Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Inpakken Flyer  (gelezen 7916 keer)

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Fr@nk1982

  • Gast
Inpakken Flyer
« Gepost op: juni 18, 2016, 11:05:56 am »

Wie propt wat waar...

Ik heb sinds kort een flyer met menbrane tent en froli bed. Een dik pakket in de lade waardoor daar weinig meer tussen kan denk ik.

Ik ben nog niet aan het puzzelen geweest maar ben wel benieuwd naar ideeen voor t inpakken. De lege trailer geeft erg weinig kogeldruk viel me op. Zonder keuken staat ie ongeveer in balans en de keuken wordt niet zo zwaar dat er dan ong 50kg kogeldruk ontstaat vermoed ik.

Waar laat je bijvoorbeeld de bankkussens op t bed of op de vloer, kan je dan nog ergens kratten kwijt. Welke kratten passen t beste qua maat? Vouwkratten of de good old curver stapelbakken?

Onder t motto dat ik liever iets goeds jat/leen dan t zelf moet bedenken laat ik me graag verrassen.

Verstuurd vanaf mijn SM-T800 met Tapatalk
« Laatst bewerkt op: juni 19, 2016, 09:13:29 am door Fr@nk1982 »
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Inpakken Flyer
« Reactie #1 Gepost op: juni 18, 2016, 12:35:03 pm »

In de keuken gaan de pannen, borden enz. De bekers zitten in een schuiflade (laatste van iets dat ooit een kastje was ) deze staat in de bak.
4 stoelen, 4 kledingboxen, afwasteil in de bak.
Op het bed: dekbed, 2 slaapzakken, 2 slaapmatjes en 2 tafels.
De bankkussens laten we thuis net als de voorwand,  kuipzeil,  slikranden.
In de bankjes zitten allerlei losse spullen en de stokken
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: Inpakken Flyer
« Reactie #2 Gepost op: juni 18, 2016, 04:43:29 pm »

Wij namen ook nooit de bankkussen mee. Die vonden we niet nodig. En als je dan in de banken moest zijn lagen ze ook in de weg. We zaten ook nooit binnen. Tafel van flyer bleef ook thuis, te zwaar.
Wij hadden grote lage brede bakken. Die dwars tussen de banken pasten. Daar lagen dan de tafel en stoelen nog boven op.
Op het bed lagen onze 2 slaapmatjes en slaapzakken. Wij hadden ook een froli wel geen membrane doek.
In de banken lag onze stokken, voorwand, stokken en slikranden die namen wij wel mee. Bij aankomst werden de banken dan gevuld met kleine rommel zoals toiletspullen, schoenen, speelgoed,...
Gelogd

johan123

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 148
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Flyer
  • Johan
Re: Inpakken Flyer
« Reactie #3 Gepost op: juni 18, 2016, 06:21:17 pm »

Hoi. Wij zijn pas 1 keer met onze flyer weggeweest afgelopen meivakantie. (ook froli en membrame).
We hadden niets op het bed.
In het pad, 2 van de vier kussens voor de banken. Kinderen hebben toch regelmatig even op binnen op de banken zitten lezen.
Ook in het pad: 2 si matjes, 2 slaapzakken, 4 stoelen, 2 tafels, wasdroogrek.
Onder de banken alles voor de tent (luifelstokken, luifel, slikranden, voorwand, kuipgrondzeil, haringen, hamer, etc) en wat losse spullen, bijv. lamp, wasknijpers, etc.
In de keuken al het servies, bekers, pannen, bestek, etc.

In de auto nog 2 slaapzakken, kussens, kleren en speelgoed.


Gelogd
Space

Albertine

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 154
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Flyer refurbished 2015
Re: Inpakken Flyer
« Reactie #4 Gepost op: juni 18, 2016, 08:56:24 pm »

Ik neem 2 van de 4 kussens mee en die laat ik in het midden van het bed liggen bij inklappen. Als ik ook het stapelbed mee moet nemen liggen daar ook de ijzeren stangen (in het midden)

Aan de achterzijde van de wagen doe ik van links naar rechts: kachel (elektrisch) en alle electra en verlichtings-spullen. Ernaast onder de bank liggen de luifel, erker en de stokken die daarvoor nodig zijn bij uitzetten.
In het midden tussen de banken heb ik een topmatras opgerold liggen, een tafel en 2 stoelen. De grondzeilen liggen daar ook, evenals het tapijt en de bezem.

Dan aan de kant met de korte bank naast de ingang: 2 slaapzakken, 1 luchtbed, kinderspeelgoed, 2 fleecedekens dekens en meer zooi zoals tentgerelateerde spulletjes.

Spullen voor de keuken neem ik altijd mee in een krat apart, de koelkast vul ik helemaal af voor vertrek en laat ik al koel draaien. Worteldoek leg ik bovenop de koelkast zodat ik het snel kan pakken.

In de auto neem ik dan mee de kleding, 1 krat voeding, die krat keukenspul, de kussens en de dekbedden.
Gelogd

dirkvanwoerkom

  • Gast
Re: Inpakken Flyer
« Reactie #5 Gepost op: juni 18, 2016, 10:13:07 pm »

Ook wij zijn pas 1 keer met de Flyer weg geweest. Wat Waar ligt is nog een beetje zoeken. Geheel toevallig heb ik kratjes van de hornbach gekocht. Die passen precies door dat achterluikje heen en zijn ook perfect in de breedte.

Bovenop die kratjes kan ik wel nog wat stoelen kwijt maar die gaan bij ons op de plank. Momenteel hebben we daar een luxe luchtbed. Hierdoor veel ruimte op de plank voor stoelen,  stapelbed etcetera.
Gelogd

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk Vouwwagen: HK Flyer Bedouin
Re: Inpakken Flyer
« Reactie #6 Gepost op: juli 03, 2016, 09:27:56 am »

Wat nog van belang kan zijn:
- heb je storage luiken of niet?
- is de ruimte onder je bankjes dicht of niet

Via de storage luiken kom ik als de kar dicht is achterin de kar. Daar stop ik spullen die niet-standaard in de wagen liggen. Kledingkratten etc.

Onder mijn dichtgemaakte banken heb ik alles gestouwd wat bij de tent hoort. Dat zit er pertinent in. Voorwand. Kuipzeil, luifel, haringen, gereedschap, lamp, kachel, de hele teringzooi.




// Marcelino Pane e Vino \\
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

postmasters

  • Gast
Re: Inpakken Flyer
« Reactie #7 Gepost op: augustus 05, 2016, 10:13:18 pm »

In de keuken gaan de pannen, borden enz. De bekers zitten in een schuiflade (laatste van iets dat ooit een kastje was ) deze staat in de bak.
4 stoelen, 4 kledingboxen, afwasteil in de bak.
Op het bed: dekbed, 2 slaapzakken, 2 slaapmatjes en 2 tafels.
De bankkussens laten we thuis net als de voorwand,  kuipzeil,  slikranden.
In de bankjes zitten allerlei losse spullen en de stokken

Zo dat vind ik knap zoveel op het bed. Wij laten het altijd leeg omdat wij een keer dachten dat we de deksel hierdoor niet dicht kregen. Bij nader inzien zal dat toch het gebrek aan vouwkunst van het doek geweest zijn. Ik ga weer eens proberen of ik de matjes en slaapzakken van de kinderen er op kan leggen. Dat scheelt weer bij doortrekken (oprollen self-inflatables en slaapzakken).
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Inpakken Flyer
« Reactie #8 Gepost op: augustus 06, 2016, 11:12:28 pm »

De self inflatebles draaien we wel open, dat scheelt ook weer  :J
Gelogd

Yensink

  • Gast
Re: Inpakken Flyer
« Reactie #9 Gepost op: augustus 10, 2016, 08:05:39 pm »

Kussen laten we thuis. De tafel ook al is hij zwaar nemen we juist wel mee. En leggen we als eerste ern voor druk op de dissel. De tafel daar zet ik altijd de pannen op bij de camping en de boodschappen in 2 kratjes eronder. Erg praktisch.
Verder doen we in de banken dicht bij de dissel het gronzeil en de voortent en aan de andere kant de electr snoeren voor evenwicht en dan verder opvullen. Net wat je zelf dan handig vindt.
Gelogd

Alexander O

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 170
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Flyer Expedition
Re: Inpakken Flyer
« Reactie #10 Gepost op: augustus 11, 2016, 04:17:37 pm »

Wij hebben ook een froli systeem en een matras van 9cm dik. Daar gaan nog drie slaapzakken op. Bij het dichtvouwen is het altijd zorg om het doek er netjes tussen te vouwen en daarna het deksel een beetje aan te duwen (onze kinderen gaan er meestal even op zitten, en dan gooi ik de klemmen dicht). Een beetje spanning mag, wil hij helemaal niet dicht, dan moet je opnieuw pakken.

De keuken is gevuld met keukenspullen...

In de bankjes gaan bij ons alle tentspullen (voorwand, erker, stokken, haringen etc.), delen van de tafeltjes, speelgoed, stoelen voor de kinderen, zonnezeil, verlichting, een gasfles, de kleine skottelbraai en nog veel meer klein grut.
In het tussenvak liggen de picknicktafel, twee stoelen, twee tafelonderstelletjes, een wasrek, vloerkleed, krukje, toiletje, afwasteil en luchtbed. Verder ook het gereedschap, de houten blokjes en dergelijke, snoeren en het chemisch toilet. Afgeladen vol is het dan...

Wat ik wel heb gedaan als ik het helemaal naar de zin had liggen is een foto nemen. Vervolgens de bovenste laag nog even afgraven en nog een foto en daarna alles weer terug. Daarmee kan je het later weer op de goede plek krijgen.

Ik zal maar niet vertellen hoe we de auto vullen, en al helemaal niet de skibox, met o.a. een hangmat en een ligbed...
Gelogd
Uit een oneindig kleine punt ontstond het heelal met een hele grote KLAP!

Fr@nk1982

  • Gast
Re: Inpakken Flyer
« Reactie #11 Gepost op: augustus 18, 2016, 11:54:54 am »

Bedankt voor alle reacties.

Alexander, heb je een airco tent? Ik had het idee dat onze froli met 5 of 6 cm matras en 2 slaapzakken al de max was maar dan zal ik wel netter moeten vouwen met t doek.

Ik heb verrassend veel in de wagen en keuken kunnen krijgen zonder echt te proppen. Heb er een 'mental picture' van gemaakt en die werkte ook bij het inpakken op de camping nog.

Na 1 vakantie zijn wij helemaal verliefd op de Flyer!

Verstuurd vanaf mijn SM-T800 met Tapatalk
Gelogd

Blackraven

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 450
  • HK Flyer Expedition 1998
Re: Inpakken Flyer
« Reactie #12 Gepost op: augustus 18, 2016, 12:41:44 pm »

Op het voeteneind kun je nog wel wat dikkere spullen kwijt, omdat daar geen dwarsstangen liggen, wij hebben de hoofdkussen daar vaak nog liggen.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9195 met Tapatalk

Gelogd

Alexander O

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 170
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Flyer Expedition
Re: Inpakken Flyer
« Reactie #13 Gepost op: augustus 24, 2016, 08:35:04 am »

Ik heb geen Airco, maar ik let inderdaad wel op dat de slaapzakken en het tentdoek netjes verspreid liggen. Verder hebben we een op maat gemaakt matras van 138cm breed,  zodat de stangen er goed op en deels naast vallen kunnen. Maar goed, het is ook een beetje proppen  :J
Gelogd
Uit een oneindig kleine punt ontstond het heelal met een hele grote KLAP!

Eeff

  • Gast
Re: Inpakken Flyer
« Reactie #14 Gepost op: mei 29, 2017, 10:07:30 pm »

Goed! Ik lees het al, het is een kwestie van proberen.  :P Nu al zin in!
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal