Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 »   Omlaag

Auteur Topic: 2022 Country het geld waard?  (gelezen 16327 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kevin2

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 83
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee GL 2.2
2022 Country het geld waard?
« Gepost op: augustus 05, 2021, 03:16:26 pm »

Hallo,

Ten eerste iedereen bedankt voor de schat aan info op dit fantastische forum. Sinds kort zijn we ons aan het oriënteren op een vouwwagen en alle topics hier hebben al enorm geholpen om een idee te krijgen van de markt.

Doordat we naast onze oudste van 1,5 nu ook een tweeling hebben, zijn we aan het kijken hoe we nog praktisch kunnen kamperen. Bagage is zonder kamperen al een probleem, maar we willen nog wel in een tent. Dan komt de vouwwagen dus in zicht.

Nu ben ik erg gecharmeerd van de CCC met gastencabine, maar de tweedehands markt is totaal oververhit (8000 euro voor een 10 jaar oude CCC ::) ) en zie ik tot mijn verbazing dat een nieuwe Xclusive de afgelopen weken  met 1700 euro in prijs is gestegen! Nu kost deze bijna 16400 euro. Hij was al niet goedkoop maar zo wordt het verschil met de concurrentie wel erg groot.

Mijn vraag is dus: vind je een nieuwe CCC z’n geld nog waard?

(En eventueel ook nog een tweede vraag: wat is een alternatief welke ook mooi afgewerkt is, een handige keuken heeft, en niet twee bedden direct naast elkaar? Een Trigano Itinea misschien? Of is dat vloeken in de kerk?)
« Laatst bewerkt op: augustus 05, 2021, 03:35:34 pm door Kevin2 »
Gelogd

Jon

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.560
Re: 2022 Country het geld waard?
« Reactie #1 Gepost op: augustus 05, 2021, 03:30:28 pm »

Je kunt je ook afvragen of de andere merken hun geld waard zijn. Stap eens binnen in Boxtel en bekijk wat je zoal hebt binnen je budget.
Gelogd
Combi Camp Country 2016, daarna de Waard Kuifmees, nu even niets.

Kevin2

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 83
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee GL 2.2
Re: 2022 Country het geld waard?
« Reactie #2 Gepost op: augustus 05, 2021, 03:34:46 pm »

Helemaal mee eens. En gaan we zeker ook doen. Ik ben vooral benieuwd hoe andere mensen hier tegenaan kijken.
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.173
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: 2022 Country het geld waard?
« Reactie #3 Gepost op: augustus 05, 2021, 04:06:21 pm »

Tja daar zit iedereen mee.
Ik kijk wel eens naar een nieuwe Holtkamper.
Die hebben een prijs berijkt dat ik het er niet meer voor over heb.
Kom op het blijft een tent op wielen.
En 2hands al bijna net zo.
Vandaar dat onze Cocoon dit jaar nog niet vervangen is.
En kan ik wachten tot er iets voorbij komt wat me wel aanstaat.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

winnieandbuzz

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 241
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country Xclusive 2021
Re: 2022 Country het geld waard?
« Reactie #4 Gepost op: augustus 05, 2021, 04:40:16 pm »

Tsja, is een rolls royce zijn geld waard? Het is maar hoe je het bekijkt. Een Fiat Panda brengt je ook van A naar B. Wij hadden een Odyssee en wilden een vouwwagen met vaste keuken en zijn uitgekomen op de CCCX. Veel geld maar wij vinden het het waard en de portemonnee kon het trekken. Mijn advies, voor wat het waard is, maak een lijstje met vereisten, bepaal budget en bekijk dan wat je daar nieuw en tweedehands voor kunt krijgen. 8000 euro voor een oudere vouwwagen lijkt veel geld maar is altijd nog goedkoper dan een nieuwe en brengt je ongeveer hetzelfde genot (denk ik) mits de staat maar goed is
Gelogd

Paulus

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 110
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi 2.0
Re: 2022 Country het geld waard?
« Reactie #5 Gepost op: augustus 05, 2021, 04:46:57 pm »

8000  heb je nieuwe cabanon voor ongeveer
Gelogd

sammyvannorel

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 418
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Monaco
Re: 2022 Country het geld waard?
« Reactie #6 Gepost op: augustus 05, 2021, 06:43:44 pm »

Hoppa een nieuw ‘wij van wc-eend-topic...’ maar zonder gekheid, ik zou een lijst gaan maken met musthaves, likehaves, en dont havens. Dit kan ook aan de hand van een paar keer kijken in Boxtel en of Schijndel. Dan kom je er snel genoeg achter wat je handig lijkt. En soms zit het in de kleine dingen: wij hebben een Monaco van 2019: zonder easy pack dus, dat had mij wel een like have geleken als ik nu een nieuwe koop, tot ik er net achter kom dat je dan als hij eenmaal op de camping staat je niet meer in de bankjes kunt: nou geef mij dan maar ff dat kwartiertje open klappen op de dam thuis.

En zo zijn er meer dingen die je kunt afwegen, verkas je elke twee dagen of gooi je je hebben en houwen drie weken in het zonnige zuiden?
Hoeveel bedden wil je van de grond: 2, 4, 6?
Ga je alleen naar het zuiden of sta je ook wel op Texel (grote luifel versus grote voortent wenselijk)

Bij dont have: wil je er een netto jaarsalaris tegen aan gooien?
Gelogd
Kamperen: een fortuin uitgeven om als oermens te leven

n.jansen

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 28
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country Xclusive
Re: 2022 Country het geld waard?
« Reactie #7 Gepost op: augustus 05, 2021, 07:53:23 pm »

Wat ons heel erg geholpen heeft was het eerst huren van de vouwwagen die we op het oog hadden. Zo kwamen we er tijdens het huren achter dat er toch een paar, voor ons, grote minnen waren en hebben we op basis daarvan uiteindelijk een andere keuze gemaakt.
Je kunt via verschillende wegen een combi camp huren om uit te proberen. Wellicht dat je dan gefundeerder kunt beslissen of je het de prijs wel of niet waard vindt.
Gelogd

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: 2022 Country het geld waard?
« Reactie #8 Gepost op: augustus 05, 2021, 09:03:03 pm »

Ligt er natuurlijk ook aan wat je er aan uit wil geven. Zo wie zo worden alle vouwwagens erg duur zie ik.

Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk

Gelogd

Kevin2

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 83
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee GL 2.2
Re: 2022 Country het geld waard?
« Reactie #9 Gepost op: augustus 05, 2021, 09:20:19 pm »

Bedankt voor alle bijdragen. De opmerking “kom op het blijft een tent op wielen” was ook mijn eerste idee. Ik denk dat het inderdaad een goed idee is om eerst een wagen te proberen. Maar 550 euro per week is dan ook weer zo heftig dat ik me afvraag ik die 1650 euro niet beter in de aanschaf kan steken :O .

We willen er wel mee kunnen rondtrekken, 4 a 5 campings in 3 weken. En snel kunnen uitklappen voor een overnachting onderweg lijkt me ook heel handig. Aan de andere kant is een familiekamer in een hotel ook geen probleem.

De consensus is wel duidelijk: een CCCX is z’n geld waard als je er zelf blij van wordt en je het je kan en wil veroorloven.

Voordeel is dat ze blijkbaar ontzettend waardevast zijn. Ik denk dat we in de herfst eens uitgebreid gaan rondkijken maar ik sluit niet uit dat de 1700 euro prijsstijging de (vrij forse) druppel was…
Gelogd

Rinusdevos

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 49
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2018
Re: 2022 Country het geld waard?
« Reactie #10 Gepost op: augustus 05, 2021, 10:08:08 pm »

Met mijn nadere vakantie struin ik ook weer wat meer op de vakantiefora en andere vakantiesites rond. Zo kwam ik ook weer bij cc site uit, die nieuwe keuken vind ik wel mooi. Ik heb toen ook weer 's de prijslijst bekeken. Er is wel een flinke stap gemaakt in de prijs. Begin 2018 hebben wij rond de 16k betaalt (iets daarboven volgens mij); cccx, gastencabine, kuipzeil, boogluifel en electra. Nu kost die combinatie rond iets onder de 19k.
Tsja... groter verschil dan de inflatie. Ik geloof wel dat de prijs die wij betaalt hebben 2-3 jaar niet veranderd was, wat het tijdvak was weet ik niet precies (in ieder geval de kalenderjaren '17 en '18).
Ik zou in ieder geval willen weten of andere merken vergelijkbaar meestijgen in prijs. De kwaliteit is namelijk niet verbeterd, volgens mij.

Overigens, als ik op dit moment in de dezelfde situatie zat als in begin 2018 had alsnog deze vouwwagen gekocht. Ik kampeer graag en probeer 3x per jaar op pad te gaan met de vouwwagen.
« Laatst bewerkt op: augustus 05, 2021, 10:09:47 pm door Rinusdevos »
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.173
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: 2022 Country het geld waard?
« Reactie #11 Gepost op: augustus 05, 2021, 10:16:55 pm »

Ja hoor Holtkamper is ook weer erg veel gestegen in prijs.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

muis

  • Gast
Re: 2022 Country het geld waard?
« Reactie #12 Gepost op: augustus 05, 2021, 10:36:41 pm »

Ik hoor van verschillende kanten dat de 2022 prijzen flink omhoog gaan van bijna alle merken, sommige nu al,  sommige in september. Dat laatste ligt aan de verschillende dealers en of ze de 2021 modellen nog hebben.

Met de prijsstijging van grondstoffen is dit ook niet heel vreemd denk ik maar kan wel gevolgen hebben voor mensen of ze de meerprijs ook willen/ kunnen  betalen
« Laatst bewerkt op: augustus 05, 2021, 10:39:32 pm door muis »
Gelogd

muis

  • Gast
Re: 2022 Country het geld waard?
« Reactie #13 Gepost op: augustus 05, 2021, 10:42:15 pm »

Met mijn nadere vakantie struin ik ook weer wat meer op de vakantiefora en andere vakantiesites rond. Zo kwam ik ook weer bij cc site uit, die nieuwe keuken vind ik wel mooi. Ik heb toen ook weer 's de prijslijst bekeken. Er is wel een flinke stap gemaakt in de prijs. Begin 2018 hebben wij rond de 16k betaalt (iets daarboven volgens mij); cccx, gastencabine, kuipzeil, boogluifel en electra. Nu kost die combinatie rond iets onder de 19k.
Tsja... groter verschil dan de inflatie. Ik geloof wel dat de prijs die wij betaalt hebben 2-3 jaar niet veranderd was, wat het tijdvak was weet ik niet precies (in ieder geval de kalenderjaren '17 en '18).
Ik zou in ieder geval willen weten of andere merken vergelijkbaar meestijgen in prijs. De kwaliteit is namelijk niet verbeterd, volgens mij.

Overigens, als ik op dit moment in de dezelfde situatie zat als in begin 2018 had alsnog deze vouwwagen gekocht. Ik kampeer graag en probeer 3x per jaar op pad te gaan met de vouwwagen.
Ik heb het al gehoord van o.a. Camplet,  Jamet,  Cabanon,  Holtkamper, CombiCamp.  Dan zullen Trigano Raclet en Aart Kok nog wel volgen
Gelogd

Rijksen

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 559
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive
Re: 2022 Country het geld waard?
« Reactie #14 Gepost op: augustus 05, 2021, 11:00:19 pm »

De ccc valt gewoon in het duurdere segment qua vouwwagens. Ik vind dat je dat ook wel merkt aan de kwaliteit en het vernuft waarmee de wagens gemaakt zijn. Is het dat geld waard ?? Ik vind van wel, het zijn vaak ook wagens die bij net gebruik veel restwaarde houden dus neem dat wel mee in je berekening van een “dure” wagen. Feit blijft dat je het wel “even” moet betalen. Of jij het dat waard vind hangt helemaal van je eigen wensen en portemonnee af. Bij de duurdere wagens koop je ook meer een “gevoel” wat niet altijd in geld is uit te drukken.
Gelogd
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal