Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Een snelklapper, maar welke?  (gelezen 4621 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Alois

  • Gast
Een snelklapper, maar welke?
« Gepost op: augustus 17, 2014, 09:11:02 pm »

Beste mede kampeerders,

Na vroeger als kind zijnde al met mijn ouders met de vouwwagen op stap te zijn geweest, hebben we dit jaar toch ook zelf besloten een vouwwagen aan te schaffen. Geen  nieuwe, om in elk geval geen financiële kater over te houden als het niet zou bevallen.
Na flink wat rondkijken op o.a dit forum werd het een Camp-let Concorde, die we in mei ophaalden bij de toenmalige eigenaar.
Na hem thuis op het gazon lekker gelucht te hebben moest ie toch weer dicht tot aan de vakantie. Maar eenmaal vakantie, is ie toch uitgeprobeerd. Fietsen erop, en een dikke week naar Normandië.
En het voelde weer zo vertrouwd als vroeger. Echter het slapen in de Camp-let vonden we wat tegenvallen. Op de klep heb je het meeste plaats, maar door de licht ronde vorm rol je nog gezamenlijk naar het midden. In de wagenbak zelf lever je veel ruimte in door de wielkasten.
Voor volgen jaar zouden we dan ook eigenlijk op zoek willen naar een snelklapper, die een iets ruimer slaapvertrek bied. Liefst nog met lattenbodem ook.
Gelogd

villeke

  • Gast
Re: Een snelklapper, maar welke?
« Reactie #1 Gepost op: augustus 17, 2014, 09:19:33 pm »

Welkom!
Voor relatief weinig heb je een jamet jametic of trigano odyssee. Dit zijn vergelijkbare snelklappers als de camplet, maar met meer ruimte en 1 of 2 lattenbodems voor 2 of 4 slaapplaatsen. Verder hangt het van smaak en budget af wat eventueel verder in aanmerking komt. De CC flexi en AK kavango/kariba bv klappen op eenzelfde manier maar zijn duurder. Holtkamper heeft met name snelle klappers en kunnen betaalbaar zijn, maar dan is de leeftijd een stuk hoger (maar zoals gezegd, dat hangt van je budget af). De keuze kan reuze zijn.....
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: Een snelklapper, maar welke?
« Reactie #2 Gepost op: augustus 17, 2014, 09:55:34 pm »

Ik weet niet voor hoeveel personene je iets zoekt? Er zijn verschillende snelklappers met lattenbodem in verschillende prijsklasses. Wij bezitten een oudere Holtkamper Spacer, fantastisch slaapcomfort en momenteel een overaanbod op MP dus tegen een mooie prijs op de kop te tikken. Laat je niet afschrikken door eentje van 2000, ze zijn dan wel al 14 jaar oud maar een goed onderhouden Holtkamper kan dan nog minstens 10 jaar mee.
Gelogd

jim

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 15
  • Merk Vouwwagen: Gerjak Tago Settler
Re: Een snelklapper, maar welke?
« Reactie #3 Gepost op: augustus 17, 2014, 10:27:27 pm »

Iedereen spreekt natuurlijk voor eigen parochie :O

dus laat ik ook een duit in het zakje doen,koop een Gerjak Tago settler,heeft alles te bieden wat je vraagt,en toevallig staat er één te koop op MP

http://www.marktplaats.nl/a/caravans-en-kamperen/vouwwagens/a1010610244-snelopzetter-snelklapper-gerjak-tago-settler-all-season.html?c=48d0f89fa69076b14bdf07eab8dad2b9&previousPage=lr
Gelogd

villeke

  • Gast
Een snelklapper, maar welke?
« Reactie #4 Gepost op: augustus 17, 2014, 10:41:26 pm »

Iedereen spreekt natuurlijk voor eigen parochie :O

dus laat ik ook een duit in het zakje doen,koop een Gerjak Tago settler,heeft alles te bieden wat je vraagt,en toevallig staat er één te koop op MP

http://www.marktplaats.nl/a/caravans-en-kamperen/vouwwagens/a1010610244-snelopzetter-snelklapper-gerjak-tago-settler-all-season.html?c=48d0f89fa69076b14bdf07eab8dad2b9&previousPage=lr

Nee hoor, ik vergat de settler te melden, maar die past prima in het rijtje flexi, kavango, kariba, want is exact hetzelfde. De verschillen zijn de looks en prijs en beiden is subjectief wat bij je past. Het budget is denk ik voor de TS zeer van belang en daarmee kader je vrij vlot de mogelijke opties.

Ik noemde met name de odyssee en jametic omdat die nu eenmaal het goedkoopst zijn en al een tijdlang op een "camplet" manier klappen.
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: Een snelklapper, maar welke?
« Reactie #5 Gepost op: augustus 18, 2014, 08:17:21 am »

De trigano odyssee!
De lagere modellen hebben aan beide kanten een lattenbodem.
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

jvanderlans

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 113
  • Camp-let Savanne 2007
Re: Een snelklapper, maar welke?
« Reactie #6 Gepost op: augustus 18, 2014, 06:17:56 pm »

Als de Camp-let verder wel bevalt, kan je ook overwegen een lattenbodem of het Froli systeem in de Camp-let te leggen. Scheelt ook tegen de condens, mocht je dat gemerkt hebben.
Gelogd

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.748
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: Een snelklapper, maar welke?
« Reactie #7 Gepost op: augustus 18, 2014, 07:07:44 pm »

Welkom op ons mooie forum.

Ik lees dat er veel mensen heel enthousiast zijn over het Froli systeem.
Jammer dat het bij ons niet past.
Maar kost wel een beetje hoor en het moet wel rendabel zijn om het je klapper in te bouwen.
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

Vlinder73

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 237
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi 2015 vanaf voorjaar!
Re: Een snelklapper, maar welke?
« Reactie #8 Gepost op: augustus 18, 2014, 08:40:39 pm »

Wij zijn aan het kijken voor een Cabanon Malawi. Is ook een snelklapper!
Gelogd

Alois

  • Gast
Re: Een snelklapper, maar welke?
« Reactie #9 Gepost op: augustus 18, 2014, 08:58:34 pm »

Zo, keuze te over. Ik zie ineens merken die ik voorheen niet eens nader bekeken heb.
Bedankt voor de reacties zover, ik heb er zeker wat aan.
De aanschaf zal niet plaatsvinden voor het eind van het jaar dus hebben we mooi de tijd om de pro's en contra's tegen elkaar af te wegen.
We hebben overigens weinig last gehad van condensvorming in de Concorde , alleen in de voortent tegen het dak in de ochtend.
Ik heb nog nooit van het Froli systeem gehoord, dus ik ga me er eens in verdiepen.
Gelogd

villeke

  • Gast
Re: Een snelklapper, maar welke?
« Reactie #10 Gepost op: augustus 18, 2014, 09:07:25 pm »

Wat bij de camplet een nadeel kan zijn is dat het frolisysteem niet geheel kan blijven zitten bij het inklappen van de keuken. Dus iedere keer moet je dan een stukje froli verwijderen. Tenminste dat heb ik elders op dit forum gelezen die het systeem in een camplet heeft ingebouwd. Goed om dat te weten denk ik zo. 
Gelogd

sweron

  • Gast
Re: Een snelklapper, maar welke?
« Reactie #11 Gepost op: augustus 18, 2014, 09:10:30 pm »

Wij hebben froli geplaatst in onze roadmaster en heb heel goed geslapen, en vooral GEEN rugpijn . Heb geen minuut spijt gehad van de investering!
Gelogd

Alois

  • Gast
Re: Een snelklapper, maar welke?
« Reactie #12 Gepost op: augustus 18, 2014, 09:25:01 pm »

Ik heb ondertussen wat topics gelezen over het froli systeem, maar de investering lijkt me aan de hoge kant voor een vouwwagen uit 1998. Dan lijkt bijvoorbeeld een Jametic alweer interessant met standaard lattenbodem, en meer ligbreedte.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal