Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Cocoon, Campooz of Aart Kok?  (gelezen 5140 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

frankdrim

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 51
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon 2021 zonder keuken
Cocoon, Campooz of Aart Kok?
« Gepost op: december 27, 2020, 06:15:03 pm »

Onze Holtkamper Cocoon 2003 is nog prima, maar we zijn toe aan een hele nieuwe vouwwagen.
We zijn zeker geïnteresseerd in de nieuwe Holtkamper Cocoon omdat we al meerdere Holtkampers gehad hebben, maar de nieuwe Cocoon is  helaas nog niet te bekijken in Utrecht. Het lijkt erop dat de Cocoon ook niet meer geleverd kan worden voor de zomer.

Onze wensenlijst is:
Groter bed dan onze Cocoon (nu 200x140)
Geschikt voor 2 personen, als de kinderen langskomen slapen ze toch in een eigen tentje.
Net zo snel op te zetten als onze Cocoon omdat we nooit lang op een camping blijven.
We hebben geen keuken nodig.
Mogelijkheid om een vaste fietsendrager voor 2 fietsen op de dissel te monteren.
Mogelijkheid om zonder opzetten bij de bagage te kunnen.
Zelfde of grotere binnenruimte dan onze Cocoon (ca 2 x 3,20), omdat we in het voor- en naseizoen weekendjes weg willen en het dan te koud is om de hele avond buiten te zitten.

Dus hebben de de Campooz Lazy Jack Trekking en de Aart Kok Livingstone River Camp goed bekeken, maar we zijn nog niet overtuigd omdat het opzetten, zeker bij de Aart Kok, toch wel wat meer werk lijkt. De Lazy Jack lijkt wel erg veel ruimte in te nemen, dit kan lastig zijn op Italiaanse campings met kleine plaatsen.
Voordeel van de Lazy Jack is wel de lagere nieuwprijs.

Wat is nu verstandig? Nog een jaar wachten tot de Cocoon goed leverbaar is (mogelijk dan ook weer duurder..) of een Lazy Jack of een Aart Kok Livingstone River Camp kopen?

Frank.
Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.786
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Cocoon, Campooz of Aart Kok?
« Reactie #1 Gepost op: december 27, 2020, 06:49:05 pm »

En een Holtkamper Aero Wind®Force?
« Laatst bewerkt op: december 27, 2020, 06:51:58 pm door Hemertje »
Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.786
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Cocoon, Campooz of Aart Kok?
« Reactie #2 Gepost op: december 27, 2020, 06:51:41 pm »

Of de Holtkamper Nano?
Gelogd

OhPeeCee

  • Ik ben te jong om me oud te voelen
  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.203
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon Aero
Re: Cocoon, Campooz of Aart Kok?
« Reactie #3 Gepost op: december 27, 2020, 07:32:55 pm »

Geduld hebben.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Gelogd

Zeldenrust

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 226
Re: Cocoon, Campooz of Aart Kok?
« Reactie #4 Gepost op: december 28, 2020, 01:01:52 pm »

Wij van WC eend adviseren de RiverCamp.... :)4] vanwege het tent-like uiterlijk.
Gelogd
Zambezi River Camp Cross-road 2016

Rijksen

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 559
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive
Re: Cocoon, Campooz of Aart Kok?
« Reactie #5 Gepost op: december 28, 2020, 01:27:11 pm »

Als het snelle opzetten belangrijk is dan bij je vertrouwde Holtkamper blijven en en extra kosten op de koop toe nemen. Volgens mij is er geen snellere. Zelf een Aart Kok Livingstone, vind het opzetten hier ook nog snel mee gaan en heeft verder alles wat een Holtkamper ook heeft. Deze wc-eend vond De AK ook gewoon mooier en had het extra geld voor de Holtkamper er niet voor over. Keuken van AK is ook mooier en praktischer vinden wij maar dat is voor jou niet belangrijk.

Wij hebben ook naar de Campooz gekeken, concept en uiterlijk zien er mooi uit. Qua kwaliteit en "vernuft" kunnen ze in mijn ogen nog niet tippen aan AK en Holtkamper. Wat mij ook opviel is dat zelfs op een vlakke beursvloer deze nog niet echt "lekker strak" stond.

Gelogd

TitaMeep

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 39
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL MTT
Re: Cocoon, Campooz of Aart Kok?
« Reactie #6 Gepost op: december 28, 2020, 06:41:34 pm »

Wij hadden vorig jaar eenzelfde idee/vraag. We hebben onze Cocoon uit 2014 verkocht en zijn uitgekomen op de Aero Windforce met een kindertent M als extraatje.
Nog even wachten tot maart (en op een paar prikjes :)6]).


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Gelogd

Jeronimo

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 228
  • Merk Vouwwagen: Campooz Lazy Jack Trekking
Re: Cocoon, Campooz of Aart Kok?
« Reactie #7 Gepost op: december 29, 2020, 10:33:26 am »

Als supersnel opzetten een must is dan is de Lazy Jack niet de beste keuze en kan je beter bij Holtkamper blijven. Wij hebben de LJ zelf en vinden het een super fijne wagen maar er zijn wel wat losse stokken en haringen. Je hebt toch wel een uurtje nodig om de boel op te zetten, kan vast sneller maar op vakantie geen zin om te haasten.
Gelogd
Die-hard mooi-weer-kampeerder

OhPeeCee

  • Ik ben te jong om me oud te voelen
  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.203
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon Aero
Re: Cocoon, Campooz of Aart Kok?
« Reactie #8 Gepost op: december 29, 2020, 11:07:48 am »

Bij cocoon aero heb je 10 haringen nodig (2 voor grondzeil voortent en 6 voor de luifel punten. En een horizontale stok om de luifel uit te zetten. Als er geen uitzet stokjes op het frame zitten (daar waar de elastieken op komen om open en dicht te klappen om de voortent te fixeren) dan heb je daar ook nog 2 haringen nodig. Wij zetten de cocoon met 2 personen op , inclusief dekzeil eraf, pootjes uitdraaien en waterpas zetten en stroom aan brengen, in ongeveer 10 minuten
Gelogd

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 897
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: Cocoon, Campooz of Aart Kok?
« Reactie #9 Gepost op: december 29, 2020, 12:14:14 pm »

Het opzetten lijkt me bij geen van deze 3 vouwwagens een probleem. Het afbreken ook niet.
Tuurlijk er zal verschil inzitten maar vaak is dat maar een minuut of 5 hooguit 10. En wil je met luifel, de luifel dicht kunnen maken? En moet dat dan tochtdicht zijn? En dan met of zonder grondzeil?

Hoe flexibel is de luifel/voortent? Wat als het dagen regent? Is de binnenruimte dan groot genoeg of groot genoeg te maken?
Kan je voldoende bagage kwijt in al deze vouwwagens? Kan je fietsen makkelijk meenemen en de vouwwagen nog openklappen als de fietsen er nog op zitten?

Vind je het bezwaarlijk om via een trappetje het bed te moeten bereiken? En wil je in de lengte of in de breedte slapen. Bij dat eerste hoef je niet over elkaar heen te klimmen als er iemand later naar bed gaat, er eerder uit gaat of 's nachts nog even naar de wc moet.

Hoe is het contact met de dealer? Aardige, meedenkende mensen?
Wat is het je waard financieel gezien? En ben je bereid 1/4 of 1/3 meer te betalen voor een product wat maar net iets meer naar wens is? Of steek je dat geld liever in de zak voor andere zaken?

Gelogd

Spiegelbeeld

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 722
  • HK Cocoon, klappen doe je pas onder Lyon
Re: Cocoon, Campooz of Aart Kok?
« Reactie #10 Gepost op: december 29, 2020, 04:00:38 pm »

Soms heb je gewoon zin in wat nieuws....

Leuke en herkenbare wensen hebben jullie, vooral geen behoefte aan keuken  :P

Is een jonge tweedehands Cocoon nog een idee, dan heb je nog steeds het opzetgemak, een HK en kwaliteit. Alleen het bed past niet in jullie wensen.
Gelogd

Mdroog

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 62
  • Merk Vouwwagen: 3Dog Traildog
Cocoon, Campooz of Aart Kok?
« Reactie #11 Gepost op: januari 03, 2021, 07:48:59 pm »

Hoi. Kijk eens (al is het alleen voor de fun) bij Campwerk. Wij hebben zelf een 3DOG maar dat valt nu onder Campwerk. Snel en degelijk, wel wat duurder dan Campooz, misschien geen slechte keuze, is een ruime hoge vw (ben zelf bijna 2mtr). Succes met de leuke speurtocht


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

frankdrim

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 51
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon 2021 zonder keuken
Re: Cocoon, Campooz of Aart Kok?
« Reactie #12 Gepost op: januari 14, 2021, 12:24:12 pm »

Bedankt voor jullie reacties!

We hebben besloten om toch even te wachten tot we de Cocoon in het echt kunnen zien. Weer even gebeld naar Holtkamper, in februari verwachten ze de Cocoon in Utrecht.
Daarna kunnen we een beslissing nemen, ben benieuwd of prijs hetzelfde blijft als nu op de site staat, anders wordt het wel heel veel geld.
Een 2e hands is ook nog steeds een optie maar we willen niet teveel concessies doen aan onze wensenlijst. Ga nu ook marktplaats weer in de gaten houden.

Ik houd jullie op de hoogte!

Frank
Gelogd

frankdrim

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 51
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon 2021 zonder keuken
Re: Cocoon, Campooz of Aart Kok?
« Reactie #13 Gepost op: februari 11, 2021, 04:14:11 pm »

De nieuwe Holtkamper Cocoon model 2021 staat op marktplaats met foto's, op de Holtkamper site staat maar 1 kleine foto.

Lijkt meer op de oudere modellen dan op model 2020. Bed is 210x155 en de luifel is weer gewoon met 3 stokken maar wel wat breder en dieper met bijgeleverde (diagonaal deelbare ?) zijwanden.
 
Van wat ik zie op de foto's komt dit model aardig overeen met onze wensen, mogelijk met nog een kleine uitbouw (kindertent S) erbij voor wat extra ruimte.
Het is mogelijk om een online afspraak te maken om de Cocoon te "bekijken" dus dat gaan we maar doen. Ben benieuwd naar de levertijden.
Gelogd

de Coxies

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 363
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Re: Cocoon, Campooz of Aart Kok?
« Reactie #14 Gepost op: februari 11, 2021, 05:00:03 pm »

Dat is weer een stuk beter qua model. Maar dat is persoonlijk.
Alleen jammer van die rechte zijwanden.
Als die schuine punt nu anders zou lopen vindt ik het optisch mooier.
Maar iedereen zijn wensen en smaak:)2]
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal