Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: zoekt vouwwagen voor 2 lange mensen en 2 kids in liefst aparte slaapcabines  (gelezen 4975 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

nan

  • Gast
zoekt vouwwagen voor 2 lange mensen en 2 kids in liefst aparte slaapcabines
« Gepost op: februari 16, 2021, 12:28:59 pm »

hallo vouwwagen fans!

Ik ben mij aan het orienteren op het gebied van vouwwagens en weet niet waar ik moet beginnen, dus ik dacht: hier zitten de kenners! Ik heb al een beetje rond gezocht, ik kampeerde als kind in een de Waard tent (vergrote zilvermeeuw, prachtig ding) en die had 2 losse slaapcabines links en rechts van de 'master bedroom' Zijn er ook vouwwagens waarbij de kinderen (nu 3 en 6) los van elkaar kunnen slapen? plus tips voor lange mensen ook welkom (1:86 en 2:00 zijn we) alvast dank voor jullie hulp! groeten Nan
Gelogd

superkoe32

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.413
  • Merk Vouwwagen: CCC Xclusive 2021
  • ** Pluk de dag! **
Re: zoekt vouwwagen voor 2 lange mensen en 2 kids in liefst aparte slaapcabines
« Reactie #1 Gepost op: februari 16, 2021, 01:21:16 pm »

Goede vraag..
De Cabanons hebben wel lange bedden maar 2x2 slaap cabines. Je kinderen liggen dan zeg maar in hetzelfde bed zonder tussendoek.
De Combi Camp Country kun je verkrijgen met verlengd bed en tussendoek maar dan creëer je dus 2 slaap cabines in plaats van 3.
Gelogd

broodink

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 51
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2.0
Re: zoekt vouwwagen voor 2 lange mensen en 2 kids in liefst aparte slaapcabines
« Reactie #2 Gepost op: februari 16, 2021, 02:15:33 pm »

Je zou kunnen kijken naar een smitveld. Uiterlijk van een de waard met inderdaad 2 slaapcabines aan beide zijdes van de master bedroom. Zijn ook met verlengd bed te leveren.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.965
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: zoekt vouwwagen voor 2 lange mensen en 2 kids in liefst aparte slaapcabines
« Reactie #3 Gepost op: februari 16, 2021, 02:23:31 pm »

Ik ben 1,94 en had de trigano odyssee waar ik zonder problemen kon liggen.
Ook in de kyte en aero heb ik genoeg ruimte.
Cabanon heeft ook grote bedden.
Met al die wagens is er ook genoeg ruimte voor kinderen.
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

broodink

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 51
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2.0
Re: zoekt vouwwagen voor 2 lange mensen en 2 kids in liefst aparte slaapcabines
« Reactie #4 Gepost op: februari 16, 2021, 02:27:08 pm »

Wij hebben inderdaad de Odyssee 2.0 gekocht. En ben zelf 1.93 en is lang zat. En hebben dan een gastencabine, een ondertent en een tweepersoonsbed voor de kinderen. Kunnen ze zelf kiezen waar ze willen slapen.


VW: Odyssee GL 2.0 2021
Gelogd

ArnoldusWH

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 306
  • Merk Vouwwagen: CampooZ Fat Freddy II, 2018
  • My klapper is my castle
Re: zoekt vouwwagen voor 2 lange mensen en 2 kids in liefst aparte slaapcabines
« Reactie #5 Gepost op: februari 16, 2021, 07:15:36 pm »

Hoi Nan,

Ik heb een Fat Freddy van het merk CampooZ, mijn bed is 2.20 meter lang en 1.75 meter breed.
Er is een losse bijzettent bij te kopen die je los een aangeritst aan de vouwwagen kan gebruiken.
Je kan ook kiezen voor een Lazy Jack, daar zit een extra slaapcabine 'aan vast' en de binnentent is wat groter.

Veel plezier met je zoektocht en succes met het kiezen ... !
Gelogd

LarsNL

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 330
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone Gamedrive Classic (2021)
Re: zoekt vouwwagen voor 2 lange mensen en 2 kids in liefst aparte slaapcabines
« Reactie #6 Gepost op: februari 16, 2021, 08:02:25 pm »

Zat keus volgens mij :)

Aart kok met verlengt bed (livingstone, kariba, kavango) Bij de livingstone 1 links en 1 achter in bed. Of bij de andere 1 onder 1 op de loungebank ...

Gelogd

par

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 475
  • Merk Vouwwagen: Bürstner Premio 450 TS (o wacht dat is een caravan...)
Re: zoekt vouwwagen voor 2 lange mensen en 2 kids in liefst aparte slaapcabines
« Reactie #7 Gepost op: februari 16, 2021, 08:45:17 pm »

Ik ben 2 meter en wij hebben een combicamp flexi. Het bed is te verlengen, maar ik heb het niet nodig. Er zijn twee slaapcabines en een ondertent waar ook een slaapplek gecreëerd kan worden. Onze tip kijk ook naar de stahoogte bij de vouwwagens. Ikzelf vond de campooz erg laag (vooral naar binnen gaan)en bij boogtenten heb ik weinig loopruimte. Ooit in een Aart kok Tundra (boogtent) gestaan wat een grote tent was, maar ik kon zelfs niet bij het keukenblokje komen zonder te bukken.   
Gelogd

Kookaburra

  • Kouwe Klappert
  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 357
Re: zoekt vouwwagen voor 2 lange mensen en 2 kids in liefst aparte slaapcabines
« Reactie #8 Gepost op: februari 17, 2021, 05:07:42 am »

De hoofd-slaapcabine van een Smitveld Ruebist is ca 2.40m lang en 1.40m breed. Aan beide zijden daarvan is een slaapcabine voor kinderen mogelijk. Ik ben zelf 1.90m en hoef niet te bukken onder de boogluifel en tent. Gebruik je de voorwand dan moet je wel bukken.
Gelogd
Smitveld Ruebist Elegance 2015-2021
Kip Shelter Plus heden

Tessabrenninkmeijer

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 64
  • Merk Vouwwagen: CampooZ Lazy Jack
Re: zoekt vouwwagen voor 2 lange mensen en 2 kids in liefst aparte slaapcabines
« Reactie #9 Gepost op: februari 17, 2021, 08:57:07 am »

Mijn man 1,95 meter en ik 1,90 meter met onze dochter lisa en zoon Joep zijn heel blij met de malawi 2.0. Ik lees dat het voor lange mensen lastig is dat hij rond is. Daar hebben wij helemaal geen last van. Wij vinden hem hoog zat. Het bed van de royale deluxe maakt ook het slapen comfortabel en ruim. Geen geplak tegen elkaar aan als het warm is. Een bang/wakker kind kan er even bij als het nodig is en genoeg ruimte bin de voeten. Wij lange mensen willen niets anders meer.
Gelogd

metalpe

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 802
Re: zoekt vouwwagen voor 2 lange mensen en 2 kids in liefst aparte slaapcabines
« Reactie #10 Gepost op: februari 18, 2021, 08:35:29 am »

Zelf 191. Ik slaap goed in de odyssee, al denk ik dat ik toch ongeveer de achterkant van het bed raak.

Hiervoor had ik een cabanon mercury. Daarvan is bijna de hele luifel onbruikbaar voor grote mensen. Koken, leven en wandelen moet je daar gebukt doen. Zeker een afrader.

Verstuurd vanaf mijn motorola one hyper met Tapatalk

Gelogd

Rijksen

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 559
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive
Re: zoekt vouwwagen voor 2 lange mensen en 2 kids in liefst aparte slaapcabines
« Reactie #11 Gepost op: februari 18, 2021, 10:10:34 am »

Wij hebben de de Aart Kok Livingstone en die slaapt met mijn 1,95 prima in het standaard bed. Is niet super ruim qua lengte maar voor mij geen probleem. Je kan ook een versie krijgen met een verlengd bed wat zeker past. Heeft het nadeel van een extra stuk bed wat je op moet bergen en minder leefruimte in de voortent. De Livingstone is uit te breiden met extra slaaptenten voor de kinderen. Wij hebben speciaal gezocht naar een wagen waar je keuze hebt in het aantal slaapplaatsen. Onze kinderen (5 en12) slapen al in een eigen tent en wij hebben dus geen extra slaaptenten. Was vorig jaar de eerste keer even spannend met de jongste maar die vind het prima in een eigen tent. De slaaptent was een optie dus die konden we altijd nog kopen. Bij overnachtingscampings of het laatste nachtje slapen de kids in de voortent en dat gaat prima.

Gelogd

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re: zoekt vouwwagen voor 2 lange mensen en 2 kids in liefst aparte slaapcabines
« Reactie #12 Gepost op: februari 18, 2021, 10:38:11 am »

Onze ervaring is dat de Cabanon Columbia heel goed te doen is voor lange mensen! Bedden lang zat en ik moest met mijn 1.75 op een krukje gaan staan om bij het dak te kunnen.

Nu een Aart Kok Livingstone met het gewone bed, das wel ff wennen want een stuk kleiner dan de Cabanon maar goed te doen hoor. We hebben een achtertent voor de jongste (11) de andere 2 kids hebben eigen tentjes. Bij een enkele overnachting slaapt de jongste in de basis tent.
Gelogd
Every day is a gift, not a given right....

de Coxies

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 363
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Re: zoekt vouwwagen voor 2 lange mensen en 2 kids in liefst aparte slaapcabines
« Reactie #13 Gepost op: februari 18, 2021, 01:41:02 pm »

Wij hebben de de Aart Kok Livingstone en die slaapt met mijn 1,95 prima in het standaard bed. Is niet super ruim qua lengte maar voor mij geen probleem. Je kan ook een versie krijgen met een verlengd bed wat zeker past. Heeft het nadeel van een extra stuk bed wat je op moet bergen en minder leefruimte in de voortent. De Livingstone is uit te breiden met extra slaaptenten voor de kinderen. Wij hebben speciaal gezocht naar een wagen waar je keuze hebt in het aantal slaapplaatsen. Onze kinderen (5 en12) slapen al in een eigen tent en wij hebben dus geen extra slaaptenten. Was vorig jaar de eerste keer even spannend met de jongste maar die vind het prima in een eigen tent. De slaaptent was een optie dus die konden we altijd nog kopen. Bij overnachtingscampings of het laatste nachtje slapen de kids in de voortent en dat gaat prima.
Hier sluit ik me bij aan. Bedenk dat het bed geen dichte achterkant en hoofdeinde heeft. Denk dat je daardoor niet snel als te krap ervaart.
Wij hebben om oa dezelfde reden de livingstone gekozen. Slaaptent eraan als nodig. Maar eraf en blijft thuis nu de kids los slapen en zelf bijna niet meer meegaan.
Voor 1 of 2 dgn kunnen ze in de basisbinnentent slapen (de zijtent zeg maar).
Gelogd

Jootje1710

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.350
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone Game Drive 2018
  • Je bent gek op klappen of niet!!
Re: zoekt vouwwagen voor 2 lange mensen en 2 kids in liefst aparte slaapcabines
« Reactie #14 Gepost op: februari 19, 2021, 07:54:14 pm »

Wij hebben de Aart Kok Livingstone met het XL bed, niet omdat we zo lang zijn, maar om niet over elkaar te hoeven klimmen als een van beiden ‘s nachts naar de wc moet. De achtertent wordt gebruikt door onze jongste dochter van 18 jaar, zij vindt het heel fijn slapen hier. Mocht haar oudere broer of zus meegaan, onder het XL bed past precies een matras.

Succes met jullie keuze  :J
Gelogd
Antoon & Jolande van Harselaar met de kids (Steven, Emmy en Fleur), Aart Kok Livingstone Game Drive 2018 :-)
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal