Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: Eerste keer klappen!  (gelezen 4545 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

RDDR

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 530
  • Merk Vouwwagen: Voorheen HK Kyte XL (MY2019) - nu een caravan
Re: Eerste keer klappen!
« Reactie #15 Gepost op: juli 21, 2019, 05:36:08 pm »

Maar ik ben benieuwd naar je bevindingen. Je zoekt voor 10k een hoog afgewerkte complete vouwwagen met een vrij grote binnenruimte. Of dat mogelijk is weet ik niet. Merken die bekend zijn om hun goede kwaliteit/afwerking zijn Holtkamper, Combi-Camp, Campwerk, 3Dog, Camp-let, Aart Kok en Smitveld geloof ik. Alhoewel op allen wel wat op en aan te merken valt.

Dat is zo ongeveer het rijtje  van de goed afgewerkte wagens ja. En tevens het rijtje van de dure wagens.
Ook wij hebben een jaar geleden van alles bekeken en het verschil is overal zichtbaar en voelbaar. Ook naar Cabanon en Jamet gekeken en ik had dezelfde bevindingen als de topic starter. De Cabanon heeft een mooi design (Jamet is niet onze smaak), maar op heel veel details is er een groot verschil met bijvoorbeeld 3Dog en HK.

Of het je dat waard is kan je alleen zelf bepalen. 
Gelogd

xray

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 638
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee GL 2016
Re: Eerste keer klappen!
« Reactie #16 Gepost op: juli 21, 2019, 06:51:33 pm »

Trigano is Frans en soms zijn keuzes ook apart maar al met al heb je een Odyssee die aan je eisen voldoet nieuw voor 8k ofzo. Bij de VWS in Boxtel kun je rustig kijken en ook de combi camp staat daar. Vinden wij net te krap voor 4 personen maar zeker mooie wagens. Zou rustig rond kijken bij dealers Schijndel is dan ook in de buurt voor de andere merken.
Wij zijn tevreden met de Odyssee en aanpassingen zijn zo gemaakt als je handig bent.

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Gelogd

Klapmoose

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 409
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi deluxe 2.0
Re: Eerste keer klappen!
« Reactie #17 Gepost op: juli 21, 2019, 08:10:13 pm »

Dat is zo ongeveer het rijtje  van de goed afgewerkte wagens ja. En tevens het rijtje van de dure wagens.
Ook wij hebben een jaar geleden van alles bekeken en het verschil is overal zichtbaar en voelbaar. Ook naar Cabanon en Jamet gekeken en ik had dezelfde bevindingen als de topic starter. De Cabanon heeft een mooi design (Jamet is niet onze smaak), maar op heel veel details is er een groot verschil met bijvoorbeeld 3Dog en HK.

Of het je dat waard is kan je alleen zelf bepalen.


Ik zou camp let nog aan het rijtje toevoegen. Maar die heeft ook zijn beperkingen.


Ik ben ook gevoelig voor een goede afwerking en bewust niet gaan kijken bij Holtkamper. Ik weet zeker dat ik dan over ons vastgestelde budget van 10k was gegaan tijdens onze zoektocht.


Wij zijn wel bij Cabanon uitgekomen. Ik herken de punten van topicstarter en kan lijstje nog wel aanvullen maar ik ben toch blij met onze keuze. Cabanon gebruikt wel degelijk tentdoek en de vouwwagens zijn behoorlijk stormvast. De jamet, trigano, combi camp flexi Theun, campwerk en nog meer vond ik minder qua afwerking.


Ik zag onlangs de Campooz Lazy Jack, Campooz ontwikkeld zich goed en de vouwwagens zien er beter uit dan 2 jaar geleden qua afwerking.
Gelogd

driezor

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 151
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2020
Re: Eerste keer klappen!
« Reactie #18 Gepost op: juli 21, 2019, 10:34:50 pm »

Kwa tentdoek vond ik Mercury goed! Enkel door de nieuwigheid ging het inritsen wat lastig.

We hebben ons nog geenbudget gesteld. Je moet eerst de markt goed onderzoeken voordat je kunt zeggen wat je uit wilt geven.
Het zou grappig zijn als je dan uiteindelijk weer op cabanon uitkomt :H

Wat ik persoonlijk fijn vind aan Campwerk is dat ze van alles wat ze gebruiken specificatie geven. Je weet 100% wat je koopt aan materiaal. Of de vorm en combinatie ervan is wat je zoekt is een 2e.

Dit is ook opvallend bij Cabanon. Ze geven eigenlijk weinig inhoudelijke info, behalve bij de Safari lodge. Dan wordt er ineens ten cate all season stof gebruikt. Dan denk ik, waarom vertel je het bij de andere wagens niet?
« Laatst bewerkt op: juli 21, 2019, 10:43:54 pm door driezor »
Gelogd

RDDR

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 530
  • Merk Vouwwagen: Voorheen HK Kyte XL (MY2019) - nu een caravan
Re: Eerste keer klappen!
« Reactie #19 Gepost op: juli 22, 2019, 09:28:09 am »

Hoewel als je dan Campwerk naast 3Dog zet, de 3Dog nog net wat beter in elkaar zit.
Helaas zie je ook dat weer terug in de prijs.

Maar goed: de vorm was voor ons ook wel een punt.
En ja: Campooz viel me mee voor de prijs. Blijft echt wel wat achter bij 3Dog / Campwerk, maar het prijsverschil is ook groot.
Gelogd

Klapmoose

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 409
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi deluxe 2.0
Re: Eerste keer klappen!
« Reactie #20 Gepost op: juli 22, 2019, 05:39:23 pm »



Dit is ook opvallend bij Cabanon. Ze geven eigenlijk weinig inhoudelijke info, behalve bij de Safari lodge. Dan wordt er ineens ten cate all season stof gebruikt. Dan denk ik, waarom vertel je het bij de andere wagens niet?


De internationale website van Cabanon is wat scheutiger met informatie mbt kwaliteit tentdoek etc.
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.680
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Eerste keer klappen!
« Reactie #21 Gepost op: juli 23, 2019, 04:59:17 pm »

Ik ook herken die punten, maar zie ook dat ze constant verbeteren. Daarbij hebben ze juist gekozen voor een lichtgewicht constructie in combinatie met 750kg als totaalgewicht, dus veel over. In vergelijking met Jamet/Trigano vindt ik het geheel doordachter. En diverse andere punten heb ik zelf aangepast wat ik dan ook leuk vindt om te bedenken en uit te voeren. En bij deze vouwwagen is dat prima te doen. Overigens zie ik bij alle wagens punten ter verbetering (ook de duurdere) de ideale wagen zal ik dus helaas zelf moeten bouwen...
Gelogd

Urgje

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 846
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Mercury 2011
Re: Eerste keer klappen!
« Reactie #22 Gepost op: augustus 10, 2019, 11:02:26 pm »

Ik herken veel punten die je opnoemt en heb er nog wel een paar extra bij. Evengoed vind ik de prijs/kwaliteit verhouding dikke prima. Een stel van de pijnpunten hebben we zelf aangepakt, zo boor je een popnageltje zo uit en kun je dan er wat knaps op monteren. Al verbijsterd het me in de showroom zoveel hobbelige vloertjes in Cabanons te zien. Dat moet knapper kunnen voor die prijs!!!
Wel slim om te huren zeker als je van jezelf weet dat je kritisch bent. Anders zit je met een wagen die opeens teveel pijnpuntjes blijkt te hebben!
Gelogd

sammyvannorel

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 418
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Monaco
Re: Eerste keer klappen!
« Reactie #23 Gepost op: augustus 10, 2019, 11:30:22 pm »

Ik herken veel punten die je opnoemt en heb er nog wel een paar extra bij. Evengoed vind ik de prijs/kwaliteit verhouding dikke prima. Een stel van de pijnpunten hebben we zelf aangepakt, zo boor je een popnageltje zo uit en kun je dan er wat knaps op monteren. Al verbijsterd het me in de showroom zoveel hobbelige vloertjes in Cabanons te zien. Dat moet knapper kunnen voor die prijs!!!
Wel slim om te huren zeker als je van jezelf weet dat je kritisch bent. Anders zit je met een wagen die opeens teveel pijnpuntjes blijkt te hebben!

Dat hobbelige vloertje viel mij bij dw te s ook op, maar uiteindelijk ben ik voor het atelier van Cabanon gegaan, tentdoek kun je weinig aan wijzigen de rest kun je zelf veel aan geraken (stroom fancy velgen dat soort gekkigheid)
Gelogd
Kamperen: een fortuin uitgeven om als oermens te leven

metalpe

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 802
Re: Eerste keer klappen!
« Reactie #24 Gepost op: augustus 10, 2019, 11:47:04 pm »

50 euro voor een harsvlek of vogelstr###?
Ik val achterover.

Hier zie je een foto langs binnen gemaakt, van onze luifel (alles wat doorzichtig is, is hars!!). Het betreft een splinternieuwe trigano Odyssee waar we 2 jaar mee op vakantie geweest zijn (12 weken in totaal, dat komt wel overeen met een jaar of 4-5 in 'normalere' vakantieduren).
Als je onder een boom staat is vogelpoep en hars, bij naaldbomen, onvermijdelijk. Je kan er niks aan doen en het heeft ook geen invloed op de waterdichtheid en zo. Echt belachelijk dat ze jou als klant daar op afrekenen. Ik zou er niet durven huren.

Dat terzijde, hadden wij voor onze Odyssee een mercury. Over de Odyssee zijn we op alle vlakken meer tevreden dan over de mercury die voor ons te groot, veel te traag/omslachtig was, maar kwestie van stevigheid vond ik de mercury misschien zelfs wat beter afgewerkt dan onze trigano nu... Het verbaast me dat je zo veel dingen kan aanhalen.

We hebben op die 12 weken ook al een pinnetje in een buis gebroken, een pomp die eruit schoot (garantie), ander pompje beetje krom, bedplank stuk gehad met de Odyssee. Ik vind het een prachtige wagen maar je moet toch voorzichtig zijn met wat je doet.

Verstuurd vanaf mijn TA-1012 met Tapatalk
« Laatst bewerkt op: augustus 10, 2019, 11:49:15 pm door metalpe »
Gelogd

KeithWM

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 140
  • Merk Vouwwagen: Combi-Camp
Re: Eerste keer klappen!
« Reactie #25 Gepost op: augustus 11, 2019, 12:16:51 am »

Laat ik even voorop stellen dat ik fijn mechanisch instrumentmaker ben van beroep. Ik zit graag op de details, en ben gek op kwaliteit en mooi in elkaar gezette ''objecten''.

Ik vind bv het afdekrandje als je de wagen instapt, heel goor gemonteerd. Het is een kunstof randje met 4 dikke popnagels erin. Die zijn zo hard aangetrokken dat er 4 kuilen inzitten.

De wagen had een disselbak. op bepaalde hoogtestanden van het neuswiel ging de slinger tegen de bak aan. Elke rotatie een tik erlangs.

Ook vind ik het stom dat de slinger die werd bijgeleverd te kort was om de afstand van de dissel te overbruggen.

Het zeil aan de binnenkant vd wagen zat een bobbel in.

De pootjes van de keuken, als je die laat zakken, en je draait de knop vast, geeneens mega vast, druk je de deuken in het profiel.

De oogjes aan de kettingkjes van de klep vd keuken waren na 2 dagen opengebogen.

De laadjes zijn maar 2/3 diepte vd keuken, omdat er een mega dun afvoertje achterlangs moet.

Bij inleveren had ik nog een opmerking gemaakt over de tentstokken. het staal was kennelijk zo zacht dat de pinnetjes die naar buiten komen het gat ovaal hadden gedrukt met een dikke braam als gevolg. Ze waren blij dat ik het melde, om schade aan het doek te voorkomen.

Mijn zoon van 22 kg ging de eerste avond een beetje ruw zitten op de lattebodem, krak, latje gebroken. Na inspectie vond ik al heel veel latjes (wagen was NIEUW) met scheurtje, en inperfecties.

Ik kan ook nog wel even doorgaan btw...

Het klinkt allemaal misschien negatief, en zo bedoel ik het totaal niet. Maar als je bedenkt dat die wagen een slordige 10k moet kosten, mja, dan verwacht ik gewoon net iets meer. Maargoed, mijn ervaring met vouwwagen is 0, helemaal niets. Wellicht verwacht ik teveel. Maar daar ga ik de komende tijd wel achter komen I:

Voel je vooral niet tegen het been geschopt. We willen juist bij het huren heel kritisch zijn. Waarschijnlijk zijn 95% vd bovenstaande punten niet relevant als je met je biertje voor de tent zit bier

Prachtige post dit!
Gelogd

Urgje

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 846
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Mercury 2011
Re: Eerste keer klappen!
« Reactie #26 Gepost op: augustus 11, 2019, 03:44:04 pm »

Trouwens, die diepte van de lades is wel handig hoor omdat er een acupakket achter past voor de kraan. Ik vind het vooral jammer dat de lades geen hogere achterkant hebben. Nu moet je bij aanko.st al je bestek achter de lades vandaag halen.
En wat de stokken betreft, wij hebben een oude voortent met alu stokken, die zijn een stuk steviger dan de nieuwe stok van de panoramaluifel. Ook zit ons oude vloertje er wél helemaal strak in. Alsof ze de laatste jaren een paar bezuinigingen hebben doorgevoerd....
Gelogd

driezor

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 151
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2020
Re: Eerste keer klappen!
« Reactie #27 Gepost op: juni 22, 2020, 08:26:34 pm »

Waarschuwing: Er is ten minste 120 dagen geen nieuw bericht geplaatst in dit topic.


Nou laten we dat maar is even doen dan!

Oke nou eind vorig jaar zijn we naar de Kampeer en Caravan beurs geweest. Dat was opzich goed, want Campwerk waar ik ''digitaal'' weg van was viel meteen af. Veels te donker en te bonkig.

We waren gecharmeerd van bepaalde type caravan's, maar toch is dat niet echt ons ding. Maar het zou kunnen, het zou absoluut passen maar toch een beetje het gevoel dat op jacht gaan naar een luxe die we eigenlijk helemaal niet nodig hebben. Waarom zou ik in de keuken led verlichting in de greepjes willen terwijl ik dat thuis geeneens heb? Maar het lijkt dan ineens wel of een overdaad van luxe je vakantie beter maakt.

Anyway :#

We hebben daar ook wederom de Cabanon bekeken, andere type's. Gesproken over de klachten/problemen die we hadden. De vertegenwoordiger was het met me eens, hij zei dat er kwaliteitsproblemen waren door de grote vraag. Maar verzekerde me dat als we een vouwwagen kochten dat deze problemen tot in de treuren opgelost zouden worden.
Maar daar zit denk ik wel een meningsverschil, ik wil geen problemen die voorkomen hadden kunnen worden achteraf oplossen. Dat is technisch niet goed te praten.
Anyway moeders was wel te spreken over de Malawi 2.0. Vooral dat je onder het bed dingen kunt opbergen, en niet alles in de voortent hoeft te zetten vond ze wel een goed idee.

Dan ga je al snel richting eind 2019 en zakt alles een beetje weg. In februari dit jaar hebben we het over de vakantie gehad, en hebben we eigenlijk besloten om de Malawi 2.0 gewoon eens te huren. Kijken of dat beter bevalt, en een beslissing uit te stellen. Dus voor komende Augustus gaan we wederom met een Cabanon.

Nou is het zo dat ik heel dit forum leegzuig aan informatie. Alles met een korreltje zout natuurlijk, want iedereen heeft een andere mening.
En ik mijn zoektocht raakte ik een beetje verzot op het merk Combi-Camp. Dus we zijn vorige week naar Aart Kok gegaan en hebben eens eventjes tegen de banden geschopt van de Country en de de Flexi.
Oei oei oei wat een mooie spullen. Kwaliteit, en dat vind je terug in allerlei soorten afwerking en gebruik van materialen.
De Flexi wordt het sowieso niet. Dit omdat ik niet direct naast mijn gorgelende kids wil slapen, en we toch een soort afsluitbaar omkleed hokje willen op de klep in dit geval, in plaats van dat je meteen in je ondergoed in de tent staat.
We hebben eigenlijk besloten dat het een Country xclusive wordt, met de boogluifel en gastencabine. Totaal gevallen voor het modulaire concept. Opzetten wat je nodig hebt en de rest lekker in de bak laten liggen.

De enige voorwaarde is eigenlijk nog dat ze deze kunnen zeker weten kunnen leveren voordat we op vakantie gaan. Dat scheelt weer 1000 euro huur.

Volgende keer dat we terug gaan wil ik ze nog wel even aan de tand voelen over een aantal zaken:

  • Uitklappen op een scheve ondergrond, ik lees op de site van de CC club daar echt wel wat problemen mee
  • Kleur doek (wordt sowieso katoen)
  • Ik wil wat meer duidelijkheid over waar ik de stoelen etc leg
  • Wat is nu het maximale laadgewicht nadat de voortent, boogluifel, gastencabine en het grondzeil in de bak ligt? Want 270 kg is er maar over...en er is wel 1700 liter bagageruimte
  • Ik heb twijfels over de absorbtiekoelkast, maar dat komt omdat ik er geen ervaring mee heb.

Kortom nog wel wat puntjes. Als mensen nog tips of aanvullingen hebben hoor ik het graag.
« Laatst bewerkt op: juni 22, 2020, 08:29:49 pm door driezor »
Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.786
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Eerste keer klappen!
« Reactie #28 Gepost op: juni 22, 2020, 09:35:02 pm »

persoonlijk zou ik voor een compressorkoelkast gaan
Gelogd

driezor

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 151
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2020
Re: Eerste keer klappen!
« Reactie #29 Gepost op: juni 24, 2020, 12:59:23 pm »

Ik weet niet of er iets anders in de keuken past. Morgen gaan we weer naar AK, en dan zal ik het er wel met ze over hebben.
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal