Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Lengte rits Jamet Louisiana  (gelezen 2841 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

scOOb

  • Gast
Lengte rits Jamet Louisiana
« Gepost op: maart 09, 2010, 12:35:37 pm »

Ik ben op zoek naar de lengte van de ritssluiting van de 'deur' in de voortent van de Jamet Louisiana 1996. 

Iemand die toevallig deze info heeft, dan zou ik al op zoek kunnen naar een vervangrits, zonder dat ik nu al het hele ding moet gaan openklappen om dit te meten. (en vervolgens terug op te klappen, terug op z'n zijkant zetten ... zo'n gedoe )

Is misschien nog een idee om toe te voegen naast de opbouwschema's per type ...
Ik zal die van de Jamet alvast van de zomer meten en posten.

Bedankt alvast !

scOOb

 
Gelogd

Stori

  • Gast
Re:Lengte rits Jamet Louisiana
« Reactie #1 Gepost op: maart 09, 2010, 02:24:45 pm »

De lengte weet ik niet. Maar omdat je een vervangrits zoekt, heb ik een vermoeden dat je dit zelf wil herstellen. Ik heb me jaren geleden met een krap budget hier ooit zelf aan gewaagd. Het is me uiteindelijk gelukt, maar niet doen hoor. Als eens geprobeerd om een speld door tentdoek te duwen? Eerst de ene kant van de rits inspelden met alle bochten inclusief en dan de andere kant terug. De eerste keer had ik 5 cm over en dus helemaal opnieuw. Dan stikken met een gewone naaimachine, vooral als er een plastic raam er nog bij tussen moet. De tent hing dan ook nog eens vast aan de wagen. Ik zie me nog met een tafeltje en naaimachine elke halve meter opschuiven in de tuin. Zelfs al haal je de tent ervan af, dan nog kan dit beter met een industriƫle naaimachine.
Dit kan je beter aan de vakmensen overlaten en als je dat van plan bent, die hebben ritsen in alle maten op voorraad.
Gelogd

meeder

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.010
  • Aart Kok Zambezi River Lodge 2009
Re:Lengte rits Jamet Louisiana
« Reactie #2 Gepost op: maart 09, 2010, 05:23:20 pm »

wij hebben ooit een keer een rits in een Combi-Camp Easy laten vervangen, voor dat geld kan je zelf niet gaan tobben....
Wij hebben toen zelf om een paar tientjes te besparen zelf de tent van de vouwwagen gehaald, maar daar begin ik ook nooit meer aan, wat een klus en vooral het weer monteren van de tent is een ramp.
De rits er in zetten is voor een reparatie atellier een fluitje van een cent, ze hebben grote naaimachines, soms verzonken in een grote glad gelakte parketvloer zodat ze de hele tent zo onder de naaimachine door kunnen halen.
Gelogd

scOOb

  • Gast
Re:Lengte rits Jamet Louisiana
« Reactie #3 Gepost op: maart 10, 2010, 07:58:41 am »

Zelf begin ik er niet aan, maar heb in de buurt een  zetelopmaker die met zijn reuze-naaimachine dit soort werk regelmatig doet. Alleen vroeg hij me om zelf voor een rits te zorgen, dan zou hij dit wel effe tussendoor doen. 
Gelogd

caspar

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.053
Re:Lengte rits Jamet Louisiana
« Reactie #4 Gepost op: maart 10, 2010, 09:40:50 am »

ff op de markt rond neuzen bij van die hobby kraampjes daar best te vinden anders ff naar de dealer van de vw bellen of hun ze hebben
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal