Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 4 »   Omlaag

Auteur Topic: Absorpsie of compressor?  (gelezen 27837 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

famahbaas

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 82
  • Merk Vouwwagen: Teun ttt4 tenttrailer
Absorpsie of compressor?
« Gepost op: augustus 17, 2012, 07:31:42 pm »

Wij zijn op zoek naar een nieuwe koelkast, Maar het is lastiger dan je denkt.
Maakt die comperros echt veel lawaai, koelt de absorptie echt zo goed bij 30 graden?

Mijn  bier en natuurlijk het eten moet wel lekker koel zijn :**

Wat zijn zijn jullie ervaringen? I:
Gelogd

Qwaqa

  • Gast
Re: Absorpsie of compressor?
« Reactie #1 Gepost op: augustus 17, 2012, 07:36:18 pm »

Volgens mij is er een heel uitgebreid draadje over koelkasten te vinden...
Gelogd

Fcdh

  • Gast
Re: Absorpsie of compressor?
« Reactie #2 Gepost op: augustus 21, 2012, 06:58:03 pm »

Dat is zeker waar,zelfs al is het 40 graden.
Hij heeft 7 standen en bij stand 3 is het bier al bevroren !
Gelogd

EdwinMerks

  • Gast
Re: Absorpsie of compressor?
« Reactie #3 Gepost op: augustus 21, 2012, 09:06:55 pm »

Dat is zeker waar,zelfs al is het 40 graden.
Hij heeft 7 standen en bij stand 3 is het bier al bevroren !

Over welk type heb je het dan?
Gelogd

JanW

  • Gast
Re: Absorpsie of compressor?
« Reactie #4 Gepost op: augustus 21, 2012, 10:16:58 pm »

Ik heb een absorptiekoelkast en de eigenschap van zo'n koelkast is dat deze niet verder dan ongeveer 20K onder de buitentempatuur kan koelen. Ik zou de volgende keer voor een compressor gaan.
Gelogd

jcfvanhalteren

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 47
Re: Absorpsie of compressor?
« Reactie #5 Gepost op: augustus 21, 2012, 10:39:08 pm »

Hoi,
ik heb ook een prima absortie dometic koelbox en die bevalt goed, maar ik heb ook een engel compressor koelbox aangeschaft en die bevalt echt super goed, is heel degelijk, hij hoeft ook niet precies waterpas te staan en koelt en vriest bij de warmste temperaturen en is ook heel stil, is niet goedkoop maar je hebt er echt heel veel jaren plezier van, ik heb hem aangeschaft via de engel koelbox actie.
www.engel-europe.nl
Gelogd

villeke

  • Gast
Absorpsie of compressor?
« Reactie #6 Gepost op: augustus 21, 2012, 10:59:34 pm »

http://www.de-wit.nl/b40-koelbox

Perfect ding. Gaat tot -15 op de compressor en ook te gebruiken op 12 v. En....zeer betaalbaar
Gelogd

villeke

  • Gast
Absorpsie of compressor?
« Reactie #7 Gepost op: augustus 21, 2012, 11:00:36 pm »

Maar inderdaad er is volgens al een topic hierover. Wellicht even de zoekfunctie gebruiken.
Gelogd

famahbaas

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 82
  • Merk Vouwwagen: Teun ttt4 tenttrailer
Re: Absorpsie of compressor?
« Reactie #8 Gepost op: augustus 21, 2012, 11:10:40 pm »

Ik ben benieuwd of de compressor koelkasten echt veel lawaai maken of dat het eigenlijk wel meevalt, we wonen aan een drukke straat dus zijn wel wat gewend :J
Gelogd

villeke

  • Gast
Absorpsie of compressor?
« Reactie #9 Gepost op: augustus 21, 2012, 11:22:39 pm »

Ik ben benieuwd of de compressor koelkasten echt veel lawaai maken of dat het eigenlijk wel meevalt, we wonen aan een drukke straat dus zijn wel wat gewend :J

Nee hoor hoor je nauwelijks.
Gelogd

jackodb

  • Gast
Re: Absorpsie of compressor?
« Reactie #10 Gepost op: augustus 22, 2012, 07:29:33 am »

Ik heb een absorptiekoelkast en de eigenschap van zo'n koelkast is dat deze niet verder dan ongeveer 20K onder de buitentempatuur kan koelen. Ik zou de volgende keer voor een compressor gaan.
Die ervaring heb ik niet. 2de hands absorptie deze zomer voor 't eerst gebruikt. Bij 30C buiten was de inhoud zeer koel. Op het koel-element stond zelfs een laagje ijs.
Gelogd

Stori

  • Gast
Re: Absorpsie of compressor?
« Reactie #11 Gepost op: augustus 22, 2012, 08:24:19 am »

Wij hebben dezelfde gekocht als Villeke, de B40. Maar ik ben wel geschrokken van de afmetingen en het gewicht tov onze vroegere Electrolux absorptie-koelkast.
Ik zou dat toch ook maar even meenemen in je overweging, je moet ze namelijk ook nog kwijtraken tijdens de reis.
En het geluid valt mee, zelfde als je koelkast thuis, maar op de camping staat je bed wel (bijna)naast de koelkast. Je hoort ze wel, maar ze springt minder vaak op en af dan een absorptie.
Gelogd

djaanhetrot

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 71
  • Merk Vouwwagen: HK kyte xl
Re: Absorpsie of compressor?
« Reactie #12 Gepost op: augustus 23, 2012, 09:21:57 am »

Wij hebben ook een compressor koelbox (mobicool b40) en zijn er erg tevreden over..
Hij is wel groot en zwaar. Bij ons moet ie in de kofferbak  van de auto.. (past niet in de disselbak..)
De vorige koelbox (thermo-electrisch) vroor altijd dicht als het erg warm en vochtig was. kon je m elke dag ontdooien..

Momenteel staat de b40 in de keuken in huis (krijgen een nieuwe keuken en de oude koelkast is er al uit.) :-)





Gelogd

villeke

  • Gast
Re: Absorpsie of compressor?
« Reactie #13 Gepost op: augustus 23, 2012, 09:31:55 am »

Wij hebben dezelfde gekocht als Villeke, de B40. Maar ik ben wel geschrokken van de afmetingen en het gewicht tov onze vroegere Electrolux absorptie-koelkast.
Ik zou dat toch ook maar even meenemen in je overweging, je moet ze namelijk ook nog kwijtraken tijdens de reis.
En het geluid valt mee, zelfde als je koelkast thuis, maar op de camping staat je bed wel (bijna)naast de koelkast. Je hoort ze wel, maar ze springt minder vaak op en af dan een absorptie.

zo groot istie nou ook weer niet. Even groot als bv de Tristars. Zwaar istie wel (21 kg) maar de Tristars absorptiekoelboxcen zijn ook 17 kg. Met beiden sjouw je geen km's. Maar de B40 koelt veeeeel beter...
Gelogd

wagen1234

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 4
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee
Absorpsie of compressor?
« Reactie #14 Gepost op: augustus 23, 2012, 12:06:53 pm »

Even uit ervaring, ik heb op marktplaats  een electrolux 1600 absorptie koelbox gekocht, net gebruikt in Frankrijk waar het bijna 40 graden was. Gewoon stil en koude rosé, en ijs op het koelelement. Tip, als er een beetje wind langs de achterkant van de koelbox kan waaien zodat de warmere een beetje kan afgevoerd worden doet ie het als een speer...
Gelogd
Pagina's: 1 2 3 4 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal