Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 »   Omlaag

Auteur Topic: LED verlichting, welke geeft mooi licht  (gelezen 33549 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Klepklap

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 198
  • Merk Vouwwagen: HK Spacer 2003
Re:LED verlichting, welke geeft mooi licht
« Reactie #15 Gepost op: augustus 30, 2011, 04:34:12 pm »

Hmmm ben er eigenlijk van uit gegaan dat die lamp het gewoon niet beter doet. Het was inderdaad ook een optie om er mee terug te gaan.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:LED verlichting, welke geeft mooi licht
« Reactie #16 Gepost op: augustus 30, 2011, 06:31:06 pm »

Wij hebben een lamp met een spaarlamp er in, ook van de Aldi. Al voor 2de jaar gebruikt. Prima ding. Maar gewoon terug brengen en melden dat het niet deugt. Je krijgt zonder morren je geld terug.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

mischa72

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 200
  • Merk Vouwwagen: Roadmaster
  • Roadmaster Family S
Re:LED verlichting, welke geeft mooi licht
« Reactie #17 Gepost op: augustus 30, 2011, 08:55:35 pm »

Hoi,

Ook ik ben aan het zoeken naar LED verlichting. Het witte licht boeit me eigenlijk helemaal niet. Het gaat mij gewoon om..... tsja, ik ben een LED-freak, ik geef het toe. Misschien is dit iets voor op de camping.

Ik heb redelijk goeie ervaringen met LED, ook bijvoorbeeld in 230V halogeen bouwvorm.

Groeten,
Mischa
Gelogd

Didi

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 279
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon XL met MKK
Re:LED verlichting, welke geeft mooi licht
« Reactie #18 Gepost op: april 19, 2013, 09:03:15 am »

Hoi,

Ook ik ben aan het zoeken naar LED verlichting. Het witte licht boeit me eigenlijk helemaal niet. Het gaat mij gewoon om..... tsja, ik ben een LED-freak, ik geef het toe. Misschien is dit iets voor op de camping.

Ik heb redelijk goeie ervaringen met LED, ook bijvoorbeeld in 230V halogeen bouwvorm.

Groeten,
Mischa

Misschien zit hier iets bij....

http://www.eglo.com/netherlands/Products/Interior-Lighting/LED-Stripes
Gelogd
Netheid is voor de dommen, alleen genieën beheersen de chaos

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re:LED verlichting, welke geeft mooi licht
« Reactie #19 Gepost op: april 19, 2013, 09:14:25 am »


.......... Ik heb redelijk goeie ervaringen met LED, ook bijvoorbeeld in 230V halogeen bouwvorm..........

 :?  Dit kan ik even niet volgen........... heb je het nu over een halogeen-pitje en een ouderwets gloeilamp omhulsels of een ledlampje in een omhulsel; zie resp.
 
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/40152812/
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/50255292/
« Laatst bewerkt op: april 19, 2013, 09:16:17 am door nunogconway »
Gelogd

mischa72

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 200
  • Merk Vouwwagen: Roadmaster
  • Roadmaster Family S
Re: LED verlichting, welke geeft mooi licht
« Reactie #20 Gepost op: april 19, 2013, 09:18:44 am »

Ik heb het over een Led-lamp in de bouwvorm van een 50W halogeenspot met GU10-voet.  ;)
Gelogd

Taan

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 391
  • Merk Vouwwagen: Dethleffs 510TK 2003
Re: LED verlichting, welke geeft mooi licht
« Reactie #21 Gepost op: april 19, 2013, 10:12:35 am »

Die heb ik thuis in de badkamer. Het licht is wel wat wit, maar dat heb ik weer gecompenseerd met een paar spaar halogeenlampen.

Dat heb ik op meer plaatsen gedaan. Bijvoorbeeld het rijtje lampen boven de tafel. 3x led en 2x halo spaar. Scheelt toch de helft in energie verbruik en de kleur is daardoor ook goed.
op de camping vind ik led onzinnig, tenzij het echt scheelt met insecten, maar daar ben ik nog niet van overtuigd.
Met zo weinig branduren verdien je de meerprijs van een ledlamp gewoon niet terug. En je verlichting is ook geen grote stroomverbruiker op de camping. Dat is eerder je koelkast, waterkoker en koffie apparaat. (en je oven, frituur, televisie, magnetron ::))
Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: LED verlichting, welke geeft mooi licht
« Reactie #22 Gepost op: april 19, 2013, 11:18:14 am »

En daar heeft Philips nu een hele mooie versie van; 4 'witte' ledpitten aan de buitenzijde met in het midden een amberkleurige led die er dan gezamelijk zorg voor dragen dat het licht heel natuurlijk overkomt. Wel een beetje duur voor de camping. Ik heb zelf RGB-led in de keuken en deze kan een mooie warme amber/oranje kleur weergeven waar ik zeer content mee ben. Bij veel goedkope RGB strips (als bv die van Ikea) is dat een kleur die vaak wordt overgeslagen.
« Laatst bewerkt op: april 19, 2013, 11:22:22 am door nunogconway »
Gelogd

Taan

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 391
  • Merk Vouwwagen: Dethleffs 510TK 2003
Re: LED verlichting, welke geeft mooi licht
« Reactie #23 Gepost op: april 19, 2013, 11:51:41 am »

Interessant. Linkje?
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re: LED verlichting, welke geeft mooi licht
« Reactie #25 Gepost op: april 19, 2013, 01:55:40 pm »

op de camping vind ik led onzinnig, tenzij het echt scheelt met insecten, maar daar ben ik nog niet van overtuigd.
Met zo weinig branduren verdien je de meerprijs van een ledlamp gewoon niet terug. En je verlichting is ook geen grote stroomverbruiker op de camping. Dat is eerder je koelkast, waterkoker en koffie apparaat. (en je oven, frituur, televisie, magnetron ::))

Wij gebruiken stroom alleen voor verlichting (koelkast op gas, de rest ken ik niet op de camping  ;) ) en dan is de toepassing van LED door z'n geringe stroomverbruik zeer nuttig. Met een kleine accu kan ik rustig een week lang verlichten en anders zo nu en dan opladen in de auto. De koelkast doet minimaal drie weken met 7,50 aan gas terwijl campings niet schromen om rustig 2,50 tot zelfs 5,00 euro per nacht te vragen voor stroom. Die LED's heb ik in één jaar terugverdiend...
Gelogd

Swede

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 807
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon MTT met adventuretent
Re:LED verlichting, welke geeft mooi licht
« Reactie #26 Gepost op: april 19, 2013, 03:35:38 pm »

Ik heb al bij meerdere topics gelezen dat insecten niet of in elk geval minder op LED licht af zouden komen. Is dit nu ook echt zo of niet? Wij hadden dit jaar een LED lampje mee en ik kan jullie verzekeren dat de Franse motten nog geen verschil zien tussen kaars, 220V of LED. Is er iemand die uit kan leggen waarom LED minder insecten aan zou trekken?
waarschijnlijk omdat veel mensen denken dat de insecten op warmte afkomen.

Nachtinsecten worden aangetrokken door licht omdat de lichtsterkte hun vleugelslag bepaalt. Zolang het licht in beide ogen even sterk schijnt - zoals bij een verre lichtbron als de maan - bewegen beide vleugels even snel en kan het insect in een rechte lijn vliegen. Er zijn ?s nachts echter nog veel meer lichtbronnen. Bijvoorbeeld een straatlantaarn of een lamp op het tuinterras. Zo?n vlakbij gelegen lichtbron schijnt in het ene oog sterker dan in het andere. Daardoor beweegt de ene vleugel sterker dan de andere, waardoor het insect in een spiraalbeweging naar het licht vliegt en er uiteindelijk tegenaan botst.
Gelogd
live life outdoors

Taan

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 391
  • Merk Vouwwagen: Dethleffs 510TK 2003
Re: LED verlichting, welke geeft mooi licht
« Reactie #27 Gepost op: april 19, 2013, 05:00:31 pm »

Niels P en Swede, beide leuke reacties.
Gelogd

jari

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.476
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL
Re:LED verlichting, welke geeft mooi licht
« Reactie #28 Gepost op: april 19, 2013, 06:03:24 pm »

geen idee marruc..wij hadden wierook tegen de muggen.
Wij hadden een campinggaslamp bij. Jee wat een saai licht komt daar vanaf! Dus maar elke dag kaarsen gekocht...van die grote in een pot. Dat zag er tenminste gezellig uit...maar werd wel een dure hobby. En lezen bij kaarslicht kost nog best wat inspanning. We hadden ook nog de ikea-burealamp op zonne-energie bij. die was perfect voor de keuken. Maar ook een te kleine straal om met zijn tweeen bij te kunnen lezen. Dus nu ben ik op zoek naar een lampionnenslinger...als sfeerlicht voor volgend jaar. En als leeslicht lijkt zo'n oplaadbare lamp me wel wat.
Als iemand tips heeft voor waar ik een lampionnenslinger kan vinden, hoor ik het graag! (niet zo'n kleintje, moet minstens 9 meter lang zijn!)

Vandaag gezien bij de Action!! In Zeist ik weet niet of ze die overal hebben
Gelogd
Jevipro

GertjanA

  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 782
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL 2010
Re: LED verlichting, welke geeft mooi licht
« Reactie #29 Gepost op: april 19, 2013, 06:22:07 pm »

Wij gebruiken de verlichting van www.traveled.nl. Kost geloof ik wel wat, maar komt met dimmer! Makkelijk op te hamgen, erg handig. Je kan er goed bij lezen ook!
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal