Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omlaag

Auteur Topic: Welke vouwwagen?  (gelezen 22967 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Stori

  • Gast
Re:Welke vouwwagen?
« Reactie #15 Gepost op: februari 06, 2011, 04:27:36 pm »

Wij hebben ook een CC Country en bedenk ook dat als je de fietsen vervoert op de vw dat je in Frankrijk niet meer door de automatische tolpoortjes kan wegens te hoog. Voor ons een extra reden om de fietsen op de dissel te plaatsen. Stromend water in een vw vind ik trouwens onzin, eerst loop je met je vaatje naar het kraantje, dan heb je dure batterijen om het naar de achterzijde van de wagen te brengen en het afvalwater loopt in een emmer. En die moet je zelf legen in een uitgiet-punt op de camping. Alles in een emmer is volgens mij handiger,goedkoper en sneller, afgezien van het feit dat die spoelbak in de bermkeuken erg klein is.  En onze gasfles past ook niet in de disselbak.
Gelogd

beatleenco

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 123
Re:Welke vouwwagen?
« Reactie #16 Gepost op: februari 06, 2011, 07:04:37 pm »

@ beatleenco ik heb ook het liefste de auto niet helemaal nokkie vol hoe gaat het met de vouwwagen inpakken dan moet je dan de hele vouwwagen uitvouwen of gaat dit vrij makkelijk we willen zoiezo een vouwwagen met vaste deksel dat lijkt ons gewoon het makkelijkste ook om de fietsen op te zetten.
En hij moet gewoon makkelijk op te zetten zijn omdat we ook nog een keer overnachten op een tussencamping moet ik dan alles van bed afhalen om te slapen of kan ik zo op bed kruipen

Mvg Rene

Nee hoor, om de vouwagen in te pakken hoef je echt niet de hele tent eruit te halen.
Alleen de deksel open doen, spulletjes in de bak..daar waar de wielen onder zitten en daarna dekseltje weer dicht.

Voor een enkele overnachting moeten de fietsen eraf, de skybox mocht je die eropzetten kan blijven zitten.
De tent opzetten voor een enkele overnachting heb je ongeveer 10min nodig, 4 tot 6 haringen inslaan is dan voldoende.
Omdat 2 slaaphelften hebt kun je de spullen in de bak laten liggen, in de deksel kun dan gaan slapen.
Stel dat het regend dan nog blijft je bed en binnententen droog en verder ook je beddegoed als je die met het inklappen in je binnentent laat liggen.
Omdat je geen losse stokken hebt..ja op 1 klein buisje na..kun je de Camplet binnen 3min opzetten..maar dan moet je wel even oefenen.
Voor langer camperen kun je er een luifel bij opzetten en daar het je 3 stokken voor nodig.

Inklappen gaat al net zo snel..

Tja, ik vind het een fijne bak...

Groetejs Marcel

Gelogd

beatleenco

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 123
Re:Welke vouwwagen?
« Reactie #17 Gepost op: februari 06, 2011, 07:57:24 pm »

Wij hebben ook een CC Country en bedenk ook dat als je de fietsen vervoert op de vw dat je in Frankrijk niet meer door de automatische tolpoortjes kan wegens te hoog. Voor ons een extra reden om de fietsen op de dissel te plaatsen. Stromend water in een vw vind ik trouwens onzin, eerst loop je met je vaatje naar het kraantje, dan heb je dure batterijen om het naar de achterzijde van de wagen te brengen en het afvalwater loopt in een emmer. En die moet je zelf legen in een uitgiet-punt op de camping. Alles in een emmer is volgens mij handiger,goedkoper en sneller, afgezien van het feit dat die spoelbak in de bermkeuken erg klein is.  En onze gasfles past ook niet in de disselbak.

Ik heb de can met water en ook de gasfles in de disselbak staan en een vaste leidingen onder de v.w. gemaakt met flexibele stukken bij het scharnier v/d keuken.
De batterijen heb ik door een omvormertje ( ongeveer 12,00 euro) vervangen waardoor het kraantje nu op 220 werkt, dat heb je toch in de tent om het koelkastje en de verlichting aan te doen.

Moet ik er bij vertellen dat ik de disselbak zelf heb gemaakt van Alu-plaat, wit gespoten en het water wat er in zit blijf ook in de zon lekker koel.

Mocht iemand interesse in een Alu disselbak...goedkoop zijn ze niet, (ongespoten 350,00 incl stevig bandenbakslot) maar wel duurzaam, licht, waterdicht, goedafsluitbaar en supersterk.

Gelogd

lolliejoke

  • Gast
Re:Welke vouwwagen?
« Reactie #18 Gepost op: februari 06, 2011, 08:05:52 pm »

Wat zijn trouwens de verschillen tussen de apollo en de concorde 10 minuutjes is inderdaad wel te doen
Gelogd

beatleenco

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 123
Re:Welke vouwwagen?
« Reactie #19 Gepost op: februari 06, 2011, 09:02:20 pm »

Wat zijn trouwens de verschillen tussen de apollo en de concorde 10 minuutjes is inderdaad wel te doen

Niet zo heel veel, de Apollo heeft een iets minder grote voortent en volgens mij is het keukentje iets anders...wel of geen kraantje...

De Concorde is iets luxer...

Wij hebben een '96 Concorde en een paar dingen heb ik zelf veranderd...eigen disselbak met vaste gas en watercan en leidingen onder het cassis door gelegt, de batterijen v/h kraantje vervangen door een omvormertje.
Verder zet ik de vouwagen bijna altijd in m,n eentje op....met alles er op en er aan, grondzeilen, tentschort, gastencabine en  luifel ( die is bij ons verlengt met een halve meter) ben ik ongeveer 3 kwartier druk.

Voor ons was de keus voor een Camplet: na een lange rit ben je moe! Vooral met de kinderen erbij.
Dan moet je niet nog eens een paar uur bezig moeten zijn om een tent op te zetten in de brandende zon!
( dit stokje moet toch daa....NHEEE...die moet daaaaaaar.....JA,MAA..)
wel goed voor een relatietest....heb ik op menig camping gezien en gehoort bij andere vouwagen-opzetters...

Het eenvouwdige systeem van Camplet daar ben ik blij om.

Wij waren toen we nog geen kinderen hadden ook gewoon tent liefhebbers en dat gevoel wilden we blijven houden.

En het niet op de grond hoeven slapen is toch nu ook erg fijn..gewoon onder je eigen dekbed.. en toch nog een tent!

Groetjes, Marcel



Gelogd

Alberik

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 365
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper
  • Holtkamper Nano
Re:Welke vouwwagen?
« Reactie #20 Gepost op: februari 06, 2011, 09:20:31 pm »

Wat zijn trouwens de verschillen tussen de apollo en de concorde 10 minuutjes is inderdaad wel te doen

 De concorde heeft een 25 cm. diepere voortent.  Zie voor meer info: http://www.camp-let.dk/index.php?id=711
Gelogd

lolliejoke

  • Gast
Re:Welke vouwwagen?
« Reactie #21 Gepost op: februari 06, 2011, 09:26:04 pm »

Ja dat gaat ons net zo wij hebben ook altijd een tent gehad was dan een stormtent met weet ik veel hoeveel haringen, dus die relatietest zit bij ons wel goed nog nooit ruzie gehad maar erg lang bezig om hem op te zetten. Een caravan lijkt me niet echt wat zo'n groot lomp ding achter de auto die bijna niet op zijn plek te drukken is tuurlijk er zijn ook veel voordelen.
Maar niet het gevoel dat je onder de blote hemel ligt dus een vouwwagen lijkt ons ideaal geen klein tentje opzetten op de tussencamping maar lekker in je eigen bedje die niet leegloopt s'nachts

Heeft de Camp-let ook een vast kuip vanaf een bepaald bouwjaar?

Groetjes Rene
« Laatst bewerkt op: februari 06, 2011, 09:45:06 pm door lolliejoke »
Gelogd

Alberik

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 365
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper
  • Holtkamper Nano
Re:Welke vouwwagen?
« Reactie #22 Gepost op: februari 06, 2011, 09:56:04 pm »

Heeft de Camp-let ook een vast kuip vanaf een bepaald bouwjaar?

Volgens mij heeft de Camp-let nog steeds geen kuipzeil, maar een vast kuipzeil heeft ook zo zijn nadelen.
Gelogd

lolliejoke

  • Gast
Re:Welke vouwwagen?
« Reactie #23 Gepost op: februari 06, 2011, 10:02:05 pm »

Ja dat is ook wel weer zo heb je met regen niet veel last van wateroverlast dan?
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re:Welke vouwwagen?
« Reactie #24 Gepost op: februari 06, 2011, 10:08:56 pm »

Een goed kuipzeil heeft opstaande randen op één of andere manier waardoor er echt wel een plens water moet vallen wil je daar last van krijgen.

Het nadeel van een vast kuipzeil is dat dat ding er altijd is, ook als je op die warme camping in Frankrijk of waar dan ook liever op het gras of de bosgrond loopt maar ook dat je 'm smerig en wel moet meevouwen bij het inklappen. Een los of afritsbaar zeil kun je los inpakken in een vuilniszak of zo en dan later schoonmaken.
Gelogd

beatleenco

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 123
Re:Welke vouwwagen?
« Reactie #25 Gepost op: februari 07, 2011, 07:04:04 pm »

Ja dat gaat ons net zo wij hebben ook altijd een tent gehad was dan een stormtent met weet ik veel hoeveel haringen, dus die relatietest zit bij ons wel goed nog nooit ruzie gehad maar erg lang bezig om hem op te zetten. Een caravan lijkt me niet echt wat zo'n groot lomp ding achter de auto die bijna niet op zijn plek te drukken is tuurlijk er zijn ook veel voordelen.
Maar niet het gevoel dat je onder de blote hemel ligt dus een vouwwagen lijkt ons ideaal geen klein tentje opzetten op de tussencamping maar lekker in je eigen bedje die niet leegloopt s'nachts

Heeft de Camp-let ook een vast kuip vanaf een bepaald bouwjaar?

Groetjes Rene

Nee, Camplet heeft geen vast of aanritsbaar kuipzeil.

Wij gebruiken een gewoon grondzeil en daarboven op een doorgroeizeil (zeil met gaatjes)
Kindertjes brengen soms nogal wat zand mee naar binnen en dat valt nu mooi door het gaatjes zeil zodat je nu gewoon met blote voeten in de tent kunt lopen zonder dat je het dan als je naar bedje gaat meteen je een bed vol zand hebt.
En van waterinstroom hebben we nog nooit last gehad...dan moet het wel erg hozen..ook niet toen we op een camping in Frankrijk stonden waar we 1 1/2 dag regen hebben gehad.

Op sommige campings mag je ook geen dicht grondzeil meer gebruiken anders gaat hun gras naar de kl..

Zoals ik al eerder schreef gaat het grondzeil in de skykoffer op de v.w. dus hoef je het alleen maar een beetje schoon te maken...het komt toch niet bij de tent in te liggen, de haringen gaan in de disselbak dus die soppen we ook niet af....ja echt!!! ze zijn er!! mensen die met een sopje een uur bezig zijn om de haringen stuk voor stuk met een sopje afwassen :ca
JEMIG..met een uur hebben we de hele boel kant en klaar ingepakt en gaan we rijden.

Wel Maken we de onderrand v/d tent goed schoon voor het in klappen.

Thuis zetten we de tent nog weer een daggie op om hem goed te laten luchten waarna de v.w. weer in de stalling zetten.

Een caravan vind ik iets voor ons als met pensioen gaan....of zoiets...

Ik denk dat je met een Camplet een goeie vouwwagen koop die ook nog eens redelijk waardevast is.
Maar die keus is gewoon aan jullie.
Mocht je die van ons eens willen bekijken en voor praktische tips over een Camplet kun je rustig komen kijken zonder dat je een verkoper in je nek hebt, stuur dan maar even een prive mailtje naar ons.

Groetjes Marcel



Gelogd

Richard

  • Gast
Re:Welke vouwwagen?
« Reactie #26 Gepost op: februari 07, 2011, 08:08:05 pm »

Ik maak de haringen wel schoon met water, geen sopje,,ik denk aan de natuur he :#
Ik wil gewoon oogverblindende haringen in de grond slaan op het klapweekend en op vakantie...waarom :? Tja minder grond aan de haringen dus minder gewicht mee  :H..en bij uitpakken geen zandsteentjes tussen je handen etc......en ben gewoon zuinig op me klapper :J :# :# :#
« Laatst bewerkt op: februari 07, 2011, 08:09:57 pm door Mr Roadmaster »
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:Welke vouwwagen?
« Reactie #27 Gepost op: februari 07, 2011, 08:33:19 pm »

Wij hebben gekozen tussen de Camplet en de Jametic. Uiteindelijk heeft de Jametic gewonnen. Die heeft namelijk een inritsbaar grondzeil. De Camplet leek ons wat te tochterig omdat de rent niet rondom aan de grond zat. Het kan ook in de zomer behoorlijk koud zijn en dan is een tochtvrije tent erg plezierig. De scharnierende keuken vonden we wel heel handig van de Camplet. Maar de Jametic heeft daarentegen beduidend meer bergruimte in de wagen. Ook heeft de Jametic 2 lattenbodems die erg goed liggen. De Camplet heeft die niet. wellicht tegen een forse meerprijs. Je slaapt in de Camplet op het ronde deksel. Je spullen worden op den duur klef door het vocht omdat er geen ventilatie is. De Jametic is weer hoger waardoor onze dochter kan slapen in een ondertent. die mogelijkheid heeft de Camplet weer niet. Ga gewoon eens vergelijken bij dealers. Het opzetten is vergelijkbaar. Verder leverde Jamet gratis een hele mooie Adventure luifel erbij. Al met al voor ons aantrekkelijker. Ook financieel.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

rschoppema

  • Gast
Re:Welke vouwwagen?
« Reactie #28 Gepost op: februari 07, 2011, 09:07:44 pm »

Gefeliciteerd met de keuze voor de Jamet.

Overigens worden bij ons de grondharingen ook altijd weer schoon en droog ingepakt, gaan ze wel zo lang mee.

Groetjes,

Rob
Gelogd

beatleenco

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 123
Re:Welke vouwwagen?
« Reactie #29 Gepost op: februari 08, 2011, 07:17:03 pm »

Wij hebben gekozen tussen de Camplet en de Jametic. Uiteindelijk heeft de Jametic gewonnen. Die heeft namelijk een inritsbaar grondzeil. De Camplet leek ons wat te tochterig omdat de rent niet rondom aan de grond zat. Het kan ook in de zomer behoorlijk koud zijn en dan is een tochtvrije tent erg plezierig. De scharnierende keuken vonden we wel heel handig van de Camplet. Maar de Jametic heeft daarentegen beduidend meer bergruimte in de wagen. Ook heeft de Jametic 2 lattenbodems die erg goed liggen. De Camplet heeft die niet. wellicht tegen een forse meerprijs. Je slaapt in de Camplet op het ronde deksel. Je spullen worden op den duur klef door het vocht omdat er geen ventilatie is. De Jametic is weer hoger waardoor onze dochter kan slapen in een ondertent. die mogelijkheid heeft de Camplet weer niet. Ga gewoon eens vergelijken bij dealers. Het opzetten is vergelijkbaar. Verder leverde Jamet gratis een hele mooie Adventure luifel erbij. Al met al voor ons aantrekkelijker. Ook financieel.

Kwa ventilatie ben ik het met je eens en ook wat de lattenbodem betreft. Hoewel de nieuwere en ook de van ons wel meer ventilatie openingen heeft dan de oudere.
Maar dat de tent niet goed aan de grond zat??
Daar hebben we bij onze Concorde geen last van.
K,moet zeggen dat ie bij ons niet tochtig is zeker niet met de tentschort er voor.
Wat de latten bodems betreft, koop er twee bij de Leenbakker voor iets van 50 piek en schroef die erin..ligt prima.

De Jametic is een erg mooie vouwwagen en zij hebben goed gekeken naar de min punten van Camplet en de goede dingen, het klapsysteem over genomen nu Camplet daar geen patent meer op heeft.

Echter, wij konden en kunnen niet zoveel centjes ophoesten om een nieuwere v.w. te kopen.
En! Om een vouwagen uit te proberen hebben wij eerst en oudje (Camplet) gekocht voor 350 Euro.
Hier hebben wij 4 jaar mee gedaan...en verkocht voor 150,-
Zeg nou eerlijk, ga je toch voor bijna nop op vakantie.
Nu hebben we dan een iets betere, met gastencabine en verlengde luifel gekocht voor 1300,-.

Mijn idee voor een goede keus: koop gewoon een v.w. voor een klein bedrag...bevalt ie niet verkoop je em na de vakantie gewoon weer en je weet direct wat wel en niet wilt.


Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal