Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 4 »   Omlaag

Auteur Topic: Arizona uit 2005 opknappen  (gelezen 20679 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

eptver

  • Gast
Arizona uit 2005 opknappen
« Gepost op: juni 01, 2014, 12:10:20 am »

Hallo allemaal!

Wij zullen ons eerst voorstellen. Wij zijn Eric en Kim met 2 dochters van 4 en 1,5 jaar Benthe en Catoo. Afgelopen jaar hebben we als eerst met het complete gezin in een stacaravan in zuid frankrijk gezeten. Dit benauwde ons zo erg dat we de stap hebben gemaakt naar een vouwwagen. We hebben een Arizona model 2005 gekocht. Bij aanschaf zag het er naar uit dat de mensen klaar waren met kamperen. Op eerste oog zag de vouwwagen er goed uit. Geen verbogen stokken, roest of iets dergelijks maar wel andere zaken die erg slecht waren. We hebben inmiddels al een hoop gedaan om de wagen weer "bewoonbaar" te maken.
  • alle haringelastieken vervangen
  • nieuwe scheerlijnen. was een ratjetoe
  • rubbers tegen trillen keuken/vouwwagen vervangen
  • binnentent\slaaptent voorzien van nieuwe elastieken
  • kaf van koren scheiden. veel spullen er bij gekregen. Een hoop weg gedaan

We willen de bedden nog wel versterken. Wij zijn niet bepaald elfjes samen 180 kg :rolleyes:. Dwars onder de bedden willen we van hetzelfde koker materiaal wat aan de binnenzijde van de bedden geplaatst als deze uitgeklapt staan versteviging aanbrengen. Heeft iemand dit al gedaan? Ik heb er naar gezocht op het forum, maar niets kunnen vinden.

Komend weekend is het de eerste keer dat we in de vouwwagen gaan slapen. Zijn er nog tips waar ik zeker naar MOET kijken?
« Laatst bewerkt op: juni 01, 2014, 12:13:29 am door eptver »
Gelogd

mars

  • Gast
Re: Arizona uit 2005 opknappen
« Reactie #1 Gepost op: juni 01, 2014, 07:49:44 am »

Kijk ook eens naar de bandjes en de remmerij.
Wordt vaak vergeten.
En zijn je kabelaansluitingen in de lichtunits niet door roest  aangetast, door de jaren heen. Ff kapjes eraf schroeven en controleren.
Zelfde zou ik ook doen met het stekker. Loshalen en kijken of alles fris is.
Kun je ergenis voor zijn, dat e.e.a. het onderweg niet meer doet.
Veel plezier ermee.

btw.....die 180 kg zegt natuurlijk niks. Als jullie beide 2 meter lang zijn......... ;)
Gelogd

bosi

  • Gast
Re: Arizona uit 2005 opknappen
« Reactie #2 Gepost op: juni 01, 2014, 09:48:59 am »

Wij zijn beide ook bepaald volslank en hebben onder de bedplanken een extra poot geplaatst,  is ruim voldoende. Voor wat meer slaap comfort een 2 persoons selfinflateble onder de standaard matrassen,  die blijven liggen (met stoppen open) bij het dichtklappen.
Gelogd

Yolanda

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.252
  • Merk Vouwwagen: Raclet Jasmin
Re: Arizona uit 2005 opknappen
« Reactie #3 Gepost op: juni 01, 2014, 02:38:20 pm »

Ik denk dat het meeste wel is genoemd. Nog 1 puntje denk ik. Hoe is het gesteld met je gasfornuis. Doen alle pitten het en zijn de knoppen nog heel en dan belangrijkste, is de gas slang nog goed.
Gelogd

eptver

  • Gast
Re: Arizona uit 2005 opknappen
« Reactie #4 Gepost op: juni 01, 2014, 03:42:53 pm »

We hebben de keuken nog niet getest. Bij de voorbereidingen voor komend weekend zal ik dit meteen testen. Gasslang is goed! Die was ruim over de datum.

We hebben een topdekker van de Ikea op het bed. Na testliggen is m'n meissie meteen in slaap gevallen = goedgekeurd :)1]
Gelogd

eptver

  • Gast
Re: Arizona uit 2005 opknappen
« Reactie #5 Gepost op: juni 01, 2014, 03:48:31 pm »

Kabelaansluitingen zijn in orde. Ook de stekkerverbinding van keuken naar wagen. Remmen werken goed en mechanisme onlangs weer een paar knijpjes vet gekregen. Laat ik het zo stellen, we zijn te kort voor ons gewicht. Banden heb ik erg mijn twijfels over. Deze zien er op zich nog erg goed uit. Geen haarscheurtjes of iets dergelijks maar leeftijd weet ik niet. Heb inmiddels wel elders op het forum gekeken hoe dit te achterhalen is. Ik hou jullie op de hoogte
Gelogd

Yolanda

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.252
  • Merk Vouwwagen: Raclet Jasmin
Re: Arizona uit 2005 opknappen
« Reactie #6 Gepost op: juni 01, 2014, 03:54:31 pm »

We hebben een topdekker van de Ikea op het bed. Na testliggen is m'n meissie meteen in slaap gevallen = goedgekeurd :)1]

Haha, geweldig! Dat zal dan geen probleem zijn!  :)
Gelogd

eptver

  • Gast
Re: Arizona uit 2005 opknappen
« Reactie #7 Gepost op: juni 01, 2014, 08:22:50 pm »

De banden net even gecontroleerd. Ze zijn uit 2006. Kingstyre 5.00x10. Zal het nog een jaartje kunnen?
Gelogd

Goolse Klapper

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 115
  • Merk Vouwwagen: Roadmaster Family S.
Re: Arizona uit 2005 opknappen
« Reactie #8 Gepost op: juni 01, 2014, 08:37:58 pm »

De banden net even gecontroleerd. Ze zijn uit 2006. Kingstyre 5.00x10. Zal het nog een jaartje kunnen?
Uit eigen ervaring weet ik dat dat niet verstandig is. Wij hadden ook banden van 8 jaar oud en die zagen er nog perfect uit.... van buiten. Op de dag van vertrek zet ik mijn banden op spanning en breekt het ventiel spontaan af :( Gelukkig konden we nog die dag terecht bij Roadmaster en konden we toch vertrekken. Achteraf dacht ik wat als dit onderweg was gebeurt? Nogmaals ik zou het risico niet lopen en er dit jaar nog nieuwe banden opleggen.
Gelogd

eptver

  • Gast
Re: Arizona uit 2005 opknappen
« Reactie #9 Gepost op: juni 05, 2014, 11:11:05 pm »

Dit weekend waag ik het er op. Wanneer we naar Frankrijk gaan dan gaan er wel nieuwe bandjes op!
Gelogd

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.748
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: Arizona uit 2005 opknappen
« Reactie #10 Gepost op: juni 07, 2014, 03:55:32 pm »

Voor een korte afstand zal het niet heel veel uitmaken of de bandjes was ouder zijn.
Zorg wel voor voldoende druk in de bandjes.

over banden zijn ook diverse topics.
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

eptver

  • Gast
Re: Arizona uit 2005 opknappen
« Reactie #11 Gepost op: juni 08, 2014, 09:28:13 pm »



Voor de eerste keer staat hij best aardig! We zijn er nu achter dat we raamrubbers nodig hebben! Er zit er geen een meer op!
Gelogd

eptver

  • Gast
Re: Arizona uit 2005 opknappen
« Reactie #12 Gepost op: juni 08, 2014, 09:28:57 pm »

Ook al een bui gehad en waterdicht verklaard!
Gelogd

eptver

  • Gast
Re: Arizona uit 2005 opknappen
« Reactie #13 Gepost op: juni 09, 2014, 03:42:03 am »

Pfff. Wat een nacht gehad. Toen wij naar bed gingen, zakte het bed ineens 1 centimeter! Na controle bleek dat het bed nog wel aan de schanieren vast zat, maar normaal ligt deze ook met de lange zijde een klein stuk op de wagenbak. Ben er dus, omdat ik het helemaal niet safe safe vond, maar uit gegaan en heb de rest van de nacht op een stoel geslapen. Oudste docher is ziekjes van het warme weer en ben dus niet daar gaan liggen. Iemand ervaringen met? Bij elke beweging hoor je het doorzakken van de klep tegen het metaal van de bak schuren.
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.636
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Arizona uit 2005 opknappen
« Reactie #14 Gepost op: juni 09, 2014, 07:22:09 am »

Nooit last gehad met de bedden toen wij de Louisiana hadden. Wat weleens gebeurde: de pootjes van het bed zakken weg. Die legden we altijd op plankjes... Met name in 'malse' weiden is dat wel een dingetje. Maar een klapkar-bed moet zonder problemen 200 kg kunnen houden. Als alles lijkt te bewegen wil het soms helpen om de uitdraai-steunen een slagje te geven. Niet teveel anders kan je de boel in de soep draaien. (En uitkijken met een gespannen tent eraan).

Succes en hopelijk wordt de tweede nacht beter.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!
Pagina's: 1 2 3 4 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal