Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Kantelen Jametic met originele beugels?  (gelezen 4669 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

saabske

  • Gast
Kantelen Jametic met originele beugels?
« Gepost op: april 14, 2009, 12:06:14 pm »

Hallo,

Wie heeft er ervaring met het op zijn kant wegzetten van een Jametic. We hebben net originele beugels gekocht maar krijgen het gevaarte met geen mogelijkheid op zijn zijkant gezet. Wie heeft er een tip?
Gelogd

Richard

  • Gast
Re:Kantelen Jametic met originele beugels?
« Reactie #1 Gepost op: april 14, 2009, 09:45:59 pm »



Heftruckje? :# :# :#


Gelogd

fish

  • Gast
Re:Kantelen Jametic met originele beugels?
« Reactie #2 Gepost op: april 14, 2009, 09:59:27 pm »

Zorg in ieder geval ervoor dat ie leeg is. Met vracht erin is die bijna niet te kantelen.
Gelogd

HarryV

  • Gast
Re:Kantelen Jametic met originele beugels?
« Reactie #3 Gepost op: april 14, 2009, 10:00:50 pm »


Heftruckje? :# :# :#




takels / mammoet misschien  >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:(
Gelogd

fish

  • Gast
Re:Kantelen Jametic met originele beugels?
« Reactie #4 Gepost op: april 14, 2009, 10:06:08 pm »

Even serieus blijven hier.

« Laatst bewerkt op: april 14, 2009, 10:07:47 pm door nel »
Gelogd

HarryV

  • Gast
Re:Kantelen Jametic met originele beugels?
« Reactie #5 Gepost op: april 14, 2009, 10:10:38 pm »

Sorry hoor kon het even niet laten  >:( >:( >:( >:(, heb er zelf absoluut geen ervaring mee.
Gelogd

Richard

  • Gast
Re:Kantelen Jametic met originele beugels?
« Reactie #6 Gepost op: april 14, 2009, 10:20:05 pm »

Mischien is er ergens op you tube wel een filmpje te zien hoe je zo'n gevaarte moet kantelen. I:

Ik kantel liever wat pilsjes achter over :O

Greetzz
Dokter klapper (Richard)  :zw
Gelogd

Joseppe

  • Gast
Re:Kantelen Jametic met originele beugels?
« Reactie #7 Gepost op: mei 22, 2009, 08:48:20 pm »

Ik ken het, hier geeft het ook altijd problemen. we halen altijd de tent/binnentent/gordijnen er af( beter ook tegen muizen,ongedierte,schimmels)en leggen de stokken,zware spullen aan de kant onder de banken die het laagst komt te liggen. Daarnaast de keuken rondom vast met blokken hout en schuim  om te voorkomen dat het handvat zich in de zijkant van de zitbank boort/beschadigt.

Dan is het met 2 a 3 man beter te doen, 1 kan halverwege naar de andere kant lopen om te zorgen dat de wagen evt. doorklapt (bijna al een keer gehad omdat de straat bij ons een beetje bol oploopt naar het midden :#) en dan moet het te doen zijn. sucses
Gelogd

roland

  • Gast
Re:Kantelen Jametic met originele beugels?
« Reactie #8 Gepost op: oktober 14, 2009, 01:47:45 pm »

kantelen ... leuk ... alhoewel ...
waar blijf je met de spullen die anders vast in de kar kan laten ???
Hoeveel ruimte kun je "ECHT" besparen door te kantelen?? (hangt af van de hoogte van de wagen)
En zoals je zelf merkt: kantelen is een rotklus, zelfs mét hulp (dus je moet er steeds anderen bijhalen). Zelf gebruik ik (zelfgemaakte ) rolsteunen welke in de 4 hoeken gemonteerd worden en waardoor de wagen door 1 persoon perfect tot in elke hoek kan gereden worden. (ik zet de kar ook gewoon in de garage ... met nog 5 fietsen errond enz .. dus steeds plaats tekort!!)
voordeel, geen verloren plaats tegen de zijmuur, en bovenkant wordt ook wel eens gebruikt om allerhande zaken (al dan niet tijdelijk) op de plaatsen ..
ergens vind je hier wel een topic "alternatief voor kantelbeugels", zoniet geef je me maar een seintje en dan stuur ik je meer info (veronderstelt wel enige "klusvaardigheid" of mensen die wat voor je kunnen fiksen!)
groetjes
roland
Gelogd

screech

  • Gast
Re:Kantelen Jametic met originele beugels?
« Reactie #9 Gepost op: oktober 14, 2009, 02:53:03 pm »

kantelen ... leuk ... alhoewel ...
waar blijf je met de spullen die anders vast in de kar kan laten ???
Hoeveel ruimte kun je "ECHT" besparen door te kantelen?? (hangt af van de hoogte van de wagen)
En zoals je zelf merkt: kantelen is een rotklus, zelfs mét hulp (dus je moet er steeds anderen bijhalen). Zelf gebruik ik (zelfgemaakte ) rolsteunen welke in de 4 hoeken gemonteerd worden en waardoor de wagen door 1 persoon perfect tot in elke hoek kan gereden worden. (ik zet de kar ook gewoon in de garage ... met nog 5 fietsen errond enz .. dus steeds plaats tekort!!)
voordeel, geen verloren plaats tegen de zijmuur, en bovenkant wordt ook wel eens gebruikt om allerhande zaken (al dan niet tijdelijk) op de plaatsen ..
ergens vind je hier wel een topic "alternatief voor kantelbeugels", zoniet geef je me maar een seintje en dan stuur ik je meer info (veronderstelt wel enige "klusvaardigheid" of mensen die wat voor je kunnen fiksen!)
groetjes
roland

Hmm, klinkt handig.
Zou je hier wat foto's bij kunnen doen zodat het beter zichtbaar wordt?
Gelogd

Joseppe

  • Gast
Re:Kantelen Jametic met originele beugels?
« Reactie #10 Gepost op: oktober 14, 2009, 06:05:05 pm »

ik kantel hem met een handtakel, gaat makkelijk en met 2 man zeer goed te doen ;)
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal