Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: gewicht in de keuken jametic  (gelezen 8340 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Wemamajepie

  • Gast
gewicht in de keuken jametic
« Gepost op: april 07, 2010, 03:56:51 pm »

Hallo allemaal,

Als nieuwe bezoeker van dit forum wil ik direct maar een prangende vraag neerleggen. Na onze klapkarervaringen met een camplet Concorde, hebben we vorig jaar na de zomer een Jametic aangeschaft. Eentje van marktplaats, gebruikt dus, maar een puntgave vouwwagen. Toch een beetje ruimer en met drie meereizende kinderen is opbergruimte geen overbodige luxe. We hopen in de meivakantie de Jametic te mogen inwijden. Wie heeft er ervaring met de belading en dan vooral de belading van de aanhangende keuken. Hoeveel gewicht kan of mag hierin worden gestopt zonder dat de keuken tijdens de reis op de Duitse autobahn beland? Via google is hierover geen informatie te vinden.

Alvast bedankt voor de reacties!!
Gelogd

muis

  • Gast
Re:gewicht in de keuken jametic
« Reactie #1 Gepost op: april 07, 2010, 05:46:33 pm »

In de keuken van de Conway zit een sticker met de maximale belasting, dit is max. 25 kilo
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.407
  • Merk: kampeermiddel : Holtkamper Aero Wind®Force 2020 / Beachy 360 2023
  • Welk kampeermiddel : Vouwwagen/Caravan
    • Fortuin
Re:gewicht in de keuken jametic
« Reactie #2 Gepost op: april 07, 2010, 07:51:15 pm »

Eigenlijk nooit over nagedacht. :?
Maar hier gaan alleen het bestek pannen en ander spul in wat niet te zwaar is.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Steven

  • Gast
Re:gewicht in de keuken jametic
« Reactie #3 Gepost op: april 07, 2010, 07:54:53 pm »

Het is een flinke klus om je keuken vol te krijgen én boven de 25 kg. Bij onze Settler kan de koelkast er in, dus dan red je het snel.
Gelogd

Emy

  • Gast
Re:gewicht in de keuken jametic
« Reactie #4 Gepost op: april 07, 2010, 08:34:31 pm »

In de keuken van de Conway zit een sticker met de maximale belasting, dit is max. 25 kilo

Bij onze Conway is het 20 kg.
Gelogd

muis

  • Gast
Re:gewicht in de keuken jametic
« Reactie #5 Gepost op: april 07, 2010, 08:40:12 pm »

Bij onze Conway is het 20 kg.
oei, nu breng je me aan het twijfelen. Denk dat dat bij de onze dan ook zo is.

Het is een flinke klus om je keuken vol te krijgen én boven de 25 kg. Bij onze Settler kan de koelkast er in, dus dan red je het snel.
Dat valt op zich wel mee, als je veel boodschappen e.d. erin stopt gaat het hard.
Gelogd

caspar

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.053
Re:gewicht in de keuken jametic
« Reactie #6 Gepost op: april 07, 2010, 08:42:44 pm »

oei, nu breng je me aan het twijfelen. Denk dat dat bij de onze dan ook zo is.
 Dat valt op zich wel mee, als je veel boodschappen e.d. erin stopt gaat het hard.
ja je moet de flessen wijn ook niet in de keuken zetten als je nog moet gaan rijden  :# :# :#
Gelogd

meeder

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.010
  • Aart Kok Zambezi River Lodge 2009
Re:gewicht in de keuken jametic
« Reactie #7 Gepost op: april 07, 2010, 08:45:03 pm »

Het is een flinke klus om je keuken vol te krijgen én boven de 25 kg. Bij onze Settler kan de koelkast er in, dus dan red je het snel.

Plus dat het meteen wat extra ballast geeft om de kogeldruk omlaag te krijgen, sommige vouwwagens hebben als er een disselbak op zit eigenlijk de as te ver naar achteren zitten zodat de kogeldruk erg hoog wordt.
Wij zorgen altijd dat de de Keuken van de Settler maximum beladen was, als het nodig was met stevig ingepakte betonklinkers.
Gelogd

fish

  • Gast
Re:gewicht in de keuken jametic
« Reactie #8 Gepost op: april 07, 2010, 09:11:27 pm »

De keuken van de jametic is enorm zwaar. Wij durven er niks in te stoppen. De gaatjes waarmee je hem aan je vw hangt die zijn bij ons verbogen door het gewicht. Ik loop de klemmen dan ook altijd 2x na dat ze echt goed vast zitten voordat we vertrekken. 1 keer was de pen waarmee je de klemmen extra vast zet eruit geschoten en de klem hing los. Moet je toch niet aan denken was er had kunnen gebeuren  :N
Gelogd

meeder

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.010
  • Aart Kok Zambezi River Lodge 2009
Re:gewicht in de keuken jametic
« Reactie #9 Gepost op: april 07, 2010, 09:30:34 pm »

De keuken van de jametic is enorm zwaar. Wij durven er niks in te stoppen. De gaatjes waarmee je hem aan je vw hangt die zijn bij ons verbogen door het gewicht. Ik loop de klemmen dan ook altijd 2x na dat ze echt goed vast zitten voordat we vertrekken. 1 keer was de pen waarmee je de klemmen extra vast zet eruit geschoten en de klem hing los. Moet je toch niet aan denken was er had kunnen gebeuren  :N

Wij zijn de keuken van onze Settler ook bijna een keer verloren in Zweden, die werd door het dekzeil vastgehouden... Dit was voor dat de Settler gemodificeerd werd en er 4 klemmen in plaats van 2 gemonteerd werden. Typisch gevalletje van verkeerde zuinigheid om twee klemmen te gebruiken, iedereen die een beetje natuurkunde kent snapt gezien de constructie dat het nooit goed kan gaan met twee klemmen.
Gelogd

Wemamajepie

  • Gast
Re:gewicht in de keuken jametic
« Reactie #10 Gepost op: april 10, 2010, 07:31:55 pm »

ik heb inmiddels een berichtje mogen ontvangen van Vervat in Rotterdam. Zij adviseren niet meer dan 10 kilo in de keuken te verstoppen....
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.407
  • Merk: kampeermiddel : Holtkamper Aero Wind®Force 2020 / Beachy 360 2023
  • Welk kampeermiddel : Vouwwagen/Caravan
    • Fortuin
Re:gewicht in de keuken jametic
« Reactie #11 Gepost op: april 10, 2010, 07:44:52 pm »

Daarom doen wij er ook alleen camping pannen en plastic servies in de keuken.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Henk CC

  • Gast
Re:gewicht in de keuken jametic
« Reactie #12 Gepost op: april 10, 2010, 09:56:30 pm »

De klem beugels waar je de keuken mee vast zet, dus vast haakt, zit een borg pen. Na dat er bij mij een uit was gegaan tijdens het rijden ben ik op zoek gegaan naar een alternatief. Ik ben op zoek gegaan naar hang slotje's. Deze gevonden bij Gamma, 2 slotje's met een sleutel.
De gaatje's waar de borg pennen in gaan iets groter geboord en de slotje's er in gehangen, dit was ook meteen minder goevoelig voor diefstal. Ook op de keuken klep heb ik dit zelfde trucje toe gepast. Ik heb er helaas geen foto van.
Henk
« Laatst bewerkt op: april 10, 2010, 09:58:39 pm door Henk CC »
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.866
  • Merk: kampeermiddel : Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:gewicht in de keuken jametic
« Reactie #13 Gepost op: april 20, 2010, 09:22:50 am »

Ik zou beslist geen extra gewicht in de keuken doen. Wij hebben onze nieuwe Jametic nog niet geprobeerd, maar doe er niets in. De constructie zal het wel aankunnen, maar ik vindt ook de ophanging toch wat aan de lichte kant. Wat plastic dingen zal niet veel kwaad kunnen. Maar beslist niet de gasfles.
Ook ik heb slotjes gekocht, 3 stuk met dezelfde sleutel. 2 voor de keuken en 1 voor het deksel dicht te houden. Moesten wel speciaal worden besteld, prijs 18 Euro. Deze slotjes hebben overigens een rubber ring, geeft minder beschadigingen op het blik van de keuken. Dan kan er onderweg op een rustplaats in ieder geval niet snel iets uit worden gejat.
Beetje slim beladen, zal het toch goed moeten kunnen. Disselweger gekocht voor een goede verdeling. Dingen zijn niet zo duur, 7 Euro bij Pauw. Zal niet de zuiverste zijn, maar komt niet op een kilo aan. En makkelijk mee te nemen.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Mies

  • Gast
Re:gewicht in de keuken jametic
« Reactie #14 Gepost op: mei 14, 2010, 08:44:43 am »

Wij hebben sinds januari ook een jametic 2002 en hebben inmiddels 2x de kou en regen getrotseerd. Ik heb de volgende oplossing. Twee (korte) spanbanden er omheen spannen via de binnenkant van de achterlichten in de lengterichting van de wagen links en rechts van de keuken via de wagen. Zo kan en de keuken er niet meer afvallen en kan de keukenklep (deze sluitingen zijn ook niet echt je van het) niet meer open. Voor het borgen van de keukensluiting gebruiken we gewoon een klein tyrapje door de sluiting. In de keuken doen we momenteel de voortentzeilen. De potten en pannen in de banken. De stoelen en drie tafels in de bak. In de disselbak de gasfles, haringen en houtjes ed. en wat lichte zooi. Veel plezier gewenst met klappen. Wij zijn ondanks het slechte weer wat we in slagharen hadden en afgelopen vakantie in Valkenburg vol goede moed en gaan van de zomer drie weken naar Italie.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal