Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Advies gevraagd inzake aanschaf Vouwwagen  (gelezen 2978 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

marcellos

  • Gast
Advies gevraagd inzake aanschaf Vouwwagen
« Gepost op: juli 31, 2011, 09:42:26 pm »

Beste allemaal,

Mijn vrouw en ik willen een vouwwagen kopen voor het gezin. We zijn over een aantal dingen uit:
* Dubbelklapper
* Geen harde kap/deksel
* Met basis keuken
* Bedden minimaal 2 mtr

Voorts viel het ons op tijdens de kampeervakanties met tent dat de meeste vouwwagens eigenlijk altijd 'aan de weg staan'. Ofwel door de: dissel van 1,4mtr + 2,2mtr vouwwagen + 3,5 mtr voortent + 3 mtr luifel = 10,1 mtr lengte, ontbijt je gezellig met alle passanten. En loert iedereen de vouwwagen binnen omdat men praktisch struikelt over de scheerlijnen. Nu verwachten we geen bijzonder privacy omstandigheden op een camping; echter een meter of wat van de 'weg' lijkt me wat prettiger. Kan je tevens makkelijker zien waar de kids uithangen.

We willen met name kamperen in warmere gebieden. Dus bedachten we dat een model met een korte voortent prima volstaat. Nu is daar tot onze verbazing relatief weinig keuze in. 3,5 mtr lengte is blijkbaar behoorlijk gangbaar.

De volgende vouwwagen hebben we op het oog:
* Cabanon Manga (voortent 2,7)
* Trigano Olympe (voortent 2,4 maar wel 1 mtr breder; volgens mij)

We vinden het bijzonder fijn als  jullie willen reageren op onze drie vragen:
* Ervaren jullie de lengte van de volledige vouwwagen als onhandig / 'over the top'?
* Zijn er meerdere merken types die relatief compact zijn?
* Wat zijn de ervaringen met de Cabanon Manga / Trigano Olympe / Ander merk en type? Ik weet dat de Cabanon en de Trigano geen binnentent hebben in de voortent. Is dat te koud / warm?

Alvast super bedankt voor jullie reacties!

Hartelijke groeten,
Marcel
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.270
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re:Advies gevraagd inzake aanschaf Vouwwagen
« Reactie #1 Gepost op: juli 31, 2011, 09:50:02 pm »

Even wat leesvoer voor je. ;)
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

marcellos

  • Gast
Re:Advies gevraagd inzake aanschaf Vouwwagen
« Reactie #2 Gepost op: juli 31, 2011, 10:04:08 pm »

Even wat leesvoer voor je. ;)

Bedankt voor je reactie!

Ik zie geen linkje / bijlage? Zou je opnieuw kunnen posten?

Thanks!
Marcel
Gelogd

mvdkant

  • Gast
Re:Advies gevraagd inzake aanschaf Vouwwagen
« Reactie #3 Gepost op: juli 31, 2011, 10:58:46 pm »

wat zijn je wensen, nieuw of oud?
ga je er een aanschaffen met het idde, we zien wel of het wat voor ons is of zeg je, kamperen is bekend en ik ben bekend met vouwwagens dus graag een andere vouwwagen.
wat is je budget?


zelf hebben we een oude vouwwagen van het merk scout op de kop getikt voor ? 100. (opgeknapt voor ? 650 ::) wielen, banden, remmen, wiellagers, verlichting, dekzeil en stof voor de bekleding van de bankjes)we waren onbekend met vouwwagens en ons budget was ook niet ruim.
een caravan achter de auto hangen vonden wij niets en het lastige van een stacaravan zijn de verplichtingen van de camping zoals je plaats netjes en onkruidvrij houden.
nu blijkt dat wij het vouwwagenkamperen toch wel erg leuk vinden dus voorlopig houden we het bij een vouwwagen.
nu is de kwaliteit van een scout dusdanig goed dat onze scout (nu 22 jaar oud) met de nodige liefde nog een jaar of 10 mee zou kunnen gaan.

ben je onbekend met vouwwagenkamperen dan is mijn advies, koop eerst een oude maar goede vouwwagen en kijk of het je bevalt. als het bevalt, koop dan een duurdere / mooiere.
bij marktplaats, onder de zoektekst scout kom je veel oude maar vaak in goede staat verkerende vouwwagens tegen, tegen een mooie prijs.
het zijn geen snelklappers maar qua ruimte zit je wel in het segment dat jij zoekt. een scout pivo met standaard tent heeft een voortent van 460 breed bij 240 diep.
er zit een dekzeil overheen en de keuken is basis te noemen maar alles wat je nodig hebt zit erop.
de bedden zijn 135 breed en 190 lang. ik ben zelf bijna 2 meter maar slaap uitstekend op het bed van 190.
met de ondertentjes erbij biedt een scout pivo ruimte aan 6 tot 8 personen.

totale lengte is 140 dissel, 210 wagen, 240 voortent en 180 luifel. totaal rond de 7 meter 70

lees verder dit topic,

http://forum.vouwwagenclub.info/index.php/topic,2206.0.html

en

http://forum.vouwwagenclub.info/index.php/topic,161.0.html

succes  :J

groet,
martin.
« Laatst bewerkt op: juli 31, 2011, 11:10:20 pm door mvdkant »
Gelogd

marcellos

  • Gast
Re:Advies gevraagd inzake aanschaf Vouwwagen
« Reactie #4 Gepost op: juli 31, 2011, 11:22:49 pm »

Hoi Martin,

Bedankt voor je bericht. 100 euro voor een vouwwagen is geen geld!

Wij kamperen al jaren. Maar een tent vind ik niet zo praktisch. Je moet alles los meenemen. Ik rijd een Skoda Superb (zonder knuffel olifant), zo'n beetje de grootste station te koop; en zelfs met dakkoffer red ik het niet (babybed etc). Een vouwwagen is daarom ideaal: 110 km/h in la France en een zee aan opbergruimte.

Ik heb nog niet zo'n gevoel bij nieuw of gebruikt. Het is me eigenlijk om het even. Ik heb een budget van ongeveer 4,5k. Wat ik wil voorkomen is dat ik na 5 jaar een andere moet kopen omdat het doek op is en daardoor bijvoorbeeld accessoires niet meer passen etc. Ik wil er wel een jaar of 10 mee doen. Een vouwwagen met dekzeil helemaal... Blijven stapelen en dan het zeiltje er over.

De bedoeling is dat we een aantal weken op één plek blijven staan. Of het opzetten in 1 of 2 uur gedaan is; is dus geen echte pré.

We weten dus ongeveer wat we willen. Ben vooral benieuwd naar meningen (ook over de grootte/lengte) en alternatieven, ook prijstechnisch. Bijvoorbeeld een Cabanon bij De Waele in Gent scheelt al gauw veel centjes.

Ik ga het aanbevolen type eens bekijken.
Gelogd

mvdkant

  • Gast
Re:Advies gevraagd inzake aanschaf Vouwwagen
« Reactie #5 Gepost op: juli 31, 2011, 11:31:59 pm »

het meenemen van een heleboel spullen is absoluut erg handig. het blijft natuurlijk gewoon een aanhangwagen met een tent erop.
kijk wel uit met het beladen van de wagen. het dekzeil kan schuren over de spullen die eronder liggen waardoor het dekzeil lek kan raken.

wij hebben best geluk met onze vouwwagen van ? 100 het tentdoek is goed en het doek is waterdicht. oke, het is in 22 jaar wel verweerd maar nog steeds in goede staat.
na de investering van 650 euro kunnen wij er zeker een jaar of 10 mee vooruit, tenzij je motten in het doek krijgt of marters :ca
met een 2de hands moet je geluk hebben maar het merk scout is kwalitatief een bijzonder degelijk merk.
de fabriek is destijds failliet gegaan omdat ze geen nieuwe meer verkochten omdat de oudjes maar bleven rijden. voor de fabriek een :ca voor ons,  :>

in ieder geval heel veel succes met je keuze :J

ja!!!  het blijft lastig  :#
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.270
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re:Advies gevraagd inzake aanschaf Vouwwagen
« Reactie #6 Gepost op: augustus 01, 2011, 06:18:50 am »

Bedankt voor je reactie!

Ik zie geen linkje / bijlage? Zou je opnieuw kunnen posten?

Thanks!
Marcel
sorry
http://forum.vouwwagenclub.info/index.php/topic,7668.msg85031.html#msg85031
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

campingloge

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 386
  • Merk Vouwwagen: Opblaasbare Kyte Full Options
Re:Advies gevraagd inzake aanschaf Vouwwagen
« Reactie #7 Gepost op: augustus 01, 2011, 11:13:38 pm »

Zelf ervaren we de lengte niet als een probleem, maar onze voortent staat naast de wagen  ::). Maar het is geen dubbelklapper. Eigenlijk zoek je een brede maar ondiepe wagen. Ik denk dan meteen aan de Holtkamper Flyer. Klapt niet naar links en rechts maar naar achter en schuift naar voren. Ben je ook nog snel klaar met opzetten. Is een fantastische wagen, hoge kwaliteit en 2e hands ruim voorhanden in allerlei uitvoeringen en prijsklasses. Heeft alleen wel een harde deksel.  :N

Gelogd

Purk

  • Gast
Re:Advies gevraagd inzake aanschaf Vouwwagen
« Reactie #8 Gepost op: augustus 02, 2011, 01:34:56 pm »

Overdwars opzetten kan ook nog, als je plekje breed genoeg is.  Dan zit je nog steeds voor je vw, maar komen de andere campinggasten niet pal langs je ontbijttafeltje, en heb je bovendien minder inkijk. Wij deden dat eigenlijk altijd met onze tent, en zeker op plekjes met mooie afscheidingshaagjes zit je dan geweldig. Of het met de vw ook gaat lukken, is even afwachten. Afgelopen weekend tijdens ons primeurnachtje was het plekje in elk geval te klein om het te proberen. Maar omdat we uit de voortent de voorkant ritsten, en dan de voortent als luifel gebruikten, zaten we alsnog niet zo heel dicht op de weg. Wel dichter dan ik gewend was, maar ze konden nog niet de hagelslagjes op mijn broodje tellen...
Zag afgelopen weekend wel iemand die gewoon zijn plekje 'verkeerd-om' had bebouwd: achterkant van de tent naar de weg toe, en dan dus achteraan op het plekje een vrij stukje om te zitten. Dat vond ik zelf wel erg onvriendelijk ogen, maar het kan natuurlijk wel! (dan heb je alleen echt geen zicht me op je kids, als die van het plekje afgaan)
« Laatst bewerkt op: augustus 02, 2011, 01:45:53 pm door Purk »
Gelogd

EdwinMerks

  • Gast
Re:Advies gevraagd inzake aanschaf Vouwwagen
« Reactie #9 Gepost op: augustus 02, 2011, 05:03:28 pm »

Beste allemaal,

Mijn vrouw en ik willen een vouwwagen kopen voor het gezin. We zijn over een aantal dingen uit:
* Dubbelklapper
* Geen harde kap/deksel
* Met basis keuken
* Bedden minimaal 2 mtr

Voorts viel het ons op tijdens de kampeervakanties met tent dat de meeste vouwwagens eigenlijk altijd 'aan de weg staan'. Ofwel door de: dissel van 1,4mtr + 2,2mtr vouwwagen + 3,5 mtr voortent + 3 mtr luifel = 10,1 mtr lengte, ontbijt je gezellig met alle passanten. En loert iedereen de vouwwagen binnen omdat men praktisch struikelt over de scheerlijnen. Nu verwachten we geen bijzonder privacy omstandigheden op een camping; echter een meter of wat van de 'weg' lijkt me wat prettiger. Kan je tevens makkelijker zien waar de kids uithangen.

We willen met name kamperen in warmere gebieden. Dus bedachten we dat een model met een korte voortent prima volstaat. Nu is daar tot onze verbazing relatief weinig keuze in. 3,5 mtr lengte is blijkbaar behoorlijk gangbaar.

De volgende vouwwagen hebben we op het oog:
* Cabanon Manga (voortent 2,7)
* Trigano Olympe (voortent 2,4 maar wel 1 mtr breder; volgens mij)

We vinden het bijzonder fijn als  jullie willen reageren op onze drie vragen:
* Ervaren jullie de lengte van de volledige vouwwagen als onhandig / 'over the top'?
* Zijn er meerdere merken types die relatief compact zijn?
* Wat zijn de ervaringen met de Cabanon Manga / Trigano Olympe / Ander merk en type? Ik weet dat de Cabanon en de Trigano geen binnentent hebben in de voortent. Is dat te koud / warm?

Alvast super bedankt voor jullie reacties!

Hartelijke groeten,
Marcel

En hier zitten wij dus ook mee..

Wij hebben als optie:

- Cabanon Manga (waar ik overigens een nieuw type van verwacht. De Manga is de enige met een smalle wagenbak. Bij de Wit gaf men aan alleen maar naar de brede te willen (lees: lager beladen en bredere keuken). Minpuntje van de Manga vind ik dat de zijruiten in de voortent niet te ventileren zijn en ik had liever een inritsbaar grondzeil gezien.

- Cabanon Malawi. Is eits kleiner (met name binnentent) maar met een achtertent wel meer ruimte. Voortent is te duur dus wordt het een luifel (die dus niet af te sluiten is)

- Trigano (Odysse of wellicht Olympe). Mooie tent, lelijke wagenbak en zeil. ben alleen ontzettend bang voor de witte kleuren van het interieur (kinderen) en het dak (troep van bomen, vogels etc)

- Holtkamper. Vanwege de prijs wel een 2e handse. Kan een Flyer zijn of een Cocoon met Adventuretent..

Ook voor ons een heel erg lastige keuze..
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal