Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Opzetten van Holtkamper astro  (gelezen 8415 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

oortie

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 22
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country
Opzetten van Holtkamper astro
« Gepost op: mei 19, 2015, 09:41:56 pm »

Hallo,

Wij hebben sinds kort een vouwwagen...  (Hiervoor een caravan, maar miste toch het tent gevoel)
Wie kan ons adviseren hoe wij het beste de vouwwagen kunnen uitklappen en opzetten.
Het gaat om een Holtkamper astro met softop.. Misschien heeft een mede klapper ook een astro die ons wellicht wat tips kan geven..

Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.966
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: Opzetten van Holtkamper astro
« Reactie #1 Gepost op: mei 19, 2015, 10:03:50 pm »

Gefeliciteerd.
Helaas heb ik geen ervaring met een astro.
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

Bagheera

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 408
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Astro 2004
Re: Opzetten van Holtkamper astro
« Reactie #2 Gepost op: mei 19, 2015, 10:37:23 pm »

Hier wel een Astro (softtop) en een man die het de eerste vakantie al presteerde een stok door het dak te prokken tijdens het opzetten  ::) We weten nu dus precies hoe het níet moet!
Eerst natuurlijk openklappen en de voortent van de hoofdtent aftrekken. Dan binnen de stokken van de hoofdtent iets uitschuiven en vastdraaien. Dat moet eigenlijk wel aan twee zijdes tegelijk, anders gaat het schuin en dan loopt de boel vast. Daarna stappen we onder het doek van  de voortent
Wij schuiven (nu...) eerst de liggers uit; het scharnierpunt van de stokken wijzen dan nog (schuin)naar de grond. Dan met een beetje beleid de scharnierpunten in de tenthoeken plaatsen en de puntjes door de gaatjes in de tent wurmen. Dan de staanders uitschuiven en de boel netjes opspannen.

Als het hele boeltje opgeklapt  en ingeschoven allemaal rond die middenstok staat, moet ik ook altijd weer eventjes kijken aan welk moertje ik precies moet draaien hoor. Na een paar keer wordt het logisch. Succes! En gefeliciteerd met julie wagen natuurlijk; wij vinden hem erg fijn!
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: Opzetten van Holtkamper astro
« Reactie #3 Gepost op: mei 20, 2015, 09:18:44 am »

Proficiat met jullie aankoop!

Wij hebben ooit een Astro gehad en deden het een beetje zoals Bagheera. Wij duwde de stokken van de hoofddtent in het midden omhoog dan wisten we dat het gelijk opging. Idd oppassen dat je geen stok door het dak piekt, is een beetje zonde :#.
Voor de rest kost het opzetten echt weinig moeite.
Nog een kleine tip misschien, zorg dat alle ritsen dicht zijn voor je het boeltje opspant. Maar dat telt voor alle tenten en vouwwagens.
Gelogd

oortie

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 22
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country
Re: Opzetten van Holtkamper astro
« Reactie #4 Gepost op: mei 20, 2015, 11:47:48 am »

Alvast bedankt voor de tips...  :)
Als het droog blijft het weekend wil ik de vouwwagen even uitklappen.
We gaan ook nog eerst even een weekendje weg om er alvast in te komen, voor de zomervakantie.. :)
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.863
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Opzetten van Holtkamper astro
« Reactie #5 Gepost op: mei 20, 2015, 04:19:06 pm »

Nog een kleine tip misschien, zorg dat alle ritsen dicht zijn voor je het boeltje opspant. Maar dat telt voor alle tenten en vouwwagens.
Dat is nu het mooie aan de Cocoon, die heeft daar geen last van. Tenzij je het overdrijft en je het frame erg strak naar buiten duwt. Dan zit het frame niet goed.

Welkom hier en veel succes met de Astro. Kan je er verder geen advies over geven, maar gewoon rustig en met beleid opzetten. Ook al kijken de mensen naar je, niets van aantrekken en rustig blijven. Het gaat vlot zat en het zal de eerste keer lijken of je het al vaker hebt gedaan. Niemand heeft het door.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

jari

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.476
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL
Re: Opzetten van Holtkamper astro
« Reactie #6 Gepost op: mei 20, 2015, 09:26:55 pm »

gefeliciteerd met jullie klapper
Gelogd
Jevipro

oortie

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 22
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country
Re: Opzetten van Holtkamper astro
« Reactie #7 Gepost op: mei 22, 2015, 10:17:27 pm »

Bedankt voor de reactie's....

Nog 1 vraagje, hoe gaat het met inklappen. Moet je dan het binnenframe ook laten zaken?

Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: Opzetten van Holtkamper astro
« Reactie #8 Gepost op: mei 22, 2015, 10:36:34 pm »

Ja.
Gelogd

gateman

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 130
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Astro S 2002
Re: Opzetten van Holtkamper astro
« Reactie #9 Gepost op: mei 23, 2015, 11:03:53 am »

Wij hebben zelf een Astro hard top. Ik weet niet waar je woont maar ben altijd bereid om wat tip en tricks te geven wat betreft het opzetten.
Gelogd

oortie

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 22
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country
Re: Opzetten van Holtkamper astro
« Reactie #10 Gepost op: mei 25, 2015, 08:50:53 pm »

Vandaag de Astro opgezet en het ging best goed  :) maar ik heb toch nog een paar vragen...

Hoe en waar moet je beginnen met het opspannen van het binnenframe (bed gedeelte) ? Begin je na het uitklappen met spannen bij het bedframe dan middenframe en daarna het frame aan de achterzijde?

En bij het inklappen moeten dan de binnenframe's zoveer mogelijk zakken? En hoe kan je het tentdoek het beste opvouwen.
Als de boel is ingeklapt dan zit er aan de voorkant een aardige hobbel, het is niet over heel de wagen vlak. (mischien hoort dit wel zo, en komt het door het frame)






Gelogd

thasala

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 132
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Astro S 2009
Re: Opzetten van Holtkamper astro
« Reactie #11 Gepost op: mei 25, 2015, 09:11:05 pm »

Gaat makkelijk dat opzetten hé. Bij het opzetten zet ik na het openklappen eerst het middenframe uit en daarna de beide middenframe's in willekeurige volgorde. Bij het inklappen laat ik het middenframe zover mogelijk zakken.
En bij ons is het ook nooit helemaal vlak, door het vaker in te klappen vind je vanzelf de beste methode.
Gelogd

oortie

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 22
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country
Re: Opzetten van Holtkamper astro
« Reactie #12 Gepost op: mei 25, 2015, 09:17:39 pm »


Het gaat zeker makkelijk, zeker na een paar keer opzetten...
Ik heb nog een paar foto's van de Astro  :)

Ik wil er zelf nog wat aan doen hoor. Nog een andere verlichtingsframe van traanplaat met led verlichting (op de achterzijde) velgjes nog even spuiten.
Nog lekkere klusjes te doen  :)
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: Opzetten van Holtkamper astro
« Reactie #13 Gepost op: mei 26, 2015, 10:39:35 am »

Openzetten eerst middenframe naar boven duwen. Wij deden dan die boven het bed een stuk dan de andere. Soms daarna nog allemaal wat aanduwen.

Toeklappen. Binnenframes laten zakken, ik dacht dat ze bij ons ergens tot een bepaalde hoogte zakte.
Opvouwen van het doek? Niks te vouwen gewoon proppen :).  frame zo ver mogelijk laten zakken en dan het doek proberen een beetje te verdelen over de kar, met jehanden en armen tussen de stokken door. Wat wrijven en duwen, hier en daar een bobbel kan geen kwaad. Maar je leert wel  wat verder duwen zodat alles wat beter verdeeld raakt.
Gelogd

oortie

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 22
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country
Re: Opzetten van Holtkamper astro
« Reactie #14 Gepost op: mei 27, 2015, 01:47:28 pm »

Bedankt voor de tips 👍🏻
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal