Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: Opknappen Camplet van west rain  (gelezen 20221 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

screech

  • Gast
Opknappen Camplet van west rain
« Gepost op: mei 23, 2011, 08:50:18 am »

Robert Jan,

hier je projecten topic. Hier kan je alle foto's en tekst kwijt over het opknappen van je Caplet.

Gr. Ivo
Gelogd

west rain

  • Gast
Re:Opknappen Camplet van west rain
« Reactie #1 Gepost op: mei 24, 2011, 09:27:17 am »

Screech hartelijk bedankt voor je hulp bij het aanmaken en op weg helpen van dit topicje. :J :W

Beste mensen,

Ik heb enkele weken terug een vouwwagen aangeschaft. Had mij mijn hele leven nog nooit in vouwwagens verdiept, maar nadat onze kinderen met opa en oma naar de camping zijn geweest, moest er iets komen. Een tent vind ik helemaal niks en een logge caravan achter de auto is ook maar zozo.

Een vriend attendeerde mij op het bestaan van vouwwagens en 2 dagen later had ik al een Camplet GTE aan mijn kont hangen (voor weinig want als het niet bevalt dan kunnen we er zonder al teveel pijn weer verder naar een andere hobby :O). Ik heb het apparaat achter de Superb gehangen en ben naar huis gereden. Stukje 140 gereden en je voelt hem niet eens achter de auto. De eerste indruk was al goed. Cijfers: Het is dus een GTE uit 1989, maar wel een tentdoek in de kleuren van een concorde. Zal wel een overgangsmodel zijn. De vorige eigenaar had er al een nieuw zwenkwiel en koppeling opgezet. Hij was wat smerig maar na a little bit of TLC (Tender Love and Care) en een beetje wax, staat hij er nu al weer netjes bij.

Ik moet zeggen, een geweldig systeem. Schroef, klap duw en trek en hij staat. Nou ben ik zo'n knoeier die graag mag opknappen dus de volgende activiteiten staan op mijn lijstje.
1. tentdoek schoonmaken met No-Nat, waarna impregneren met hetzelfde merk;
2. paar gaatjes dichtplakken met Tear-Aid;
3. nieuwe bandjes eronder en de velgen stralen en spuiten, remmerij nakijken;
4. slaapcabines herstellen, wassen;
5. matrashoezen schoonmaken en waarschijnlijk een paar nieuwe frisse matrassen en een lattenbodem of isolatiedoek eronder;
6. heb nog een Thule Weekender dakkoffer liggen. Die gaat op de imperial;
7. wellicht een PVC buis voor stokken, hengel, parasol en bezem naast de dakkoffer op de imperial;
8. wat verder voorbij komt waaien.
Gelogd

west rain

  • Gast
Re:Opknappen Camplet van west rain
« Reactie #2 Gepost op: mei 24, 2011, 09:32:15 am »

Bij terugkomst viel het mij op dat de wagen ietsje scheef hing. Na enig onderzoek bleken er 2 verschillende banden onder te zitten waardoor het hoogteverschil te verklaren was.

Toch had ik mijn zinnen gezet op een kantelbeugel. In eerste instantie om de wagen vertikaal te klappen zodat ik beter bij de assen kon, maar het scheefstandprobleem was al opgelost voordat het werkelijk een probleem werd. In de winter is het echter wel zo gemakkelijk om hem efficient weg te zetten. Heb ook nog 2 motoren en alle fietsen en skelters moeten ook een plekje blijven houden.

het staat nu in elk geval behoorlijk vol zo:
Gelogd

west rain

  • Gast
Re:Opknappen Camplet van west rain
« Reactie #3 Gepost op: mei 24, 2011, 09:39:30 am »

Met kokend heet water dus een kantelbeugel gezocht en niet al te ver van huis gevonden.  :J

Vol enthousiasme wilde West Rain de beugel monteren maar ook hier geldt het adagium: "haastige spoed is zelden goed". Ik heb natuurlijk weer een beugel gearresteerd die alleen geschikt is voor de latere types met grotere banden. Jammer, het ding is zo goed als nieuw.

Dusssssss West Rain heeft 3 opties:
1. extra beugel oplassen die 4,5 cm. lager wordt gepositioneerd. Als ik dan later wel een nieuwere camplet koop,
    dan slijp ik de opgelaste beugel er weer af;
2. verkopen maar weer;
3. ruilen tegen een passende beugel (geinteresseerden?).

« Laatst bewerkt op: mei 24, 2011, 09:41:30 am door west rain »
Gelogd

west rain

  • Gast
Re:Opknappen Camplet van west rain
« Reactie #4 Gepost op: mei 24, 2011, 09:54:28 am »

Het afgelopen weekend heeft West Rain niet stilgezeten. Het doek is schoongemaakt met No-Nat cleaner en uitbundig afgespoeld. Je krijgt niet alle plekken eruit, maar nadat het doek was opgedroogd, zag het er boven verwachting uit.  O0 Daarna de No-Nat impregneer erop. Wel lastig om de bovenkant goed te doen, maar we hebben het gered. Het laatste beetje impregneer heb over de nok van de vouwwagen gegooid. Weer plekken natuurlijk  ::)  :I

Gisteravond zijn de gaatjes gedicht met Tear-Aid. Ondertussen zijn ook de slaapcabines en matrashoezen in de wasmachine geweest (koud wassen en extra naspoelen). Maar eens kijken of we die in de loop van deze week of het weekend weer kunnen aanbrengen.

Ondertussen de boel maar weer ingeklapt en lekker droog in de garage gezet. Volgende project wordt de dakkoffer. De standaard bevestigingsmaterialen passen niet onder de beugel van de imperial door. Binnenkort maar eens neuzen in de bouwmarkt of ik wat met dunne metalen CV pijpklemmen kan aanvangen. Wat rubber van fietsbinnenband ertussen? Voor de binnenkant van de dakkoffer wou ik dan wat alustripjes maken om de kracht van de boutjes te verdelen. Tips en ideëen zijn welkom :)
« Laatst bewerkt op: mei 24, 2011, 02:41:45 pm door west rain »
Gelogd

beatleenco

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 123
Re:Opknappen Camplet van west rain
« Reactie #5 Gepost op: mei 24, 2011, 06:40:57 pm »

K,eb nog een tip, as je toch handig bent..disselkissie monteren, gasleiding/waterleiding ( al denk ik dat dit type geen waterkraantje heeft) onder de bak door naar het disselbakkie en daar je gasflesje en watervaatje in zetten. Dan hoef je die ook niet meer los in de voor tent te zetten.

De gasleiding in het keukenblokje kun je makkelijk naar de scharnierzijde leggen waarna je vandaaruit flexibel gebruikt ( i.v.m. scharnier) door de bodem v/d bak. Onder de bak door naar het kissie gebruik je dan weer koperleiding.

sucses!
Gelogd

west rain

  • Gast
Re:Opknappen Camplet van west rain
« Reactie #6 Gepost op: mei 24, 2011, 08:15:31 pm »

Hoi Beatleenco,

Is idd. een idee om eens over na te denken. Zou dan eerst wel een disselbak moeten scoren die geschikt is voor montage rondom een oplooprem. In dat geval zou het reservewiel weer ergens anders naartoe moeten. :?

Een koperleidinkje is zo gelegd, dus dat is misschien sowieso een leuk idee. Kan de gasfles mooi onder de voorkant van de vouwwagen staan en staat hij niet binnen. Daar gaan we eens even op broeden... I:
Gelogd

caspar

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.053
Re:Opknappen Camplet van west rain
« Reactie #7 Gepost op: mei 24, 2011, 09:26:59 pm »

vaste stroom aansluiting en stopkontacten op een paar punten heb je geen losse draden meer in en om je wagen
Gelogd

beatleenco

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 123
Re:Opknappen Camplet van west rain
« Reactie #8 Gepost op: mei 25, 2011, 11:43:48 am »

Het reservewiel kun je aan de achterkant onder de v.w. monteren.
Ook daarvoor kun je vast nog wel een of ander beugeltje aan het cassies maken...bij de nieuwere types zit ie daar ook.

Leuk dat klussen aan de v.w. k,eb dat zelf ook bij ons campletje gedaan!
Gelogd

west rain

  • Gast
Re:Opknappen Camplet van west rain
« Reactie #9 Gepost op: mei 26, 2011, 06:22:13 pm »

yep, klussen is leuk. Ben mij aan het oriënteren voor een 12v/220W koelkastje. Niet zoeen die maximaal 15 of 18 graden onder omgevingstemperatuur kan, maar eentje waar je een ijskoud pilsje uit kunt pakken na een hete dag in Frankrijk bier

Tweedehands natuurlijk want het is een sport om de hele campinguitset voordelig aan te schaffen :O
Gelogd

neutje

  • Gast
Re:Opknappen Camplet van west rain
« Reactie #10 Gepost op: mei 30, 2011, 05:31:11 pm »

Hey....


Ik heb misschien wel interesse in je beugel.. misschien past die op mijn camp-let Savanne van 2006.

Ik zag ook dat je een wens had om een lattenbodem-systeem te onderzoeken:

Wat vind je van dit systeem (we moeten het systeem slapend nog testen, maar dat komt met Pinksteren)

http://vw.gerritneuteboom.nl/Inbouwen_van.html

http://vw.gerritneuteboom.nl/Froli.html
Gelogd

west rain

  • Gast
Re:Opknappen Camplet van west rain
« Reactie #11 Gepost op: mei 31, 2011, 10:27:04 pm »

Hoi Neutje,

Als je hem kunt gebruiken, stuur gerust een pm. Als jouw camp-let grotere wielen heeft dan mijn 8 inch, dan past het waarschijnlijk wel.

Wat een mooi systeem heb je daar trouwens voor onder het matras. Het roept wel wat vragen op:
1. scheurt de stoffen slaapcabine niet? Deze komt m.i. tussen het froli systeem en het matras in;
2. Kun je het bankje nog gebruiken met het froli systeem gemonteerd?

Ben benieuwd hoe het bevalt. Zit zelf te denken aan een oprolbare lattenbodem van de Ikea. Deze kun je oprollen waardoor we het bankje kunnen blijven gebruiken.
« Laatst bewerkt op: mei 31, 2011, 10:53:09 pm door west rain »
Gelogd

west rain

  • Gast
Re:Opknappen Camplet van west rain
« Reactie #12 Gepost op: mei 31, 2011, 10:31:39 pm »

Goed, Weiter gehts.

Het is even wat rustig geweest, maar ik heb verwoede pogingen gedaan om een 3 pits gasstel te arresteren via MP. Ik liep echter telkens tegen de maximale afmetingen aan.

Breedte van de uitsparing: 54,5 cm, diepte 32 cm. Elk 3-pits gasstel waarop ik heb gereageerd, zat rond de 58 cm. Toen ik op het punt stond mijn 3-pits principe te verlaten trof ik mijn zwager op mijn eigen verjaardagsfeestje.

Hij had nog wat ouwe campingmeuk op zolder liggen. Ik moest maar even kijken of er wat bruikbaars tussen lag.
Onderstaand nog een plaatje van mijn 5-sterrenkeuken met de uitsparing
Gelogd

west rain

  • Gast
Re:Opknappen Camplet van west rain
« Reactie #13 Gepost op: mei 31, 2011, 10:33:38 pm »

Wat schetst mijn verbazing als ik een overleden 3-pits gasstel uit de schappen trek! Die zou nog wel eens kunnen passen ook :>

Nou, dr mankeert geen 2 millimeter aan maar verder perfect qua afmetingen
Gelogd

west rain

  • Gast
Re:Opknappen Camplet van west rain
« Reactie #14 Gepost op: mei 31, 2011, 10:44:12 pm »

Er zat zelfs nog een New old stock gasslang bij (nee, geen scheuren). Na wat schoonmaak en herstelwerkzaamheden had ik de brand alweer in het gasstelletje. Gelukkig zat de aansluiting van de slang aan de zijkant waardoor het allemaal net niet zou passen. :? Weer een kleine modificatie later zat de gasslang goed, maar moest er een achterdoorgang komen

Nou is de onderkant open en gaat het hier om een plat gasstelletje waardoor het vuur wel erg dicht op het polyester zit. Dusss vanavond fluks naar de Karwei om wat aluminium profieltjes en toebehoren. Kosten ? 0,- want ik had een karwei kadobon op mijn verjaardag gekregen, dus het gasstel project kon kostenneutraal worden afgerond :O

2 Stukjes u-profiel op maat gezaagd om onder het gasstel te monteren. Het achterste profiel heb ik iets korter gehouden zodat de gasslang erlangs gelegd kan worden. Ik had nog wat rubberstrips liggen van een eerder motorproject en die kunnen mooi gebruikt worden om de scherpe randjes van het profiel af te dekken. Bovendien is het hartstikke stroef zodat het gasstel als een huis staat.

Mooi zat. Alles werkt en past precies in het keukentje. Fits like a glove of zoals wij in Friesland plegen te zeggen: it past as kul yn Kieke. De oplettende lezer ziet dat de bovenkant van het gesloten gasstel mooi gelijk loopt met de bovenkant van de keuken. :J Morgen lekker verder met de montage van de dakkoffer
« Laatst bewerkt op: mei 31, 2011, 10:55:06 pm door west rain »
Gelogd
Pagina's: 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal