Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: Welke familie klapper moet ik kopen?  (gelezen 4090 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Responder

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 9
  • Merk Vouwwagen: Combi-Camp Flexi TT
  • Beter laat dan te laat.
Welke familie klapper moet ik kopen?
« Gepost op: juli 19, 2020, 08:12:29 pm »

Jongens en Meisjes, help!

Familie met 2 jonge drukke kinderen, 2 en 5 jaar.
Zoeken een nieuwe hobby om rust en vrijheid te creeren in weekenden en tijdens vakanties.
De Tenttrailer/Vouwwagen is gekozen.
Maar welke?

We komen er niet uit..
Gelogd
Beginnend klapper 😎

jodegroot

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 23
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Neptune
Re: Welke familie klapper moet ik kopen?
« Reactie #1 Gepost op: juli 19, 2020, 08:14:23 pm »

Wat wil je? Veel ruimte, of liever compact?
Wat is je budget? Heb je al vouwwagens gezien die je aanspreken?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

Responder

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 9
  • Merk Vouwwagen: Combi-Camp Flexi TT
  • Beter laat dan te laat.
Re: Welke familie klapper moet ik kopen?
« Reactie #2 Gepost op: juli 19, 2020, 08:18:09 pm »

We kijken naar de volgende zaken;
1) snel door papa op te zetten
2) veiligheid op de weg
3) kinderen niet in een aanritshoekje
4) leuke keuken
5) degelijke kwaliteit
6) < 12000 / 13000
7) lekker groot bed en goede stahoogte voor 2meter papa
8) redelijke bagageruimte
9) met de dag een wens erbij want we zijn nieuw in klapperland
Gelogd
Beginnend klapper 😎

Responder

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 9
  • Merk Vouwwagen: Combi-Camp Flexi TT
  • Beter laat dan te laat.
Re: Welke familie klapper moet ik kopen?
« Reactie #3 Gepost op: juli 19, 2020, 08:22:08 pm »

We hoppen in gedachten van Malawi naar Kavango naar Campwerk nu als nieuwe topper.
Maar alleen Malawi echt gezien.
Enige echte nadeel v Campwerk wat we zien is het tentdoek. Geen idee of dat minder is dan t katoen van de andere genoemde merken.
Gelogd
Beginnend klapper 😎

jodegroot

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 23
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Neptune
Re: Welke familie klapper moet ik kopen?
« Reactie #4 Gepost op: juli 19, 2020, 08:29:49 pm »

We hoppen in gedachten van Malawi naar Kavango naar Campwerk nu als nieuwe topper.
Maar alleen Malawi echt gezien.
Enige echte nadeel v Campwerk wat we zien is het tentdoek. Geen idee of dat minder is dan t katoen van de andere genoemde merken.
Campwerk heb ik nooit “live” gezien, helaas.

Wij hebben in april een Cabanon Neptune gekocht.
Heel blij mee! De wagen heeft een hele grote voortent, wat met 3 kinderen (6, 4 en 2 jaar) en vakanties in NL (regen!) echt superfijn is. Ook de stahoogte is fijn. Wij zijn allebei 1.84m., dus iets minder lang dan jij, maar jij zou er ook prima kunnen lopen!
Het is een ‘dubbelklapper’, met aan elke kant een tweepersoons bed. De kinderen slapen nu nog samen in een van deze bedden, maar kunnen als ze groter worden in 1 van de 2 ondertentjes.

De onze was tweedehands, maar als we een nieuwe wagen zouden kopen zouden we ook weer voor Cabanon gaan. Tenzij we ergens een zak geld vinden, dan wordt het een Holtkamper :)3526]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

Urgje

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 846
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Mercury 2011
Re: Welke familie klapper moet ik kopen?
« Reactie #5 Gepost op: juli 19, 2020, 09:16:57 pm »

Hi. Wat leuk dat jullie gaan klappen, krijg je zeker geen spijt van! Als je de kinderen niet in een aanritshoekje wil, hoe kom je dan aan deze shortlist? Zowel de Malawi als de Cocoon zul je iets aan moeten ritsen voor de kids
Gelogd

Responder

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 9
  • Merk Vouwwagen: Combi-Camp Flexi TT
  • Beter laat dan te laat.
Re: Welke familie klapper moet ik kopen?
« Reactie #6 Gepost op: juli 19, 2020, 09:20:00 pm »

Hoi Urgje,

je hebt helemaal gelijk. Dat is voor ons dan ook een minpunt voor die klappers.
Maar niet doorslaggevend minpunt. Meer een voorkeur.
Gelogd
Beginnend klapper 😎

g11ling

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 565
  • Merk Vouwwagen: Campooz Fat Freddy II met Ugly Betty
Re: Welke familie klapper moet ik kopen?
« Reactie #7 Gepost op: juli 19, 2020, 09:27:38 pm »

Misschien helpt deze keuzehulp een beetje om een beter beeld te krijgen wat je belangrijk vindt?
Gelogd
Ik klap, jij klapt, wij klappen

Vazal

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 91
  • Merk Vouwwagen: Camplet Classic 2014 (2020), Camplet Royal 1998 (2015-2019) Koepeltent (2007-2014)
Re: Welke familie klapper moet ik kopen?
« Reactie #8 Gepost op: juli 20, 2020, 08:58:00 am »

Misschien kun je beter eerst een vouwwagen huren die in de buurt komt van je wensen, voordat je 11000/13000 euro uitgeeft en erachter komt dat het toch niet helemaal is wat je wil.
Gelogd

xray

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 638
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee GL 2016
Re: Welke familie klapper moet ik kopen?
« Reactie #9 Gepost op: juli 20, 2020, 09:31:12 am »

Bij dealers gaan kijken om een gevoel te krijgen van de wagens.
Waarom geen aanrits tent? Dan kunnen de kinderen apart. Of verwacht je dat ze samen of buiten in een tentje gaan? 2 meter is wel een dingetje met de bedden denk ik. Wij hebben een Odyssee sinds 3 jaar staat snel genoeg. Meeste tijd zit in de spullen die je meeneemt. Maar er zijn snellere wagens.
Die van ons zijn nu 9 en 5 en liggen nog in de wagen en in de aanrits tent. Die van 9 hoeft geen eigen tent, gisteren nog over gehad op de camping. Maar zo'n bijzet tentje is kleiner dan haar eigen 2 persoons bed in de vw papa  :H
Gelogd

Stiebe

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 176
  • Merk Vouwwagen: Campooz Lazy Jack Camping/Trekking
Re: Welke familie klapper moet ik kopen?
« Reactie #10 Gepost op: juli 20, 2020, 09:45:07 am »

Wij zijn overgestapt van een Malawi 2.0 naar een CampooZ Lazy Jack.
Deze staat aanzienlijk sneller als een Malawi, heeft een groter bed van 175x200cm, en een enorme bagageruimte van 1,5m3. Ook vonden wij hem veel mooier, maar dat is uiteraard persoonlijk ;-)

Ik zou gewoon eens bij de grotere vouwwagenzaken gaan kijken. Die hebben meerdere merken uitgeklapt staan waardoor je goed kan vergelijken omdat je het gelijk kan zien...
Gelogd
Begonnen met een klein tentje, toen een bungalowtent, vervolgens een Tago Super Comfort, even afgedwaald naar een Adria 435PH, daarna een nieuwe Cabanon Malawi 2.0, en op dit moment een nieuwe Campooz Lazy Jack 2020 Camping/Trekking.

g11ling

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 565
  • Merk Vouwwagen: Campooz Fat Freddy II met Ugly Betty
Re: Welke familie klapper moet ik kopen?
« Reactie #11 Gepost op: juli 20, 2020, 10:07:03 am »

Bed van Campooz is 175x220m!!!

1 van de grootste bedden op de klappermarkt, net als de Campwerk trouwens. Ik dacht dat de Aart Kok Livingstone ook de mogelijkheid had om het bed te vergroten maar daar is het een optie waar je extra voor moet betalen.

Voor ons viel Holtkamper meteen af met die bedden van 140. Ik vind dat echt veel te klein voor het bedrag wat je voor zo'n wagen neerlegt. Ook al vind ik mijn man lief, ik wil (zeker als het warm is!) meer ruimte in mn bed.
En wat betreft aanritstentje...  Als je dat niet wil, dan kom je eigenlijk automatisch uit bij dubbelklappers, ofwel het type treinzit (met het gangpad in het midden) of de dubbelklapper (123-systeem type) waarbij de bedden gescheiden worden door tentdoek. De voortent zit dan 'vast' aan het slaapgedeelte. Snel op te zetten, maar sommigen vinden het direct naast hun kinderen slapen een minpunt... ook dat is persoonlijk.

Als je het aanritsverhaal even laat voor wat het is, zijn er zo veel meer opties. Persoonlijk vind ik de aanrits varianten juist een enorme uitkomst. kinderen liggen onder hetzelfde dak, maar toch in hun eigen tentje. Bij enkele varianten kan je de aanritstent ook als zelfstandig tentje plaatsen, heel fijn als je kinderen ouder worden. Holtkamper heeft die optie (adventure tent) en Campooz ook (Ugly Betty). De Lazy Jack van die laatste heeft trouwens een aparte volwaardige slaapkabine die je eventueel kán verwijderen (maar die sommigen gewoon als inloopkast bombarderen).

Kortom, er is een hoop te koop, maar het helpt als je voor jezelf bedankt waarom je iets wel of niet handig vindt. En soms is iets bij nader inzien toch handiger of minder storend dan je dacht.

Gelogd
Ik klap, jij klapt, wij klappen

par

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 475
  • Merk Vouwwagen: Bürstner Premio 450 TS (o wacht dat is een caravan...)
Re: Welke familie klapper moet ik kopen?
« Reactie #12 Gepost op: juli 20, 2020, 10:29:53 am »

Wij hebben ook een papa van 2 meter en hebben al sinds najaar 2013 een combicamp flexi comfort. Daar is een bedverlenger bij te krijgen, we hebben dat echter nooit gedaan, omdat de slaapcabine flexibel genoeg was. De flexi staat als basis tent snel, omdat je de voortent direct mee uitklapt.
De voortent is ook hoog genoeg en voelt ook voor mijn man goed aan. Onze dochter heeft de eerste jaren in de ondertent gespeeld, ideaal bij slecht weer.
Ik raad je aan om vooral vouwwagens te gaan kijken en ervaren. Wij blijven nog steeds telkens naar nieuwe vouwwagens kijken (gewoon voor de lol) en mijn man vindt bijvoorbeeld de Campooz veel te laag ondanks het grote bed. Het zijn echter allemaal persoonlijke gevoelens en meningen. En alleen door zelf in de tent te gaan staan, zitten en liggen weet je wat bij je past. Wij hadden een hele lijst met punten en De flexi voldeed aan bijna geen enkele, maar hij voelde perfect. En nu na bijna 7 jaar kamperen met de flexi zijn we er nog steeds blij mee.
Gelogd

stieven.struyf

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 82
  • Merk Vouwwagen: none yet
    • /
Re: Welke familie klapper moet ik kopen?
« Reactie #13 Gepost op: juli 20, 2020, 11:11:59 am »

Hoi Urgje,

je hebt helemaal gelijk. Dat is voor ons dan ook een minpunt voor die klappers.
Maar niet doorslaggevend minpunt. Meer een voorkeur.
Wat vinden de kinderen van het slapen in een aanritstent?
Wij hebben nu een dubbelklapper en zijn de helft van de tijd zonder kinderen op pad. ik heb al een ballonnetje opgelaten voor een snelklapper maar de kinderen hebben hun veto al gesteld.
Ze vinden het "echte" bed zalig en willen niet op de grond liggen en een los tentje zien ze dan ook niet zitten. (Zijn nochtans al 12 en 14)

Verstuurd vanaf mijn Nokia 8.1 met Tapatalk

Gelogd

Rijksen

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 559
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive
Re: Welke familie klapper moet ik kopen?
« Reactie #14 Gepost op: juli 20, 2020, 11:49:05 am »

Wat vinden de kinderen van het slapen in een aanritstent?
Wij hebben nu een dubbelklapper en zijn de helft van de tijd zonder kinderen op pad. ik heb al een ballonnetje opgelaten voor een snelklapper maar de kinderen hebben hun veto al gesteld.
Ze vinden het "echte" bed zalig en willen niet op de grond liggen en een los tentje zien ze dan ook niet zitten. (Zijn nochtans al 12 en 14)

Verstuurd vanaf mijn Nokia 8.1 met Tapatalk

Zo zie je maar weer hoe persoonlijk dit is. Wij zijn vorig jaar overgestapt op een VW en hebben bewust voor een snelklapper gekozen met maar 1 bed. (De Aart Kok Livingstone GD). De jongste is 5 jaar dus twijfelde we ook nog even voor een aanritstent. Dochter van 11 sliep al in eigen tentje en toekomst was dat zoon dat ook ging doen. Hij wou zelf de stap dit jaar al maken en dat hebben we geprobeerd en dat ging prima. Als je de kinderen in de wagen wil houden dan is een dubbelklapper prima, als je dit niet zeker weet zou ik snelklapper nemen met aanritstent dan ben je flexibel.

Ga vooral kijken en lijstjes maken van plus en minpunten. Je gaat hier veel info vinden maar uiteindelijk is het jullie persoonlijke keuze en die maak je soms ook een deel op gevoel, welke wagen past bij je, voelt lekker, spreekt je aan etc etc.
Gelogd
Pagina's: 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal