Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 »   Omlaag

Auteur Topic: Zoveel keus...  (gelezen 12120 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Miss BBQ

  • Gast
Re:Zoveel keus...
« Reactie #15 Gepost op: juni 17, 2011, 08:03:38 am »

Alex heeft gelijk Mr Roadmaster, vind die tent te gewoon, bungalow tent look en drukke oubollige printjes. Ben zelf best jong, 21, dusja..

wil toch effe reageren op die drukke oubollige printjes. Die zie ik dus helemaal niet bij Roadmaster. En er stonden er afgelopen klapweekend wel 5. Gordijnen zijn bij Roadmaster vergeleken bij bijv. Trigano of Jamet bijzonder rustig in naturelle tinten.
Daarbij, als het echt zo stoort en de wagen zelf is verder technisch en qua doek in orde, dan maak je er toch zelf een paar. Gaat om rechte lappen met een tunneltje, dit kan niet zo moeilijk zijn.
Gelogd

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re:Zoveel keus...
« Reactie #16 Gepost op: juni 17, 2011, 09:00:17 am »

Eigenlijk in heel je omschrijving zie ik een Cabanon, maar nou ben ik natuurlijk wel bevooroordeeld :P. Het enige is dat het met je budget net niet gaat lukken waarschijnlijk omdat de Cabanons nog niet heel veel tweedehands te krijgen zijn.

Het ingeritste kuipzeil vind ik persoonlijk echt super en was voor ons ook een van de voorwaarden zeg maar. We zijn vorig jaar met een tent weggeweest en alles was nat na een fikse regenbui....
Gelogd
Every day is a gift, not a given right....

EERISED90

  • Gast
Re:Zoveel keus...
« Reactie #17 Gepost op: juni 17, 2011, 09:52:07 am »

Ja, die roadmaster in die advertentie iig wel, heb er al meer gezien met gordijnen met printjes.
maar buiten dat, vind ik roadmaster een beetje een bungalow tent look hebben.


Ik neig ook naar de cabanon, maar tweedehands idd zeer schaars. Dus misschien budget bijstellen? welk model?
En op welk bedrag zit ik als al mijn wensen die mogelijk zijn erin zitten?
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.636
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re:Zoveel keus...
« Reactie #18 Gepost op: juni 17, 2011, 10:04:37 am »

Leuk te zien dat vrijwel iedereen zijn eigen merk promoot. (En nee, ik raad als je ook weekeinden wilt doen geen Jamet Louisiana aan, ik vind hem zelf te bewerkelijk   :O)

Ik begrijp uit je tekst, of althans, dat denk ik te begrijpen, dat je nog niet met een vouwwagen hebt gekampeerd.. In dat geval is mijn welgemeende advies: koop een goedkope wagen die min of meer in de buurt komt van wat je wilt. Je geeft aan dat er een tweede kind komt, mijn aanname (maar assumption is the mother of all fuck-ups) is dan dat je niet heel ver op vakantie zult gaan. Juist dan kan je met een goedkopere wagen wennen aan het kamperen in een klapkar.

Nadat je een of twee keer echt hebt gekampeerd gingen wij onze eisen in een ander perspectief zien. Vraag daarna weer om ieder zijn onbevooroordeelde mening en 'wij van WC-eend zullen WC-eend adviseren'. Hopelijk beargumenteerd zodat je zelf een goede keuze kunt maken.  ::)

Zelf zijn we voorzichtig op zoek naar een klapkar die meer geschikt is om rond te trekken. Winkeltje in, winkeltje uit. Ervaringen lezen, wagens bekijken etc. Zo langzamerhand is dat een hobby op zich geworden. Je leert steeds meer types kennen en wat de pro's en con's zijn van een bepaald type wagen. Tja de eigenaren, mezelf voorop, zullen altijd vinden dat hun keuze de beste is.

Succes met je zoektocht.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

tommybol

  • Gast
Re:Zoveel keus...
« Reactie #19 Gepost op: juni 17, 2011, 10:33:49 am »

Wat een vreselijk verstandig antwoord Pim  :). Maar daardoor wel waar. Maar ik vind wel dat de vraagsteller al wel een goed budget heeft om met een mooie tweedehands wagen op de camping te gaan staan!
Gelogd

KlapJoeri

  • Klaploper met klappertanden
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.244
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero 2023
  • Het leven is mooier als je denkt!
Re:Zoveel keus...
« Reactie #20 Gepost op: juni 17, 2011, 03:19:04 pm »

Ja, die roadmaster in die advertentie iig wel, heb er al meer gezien met gordijnen met printjes.
maar buiten dat, vind ik roadmaster een beetje een bungalow tent look hebben.


Ik neig ook naar de cabanon, maar tweedehands idd zeer schaars. Dus misschien budget bijstellen? welk model?
En op welk bedrag zit ik als al mijn wensen die mogelijk zijn erin zitten?

Je kunt hier natuurlijk alle informatie krijgen over Cabanon die je wilt; gewoon kwestie van vragen :)
Maarrr je kunt ook even bij de Wit in Schijndel gaan kijken, daar staan ze nieuw en kun je verschillende formaten/types bekijken. De wit is importeur maar er zitten in nederland nog enkele plaatsen waar ze verkocht worden als Schijndel te ver weg voor je is.
Gelogd
The cold never bothered me anyway.....

KlapJoeri

  • Klaploper met klappertanden
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.244
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero 2023
  • Het leven is mooier als je denkt!
Re:Zoveel keus...
« Reactie #21 Gepost op: juni 17, 2011, 03:21:56 pm »

een Smitveld kan overigens ook nog een leuk alternatief zijn
bijvoorbeeld;
http://caravan-kamperen.marktplaats.nl/vouwwagens/456150307-smitveld-beauvist-incl-boogluifel.html
Gelogd
The cold never bothered me anyway.....

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.354
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re:Zoveel keus...
« Reactie #22 Gepost op: juni 17, 2011, 03:34:44 pm »

Ik begrijp uit je tekst, of althans, dat denk ik te begrijpen, dat je nog niet met een vouwwagen hebt gekampeerd.. In dat geval is mijn welgemeende advies: koop een goedkope wagen die min of meer in de buurt komt van wat je wilt...... Juist dan kan je met een goedkopere wagen wennen aan het kamperen in een klapkar.

Eigenlijk een prima advies: op 1 punt na.. ik heb al meerdere mensen gehoord in mijn omgeving die 'het een keer met een vouwwagen wilden proberen', een te goedkope hebben gescoord op marktplaats, niet ervaren zijn met opzetten en dan meteen een Jamet Louisiana of Arizona (niet ten nadele van deze wagens, maar hij is wat bewerkelijk... Ook moet gezegd worden: na een aantal keer met zijn tweeen opzetten raak je op elkaar ingespeeld en gaat het vrij makkelijk) met luifel, keukenuitbouw en noem maar op kopen. Doemscenario: ding lekt, stokken half kapot noem maar op.

Die ergeren zich door het gebrek aan ervaring de eerste keer zo aan het opzetten en/of afbreken dat dit meteen een smet legt op hun beleving van het vouwwagenkamperen (en mogenlijk ook het huwelijk..). Jammer in mijn optiek en niet nodig.

Gelet op je eisen lijkt mij een Cabanon ook een uitstekende keus, maar goed, wij van WC eend.... :#
« Laatst bewerkt op: juni 17, 2011, 03:40:32 pm door GJT »
Gelogd

KampeerFan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.324
Re:Zoveel keus...
« Reactie #23 Gepost op: juni 17, 2011, 04:14:46 pm »

Wat ook veel ergernis kan besparen is de vouwwagen gewoon een keer helemaal op te zetten thuis. Daar leer je ontzettend veel van. Daarna een weekend te proefkamperen, dan ben je voor de zomervakantie er helemaal klaar voor :)
Gelogd

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.354
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re:Zoveel keus...
« Reactie #24 Gepost op: juni 17, 2011, 04:26:20 pm »

Wat ook veel ergernis kan besparen is de vouwwagen gewoon een keer helemaal op te zetten thuis. Daar leer je ontzettend veel van. Daarna een weekend te proefkamperen, dan ben je voor de zomervakantie er helemaal klaar voor :)

Helemaal waar. Het zal dan al een stuk beter bevallen. Oefening...

Gelogd

EERISED90

  • Gast
Re:Zoveel keus...
« Reactie #25 Gepost op: juni 17, 2011, 05:18:45 pm »

Ik zou niet weten waarom je met twee kinderen ineens in de buurt blijft.. Dat zijn wij zeker niet van plan!

Wij hebben geen ervaring met een eigen vouwwagen. Heb wel veel kampeer ervaring met een tent, vind het tent gevoel heel leuk, maar mis een matras, ook dat gedoe met een gasstel op een tafeltje en een jerrycan, en dat alles mee in auto, dan hebben we nog geen eens een grote tent.

Heb ervaring met campers en caravan (wel geleend), maar een camper is sowieso krap, en je moet toch een voortent bouwen met een kind, dan heb je het nog niet over de kosten..
Caravan precies hetzelfde, en dan dat gevaarte achter de auto.

In beide is het ook minder leuk wakker worden!
Ooit toen ik 10 was met mijn ouders en een vouwwagen op vakantie geweest, vond het toen al het leukst en fijnst van alle kampeermiddelen.
Schoonouders hebben jaaaaaaren een vouwwagen gehad, en ja mijn vriend is ook besmet.

Ik weet gewoon zeker dat een vouwwagen wat voor ons is, en weet ook ongeveer wel wat ik wel en niet wil.
Gaan sowieso geen goedkoop ding kopen om uit te proberen, de vouwwagens van nu zijn namelijk zoveel luxer!

We hebben hier en daar al folders aangevraagd..
Gaan in oktober sowieso naar de beurs, en wil langs vervat, is hier in de buurt.

Als we er een gekocht hebben willen we sowieso een keer naar het recreatieoord hier, groot grasveld waar je even de hele boel uit kan klappen.beetje klooien en doen, oefenen..
Gelogd

Boompje

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 184
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper
  • Kytetje, Boompje maar liever geen beestjes
Re:Zoveel keus...
« Reactie #26 Gepost op: juni 17, 2011, 11:30:20 pm »

Volgens mij weet je heel goed wat kamperen inhoud. Ik ben het ook met GJT eens dat  de goedkoop maar verkeerd aangeschafte probeerwagen je plezier in klappers voorgoed om zeep kan helpen. Niet doen dus. Wij zijn ook tentkampeerders en wilden ook geen bungalowtent op wielen hebben. Ze hebben zeker voordelen maar ook nadelen en die wogen voor ons zwaarder. Wij zijn ook meteen voor een goede tenttrailer gegaan in de overtuiging dat klappen ons zou bevallen.

Dit forum doorspitten, leveranciers en beurzen bezoeken, de voorpret is al net zo leuk als het kamperen zelf! :>
Vergeet ook Youtube niet. Als je gaat zoeken op 'vouwwagen', 'tenttrailer' en de verschillende merknamen, dan kom je ontzettend veel te weten. Na beursbezoek hadden we nog een shortlist van wagens. Toen ik een opzetinstructie zag op Youtube van een van die betreffende wagens werd die meteen geschrapt. Dat was me op de beurs toch anders voorgeschoteld!

Heel veel succes en plezier bij je zoektocht.


« Laatst bewerkt op: juni 17, 2011, 11:45:12 pm door Boompje »
Gelogd
Quitters never win, winners never quit

Bosje

  • Gast
Re:Zoveel keus...
« Reactie #27 Gepost op: juni 18, 2011, 12:41:38 am »

Tja, wij van wc-eend..... of was die al gebruikt :O

nee niet de jamet arizona, wij genieten van de wagen, maar is 1: een bungalowmodel, 2: een beetje opzet werk.

Vandaag bij Erica in Zeist geweest, en ik moet zeggen, ben onder de indruke van de Trigano Odyssee, en voor meer ruimte de Olympe.

Mooie klappers, die er erg degelijk uitzien (kon haast Roadmaster zijn :H)
en Odyssee's zijn er ook 2de hands :J
succes met zoeken!
Gelogd

KlapJoeri

  • Klaploper met klappertanden
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.244
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero 2023
  • Het leven is mooier als je denkt!
Re:Zoveel keus...
« Reactie #28 Gepost op: juni 18, 2011, 07:02:39 am »

en mag ik erop wijzen dat bij aanschaf van een goede vouwwagen voor een nette prijs tweedehands deze met weinig of geen verlies weer door te verkopen is mocht hij niet bevallen!
Dus nog een reden om niet eerst een oud geval aan te schaffen...
Gelogd
The cold never bothered me anyway.....

marcel.s

  • Gast
Re:Zoveel keus...
« Reactie #29 Gepost op: juni 18, 2011, 07:43:23 am »

mag ik 1 opmerking maken,de fietsen.

ik heb wel eens een paar keer fietsen mee gehad, maar ze stonden alleen maar schoon te spoelen.

als jullie naar het buitenland gaan, moet je rekening houden dat er veel heuvels zijn, en dat is heel zwaar.

om daar leuk te fietsen moet je al geen fiets met een paar naaf versnelinkjes hebben, en zeker niet een fiets van 25 kilo.

mijn tip laat ze thuis , en neem alleen de kinderfiets mee, kan ie op de camping krossen.

 I:
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal