Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Klimaat en weer aan de Bodensee  (gelezen 6754 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Klapband

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 199
  • Merk Vouwwagen: Combi-Camp Flexi Comfort IQ LL XL
Klimaat en weer aan de Bodensee
« Gepost op: oktober 03, 2018, 10:06:44 pm »

Wie kan mij vertellen hoe het weer aan de Bodensee 's zomers is?

Het klimaat is wat warmer ten opzichte van bijvoorbeeld midden-Duitsland. Maar van het weer in de zomers vind ik maar weinig op verschillende websites en fora. Ja, het is er warmer en er kan ook wel neerslag vallen, maar dat is dan vaak in algemene zin geschreven over het hele jaar bezien.
Gelogd
Wat is jouw klapband?

Wanderer200

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 471
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2015
Re: Klimaat en weer aan de Bodensee
« Reactie #1 Gepost op: oktober 03, 2018, 11:41:36 pm »

Wij stonden 3 jaar terug bij de Bodensee. We hebben warme dagen gehad en dagen met neerslag in de vorm van buien. We hebben geen dagen achtereen slecht weer gehad.

Verder een mooie omgeving waar veel te doen is.
Gelogd

Klapmoose

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 409
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi deluxe 2.0
Re: Klimaat en weer aan de Bodensee
« Reactie #2 Gepost op: oktober 04, 2018, 07:36:55 am »

Wij zijn afgelopen zomer aan de Bodensee geweest (eind juni begin juli) en vonden het geweldig. We hebben 1 buitje gehad en verder veel zon en af en toe een bewolkte dag. Temperatuur tussen de 18 tot 30 graden. dat wisselde per dag. Nadat wij weg zijn gegaan is het weer daar instabieler geworden. Dit jaar uitgezonderd kan je stellen dat aan de Bodensee het weer in de zomer iets beter is dan in Nederland.


Aan de Bodensee is het van belang om de westkant op te zoeken. Aan de Oostkant regent het vanwege de ligging aan de bergen 2x zo veel als aan de westkant. Rondom de Bodensee heerst een Microklimaat. Het heeft meer zonuren en de temperatuur ligt iets hoger dan de rest van Duitsland. Maar voor heel Duitsland geldt dat je, net zoals in Nederland, een beetje geluk moet hebben met het weer. Wil je "zongarantie" dan moet je ergens anders naartoe, zoek je een leuke bestemming met kans op redelijk weer. Vooral gaan!


Mocht je nog een leuke camping zoeken, deze is ons erg goed gevallen
Ook heb ik een topic geopend over de uitstapjes die we hebben gedaan




Gelogd

Marcel

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 516
  • Merk Vouwwagen: Cabanon
Re: Klimaat en weer aan de Bodensee
« Reactie #3 Gepost op: oktober 04, 2018, 01:14:42 pm »

Het klimaat in dat deel van Duitsland is een paar graden warmer dan bij ons. Het regent er veel en heftig.
Gelogd

Klapband

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 199
  • Merk Vouwwagen: Combi-Camp Flexi Comfort IQ LL XL
Re: Klimaat en weer aan de Bodensee
« Reactie #4 Gepost op: oktober 10, 2018, 01:41:59 pm »

Jammer dat het weer wisselvallig kan zijn. Nu is dat niet altijd een bezwaar, maar we willen met jonge kinderen toch wel wat meer zeker zijn van mooi weer. Wordt denk ik een ander jaar dat de richting Bodensee gaan. Nu maar in een zonniger land/regio zoeken naar een mooie kleinere camping (max. 50 plaatsen) met een zwembad en wat dieren om te voeren.
Gelogd
Wat is jouw klapband?

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.171
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: Klimaat en weer aan de Bodensee
« Reactie #5 Gepost op: oktober 11, 2018, 12:05:51 pm »

Je weet nooit.
Dit jaar hebben we juist de koelte opgezocht.


Verstuurd vanaf mijn SM-G388F met Tapatalk

Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Wanderer200

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 471
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2015
Re: Klimaat en weer aan de Bodensee
« Reactie #6 Gepost op: oktober 12, 2018, 11:46:23 pm »

Wij zijn 2x op vakantie in de buurt van de Bodensee geweest en dat 'veel en heftige regen' herken ik zeker niet. Ja een keer een onweersbui of 2 dagen druiliger weer. En ja je kunt pech hebben of een beetje geluk, wil je garanties dan moet je verder weg.

Wij hadden de laatste keer een camping met een binnen speeltuin dat scheelt enorm en maakt een regenachtige dag een stuk minder erg.
Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.362
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Klimaat en weer aan de Bodensee
« Reactie #7 Gepost op: oktober 13, 2018, 02:16:14 pm »

Ik ben er ook twee keer in de buurt geweest, echter wel aan de Oostenrijkse kant en wat de bergen in. En daar herken ik de zware regenval zeer zeker! Een keer was het met een ex vriendin en haar ouders die daar zeer vaak gingen, echter zijn na een paar dagen terug gemoeten omdat het zelf binnen hun vouwcaravan stevig aan het binnen regenen was.

Zoals overal, moet je er wat geluk hebben en in een eerdere post werd ook al het verschil gesteld tussen de oost en westkant van het meer wat betreft regen.
Gelogd

Marcel

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 516
  • Merk Vouwwagen: Cabanon
Re: Klimaat en weer aan de Bodensee
« Reactie #8 Gepost op: oktober 13, 2018, 03:24:15 pm »

Wij zijn 2x op vakantie in de buurt van de Bodensee geweest en dat 'veel en heftige regen' herken ik zeker niet. Ja een keer een onweersbui of 2 dagen druiliger weer. En ja je kunt pech hebben of een beetje geluk, wil je garanties dan moet je verder weg.

Wij hadden de laatste keer een camping met een binnen speeltuin dat scheelt enorm en maakt een regenachtige dag een stuk minder erg.

Ik zeg toch ook niet dat het er elke dag regent? Zoek de klimaatgegevens van die regio maar eens op. Warmer dan hier en vrij veel regen. Aangezien het in de bergen is, denk ik dat die regen vaak in korte tijd valt.
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.628
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Klimaat en weer aan de Bodensee
« Reactie #9 Gepost op: oktober 14, 2018, 11:19:37 am »

Tussen de rivier Argen en de Oostenrijkse grens, wat onder de regio Allgau valt, regent het significant minder dan aan de andere kant.

Zeg maar, vlak bij Lindau. In een half uurtje ben je in Bregenz, Insel Mainau is twee uur weg.

Maar tegenwoordig zou ik niets over het klimaat durven roepen, ik zit in de zon in korte broek buiten, op 14/10...
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal