijden ligt t gewoon op z'n plek op de zithoek dus neemt t geen ruimte in.. Op de camping is t niet groot nee en kan t evt ergens onder een luchtbed liggen of opgerold in de disselbak, past prima.
« Laatst bewerkt op: mei 20, 2014, 02:11:39 pm door Grumpy »
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Jametic bed in zithoek
« Reactie #3 Gepost op: mei 20, 2014, 06:10:15 pm »

Misschien nog een hoekprofieltje plaatsen zodat de plankjes keurig op de plaats blijven liggen als de bankjes open zijn geklapt. Je loopt nu de kans dat als er een plankje net tegen het deksel aan ligt, er net iets onder komt als je het deksel dicht doet.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Grumpy

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 83
  • Merk Vouwwagen: Campooz Lazy Jack
Re: Jametic bed in zithoek
« Reactie #4 Gepost op: mei 20, 2014, 10:24:34 pm »

Misschien nog een hoekprofieltje plaatsen zodat de plankjes keurig op de plaats blijven liggen als de bankjes open zijn geklapt. Je loopt nu de kans dat als er een plankje net tegen het deksel aan ligt, er net iets onder komt als je het deksel dicht doet.

Zoiets zit ik ook te denken maar eerst even kijken hoe t bevalt. Zijn er nu al achter dat we niet allebei de kanten tegelijk moeten open klappen, dan valt hij er wel heel makkelijk af. Een randje of idd een hoekprofiel zou goed kunnen werken Hemelvaart gaan we (eindelijk) op pad dus dan gaan we zien wat er nog beter kan. Gelukkig heeft de vorige eigenaar een mooie wagen afgeleverd  ;)
Gelogd

Paulvh

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.717
  • Merk Vouwwagen: Jamet louisiana 2013
Re: Jametic bed in zithoek
« Reactie #5 Gepost op: mei 20, 2014, 11:49:21 pm »

Ik zie nog een voordeel. De ruimte in wagenbak is nu vlak, geen tentdoek die er half inhangt dus laden en lossen met opgevouwen tent gast ook makkelijker. Of is dit een onjuiste aanname?
Gelogd

Grumpy

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 83
  • Merk Vouwwagen: Campooz Lazy Jack
Re: Jametic bed in zithoek
« Reactie #6 Gepost op: mei 21, 2014, 12:35:36 am »

Ik zie nog een voordeel. De ruimte in wagenbak is nu vlak, geen tentdoek die er half inhangt dus laden en lossen met opgevouwen tent gast ook makkelijker. Of is dit een onjuiste aanname?
Klopt, keuken er af en kratten laden. Vorige eigenaar had al planken over de banken gelegd waardoor dat voor ons geen nieuwtje was. Vandaar dat ik het niet genoemd heb.
Gelogd

vendome95

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Berichten: 137
  • Merk Vouwwagen: Jamet jametic rondo xl vervat outdoor special 2011
Re: Jametic bed in zithoek
« Reactie #7 Gepost op: mei 26, 2014, 11:12:57 am »

Dit willen wij ook doen in onze nieuwe (voor ons dan) vouwwagen. Heb je de lattenbodem zelf gemaakt van rachels of heb je een bestaande lattenbodem gebruikt? Ik kan er namelijk geen een vinden die breed genoieg (98cm) is.
Gelogd

Hj

  • Gast
Re: Jametic bed in zithoek
« Reactie #8 Gepost op: mei 26, 2014, 12:03:10 pm »

Wat een goed idee!
Wij hebben een flyer en dit zou een mooie oplossing zijn voor een overnachting hoeven we niet alle spullen eruit te halen!
Bedankt voor de tip!
Gelogd

Grumpy

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 83
  • Merk Vouwwagen: Campooz Lazy Jack
Re: Jametic bed in zithoek
« Reactie #9 Gepost op: mei 26, 2014, 03:04:22 pm »

Dit willen wij ook doen in onze nieuwe (voor ons dan) vouwwagen. Heb je de lattenbodem zelf gemaakt van rachels of heb je een bestaande lattenbodem gebruikt? Ik kan er namelijk geen een vinden die breed genoieg (98cm) is.

Ik heb een lattenbodem van 1.40m gekocht (€19 bij Leen Bakker), toen eerst een nieuwe band erop geniet en daarna in één keer alle latten op de juiste lengte gezaagd met de cirkelzaag. Bij elkaar een kwartiertje werk waarvan 10 minuten meten  ;) .
Losse latten halen kan natuurlijk ook maar dit was voor mij even het snelst.
Gelogd

vendome95

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Berichten: 137
  • Merk Vouwwagen: Jamet jametic rondo xl vervat outdoor special 2011
Re: Jametic bed in zithoek
« Reactie #10 Gepost op: mei 26, 2014, 03:34:31 pm »

1.40 was inderdaad ook pas de volgende (betaalbare) maat die ik kon vinden. Ik ga dat vanavond maar weer eens even opperen bij mijn man, want toe ik vanochtend zei dat er iets van rubberstrips ofzo moesten komen tegen het schuiven en krassen wilde hij gewoon een plank maken. Terwijl die rolbodem mij juist zo handig leek.
Ik wil er dan nog wel een matras bij laten maken, zodat we samen met de bankkussens een geheel hebben.
Gelogd

Grumpy

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 83
  • Merk Vouwwagen: Campooz Lazy Jack
Re: Jametic bed in zithoek
« Reactie #11 Gepost op: mei 26, 2014, 04:00:34 pm »

1.40 was inderdaad ook pas de volgende (betaalbare) maat die ik kon vinden. Ik ga dat vanavond maar weer eens even opperen bij mijn man, want toe ik vanochtend zei dat er iets van rubberstrips ofzo moesten komen tegen het schuiven en krassen wilde hij gewoon een plank maken. Terwijl die rolbodem mij juist zo handig leek.
Ik wil er dan nog wel een matras bij laten maken, zodat we samen met de bankkussens een geheel hebben.

Ik ga dit weekend uitproberen hoe t werkt en als t bevalt wil ik, zoals Jelle ook al beschreef, een profiel plaatsen met dan op het liggende deel (dus waar de planken op liggen) een rubber strip. Een matras doe ik dan weer niet omdat ik die dan ook weer ergens kwijt moet. De luchtbedden hebben we al bij ons. Ook de bankkussens laten we thuis omdat we ook prima zonder kunnen zitten en er dan ook ruimte overblijft op de banken (en lattenbodem) om spullen te vervoeren. Passen stoelen, tafel, grondzeil en stokken van de voortent en dan is er nog ruimte over....
Gelogd

Grumpy

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 83
  • Merk Vouwwagen: Campooz Lazy Jack
Re: Jametic bed in zithoek
« Reactie #12 Gepost op: juni 01, 2014, 08:53:47 pm »

Update: uitgeprobeerd en werkt prima, we zijn er blij mee
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Jametic bed in zithoek
« Reactie #13 Gepost op: juni 02, 2014, 03:32:51 pm »

Perfecte oplossing en geen groot matras wat je nergens kwijt kunt.
Handig he, die drukknoopjes op de bankjes voor het doek? Het doek van de binnentent viel altijd naast de bankjes omdat wij de kussens ook nooit meenamen.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Grumpy

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 83
  • Merk Vouwwagen: Campooz Lazy Jack
Re: Jametic bed in zithoek
« Reactie #14 Gepost op: juni 02, 2014, 03:44:53 pm »

Perfecte oplossing en geen groot matras wat je nergens kwijt kunt.
Handig he, die drukknoopjes op de bankjes voor het doek? Het doek van de binnentent viel altijd naast de bankjes omdat wij de kussens ook nooit meenamen.

Werkt ook prima idd
Gelogd
Pagina's: 1 2 3 4 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal