Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Alpha of Country  (gelezen 2536 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Vikbol

  • Gast
Alpha of Country
« Gepost op: augustus 31, 2014, 03:58:44 pm »

Na oriëntatie bij diverse zaken al erg concreet richting CC Country gekeken. Inmiddels ook offerte op zak, maar de prijs geeft toch weer twijfel. Ex-huur Trigano Alpha geeft toch een behoorlijk prijsverschil.

De gebruikerservaringen van de Alpha zijn niet zeer recent.

Hebben mede-forummers voor dezelfde afweging gestaan en wat is de doorslag geweest?
Heeft iemand nog recente gebruikerservaringen van de Alpha?
Waarom juist geen (of juist wel) een Alpha aanschaffen?
 
Gelogd

Muilwijk

  • Gast
Re: Alpha of Country
« Reactie #1 Gepost op: augustus 31, 2014, 04:09:41 pm »

Wij hebben voor de keuze gestaan in 2011, toen de Alpha net uit was.
Uiteindelijk voor de Country gekozen, maar dan moet ik er wel bij zeggen dat het prijsverschil toen 'slechts' zo'n €1000,-- was.

Wat voor ons de doorslag gaf was:

- de gehele uitstraling en afwerking,
- stevigheid van de vlinderstangen
- modulair op te zetten (Alpha heeft geen apart voorstuk, maar dit zit aan de zijstukken erbij)
- mogelijkheid tot gastencabine/zijtent (wij vonden een achtertent niet handig)

Uiteraard hebben wij geen ervaring met de Alpha.
Over de Country zijn we zeer tevreden, we kamperen nu heel veel zonder voortent maar met maar 1 of 2 zijwanden. Wat dat betreft was voor ons de Country de juiste keuze. Ook hebben we hier nog een zonneluifel voor, wat met name handig is bij regen... Ik weet niet of de Alpha nog een optie heeft voor een extra luifel.

Succes met je keuze.
Gelogd

alkyone

  • Gast
Re: Alpha of Country
« Reactie #2 Gepost op: augustus 31, 2014, 08:23:44 pm »

En wij hebben weer geen ervaring met de CC Country.
Wij hebben toen voor de alpha gekozen vanwege het prijs verschil.
De wagentent staat volgens mij net zo snel als een cc.
De alpha heeft een los dak en een links of rechts los te monteren zijwand met gedeelde voorzijde
Een luifel is zo aan de wagenbak of voortent te ritsen.
Met de opmerking van de gastencabine kan ik in meegaan.
Door omstandigheden is onze alpha nu te koop maar dat heeft niets te maken met het feit dat er een verkeerde keus is gemaakt.
En als we de alpha niet zouden verkopen en over enkele jaren een nieuwe VW zouden kopen zou ik persoonlijk weer voor de alpha gaan denk ik.
Ik heb zeker geen spijt van de aanschaf.
Marin
Gelogd

Nekaf

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 179
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper kyte windforce 2018
Re: Alpha of Country
« Reactie #3 Gepost op: augustus 31, 2014, 08:44:31 pm »

Wij hebben toen de alpha net uit was voor een alpha gekozen, ivm prijsverschil en als je uit de wagenstapt is de ruimte bij de alpha groter bij cc zitten de stokken van frame lager, hebben er fijn mee gekampeerd , wel opletten op de stroom aansluitingen onder de wagen, zijn op z'n Frans afgewerkt en wij hadden er water in staan, zelf netjes gemaakt en probleem voorbij, keuken is bij de alpha beter en ruimer als bij de cc, de wegligging van de alpha is bij 110 niet fijn weetniet hoe dat bij de cc is.
Je wordt bij de alpha allen gek van de sleuteltjes.
Bij de alpha heb je een aangerist kuipzeil wat een heel groot pluspunt is!
Wat de cc heeft en ik niet fijn en mooi vind zijn de luifeltjes bij de ramen.

Moet wel vermelden dat we hem niet meer hebben, hebben nu een kyte en die is met geen van 2 te vergelijken.
Deze vakantie stond er een op de camping gaf wel nostalgie gevoel.

Succes met kiezen !
We lezen het wel.
Gr Patrick
Gelogd

alkyone

  • Gast
Re: Alpha of Country
« Reactie #4 Gepost op: augustus 31, 2014, 09:53:20 pm »

opletten op de stroom aansluitingen onder de wagen, zijn op z'n Frans afgewerkt en wij hadden er water in staan, zelf netjes gemaakt en probleem voorbij,-------- de wegligging van de alpha is bij 110 niet fijn weet niet hoe dat bij de cc is.
Je wordt bij de alpha allen gek van de sleuteltjes.

De aansluiting van de 230 volt aan de wagen was bijna beroerd, ik heb toen bij de aankoop aangegeven dat ik dit niet accepteerde en het werd aangepast. ( als elektromonteur accepteer je geen ondeugdelijke installatie.)
Afgelopen seizoen ben ik weer met 130 KM/U naar huis gereden en had geen enkel probleem met de wegligging.
En bij ons waren alle sleutel hetzelfde dus je heb  2 x 7 =14 sleutels maar er maar eentje nodig en de rest is reserve ::) ::) ::) ::) Rarae jongens die Fransen :H :H
Gelogd

bianca.warmerdam

  • Gast
Re: Alpha of Country
« Reactie #5 Gepost op: september 02, 2014, 11:46:12 am »

Wij hebben destijds ook gekeken naar de Alpha. Maar hij viel al snel af door de ruimte (klein met de kinderen) met de beperkte uitbouwmogelijkheden. Met de CCC zijn we erg tevreden.
Gelogd

bianca.warmerdam

  • Gast
Re: Alpha of Country
« Reactie #6 Gepost op: september 02, 2014, 11:46:44 am »

Wij hebben 3 kinderen trouwens en ook de gastencabine.
Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: Alpha of Country
« Reactie #7 Gepost op: september 02, 2014, 11:56:03 am »

Wellicht een moeilijke afweging, voor ons was dat het niet;


Altijd als als ik bij de VWS ben loop ik beide wagens eens in; Op de een of andere manier staat me de CC gewoon meer aan dan de Alpha.  De indeling van de tent, het luifelpuntje aan de voorzijde, zelfs de keuken ...... voor anderen zal dat wellicht juist andersom zijn.

Succes met de beslissing die je niet alleen op rationele gronden zal nemen denk ik .........
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal