Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Keuze tussen Cabanon Columbia of Odyssee Olympe (nieuw systeem 2011)  (gelezen 6165 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

goofychick

  • Gast

Wie o wie kan ons helpen, we moeten snel beslissen met leveringstijd en geplande vakantie dus niet zo heel veel tijd om eerst alles te doorzoeken hier.
Wij zitten te twijfelen tussen de cabanon columbia of de Trigano Olympe.
Voor ons zijn het opzet gemak van belang en leefruimte ivm kinderen.

Beide zijn snel op te zetten, maar wat is het verschil nou in kwaliteit van doek, ritsen e.d???

Ben benieuwd.

Gelogd

leeuw

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 550
  • Kyte S
Re:Keuze tussen Cabanon Columbia of Odyssee Olympe (nieuw systeem 2011)
« Reactie #1 Gepost op: mei 02, 2011, 09:47:34 pm »

Geen ervaring met cabanon, zelf een olympe gehad. Perfecte wagen met kinderen. Zeer ruim een met een tafel in de wagen veel ruimte voor de kids om binnen te spelen e.d..
Nadeel is meteen de grootte, heel veel haringen, maar als je dat geen probleem vindt......

Zeer lichte , ruimogende wagen.

Maar ja, kan hem niet vergelijken met cabanon
Gelogd

KlapJoeri

  • Klaploper met klappertanden
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.244
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero 2023
  • Het leven is mooier als je denkt!
Re:Keuze tussen Cabanon Columbia of Odyssee Olympe (nieuw systeem 2011)
« Reactie #2 Gepost op: mei 02, 2011, 10:12:52 pm »

ik ken dan alleen weer de cabanon.
en daar ben ik natuurlijk weer erg van gecharmeerd, maarja misschien ben ik een beetje bevooroordeeld...?! :)

De Columbia heeft een heerlijk grote leefruimte en wat mij betreft veel tent voor je geld. Zeer goede kwaliteit tentdoek, zwaar uitgevoerde ritsen, afritsbaar kuipzeil, mooi design etc.
Snel opzetten zou misschien iets sneller kunnen, er zijn vast vouwwagens die je sneller opzet maar of die ook zo'n grote oppervlakte hebben weet ik niet...

Als ik het filmpje van de Olympe zie; mooie wagen hoor!
Een voordeel is dat het een brede wagen is, de Cabanon is erg lang/diep en je komt daar niet altijd mee weg op elke camping.
De Olympe zijn wel veel handelingen met opzetten volgens mij, met aantal losse stokken etc nog erbij. Zou een heel gepuzzel kunnen zijn in het begin.
Cabanon is in mijn ogen wat overzichtelijker met alleen 3 boogstokken.

Ik denk dat het vooral op smaak en prijs gaat aankomen? Of er moet iemand met betere argumenten komen ;)


Succes met je keuze!
« Laatst bewerkt op: mei 02, 2011, 10:14:31 pm door CabanonJoeri »
Gelogd
The cold never bothered me anyway.....

fam.doorzon

  • Gast
Re:Keuze tussen Cabanon Columbia of Odyssee Olympe (nieuw systeem 2011)
« Reactie #3 Gepost op: mei 02, 2011, 10:24:11 pm »

Wij hebben enkele maanden geleden een Cabanon Columbia gekocht en stonden even ervoor voor dezelfde keuze. Wij vonden de Cabanon mooier en minder 'bungalowtent' , maar zoals hierboven ook geschreven wordt is dat een kwestie van smaak.

Kwalitatief denk ik dat er niet zo heel veel verschil in zit. Eigenlijk heb je dus niet zo veel aan mijn bijdrage  ::)
Gelogd

goofychick

  • Gast
Re:Keuze tussen Cabanon Columbia of Odyssee Olympe (nieuw systeem 2011)
« Reactie #4 Gepost op: mei 02, 2011, 10:26:06 pm »

He, thanks voor de reactie........de olympe nieuwe versie heeft geen stokken meer, alleen nog 3 luifelstokken......de hele voortent zit vast aan de wagen, en het systeem. Dus juist geen losse stokken meer. Dat maakt het juist zo moeilijk hihihi.
Gelogd

Jeroenk

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 57
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Columbia
Re:Keuze tussen Cabanon Columbia of Odyssee Olympe (nieuw systeem 2011)
« Reactie #5 Gepost op: mei 02, 2011, 10:26:19 pm »

Wij hebben vorig jaar een Olympe gehuurd, om een vouwwagen uit te proberen. Het is een mooie grote vouwwagen waarbij je de tent in een keer opzet. Wij vonden daar een paar nadelen aan zitten. Namelijk:
- het uitklappen van de vouwwagen vonden we vrij zwaar, omdat je het bed omhoog trekt, met frame en doek en al. Ik ben niet zo groot dus dat was net boven mijn macht en daarmee zwaar. .
- Hiernaast kan je niet enkel het wagenbakje opzetten als je bijvoorbeeld op doorreis bent.
- verder vonden we de instap die aan de voorkant van de wagenbak zit vrij hoog, zeker met kleine kinderen vinden wij dit onhandig. terwijl wij dit in eerste instantie als een voordeel zagen.

zoals cabanonjoeri al opmerkt zijn het inderdaad veel handelingen met de stokken. Op de terugweg waren we een stok vergeten in te klappen. uiteindelijk kostte dat een stok. niet erg handig. Voordeel is wel dat je niet loopt te rommelen met stokken, omdat het frame grotendeels uit een stuk bestaat.

Verder is het een mooie vouwwagen met veel ruimte en veel ramen, dus licht. Lichter dan de cabanon denk ik. Het kuipzeil (heeft cabanon ook) is fantastisch we hebben 300mm regen in twee dagen gehad en totaal geen water binnen, geweldig!

wij hebben nu een cabanon columbia gekocht. De nadelen die ik hierboven noemde waren de overweging om voor de cabanon te gaan. en we vonden de cabanon  mooier maar dat is persoonlijk.

Ik hoop dat ik je hiermee een beetje op weg heb geholpen

Groet Jeroen
Gelogd

Miss BBQ

  • Gast
Re:Keuze tussen Cabanon Columbia of Odyssee Olympe (nieuw systeem 2011)
« Reactie #6 Gepost op: mei 03, 2011, 11:17:29 am »

Een Roadmaster is ook makkelijk op te zetten en veel leefruimte en bagage ruimte :zw
Alle stokken zijn het zelfde dus makkelijk uit te wisselen  al met al een uurtje werk met zijn 2en met slaapcabinevoortent en luifel...
Gelogd

tinus

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 55
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odysee > Combi-Camp County Ltd > Caravan
Re:Keuze tussen Cabanon Columbia of Odyssee Olympe (nieuw systeem 2011)
« Reactie #7 Gepost op: mei 03, 2011, 11:54:44 am »

Ik vind Trigano net een wat beter afwerkingsniveau hebben dan Cabanon. De bedden zijn sowieso veel comfortabeler, want je ligt op een echte lattenbodem. Niet op een lattenbodem die je er los op kunt leggen. Ik was in eerste instantie wel weg van de Cabanon, maar na het zien van de Trigano heb ik voor dat merk gekozen. Als eerte wagen heb ik wel gekozen voor een 2e hands Trigano Odyssee, omdat ik 7 ? 8000 euro wat teveel vind om 'een keer te proberen'.
Gelogd

goofychick

  • Gast
Re:Keuze tussen Cabanon Columbia of Odyssee Olympe (nieuw systeem 2011)
« Reactie #8 Gepost op: mei 04, 2011, 07:59:41 am »

De lattenbodems zijn beter, maar qua afwerkings niveau, kwaliteit doek, ritsen en kleine praktsche dingen is cabanon toch echt beter.
Enige voordeel van de olympe vind ik dat het een mooiere afwerking heeft qua dat beuken.
Verder zaten of zittern er nog wel wat kinderziektes in dat systeem.....en over het hele opp genomen kan je de kuip niet helemaal aanritsen want dat krijg je teveel spanning op de rits, trigano heeft hier niet over nagedacht.
En zo zijn er meerdere redenen waarvoor we toch voor de CABANON hebben gekozen.

Fijn om de verschillende reacties te lezen.
Gelogd

KlapJoeri

  • Klaploper met klappertanden
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.244
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero 2023
  • Het leven is mooier als je denkt!
Re:Keuze tussen Cabanon Columbia of Odyssee Olympe (nieuw systeem 2011)
« Reactie #9 Gepost op: mei 04, 2011, 08:51:36 am »

Gefeliciteerd  :>  :>  :>
Gelogd
The cold never bothered me anyway.....

fam.doorzon

  • Gast
Re:Keuze tussen Cabanon Columbia of Odyssee Olympe (nieuw systeem 2011)
« Reactie #10 Gepost op: mei 04, 2011, 11:23:55 am »

Leuk!!! Gefeliciteerd. Wanneer gaan jullie bestellen of is de koop al gedaan? Nemen jullie nog extra's?
Gelogd

leeuw

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 550
  • Kyte S
Re:Keuze tussen Cabanon Columbia of Odyssee Olympe (nieuw systeem 2011)
« Reactie #11 Gepost op: mei 04, 2011, 07:25:14 pm »

Voor de duidelijkheid nog een reactie over de kuiptent. Wij hebben hier in de olympe geen problemen mee gehad. Kon volledig zonde rproblemen ingeritst worden nooit het idee gehad dat het niet goed was. Voordat wij de tent op spaning brachten, eerst alle delen erin ritsen en dan het frame nog een extra klikje geven en de tent srond perfect en niet met teveel spanning

Verder natuurlijk gefeliciteerd met de keuze. Dat blijft toch subjectief
Gelogd

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re:Keuze tussen Cabanon Columbia of Odyssee Olympe (nieuw systeem 2011)
« Reactie #12 Gepost op: mei 06, 2011, 11:14:58 pm »

Gefeliciteerd met je keuze!  :>

Wij hebben net ons eerste weekje weg met de Columbia erop zitten en ik moet zeggen echt super! Daar gaan jullie ook ongetwijfeld veel plezier aan beleven, geniet ervan zou ik zeggen!
Gelogd
Every day is a gift, not a given right....
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal