Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 »   Omlaag

Auteur Topic: Welke vouwwagen gezin met 3 kleine kids  (gelezen 23658 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

kph

  • Gast
Re: Welke vouwwagen gezin met 3 kleine kids
« Reactie #45 Gepost op: maart 12, 2014, 08:30:14 am »

Ok, ik vond de luifel idd ook erg klein, maar als verdiepen een optie is dan kan ik dat tegenargument ook afstrepen........

Ik heb bij Ridderbeks ook een prijsopgave van de Raclet opgevraagd, samen met die van de Trigano Olympe....die hoop ik vandaag te krijgen.
Gelogd

Jessika

  • Gast
Re: Welke vouwwagen gezin met 3 kleine kids
« Reactie #46 Gepost op: juli 06, 2014, 10:11:09 pm »

Ben je al iets wijzer geworden de afgelopen maanden?

Wij hebben vorig jaar dezelfde vouwwagens op ons lijstje gehad en uiteindelijk een Aart Kok Tundra gekocht. Vergeleken met andere ruime dubbelklappers vonden wij vooral de ruime bedden een voordeel. Je ligt volledig op de matras/lattenbodem, en niet deels op een kussen van een bankje in het zitgedeelte. Verder klappen de ondertentjes in één keer mee dus de wagenbak kun je heel snel opzetten. De boogstok in de voortent is ook heel fijn, het is geen 'stokkenfeest' zoals bij de klassiekere dubbelklappers.

Succes met het maken van een keuze!
Gelogd

kph

  • Gast
Re: Welke vouwwagen gezin met 3 kleine kids
« Reactie #47 Gepost op: juli 07, 2014, 07:06:32 am »

Hmmm, zijn we iets wijzer. Ja ondertussen wel!
We geven de voorkeur aan een vouwwagen waar we niet met de keuken hoeven slepen, dus een vaste. We hebben het liefst een voortent ivm met toch de 3 kids die we kwijt moeten (hoewel de HK modulair nog even bezichtigd moet worden). Een pack-and go systeem vinden we geweldig, dus die liefst ook aanwezig!
De combi camp country staat voorlopig even op nummer 1 bij ons.

Maar goed, ik houd nog altijd mijn ogen open voor goede aanbiedingen. Momenteel staat er een Trigano Olympe te koop van 2012 (particulier) met gastencabine en kampeeruitrusting voor 5500. Dat vind ik dan wel weer een aantrekkelijke prijs (tja, dan wat afwegingen, voldoet niet helemaal aan al onze voorkeuren, maar wel weer fijn voor het budget......). (scheelt me 10.000 met een nieuwe country)

Maar dan twijfel ik toch weer een beetje omdat de verkoper zegt de vouwwagen voor een vriend te verkopen (vreemd). Die is de 2e eigenaar, dus in 2 jaar tijd zou de VW 3 verschillende eigenaren krijgen (vreemd?). Ik zou er wel bij mogen zijn met opzetten etc, dus wat dat betreft weer netjes dacht ik zo (hij staat ook in een stalling). Dus tja, kijken kan geen kwaad lijkt me, maar heb er een beetje een gek gevoel bij.

Dus twijfel is er nog altijd......




Gelogd

leeuw

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 550
  • Kyte S
Re: Welke vouwwagen gezin met 3 kleine kids
« Reactie #48 Gepost op: juli 07, 2014, 10:01:12 pm »

Een olympe is een mooie grote wagen maar wel een beetje een bouwer. Ik heb hem zelf gehad en ben overgestapt naar een cocoon xl. Met name vanwege stabiliteit van de wagen tijdens slapen. Als mijn dochter van 5 zich omdraaide dan ging ik heen en weer. Van alles geprobeerd maar geen verandering. Daarnaast heel veel haringen als je de wagen netjes wil neerzetten.

Maar super veel ruimte en netjes afgewekt
Gelogd

kph

  • Gast
Re: Welke vouwwagen gezin met 3 kleine kids
« Reactie #49 Gepost op: juli 08, 2014, 08:52:26 am »

Ik heb de afspraak ook afgezegd......
De verkoper kon geen aanschafbon overleggen. Dat vind ik toch vreemd, want normaal gesproken heb je 2 jaar garantie en in dat jaar dat hij bezitter is geweest was de garantie nog geldig, dus dan vind ik het vreemd dat je geen aankoopbewijs hebt......(bij een VW van 10 jaar oud, daar had ik nog wel begrip voor gehad).
Voelde gewoon niet goed......

Ik denk toch ook dat ik liever investeer in een nieuwe CCC en daar jaaaaaaaaren mee gaan doen......helemaal 100% naar mijn zin.
Gelogd

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.748
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: Welke vouwwagen gezin met 3 kleine kids
« Reactie #50 Gepost op: juli 08, 2014, 07:56:22 pm »

Voelde gewoon niet goed......
Bij twijfel niet doen.
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

Mieke

  • Gast
Re: Welke vouwwagen gezin met 3 kleine kids
« Reactie #51 Gepost op: juli 08, 2014, 08:31:11 pm »

Klinkt ook wel heel verdacht. Zou het ook niet vertrouwen.
Gelogd

kph

  • Gast
Re: Welke vouwwagen gezin met 3 kleine kids
« Reactie #52 Gepost op: januari 28, 2015, 01:18:12 pm »

Oke, dit topic even ophalen (ik ben de starter). Na heeeeeeeeeeel lang twijfelen hebben we ons besluit gemaakt. Op ons lijstje stonden Combi Camp Country, Holtkamper Cocoon en Kyte en Zambezi (en misschien de Opus). Maar omdat we besloten hebben om toch niet al ons spaargeld uit te geven, gaan we uiteindelijk voor geen van deze modellen.
Het gaat een nieuwe

Cabanon Malawi worden  :> :J :>

Een groene tent met de volgende opties:
- Keuken
- avantgarde pakket (luifel, disselbak, reservewiel)
- kuipgrondzeil voortent
- Vliegengaas voorwand
- Voortent
- Achtertent
- Afdekzeil verlengen
- Keukenwieltjes
- Anti diefstalslot
- Hydraulische schokbrekers

De vraag is nu alleen waar we gaan bestellen (ik las hier van een kersverse Malawi koper die goede ervaringen had bij vander Slik).........Voor ons is Ridderbeks het meest dichtbij, maar ik wil ook graag de beste prijs.........

Dus we gaan onze geboekte kant-en-klare tent die we hadden geboekt in Spanje anuleren (kon tot 1 februari, dus net op tijd haha), heb een reserveringsaanvraag gedaan bij camping Stel in Spanje .......!!!!!!!!!!!

Iemand nog tips en tricks? Ik hoor het graag!!

Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: Welke vouwwagen gezin met 3 kleine kids
« Reactie #53 Gepost op: januari 28, 2015, 01:59:15 pm »

Succes met de onderhandelingen!
Altijd fijn als er een knoop is doorgehakt. Ik zou ook nooit al mijn spaarcentjes aan een vouwwagen kunnen uitgeven vasta je beslissing maar al te goed.
Gelogd

Swede

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 807
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon MTT met adventuretent
Re: Welke vouwwagen gezin met 3 kleine kids
« Reactie #54 Gepost op: januari 28, 2015, 07:54:43 pm »

zo zie je maar, beetje geven en nemen in de wensenlijst en dan toch een mooie wagen op het oog. Succes met de aanschaf en alvast veel klap-plezier!
Gelogd
live life outdoors

rubends

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 197
  • Merk Vouwwagen: holtkamper Kyte Xl 2012
Re: Welke vouwwagen gezin met 3 kleine kids
« Reactie #55 Gepost op: januari 28, 2015, 08:04:48 pm »

Succes met de aankoop, en alvast héél veel plezier gewenst.  Het wordt vast héél erg uitkijken naar de zomer  :>
Gelogd

Conway Cruiser

  • Gast
Re: Welke vouwwagen gezin met 3 kleine kids
« Reactie #56 Gepost op: januari 28, 2015, 08:13:08 pm »

Wij gaan voor onderhoud altijd naar Ridderbeks (Echt). Ook mijn schoonouders gaan met hun Eriba Puck en daarvoor met de Conway vouwwagen al jarenlang naar Ridderbeks.
Altijd goede service. Prijstechnisch durf ik het niet te zeggen.
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.681
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Welke vouwwagen gezin met 3 kleine kids
« Reactie #57 Gepost op: januari 28, 2015, 09:30:48 pm »

Een aantal kleine dingen kunnen wellicht handig zijn bij de aankoop:
- Garantie is iets van de dealer waar je hem koopt, en is dus ook afhankelijk van hem. Kijk vantevoren hoe soepel hij daar mee om gaat. Ook de 2 jaar garantie staat niet duidelijk in de papieren vermeldt. Laat eventueel op de offerte/rekening erbij zetten.
- Gaten voor water toe- en afvoer zitten niet standaard in de keuken.
- Klittenband tussen het kuipzeil van de achtertent en de hoofdtent is handig.
- Wielen onder de keuken kun je gemakkelijk en goedkoop zelf doen: www.neita.nl
- Extra draaiknoppen is handig om er direct bij te hebben als reserve.

Veel succes met de onderhandelingen.
Gelogd

kph

  • Gast
Re: Welke vouwwagen gezin met 3 kleine kids
« Reactie #58 Gepost op: januari 28, 2015, 10:47:32 pm »


- Extra draaiknoppen is handig om er direct bij te hebben als reserve.


Thanx voor de tips!!
Wat voor draaiknoppen??
Ik las ook ergens wanneer je het afdekzeil laat verlengen ook het elastiek laten verlengen oid......
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.681
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Welke vouwwagen gezin met 3 kleine kids
« Reactie #59 Gepost op: januari 29, 2015, 08:37:29 am »

Draaiknoppen zijn de knoppen waarmee de poten & de dragers van de keuken worden vastgezet. Die bij de dragers kunnen lostrillen tijdens het rijden, en dan kun je hem kwijtraken (is ons al gebeurt in het 1e jaar, gelukkig zaggen vrienden achter ons het gebeuren en hebben hem van de weg opgepikt)

Langer elastiek bij een verlengd afdekzeil is ook ons ervaringspuntje. Als het elastiek niet mee verlengd wordt (zoals bij ons) dan krijg je hem niet goed meer vast. Lastig is wel dat zonder bagage eronder het elastiek te lang is, want er moet een compleet nieuwe in die ong. 3-4 meter langer is. Dan moet je dus het elastiek samenbinden.
Ik ben nog bezig om dit makkelijker te maken, en heb een paar simpele ideeën (extra 'knopjes' en/of een haak aan het uiteinde), maar heb het nog niet kunnen uitproberen, dat komt dit voorjaar.
« Laatst bewerkt op: januari 29, 2015, 08:39:24 am door Drikusniet »
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal